Grindtheater

Gestart door Grindtegel, september 15, 2005, 19:56:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fransvis

Citaat van: Menno-ert op januari 13, 2006, 11:56:27
Is de plint niet waterpas, het scherm niet waterpas, of ligt het aan mij??

Tapijt is niet waterpas... >:D ;) ;D

Kerstmanno

Citaat van: bmateijsen op januari 13, 2006, 11:57:53
Ligt aan de manier zoals de foto is genomen (met een lichte hoek)

Bjorn, mijn IQ ligt wel boven de 50 hoor!!!!!  :o      ;D

Maar de afstand tussen het scherm en de plint is volgens mij niet gelijk aan weerszijden van het scherm.

bmateijsen

Citaat van: Menno-ert op januari 13, 2006, 11:59:50
Bjorn, mijn IQ ligt wel boven de 50 hoor!!!!!  :o      ;D

Maar de afstand tussen het scherm en de plint is volgens mij niet gelijk aan weerszijden van het scherm.

Dat kan je toch niet op de foto zien?

Kerstmanno

Ik twijfel. Aangezien de foto van links is genomen, heb je natuurlijk wel last van het perspectief... maar toch heb ik dat idee... Maar ik zal het wel mis hebben :)

Grindtegel

Ik zei toch al dat ik geen foto's kon maken   :P  ;D

Maar Menno je hebt gelijk dat het op de foto er scheef uitziet. In het echt is het wel recht hoor
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Fransvis

Denk toch echt dat het optisch bedrog is. Misschien dat Grindtegel een foto kan nemen met de camera haaks op het scherm en dan zul je zien dat het ok is.

Grindtegel

Dat plaatje aan de muur zit uiteraard wel ontzettend scheef wat het totale beeld ook wat vertekend
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Kerstmanno

Citaat van: Grindtegel op januari 13, 2006, 12:06:12
Ik zei toch al dat ik geen foto's kon maken   :P  ;D

Maar Menno je hebt gelijk dat het op de foto er scheef uitziet. In het echt is het wel recht hoor

Dan vertrouw ik daar maar op ;)

Maar misschien nog eens een foto loodrecht/haaks erop maken :)

Fransvis

Citaat van: Menno-ert op januari 13, 2006, 12:09:58
Dan vertrouw ik daar maar op ;)

Maar misschien nog eens een foto loodrecht/haaks erop maken :)

Als je goed kijkt...denk ik toch dat Menno-ert gelijk heeft.... >:D


Grindtegel

Ik zal vanavond nog een fotootje nemen.

Misschien haal ik scherm van de muur want ik heb me 10cm verrekend en het scherm hangt dus eigenlijk iets te hoog. Toen ik hem net had hangen vond ik het op het oog toch best netjes staan maar nu twijfel ik.

Gelukkig is het geen probleem om de balk die ik op het scherm heb geschroefd te verplaatsen, ik kan het scherm als het moet nog 20cm lager hangen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Kerstmanno

@ Frans
Schitterend!!! ;D

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Ha ha,

Vergeet ook niet dat sommige camera's wat bolling in het beeld tonen. Dan lijken rechte lijnen gewoon krom. Weet niet of het hiet een echt goede camera betreft.

Grindtegel

@ Ruben: Niet echt nee, een HP digital cameraatje, niks speciaals of zo
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Vanavond bezig geweest om speakerkabels te trekken en jullie raden het al, 1 van de buizen is waarschijnlijk verstopt, ik krijg de trekveer er niet doorheen (van beide eindes niet). Wellicht is er een steentje ofzo in terecht gekomen maar ik weet het niet zeker.

Iemand nog tips hoe dit probleem op te lossen?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

molle

Hard blazen ;D

Nee sorry, dat is echt klote. Ik denk blijven proberen tot het loskomt.
Ik had eerst men buizen gelegd en er direct kabels ingestoken want vertrouwde het zaakje ook niet ;)

Of eens met een compressor doorblazen misschien
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Grindtegel

Nog niet geprobeerd, straks nog maar eens wroeten  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bodiug


Grindtegel

Naar een kwartiertje klungelen en stofzuiger proberen is het me uiteindelijk toch gelukt om de trekveer er door te krijgen.

Speakerkabels zijn inmiddels dus ook gelegd  :)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

OscarTango

Wat was nou precies het probleem  ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Grindtegel

Waarschijnlijk wat steentjes in de leiding die de buis blokkeerden. Toch zit er nog steeds iets in de weg want ik kon de veer maar van 1 kant door de buis duwen. Via de andere kant kwam ik er niet doorheen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

JCL

goed mee oppassen dus, voor je het weet trek je de hele kabel kapot.

Grindtegel

De kabel is er gelukkig heelhuids doorheen gegaan, zonder dat ik er veel moeite voor moest doen. Maar ik ga als mijn nieuwe rearspeakers binnen zijn ook betere (en dikkere) kabel aanschaffen, dus hoop ik dat dat geen problemen gaat brengen. Anders maar een kabelgootje langs de plint leggen  :-\
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon