Grindtheater

Started by Grindtegel, September 15, 2005, 19:56:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Fransvis

Ik reed vandaag toevallig in de buurt van Oss. Had wel wat foto's voor je kunnen schieten.  ;)

Maar het ziet er al erg strak uit.

Grindtegel

Je mag nog wel een keer langskomen als alles klaar is  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

molle

Wow daar gaat het snel. Ben al 2 dagen ziek en heb weer niets kunnen uitvoeren :P
Maar des te meer heb ik er de volgende dagen meer zin in :D
Complimenten. Zit er al zeer mooi uit ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Grindtegel

Het tempo zit er goed in ja en as. zaterdag ga ik de optoma bij Frank ophalen  8)

Maar ik moet nog wel e.e.a. afwerken, de plinten en kozijn moeten worden geschilderd. Ik moet het scherm nog maken en ophangen. Speakerkabel moet nog getrokken worden. Ik heb ook nog geen gordijn besteld voor het raam, gelukkig is het nu nog vroeg donker dus heb ik voorlopig geen licht probleem.

En uiteraard moet alles ook nog worden ingericht.

Als dat klaar is dan hoop ik dat het echoput geluid wat de kamer nu nog heeft verdwenen is. Op dit moment galmt de kamer nog verschrikkelijk, ik had toch wel verwacht dat het tapijt dat effect al grotendeels zou weghalen maar dat is niet echt het geval.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Fransvis

Quote from: Grindtegel on January  3, 2006, 23:31:00
Op dit moment galmt de kamer nog verschrikkelijk, ik had toch wel verwacht dat het tapijt dat effect al grotendeels zou weghalen maar dat is niet echt het geval.

Dat klopt helemaal. En dat gaat pas veranderen zodra je je kamer gaat aankleden.  ;)

Sjors

Quote from: Fransvis on January  3, 2006, 23:35:02
Dat klopt helemaal. En dat gaat pas veranderen zodra je je kamer gaat aankleden.  ;)


Inderdaad Frans! stoeltjes/bank, Gordijnen enz  :)


Gaat goed man! erg mooi!  8)






Groet, Sjors

Grindtegel

Geen nieuwe foto's maar vandaag wel weer wat vorderingen gemaakt. Ik heb mijn nieuwe projector de Optoma H79 opgehaald bij Frank, met daarbij projectiedoek voor een zelfbouwscherm van 2.4m breed. Het scherm heb ik deze middag afgemaakt, alleen moet ik de zwarte viltranden nog op maat snijden en plakken.

Even een vraag aan Fransvis: hoe heb jij je optoma hangen? zelf iets in elkaar geknutseld of een beugel gekocht?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Fransvis

Quote from: Grindtegel on January  7, 2006, 18:44:52
Geen nieuwe foto's maar vandaag wel weer wat vorderingen gemaakt. Ik heb mijn nieuwe projector de Optoma H79 opgehaald bij Frank, met daarbij projectiedoek voor een zelfbouwscherm van 2.4m breed. Het scherm heb ik deze middag afgemaakt, alleen moet ik de zwarte viltranden nog op maat snijden en plakken.

Even een vraag aan Fransvis: hoe heb jij je optoma hangen? zelf iets in elkaar geknutseld of een beugel gekocht?

Beugel gekocht...

Grindtegel

#158
Scherm (250*140.6) heb ik net van een zwarte lijst voorzien, zodat ie nu klaar is om op te hangen. De constructie is een plaat van multiplex (9mm) geschroeft op een houten frame. Het doek heb ik daarna op de multiplex plaat geniet en de randen zijn 5cm breed zwart plakvilt.

Het scherm is trouwens wel behoorlijk zwaar, ik zit nog te bedenken wat de meest ideale manier is om hem op te hangen...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

simonklein

als ik je een idee mag geven kwa ophanging: zaag een lat in de lengte in 2e onder 45graden. ene helft schroef je aan de muur, andere helft aan je houten frame van je scherm.

:)

Fransvis

Quote from: Grindtegel on January  8, 2006, 18:08:33

Het scherm is trouwens wel behoorlijk zwaar, ik zit nog te bedenken wat de meest ideale manier is om hem op te hangen...

Ik had exact hetzelfde probleem toen ik met mijn theater bezig was. Gipsplaten wandjes kunnen niet zoveel hebben, dus heb ik toen maar de plaat eruitgegooid en een beamax scherm gekocht. Til je met je wijsvinger op....

Grindtegel

Ik hang het scherm gewoon tegen een stevige muur dus daar zal ik geen problemen ondervinden.

Het plafond is uiteraard wel van een gipsplaat maar ik neem aan dat die platen geen probleem hebben om een projectortje van 7.5 kg te houden.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

OscarTango

Ik heb bij mijn gyproc plafond, wel een spaanplaat erboven laten leggen waar de projector moest komen, maar 7,5 kg meot wel lukken... Mijn vorig scherm van 8kg, hing ook aan 2 punten in een gyproc plafond.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis

Quote from: Grindtegel on January  8, 2006, 20:47:44
Ik hang het scherm gewoon tegen een stevige muur dus daar zal ik geen problemen ondervinden.

Het plafond is uiteraard wel van een gipsplaat maar ik neem aan dat die platen geen probleem hebben om een projectortje van 7.5 kg te houden.

Ook daar heb ik geen risico genomen (ik heb ook die H79). Voordat de gipsplaten tegen het plafond kwamen heb ik op de plek waar de pj komt te hangen wat extra houten planken gemonteerd. Dus mijn pj hangt eigenlijk aan de houten planken. In principe zou het moeten kunnen.... :-\

R

Je kan ook de projectorsteun op een plaat monteren. Die met genoeg gipsplaat ankers vastmaken. Dat gaat wel goed hoor.

Grindtegel

Zoiets was ik inderdaad al van plan Ruben, hoe meer schoefjes in het plafond, hoe meer het gewicht wordt verdeeld over de plaat.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Nog even iets anders, aangezien ik 2.4m breed ga projecteren, geeft de optoma calculator aan dat ik de h79 minimaal 3.84m en maximaal 5.18m van het scherm moet hangen (helaas staat nergens iest over de hoek waarin de h79 uitstraalt, nu moet ik maar een beetje experimenteren hoe hoog hij moet komen hangen).

Welke afstand kan ik nu het beste nemen voor het beste beeld? Helemaal ingezoomd (dus pj op 3.84m) of helemaal uitgezoomd (dus 5.18m). Of ergens tussen deze maten in?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

R

Quote from: Grindtegel on January  8, 2006, 21:15:22
Zoiets was ik inderdaad al van plan Ruben, hoe meer schoefjes in het plafond, hoe meer het gewicht wordt verdeeld over de plaat.

Geen schroeven, ik bedoel hollewand pluggen.

Plaatje is wat klein, ik bedoel de onderste.


Grindtegel

Ik ook, maar schroeven typt sneller dan hollewandpluggen  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

R


Starred

Quote from: Grindtegel on January  8, 2006, 21:29:38
Welke afstand kan ik nu het beste nemen voor het beste beeld? Helemaal ingezoomd (dus pj op 3.84m) of helemaal uitgezoomd (dus 5.18m). Of ergens tussen deze maten in?

Voor max contrast zover mogelijk

AppleMies

#171
Quote from: Grindtegel on January  8, 2006, 21:29:38
Nog even iets anders, aangezien ik 2.4m breed ga projecteren, geeft de optoma calculator aan dat ik de h79 minimaal 3.84m en maximaal 5.18m van het scherm moet hangen (helaas staat nergens iest over de hoek waarin de h79 uitstraalt, nu moet ik maar een beetje experimenteren hoe hoog hij moet komen hangen).

Welke afstand kan ik nu het beste nemen voor het beste beeld? Helemaal ingezoomd (dus pj op 3.84m) of helemaal uitgezoomd (dus 5.18m). Of ergens tussen deze maten in?


Misschien heb je HIER iets aan?

Ik kom op 3.92 à 5.33 m. uit volgens deze calculator.

gr


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Grindtegel

Heel fijn Applemies, bedankt!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

ehh, alhoewel.. nu kan ik toch nog geen hoogte bepalen?  :P ;D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

AppleMies

#174
Quote from: Grindtegel on January  8, 2006, 22:48:35
ehh, alhoewel.. nu kan ik toch nog geen hoogte bepalen?  :P ;D

Tja, ik weet ook nog niet alles.  Ben maar beginnend en ontdekker in de wereld van de beamers. Als ik iets beters tegen kom meld ik het wel....


gr


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.