Andere 2e hands Marantz CD/speler.

Gestart door Nicowico, september 5, 2005, 17:38:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicowico

Citaat van: stuiv op oktober 31, 2005, 12:26:00
Hoi nicowico

Ik zie dat je de Marantz CD 10 al weer te koop heb gezet, beviel het apparaat niet?????.

De CD-10 beviel uitstekend, maar de CD-11 LE nog meer ;D dus als je interesse hebt in een mooie CD-10.......

Ja, die CD-7 :P, maar dat is even een ander budget.
Sansui AU-X-treme 1(herontworpen Sansui AU-X1),
Marantz CD/DA-12, Genesis digitale lens, zelfbouw Vifa Vivace'94.

genesis

Citaat van: garmtz op oktober 31, 2005, 15:07:45
De CD-7 is de beste. Vergeet de rest...

Nope de CD-12 met KI mod + Genesis lens ;D  en dan vergeet je de rest.............. 8)
Carpe Diem

garmtz

Citaat van: genesis op oktober 31, 2005, 18:24:49
Nope de CD-12 met KI mod + Genesis lens ;D  en dan vergeet je de rest.............. 8)

Zal wel NOG zeldzamer zijn dan de CD-7...

demandt

#28
Ben bang dat het een open deutje is, maar toch.............

Hoe verhoudt zich een cd10 (toch al enkele jaartjes oud) tov van de Marantz cd7300 (incl. MP3 mogelijkheden)?

Sta nl. op het punt om de cd7300 aan te schaffen.

Nicowico

Echte kwaliteit verloochent zich niet. Net wat Genesis zegt, de CD-12 is zelfs nog ouder dan de CD-10, maar speelt op zijn gemak het gros van de huidige CD spelers weg.
Als ik moest kiezen tussen de 7300 en de CD-10(1992) dan wist ik het wel, kijk alleen al naar de bouwkwaliteit. Ik weet nog een mooie te koop staan ;)
Sansui AU-X-treme 1(herontworpen Sansui AU-X1),
Marantz CD/DA-12, Genesis digitale lens, zelfbouw Vifa Vivace'94.

genesis

Citaat van: garmtz op oktober 31, 2005, 18:29:04
Zal wel NOG zeldzamer zijn dan de CD-7...

Zeldzamer weet ik niet, ik weet niet hoeveel (of hoe weinig) er van de CD-7 zijn verkocht, maar de CD-12 zal zeker ouder zijn (daar zijn wel behoorlijke aantallen van verkocht) maar is, van wat ik ken aan CD-spelers, en wbt de Marantz latere spelers, is dit de speler die het meest muziekaal en emotioneel speelt.

De basis was al zeer goed en nadat Ken Ishiwata het volle potentieel tot zijn recht liet komen door zijn modificatie was het helemaal een fijne speler. (met lens nog beter ;))

Maar Garmt ben jij als hifi recensent de CD-12 in het verleden nog nooit tegen gekomen?!

Ik weet bijvoorbeeld dat er jongens bij Rhapsody werken die ook met een CD-12 spelen.

Mvgr Genesis

P.s.: Ik weet wel dat de CD-12 nog voor de CD-15 is uitgekomen, dus dat zal zo rond 90' geweest zijn.(denk ik) ???
Carpe Diem

garmtz

Citaat van: genesis op oktober 31, 2005, 21:02:54
Zeldzamer weet ik niet, ik weet niet hoeveel (of hoe weinig) er van de CD-7 zijn verkocht, maar de CD-12 zal zeker ouder zijn (daar zijn wel behoorlijke aantallen van verkocht) maar is, van wat ik ken aan CD-spelers, en wbt de Marantz latere spelers, is dit de speler die het meest muziekaal en emotioneel speelt.
Ook direct met de CD-7 vergeleken??
CitaatDe basis was al zeer goed en nadat Ken Ishiwata het volle potentieel tot zijn recht liet komen door zijn modificatie was het helemaal een fijne speler. (met lens nog beter ;))
Ik geloof je!
CitaatMaar Garmt ben jij als hifi recensent de CD-12 in het verleden nog nooit tegen gekomen?!
Nope, nooit gehoord...
CitaatIk weet bijvoorbeeld dat er jongens bij Rhapsody werken die ook met een CD-12 spelen.
Lucky them...

genesis

#32
Citaat van: garmtz op oktober 31, 2005, 21:07:04
Ook direct met de CD-7 vergeleken??

Nog nooit de kans voor gehad, te zeldzame verschijning misschien ;D

Mvgr Genesis.

P.s.1: lijkt me wel interressant om het te vergelijken, weet je iemand hier op het forum die deze speler heeft en die hem wil laten horen, lijkt me een boeiend vergelijk.

P.s.2: Een goede vriend van mij heeft in zijn kennissenkring nog een aantal CD-12's die hij onderhoudt en up-grade, ook in zijn Rhapsody periode waren er nogal eens klanten die een andere speler kwamen kopen terwijl ze een CD-12 hadden, die nadat ze hadden gehoord hoe die na de modificatie icm met de Lens kon klinken afzagen van een nieuwe speler. (zal Harry vast niet altijd leuk gevonden hebben. ;D)

P.s.3: Als het mee zit komt binnenkort een Rhapsody klant bij me luisteren die ook een CD-12 heeft laten modiceren en met de Lens speelt, die daardoor afzag van de aankoop van een andere speler.
Carpe Diem

Nicowico

#33
Hoe zit dat met die Genesis lens, Genesis. Je hebt glazen lenzen en kunststof lenzen en voor je ogen harde, zachte, natte droge ;D ;D, maar zonder dollen, wat maakt die Genesis beter dan een standaard lens, wat kost het en kan het bij iedere speler?

Er staat trouwens op Hifi.nl een CD-12 met Genesis lens te koop. Minimaal 1900 euro
Sansui AU-X-treme 1(herontworpen Sansui AU-X1),
Marantz CD/DA-12, Genesis digitale lens, zelfbouw Vifa Vivace'94.

genesis

Citaat van: Nicowico op oktober 31, 2005, 22:59:17
Hoe zit dat met die Genesis lens, Genesis. Je hebt glazen lenzen en kunststof lenzen en voor je ogen harde, zachte, natte droge ;D ;D, maar zonder dollen, wat maakt die Genesis beter dan een standaard lens, wat kost het en kan het bij iedere speler?

Er staat trouwens op Hifi.nl een CD-12 met Genesis lens te koop. Minimaal 1900 euro

De Genesis digital Lens is een apparaat die je looptijd verschillen elimineert (tussen loopwerk en D.A. convertor), klinkt nogal technisch, maar je hoort het enorm goed ;)

Mvgr Genesis
Carpe Diem

ll0ll

Citaat van: genesis op september 11, 2005, 00:05:23
(dit om niet hun nw CD-15 die ze net op de markt hadden gezet te torpederen, die moest geloof ik F 12.500 kosten, deze speler is een misser van marantz geweest)

Waarom vind je de CD15 een misser? :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

holco

#36
Denk dat jullie nog een hele mooie Marantz vergeten zijn!!

Namelijk de SA-8400-VM met van Medevoort modificatie ;)

 

http://www.hifi.nl/recensies/2109/Marantz_SA8400_geklokt.html
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

S@m

#37
Citaat van: ll0ll op oktober 26, 2009, 11:50:16
Waarom vind je de CD15 een misser? :)

Waarschijnlijk vond hij dit een misser. Er is de afgelopen 4 jaar veel veranderd. Zijn post was gedateerd: september 2005  :smile:

ll0ll

Citaat van: S@m op oktober 26, 2009, 12:56:04
Waarschijnlijk vond hij dit een misser. Er is de afgelopen 4 jaar veel veranderd. Zijn post was gedateerd: september 2005  :smile:

Weet ik, en hij heeft die CD12/DA12 - genesis combo nog steeds. Ook al vond hij het, dan nog ben ik er benieuwd naar. :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

genesis

#39
De CD-15 was een commerciele misser, maar leverde ook nooit wat er van werd verwacht. De CD-12 was een 'cost no object' project, waarbij het volledige potentieel in de standaard versie nog niet tot zijn volle wasdom was gebracht. Dat kwam later met de K.I. versie, maar om de CD-15 niet te 'torpederen' is die modificatie toendertijd dacht ik op F10.000 gesteld (€ 4500)

De CD-12 heeft de Goldcrown TDA 1541 S1/S2 die is heden ten dagen nog steeds een topper, kijk maar eens wat momenteel de 2de hands prijzen op internet doen. Ze worden helaas niet meer gemaakt, dus dat drijft de prijs nog eens extra op.

Maar om terug te komen op de CD-15 die kon niet in de schaduw staan van een ten volle potentieel gebrachte CD-12 K.I.-A.I. met Genesis Digital lens. ;)

Genesis
Carpe Diem

ll0ll

Thx voor je snelle reactie! ;)

Kijk, ik heb zo'n CD15 en vind het een schitterende speler met een klank die ik nog niet eerder heb gehoord. Alleen ik lees zo verrekte weinig over die speler. Ik heb wel een review uit het Duitse Audio waarin ie het wint van 3 anderen, maar voor de rest is het een redelijk onbekende speler. Vandaar dus dat ik benieuwd was naar waarom jij het een misser vind/vond, blijkbaar ken je de speler.

Maar waar heb je dit vandaan? Inside informatie of baseer je je op reviews?
Los van wat ik van de speler vind ben ik benieuwd naar hoe de markt de speler plaatst. Alle info daarbij is welkom. :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

genesis

Citaat van: ll0ll op oktober 26, 2009, 14:20:18


Maar waar heb je dit vandaan? Inside informatie?


o.a. en eerste hand ;)

Genesis

Carpe Diem

ll0ll

#42
Please, leg uit...

Sorry dat ik zo doorzaag, maar ik vind het echt interessant. :)

Daarnaast, tot hoe lang werd die CD12/DA12 /LHH1000 combo eigenlijk geleverd? De CD15 kwam in 1992. De CD12 was toen toch al van de markt?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

genesis

Citaat van: ll0ll op oktober 26, 2009, 14:49:36
Please, leg uit...

Sorry dat ik zo doorzaag, maar ik vind het echt interessant. :)

Daarnaast, tot hoe lang werd die CD12/DA12 /LHH1000 combo eigenlijk geleverd? De CD15 kwam in 1992. De CD12 was toen toch al van de markt?

De laatste rond 1994 (productie was toen al gestopt), de mijne is door Rhapsody terug 'geimporteerd' uit Zwitserland.

Genesis
Carpe Diem

ll0ll

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

ll0ll

Nog een vraagje :-D

Wat is het verschil tussen de cd12 combo en de cd12LE en cd12 K.I. combo's?

Weet jij dat?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

genesis

Verschil tussen de CD-12 en de CD-12 LE weet ik niet, de CD-12 K(en) I(shiwata) weet ik wel, dat is heel heel groot verschil en klinkt zoals Marantz (en Ken) hem bedoeld hadden. Dat de Genessis Digital Lense daar nog zo een verschil in zou maken heeft nix met de invloed van de Fa Marantz te maken.

Genesis
Carpe Diem

S@m

Die upgrades liggen echter niet altijd prettiger in het gehoor. Soms klinkt de 'eenvoudigste' speler van een serie het lekkerst (lees: minder analytisch).

ll0ll

Citaat van: genesis op december  5, 2009, 19:40:37
Verschil tussen de CD-12 en de CD-12 LE weet ik niet, de CD-12 K(en) I(shiwata) weet ik wel, dat is heel heel groot verschil en klinkt zoals Marantz (en Ken) hem bedoeld hadden. Dat de Genessis Digital Lense daar nog zo een verschil in zou maken heeft nix met de invloed van de Fa Marantz te maken.

Genesis

Ah okay, maar je weet niet wat de technisch modificaties van de KI versie inhouden?

Heb je de CD12 en de KI versie naast elkaar kunnen vergelijken?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

genesis

Citaat van: ll0ll op december  6, 2009, 12:48:35
Ah okay, maar je weet niet wat de technisch modificaties van de KI versie inhouden?

Heb je de CD12 en de KI versie naast elkaar kunnen vergelijken?

Ja, wereld van verschil (de mijne is jaren een standaard 12 geweest voordat de K.I. werd uitgevoerd) en de A.I gaat weer eenstuk verder dan de K.I. ;)

Genesis
Carpe Diem