Stereo set van Pa & Ma

Gestart door Rody, september 1, 2005, 15:32:53

Vorige topic - Volgende topic

Rody

Het is zover, de Onix speakers zijn binnen.
Pa & ma hebben de Marantz PM 17 en CD 17 overgenomen van mij en staan nu aangesloten op de Onix Reference 2 in Piano Black Laqcuer.

Deze set staat dus in de woonkamer :)

De eerste indruk is dat het een vrij heldere speaker is met erg veel detail.
Echt, de speaker is waanzinnig mooi om te zien. En kleiner dan ik dacht, de hoogte valt wel mee maar vooral de breedte en diepte valt me mee.

Staan nu steeds lekker in te spelen :)

Updated Specs:
Onix Reference 2 Mk II Piano Black Lacquer
Onkyo A-1VL
Onkyo DV555
Kenwood KT-5020
LAT SS-800 MKII
LAT IC-200 MKII

Rody

Rody

bmateijsen

Wat staan die luidsprekers dicht bij de muur, lijkt me dat je met die poort toch echt wel een ruimte aan de achterkant nodig hebt van minimaal 50 - 70 cm!

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op september  1, 2005, 15:35:43
Wat staan die luidsprekers dicht bij de muur, lijkt me dat je met die poort toch echt wel een ruimte aan de achterkant nodig hebt van minimaal 50 - 70 cm!

dat was ook het eerste wat me opviel!

Maar glimmen die dingen zeg! Dat wordt poetsen ;D O ja, en gefeliciteerd natuurlijk met je speakers ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Rody

Speakers mogen idd nog wel iets verder van de muur af, al valt het in de praktijk nog wel mee hoor.
Mijn moeder wil ze het liefst tegen de muur aan omdat ze anders te ver de kamer in staan.  :-X
Bovendien moeten ze nog wat toe-in geplaatst worden, maar ja, WAF hè  ;D

Gelukkig kan ik mijn set wel neerzetten op mijn manier  :P

FrankB

Citaat van: Rody op september  1, 2005, 15:55:22
Bovendien moeten ze nog wat toe-in geplaatst worden, maar ja, WAF hè  ;D

Betitel jij je moeder als WAF  :o :-X >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Mr.Blue

Marantz versterker en cd speler, Thorens TD160 mk2, Thiel cs 1.6 speakers.

blacklotus

Ziet er mooi uit  ;D ;D ;D

Maar wat voor kabels hebben je ouders aan de luidsprekers aangesloten zo op het oog zijn het 2*mm mischien in de toekomst betere kabels want dat verdient deze set  zeer zeker wel.

Mvg Black
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

Rody

Citaat van: FrenkB op september  1, 2005, 19:28:47
Betitel jij je moeder als WAF  :o :-X >:D

niet mijn WAF uiteraard, maar die van pa  ;) ;D

Die van mij keurt het allemaal wel goed al verklaard ze me voor gek  :P

Rody

Citaat van: blacklotus op september  1, 2005, 20:37:01
Ziet er mooi uit  ;D ;D ;D

Maar wat voor kabels hebben je ouders aan de luidsprekers aangesloten zo op het oog zijn het 2*mm mischien in de toekomst betere kabels want dat verdient deze set  zeer zeker wel.

Mvg Black

Er zitten nu Oehlbach kabels op, 2x 2.5mm.

Rody

Aangezien er nu relatief goedkope Oehlbach kabeltjes aanhangen wordt het tijd om de kabels te vervangen voor wat beters.

Zoals de set nu klinkt: veel detail en vrij grote soundstage.
Dit moet met de nieuwe kabel iig behouden blijven.

Voor verbetering vatbaar: warmte.
De Onix zijn vrij heldere speakers, met VEEL detail. Dit samen met een vrij harde kamer zorgt ervoor dat we wat warmte missen.

Eigenlijk zoeken we een kabel die iig wat warmte toevoegd in de set zonder dat het detail verliest.

Ik denk dat 2x 2 meter voldoende is, dus ze mogen ongeveer 15 euro/ meter kosten.
Iemand die een goede suggestie heeft voor een keuze?

Rody

Niemand een goede suggestie gebaseerd op ervaring (o.a in vergelijking met andere kabels)?

Martijn M

ik heb wel een suggestie, maar die wil je niet horen.
hou je kabels... probeer eventueel met het aanpassen van de akoustiek de klankbalans iets te verbeteren. geluid wordt echt niet beter door andere kabels. die kabel die je nu hebt is ruimschoots goed genoeg voor z'n taak.
mooi speakertje trouwens!! ik ken de vifa ringdome: erg fijn tweetertje..
Dutch & Dutch

bmateijsen

Citaat van: keyser op september 22, 2005, 00:20:33
ik heb wel een suggestie, maar die wil je niet horen. hou je kabels...

Ah... een non-believer...!! ik denk dat er verschillende merken zijn die je erg goed kan gebruiken, wat belangrijkste is, dat men zelf gewoon wat verschillende dingen probeert. 

Groet Bjorn

Oracle

Citaat van: Rody op september 20, 2005, 17:13:26
Voor verbetering vatbaar: warmte.
De Onix zijn vrij heldere speakers, met VEEL detail. Dit samen met een vrij harde kamer zorgt ervoor dat we wat warmte missen.

Voor warmte: probeer een Van den Hull Royal Jade. Kost ongeveer een 10,- per meter, en staat bekend als een wat warme kabel. Misschien verlies je wel wat controle voer de bas, waar VdH een beetje bekend om staat, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik heb zelf de CS122, en dat is ook een heel mooie kabel, al is die voor mijn gevoel helderder dan de Royal Jade.

Wat ook zou kunnen is een kabel van Monster, al zal dat ten koste gaan van wat detail...

Nordost WyreWyzard misschien?

groet,
Mark

Movievault

Citaat van: keyser op september 22, 2005, 00:20:33
ik heb wel een suggestie, maar die wil je niet horen.
hou je kabels... probeer eventueel met het aanpassen van de akoustiek de klankbalans iets te verbeteren. geluid wordt echt niet beter door andere kabels. die kabel die je nu hebt is ruimschoots goed genoeg voor z'n taak.

Kan ik ergens leden met zo ondoordachte opmerkingen blokken zodat ik ze niet hoef te lezen.
Ik heb effe al zijn post gelezen en hoe meer ik ze lees hoe irritanter ik hem vind ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Martijn M

Dutch & Dutch

FrankB

Citaat van: FrankG op september 22, 2005, 10:14:38
Kan ik ergens leden met zo ondoordachte opmerkingen blokken zodat ik ze niet hoef te lezen.
Ik heb effe al zijn post gelezen en hoe meer ik ze lees hoe irritanter ik hem vind ;D

Als je een manier hebt gevonden, PM die dan. Ik ben ook wel geinteresseerd >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Movievault

Tja misschien wat nuances in je posts brengen zou helpen.
Dingen verklaren als absolute waarheid is altijd gevaarlijk, zeker als je er geen ervaring mee hebt .
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

)p(

De stelligheid van de believers liegt er soms ook niet om ;)

Ik denk niet dat keyser in de bovenstaande post over de schreef gaat, maar ja ik ben een mede scepticus, daar zal het wel aan liggen...  ;D

peter

bmateijsen

Citaat van: vpv op september 22, 2005, 12:46:03
De stelligheid van de believers liegt er soms ook niet om ;)

Ik denk niet dat keyser in de bovenstaande post over de schreef gaat, maar ja ik ben een mede scepticus, daar zal het wel aan liggen...  ;D

peter

Het gaat hier niet echt om believers en non-believers. Het is een feit dat kabels uitmaken in een set. Echter dat sommige mensen het verschil niet horen heeft met veel factoren te maken, zowel fysieke als psychologische. Aan de andere kant, degene die het niet horen, zijn goedkoper uit  ;D

Movievault

Ik heb echt dringend die knop nodig. Effe naar Frank PMen .

Wel vpv, heb je wel al eens geluisterd naar verschillende soorten kabels?
Als je dat hebt gedaan dan zul je merken dat er zeker en vast grote verschillen kunnen zijn.
Ik zeg niet beter of mooier, maar verschillen.
Ik ben zelf ITer en technicus van opleiding en geloofde ook niet zo in die verschillen, laat staan op digitaal niveau. Maar door ervaring moet ik toegeven dat er echt verschillen zijn.

Dit weekend nog meegemaakt bij een non believer, Interlink verstoken en een deel van het laag was weg.

NielsLu

Citaat van: Mark Lemmens op september 22, 2005, 10:08:00
Voor warmte: probeer een Van den Hull Royal Jade. Kost ongeveer een 10,- per meter, en staat bekend als een wat warme kabel. Misschien verlies je wel wat controle voer de bas, waar VdH een beetje bekend om staat, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik heb zelf de CS122, en dat is ook een heel mooie kabel, al is die voor mijn gevoel helderder dan de Royal Jade.

Wat ook zou kunnen is een kabel van Monster, al zal dat ten koste gaan van wat detail...

Nordost WyreWyzard misschien?

groet,
Mark

Hmm...

Ik heb zelf ook de VdH The Royal Jade. Deze kabel ervaar ik toch niet echt als een "warme" kabel. Bij mij werd het geluid juist veel helderder. Voor de VdH had ik VLS 2x 4mm kabel (misschien was dit wel een heel warme kabel).

Groet,
Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

)p(

Citaat van: FrankG op september 22, 2005, 12:50:17
Ik heb echt dringend die knop nodig. Effe naar Frank PMen .

Wel vpv, heb je wel al eens geluisterd naar verschillende soorten kabels?
Als je dat hebt gedaan dan zul je merken dat er zeker en vast grote verschillen kunnen zijn.

Ja. Interlinks hoor ik tot nu toe blind geen verschil. Speaker kabels subtiele verschillen. Zo subtiel dat ik mij daar geen zorgen om maak :)
Wellicht omdat ik gewoon tevreden ben met het geluid van mijn set, en sneller tevreden ben als veel anderen hier op het forum..who knows ;)

Maar misschien kun je dit al niet meer lezen, als ik al verdwenen ben onder je auto delete knop  ;D

peter