DV7600, wat ie kan in stereo met een gewoon cd'tje.

Gestart door -PA2MB-, augustus 28, 2005, 17:24:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-PA2MB-

Gisteren heb ik uitgebreid zitten luisteren naar een marantz dv7600 v/s denon 3910.

waarom testen ? Ik ben op zoek naar een goede multi formaat speler voor in de huiskamer met een budget van rond de 1000 euro.
Geen aparte cd speler meer en geen moeilijke eisen als progressive scan,mp3,wma, divx, DVD+*-RWXYZ etc. gewoon een multi player die originele platen speelt, de cd-r's die het niet doen brand ik wel opnieuw op een ander merk disk, zo lang zijn ze toch niet houdbaar.
Mijn ega wil vooral dat 'ie het gewoon doet (en dat was met de philips 963 wel eens anders) Ze vind het belachelijk dat een 2 jaar oude speler van 450 euro nog altijd problemen maakt na 2 maal reparatie. En dat terwijl een 40 euro kruidvat speler het wel blijft doen, ze heeft gelijk. dat is ook de reden dat de philips  DVP900SA, hoe leuk 'ie ook lijkt, niet mee hoeft te doen. Ik hou het qua philips voorlopig ff op mijn senseocrema aparaatje en halogeen lampjes in het plafond. Omdat ik slechts op een 72cm breedbeeld tv (philips....) mijn dvd'tjes kijk en omdat ik de aan CD audio kwaliteiten erg veel waarde hecht, heb ik beoordeeld op CD audio. Juist ook omdat op dat gebied  de verschillen nog aanzienlijk zijn.

De verschillen in beeldkwaliteit bij apparaten in deze prijsklasse lijken me voor mijn 70cm breedbeeld met "gewoon' rgb-scart geen issue (en over een paar jaar zien we wel verder).
De dv7600 leek op papier heel aardig en werd dus test kandidaat dit bleek ook het geval bij de denon 3910 die was een zelfde lot beschoren. Mijn doet-het-vaker-niet-dan-wel philips 963sa, een geleende onkyo sp800, een eveneens geleende cd880 met modificatie (die draait al 14 jaar elke dag !!) en een marantz cd17mkII  mochten als referentie dienen. Nou wil ik niet zeggen dat dat de non-plus-ultra spelers zijn, maar ik weet wel hoe ze klinken en wat ze wel en niet kunnen. Wel zo handig als je gaat vergelijken.

De dv7600 is een grote (positieve!) verassing qua cd-audio en sacd, heerlijk muziekaal en ook langdurig luisteren is goed vol te houden, voor we het door hadden zaten we op 4:00 vannacht (vanmorgen). Mooi beheerst laag waarin alle akkoorden van de camina burana te horen waren "5" van kravitz en "george is on" van deep dish lieten "diepe" indruk achter. Dark side of the moon klonk in SACD waanzinnig mooi. Qua vrouwen stemmen kozen we voor "Quand tu dors" van  Wende Snijders en " Who's Suzy" van  Ricky Koole, niet om de laatste plaats omdat de registratie zo mooi is. (zijn echt aanraders! , niet overgeproduceerd en  de technicus is niet verslaaft is aan de gloed van enig "clip" ledje op z'n mixtafel) "medusa"  van annie lennox deed ook nog mee en nog vele anderen.
Het hoog van de 7600 voelt erg "ruim" en "zijde zacht" zonder te overdrijven, nooit spits als dit niet op de CD staat (opnames met clipping... >:( ). Al met al op mijn gehoor betreft een erg muzikale speler en dus een meer dan dikke voldoende, nou nog zien dat ik hem in het zwart te pakken krijg.

aanrader om eens zelf te proberen dus ! :D

Nou moet je wel weten dat ik mijzelf niet zie als een audiofiel of iets degelijks, daarvoor heb ik iets teveel technische achtergrond. Een speler die van matig ineens geweldig klink na het omdraaien van een signaal kabeltje (in audiofiels: "interlinks") of aansluitsnoer ("powercord") is in mijn ogen te kritisch ontworpen en dus per defintie een matig apparaat, of de luisteraar heeft last van z'n "signaalkabeltjes  :-X" cq heeft te lang aan het "powercord" gehangen :) Daarom ga ik hier ook geen epos schrijven over welke apparatuur er allemaal in huis staat, laat ik het omschrijven als "beter dan middenklasse" i.i.g. voldoende goed om de verschillen hoorbaar te maken.   8)
Ik luister met mijn oren naar muziek en als een 100 euro speler voor mij beter klinkt of in elk geval niet slechter, dan word die het. Ik koop mijn spullen niet "voor de heb"  maar om het dagelijks leven van te genieten. Ik geloof ook niet dat er zoiets bestaat als "het beste apparaat" een "beste voor de toepassing" ligt meer in mijn lijn.

Het klinkt misschier raar, maar de door "de bladen" de hemel in geschreven 3910 van denon klonk bij gebruik als CD speler als "brandhout", wat viel dat tegen, onvoorstelbaar. Ik vind dat je van een speler in deze klasse tenminste mag verwachten dat quantiserings ruis op een onhoorbaar laag nivau ligt. Violen en vrouwenstemmen klinken niet echt lekker op mijn PC luidsprekers , da's met de 3910 niet anders. Ik heb even getwijfelt of de betreffende speler defect was ???  maar een tweede klonk identiek :o . De snel nog even aangesleepte denon 2900 en 2200 deden het ook aanzienlijk beter dan de 3910. Niet qua stereo beeld, maar wel qua "rommel" op het audio signaal.

vanavond even lekker een paar filpjes kijken, word vervolgd...


marco

Sibran

#1
Citaat van: PA2MB op augustus 28, 2005, 17:24:04
Ik luister met mijn oren naar muziek en als een 100 euro speler voor mij beter klinkt of in elk geval niet slechter, dan word die het. Ik koop mijn spullen niet "voor de heb"  maar om het dagelijks leven van te genieten. Ik geloof ook niet dat er zoiets bestaat als "het beste apparaat" een "beste voor de toepassing" ligt meer in mijn lijn.

Dat vindt ik nu eens een mooie uitspraak...  Het is inderdaad niet het merk, type of prijs dat telt.  Zolang je persoonlijk tevreden bent over je prestaties van je HT of Hifi, maakt niet uit met wat je gebruikt !

blue-eyes

Citaat van: PA2MB op augustus 28, 2005, 17:24:04

Nou moet je wel weten dat ik mijzelf niet zie als een audiofiel of iets degelijks, daarvoor heb ik iets teveel technische achtergrond. Een speler die van matig ineens geweldig klink na het omdraaien van een signaal kabeltje (in audiofiels: "interlinks") of aansluitsnoer ("powercord") is in mijn ogen te kritisch ontworpen en dus per defintie een matig apparaat, of de luisteraar heeft last van z'n "signaalkabeltjes  :-X" cq heeft te lang aan het "powercord" gehangen :) Daarom ga ik hier ook geen epos schrijven over welke apparatuur er allemaal in huis staat, laat ik het omschrijven als "beter dan middenklasse" i.i.g. voldoende goed om de verschillen hoorbaar te maken.   8)
Ik luister met mijn oren naar muziek en als een 100 euro speler voor mij beter klinkt of in elk geval niet slechter, dan word die het. Ik koop mijn spullen niet "voor de heb"  maar om het dagelijks leven van te genieten. Ik geloof ook niet dat er zoiets bestaat als "het beste apparaat" een "beste voor de toepassing" ligt meer in mijn lijn.

Een gezonde houding lijkt me! Kritisch is niet erg, is zelfs gezond. 

Veel plezier en succes met je zoektocht ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Starred

Leuke review, maar wat bedoel je precies met:
CitaatViolen en vrouwenstemmen klinken niet echt lekker op mijn PC luidsprekers
PC speakers?

blue-eyes

Hij gaf aan dat deze stemmen niet klinken op een PC speaker. Evenzo klinken de stemmen niet met een 3910 in een stereoset.

Maw: stereo is slecht met de 3910, komt niet boven het niveau van een PC uit ;)  (in zijn oren dan he).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

kuiperik

Hoe vond je DV7600 in vergelijk met de CD17mkII? Is het loopwerk stil, zowel bij CD's als DVD's?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

-PA2MB-

Citaat van: kuiperik op augustus 28, 2005, 19:48:02
Hoe vond je DV7600 in vergelijk met de CD17mkII? Is het loopwerk stil, zowel bij CD's als DVD's?
Het loopwerk maakt iets wat meer herrie dan de cd17, maar staat in mijn geval ca 3 meter van de "luisterplaats" en is daar absoluut onhoorbaar. IK heb nog even wat geprobeerd met een cd schijfje dat niet helemaal symetrisch is (geen goed plan : dymo label op een cd-r  >:D ) en deze maakt niet  veel meer herrie dan een "nette" disk. Dvd's speelden in de cd17 erg rustig !  :D

Gisteravond een dvdtje uit de videotheek opgepikt, mijn ega wilde "the ring 2" graag zien en dat werd het dus. Gezien de staat van de oppervlake die disk is wat mij betreft de fout correctie goed ;) (wel ff de satésaus-vette-vinger-afdrukken eraf wassen he !), m.i. is ook foutcorrectie al heel lang geen issue meer tegenwoordig. Ook deze disk had een asymetisch label en wederom was dit geen probleem, geen extra herrie of een speler die op eigen kracht het meubel wilde verlaten. Helaas geen DTS sound track op deze titel, beeldkwaliteit (PQ  :) ) was (is) erg goed, geen gekkigheden gezien. T'is ook maar 1 film, dus wat kan je d'r dan van zeggen.

Wat betreft de herrie; ik weet dat loopwerk lawaai erg kan verschillen, zelfs tussen 2 spelers van het zelfde merk en type. Wees niet te benauwd om met de verkoper te overleggen, zoveel verkopen ze niet in dat segment van de markt dus ze zijn al lang blij dat ze wat verkopen  ;D
en anders ga je gewoon eens elders shoppen. Iets waar je niet tevreden mee was had je al, dus dat hoef je niet weer te kopen, dat schiet niet op.

nog ff een open deur in trappen en niet per sé van toepassing op de vragensteller: De ruimte is natuurlijk erg van invloed op "lawaai", b.v. een glazen audiomeubel met veel ruimte in een kamer met steen/laminaat vloer + harde salontafel in het midden, lederen bankstel en geen gordijnen/kleed etc. is acoustisch sowieso een nachtmerrie. In zulk soort gevallen lijkt iets als loopwerk lawaai wat mij betreft wel het laatste waar je je druk over moet maken. ::) Dan klinkt loopwerk herrie al snel als een 200 jaar oude stoeltjesklok.
Ik ken ze echt, dit soort gevallen, en dan wil men een buizen versterker omdat het zo "lekker warm" klinkt... yea-right... ;)


ow ja:
CitaatLeuke review, maar wat bedoel je precies met:
Citaat
CitaatViolen en vrouwenstemmen klinken niet echt lekker op mijn PC luidsprekers

PC speakers?

Daar zit op ca 1500 Hz een kleine membraam resonatie, dat maakt dat dit soort geluiden soms wat "nerveus" kinkt, was meer als grapje bedoelt  ;). Zo erg zijn is de quantieserings ruis natuurlijk ook weer niet, maar het viel me wel behoorlijk tegen.

marco.

FrankB

Waar ik voor mezelf nog wel benieuwd naar ben is of de 7600 ook DVD+R en vooral +RW kan afspelen?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

kuiperik

Citaat van: PA2MB op augustus 29, 2005, 10:00:15
Het loopwerk maakt iets wat meer herrie dan de cd17, maar staat in mijn geval ca 3 meter van de "luisterplaats" en is daar absoluut onhoorbaar. IK heb nog even wat geprobeerd met een cd schijfje dat niet helemaal symetrisch is (geen goed plan : dymo label op een cd-r  >:D ) en deze maakt niet  veel meer herrie dan een "nette" disk. Dvd's speelden in de cd17 erg rustig !  :D

Heb zelf een DV7010 van Marantz en deze maakt bij het afspelen van CD's best veel lawaai, zelfs op 3 meter afstand hoor je deze nog spelen. Bij dvd's is hij echter weer wel stil.

Het vergelijk met de CD17 (mkII?) bedoel ik echter meer op geluidskwaliteit en niet of het loopwerk stiller was.  :) Hoe kan de DV7600 met deze speler meekomen, in stereo?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

-PA2MB-

Citaat van: kuiperik op augustus 29, 2005, 18:55:29
Heb zelf een DV7010 van Marantz en deze maakt bij het afspelen van CD's best veel lawaai, zelfs op 3 meter afstand hoor je deze nog spelen. Bij dvd's is hij echter weer wel stil.

Het vergelijk met de CD17 (mkII?) bedoel ik echter meer op geluidskwaliteit en niet of het loopwerk stiller was.  :) Hoe kan de DV7600 met deze speler meekomen, in stereo?

Qua audio vind ik dat hij zondermeer mee kan komen. Elke bron vergt natuurlijk een beetje gewenning al was het alleen maar de gewenning aan het lagere banksaldo  ;)  Bij sommige muziekstukken krijg ik, als het lekker klinkt, spontaan een prettig soort kippe(n?)vel. Alsof er een emotionele snaar geraakt wordt. Dat zijn bij een cd17 of cd880 soms verschillende muziekstukken. Nou ben ik van mening dat muziek voor een heel groot emotie is, en dat wil ik dus ook terughoren. (ik hoor je denken..... Nee, het geluid was niet om te janken  :'(   de rillingen liepen mij niet over de rug van de vervorming  :-[ en hoofdpijn is geen emotie  ).
Een audio apparaat bevalt mij als ik tijdens het testen merk dat ik de tijd vergeet en naar de muziek zit te luisteren en waarvan toepassing terug denk aan de avond van het optreden. Tuurlijk is er verschil tussen apparaten. Als er blind voor je omgeschakeld word en de volumes zijn -exact- gelijk dan wordt het in deze categorie spelers, bij gebruik in een "normale" woonkamer situatie, erg lastig om te zeggen welke speler je nou precies hoort. (oef, hier ga ik bij een boel mensen in achting dalen  ;) )

De philips 963sa had ook last van een "tikkend" loopwerk bij het afspelen van cd's (stoeltjes klok ....) met dvd's mooi stil. Mogelijk heeft jou dv7010 (philips loopwerk) hier ook last van. de dv7600 lijkt een denon loopwerk te hebben (ben d'r niet helemaal zeker van, maar 't is geen philips i.i.g.) en tikt absoluut niet.  (de yamaha 2500 heeft ook zo'n irritant traag philips loopwerk, daarom heb ik hem laten staan)

Ik schreef over de 7600 niet voor niets:
Aanrader om eens zelf te proberen dus !  :D

Heb vertouwen in je eigen oren en ken je test muziek door en door, als een speler naar jou smaak teveel herrie maakt of emotieloos lijkt dan zou ik hem zeker niet aanschaffen. Wat de testen in "de bladen" ook zeggen. Er zijn teveel externe criteria van invloed om dergelijke testen te gebruiken voor een eindoordeel over de prestaties thuis. Hooguit kan je het gebruiken om een selectie basis mee samen te stellen. (en da's voor mijn verhaal niet anders!)

marco.

-PA2MB-

Citaat van: FrenkB op augustus 29, 2005, 10:14:15
Waar ik voor mezelf nog wel benieuwd naar ben is of de 7600 ook DVD+R en vooral +RW kan afspelen?

+ en - R speelt ie zonder problemen, RW heb ik niet. deze zal ik ff  lenen.

marco.

FrankB

Citaat van: PA2MB op september  1, 2005, 08:14:01
+ en - R speelt ie zonder problemen, RW heb ik niet. deze zal ik ff  lenen.

marco.

Zal dan ook wel geen probleem zijn. Thanks   8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

JürgenW

Marco,

Met veel genoegen je bijdragen gelezen: nuchtere kijk en plezierige schrijfstijl.
Hopelijk post je nog veel.

Jürgen

JvdB

Is al bekend hoe deze speler regiovrij gemaakt kan worden?
Oppo 105 - Primare DD15 - Simaudio Moon Ace - Chord Ttoby - Martin Logan ESL - REL T9 - Naim Atom HE - Focal Arche - Focal Utopia - Focal Stellia

-PA2MB-

Citaat van: JvdB op september  3, 2005, 12:40:29
Is al bekend hoe deze speler regiovrij gemaakt kan worden?

De laatste serie spelers van marantz zijn niet langer van philips afgeleid (zoals jaren het geval was) maar van "zusje" Denon.
(u weet wel.... die ook deel uit maken van dezelfde  B&M holding). De bekende truuk met de philips AB codes en pronto enzo werkt dus niet meer, maar da's geen nieuws. 
Marantz heeft er bij de dv7600 voor gekozen om ook de firmware upgrade niet langer via een disk te laten verlopen;
hij heeft voor dit doel een rs232 (subD 9) aansluiting aan boord die ook gebruikt kan worden  als remote control poort.
Ik denk stiekem dat de disk methode nog wel werkt...   ;)
Ze gebruiken in deze speler overigens een RL-S880 loopwerk van Raymedia.  http://www.raymedia.co.kr/sub_productbb.htm  (tja ...wat moet je met die info...  ::) )
Regiovrij maken is technisch mogelijk, maar wordt volgens zeggen niet door marantz zelf gedaan.
Een service werkplaats met de juiste spullen (rs-232 diagnostics tool ??? ) zou het moeten kunnen doen.
Nou bestaat natuurlijk de kans dat ik hierboven ietswat onzin vertel, maar ik ben dan ook geen marantz R&D-er

De mijne is regiovrij gekocht en moet hiervoor nog even terug (ze mogen dus hopen dat ze het kunnen, staat op de aankoop bon).
Ik ben zo'n zeikert die zelfs bij een splinternieuwe speler uit doos roept: "ik probeer hem eerst wel even, als 'ie goed is mogen ze hem onderhanden nemen".
Dit is uit ervaring, ik heb iets teveel dure apparaten gehad waarvan knoppen moeilijk deden of waar andere montage slorigheidjes voorkwamen. Je zult b.v. verbaast staan van de verschillen in lawaai tussen 2 splinternieuwe spelers. Probeer zelf maar eens (als je een verkoper treft die mee wil werken, dit is wel een in bestaan bedreigde soort).

Nog een tip als je apparatuur gaat kijken/luisteren; je vind van bijna alle apparatuur de handleiding op internet (of vraag een pdf op bij de importeur), lees die. Meestal weet je dan aanzienlijk meer dan de verkoper (de goede daargelaten). En ben je in staat om in de winkel ook daadwerkelijk te testen wat je wilde testen...

@Frenk B:
CitaatWaar ik voor mezelf nog wel benieuwd naar ben is of de 7600 ook DVD+R en vooral +RW kan afspelen?

Goed nieuws ! ; dv7600 speelt dvd+rw  :D

Wel heb ik wat problemen met de audio op de betreffende disk (lijkt vals te klinken) ,
ik moet nog even onderzoeken of dit aan de opname op deze disk ligt of aan de speler (of de combinatie van dit merk disk met deze speler).
Maar zoals gezegt; vind het eigenlijk geen issue,  ik gebruik 95 % originele dvd's. (@brein: disclaimer: de overige 5% zijn zelfgemaakte vakantie films... ;D )

wordt vervolgd.


ps. Zijn er nog mensen nieuwsgierig naar de ingewanden ? , 'k heb wat foto's gemaakt.

jeroen_v

#15
Citaat van: JvdB op september  3, 2005, 12:40:29
Is al bekend hoe deze speler regiovrij gemaakt kan worden?

Hoi,

Deze mogelijke regiohack vond ik op avforums.com ( http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=239379 ):

- Power on
- Open tray
- Press buttons on the remote "clear" "2" "5" "8" "0" "clear"
- Display shows "TESTMODE"
- With the Cursor down until "1215" will be shown in the display
- Press buttons on the remote "1" "3" "enter"
- Display shows "1213"
- With the Cursor up until "1402" will be shown in the display
- Press buttons on the remote "0" "0" "enter"
- Display shows "1400"
- Power On and Off again

Enig idee of dit werkt? Op dat forum hebben twee mensen het werkend.


Jeroen


Edit: Dan wel de goede link plakken natuurlijk :P

R

Dat zou dan een van de weinige marantzen die je zo regio vrij kan maken. meestal lukt dat niet met een code.

jeroen_v

Citaat van: Ruben op september  6, 2005, 15:34:06
Dat zou dan een van de weinige marantzen die je zo regio vrij kan maken. meestal lukt dat niet met een code.

Hoi,

De wat oudere types (zoals DV4200, DV4300 en DV8400) ook op een dergelijke manier regiovrij te maken zijn.
Ik hoop dat de code op de DV7600 ook echt werkt. Zou wel prettig zijn  ;D


Jeroen

Kjelt

Ik heb ook een 7600, in de handleiding staat dat ie GEEN DVD+RW aan kan overigens, iets waar ik wel van baal want dat is mijn favoriete medium geworden voor tv opnames. Als ie het wel doet in de praktijk zou dat mooi zijn meegenomen (wellicht was de handleiding eerder klaar dan de rebuild van dit apparaat (is nogal uitgesteld zoals eenieder weet). Ik zal het binnenkort eens testen.

Verder voldoet deze speler bij mij uitstekend. De volgende issues:
-Ik heb wel problemen met HDMI icm denon avc-a11xv en toshiba MT700 projector, als ik of de projector of de denon eerst aan doe dan krijg ik geen beeld.
-Iets anders dat mij in negatieve zin is opgevallen is de layer change die heel duidelijk aanwezig is (0,5 seconde onderbreking: stilstaand beeld geen geluid)
- als laatste geen echte bug of defect maar ik vind de discs na het spelen wel ERG warm worden, had liever wat meer koeling gehad dan vertrouw ik de levensduur wat meer.

Marz

Citaat van: Kjelt op september  6, 2005, 16:44:30
-Iets anders dat mij in negatieve zin is opgevallen is de layer change die heel duidelijk aanwezig is (0,5 seconde onderbreking: stilstaand beeld geen geluid)
- als laatste geen echte bug of defect maar ik vind de discs na het spelen wel ERG warm worden, had liever wat meer koeling gehad dan vertrouw ik de levensduur wat meer.

Klopt. Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een DV7600 en hij bevalt erg goed.

Wat me inderdaad ook was opgevallen dat hij bij de layer change ff stilstaand beeld geeft en geen geluid. Is toch wel storend moet ik zeggen. Trouwens als ik het fragment "terugspoel" dan heeft hij hier geen last van. Is dit normaal??

Daarnaast worden de discs inderdaad tijdens het spelen erg warm.

Voor de rest ben ik erg tevreden. ;D

-PA2MB-

Citaat van: Marz op september  6, 2005, 18:31:04
Daarnaast worden de discs inderdaad tijdens het spelen erg warm.

Nou heb ik eerst een zilverkleurig exemplaar gehad om te zien of de dv7600 wat voor mij was,
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de zwarte die ik nu heb staan toch wat minder warm wordt.
'T kan een ilusie zijn, maar ik zou zweren dat het zo is... ::)

Vor de opletters onder ons: op de foto's van de beurzen is te zien dat de dv7600 demo's ventilatieopeningen aan de bovenzijde hebben,
dit kun je ook zien in de pdf van de dv7600 spec sheet (onderste foto).
zie hier: http://us.marantz.com/DV7600_SPECS.pdf
Ik was hiernaar zo nieuwsgierig dat ik gebeld heb met marantz in eindhoven, maar daar was dit niet bekend.

slijp je 3mm boortjes maar vast, dit wordt een dv7600 tweak !  ;D


Citaat van: Marz op september  6, 2005, 18:31:04
Wat me inderdaad ook was opgevallen dat hij bij de layer change ff stilstaand beeld geeft en geen geluid. Is toch wel storend moet ik zeggen. Trouwens als ik het fragment "terugspoel" dan heeft hij hier geen last van. Is dit normaal??

Dat layerchange probleem heeft de speler die ik nu in huis heb niet. De eerste, die zilverkleurige, leek dat soms wel te doen.
Hoewel ik twijfelde of dat wel een layerchange probleem was, als dat idd zo is wisselen sommige van de films die ik gekeken heb minstens 5 keer van laag...in 10 minuten..  idd wel het zelfde verschijnsel; bij "terug spoelen" geen probleem meer. een keer extra schoonmaken van de huur dvdtjes deed dit probleem ook verdwijnen.

Vind je dit echt irritant, breng heb gewoon terug als defect ofzo.
Ik kan me heel goed voor stellen dat wanneer je 800 euro uitgeeft aan een dvd speler, je dit soort "features" vooraf wilt horen van de verkoper.
Vergeet niet dat het meeste wat er verkocht wordt bestaat uit speler,receiver + luidsprekers voor onder de 1000 euro.
m.i. mag je aan een dvd speler van 800 euro ook wat eisen stellen.

marco

FransDHT

Hoi,

Ik heb er ook één. Erg tevreden. Ik heb hem met name als DVD-speler gekocht om op termijn mee te projecteren. Voor cd's heb ik een aparte speler.

Ik heb hem bij Frank gekocht en hij is gewoon regiovrij gemaakt, dus dat kan. En DVD+R(W) speelt ie gewoon perfect af ondanks de inderdaad tegenstrijdige berichtgeving door marantz.

Heel apart die luchtgaten. Op de bovenste foto van de bovenstaande link heeft ie ze niet, op de onderste wél!?

Groeten

Frans

Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

vzesje

Citaat van: jeroen_v op september  6, 2005, 14:55:54
Hoi,

Deze mogelijke regiohack vond ik op avforums.com ( http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=239379 ):

- Power on
- Open tray
- Press buttons on the remote "clear" "2" "5" "8" "0" "clear"
- Display shows "TESTMODE"
- With the Cursor down until "1215" will be shown in the display
- Press buttons on the remote "1" "3" "enter"
- Display shows "1213"
- With the Cursor up until "1402" will be shown in the display
- Press buttons on the remote "0" "0" "enter"
- Display shows "1400"
- Power On and Off again

Enig idee of dit werkt? Op dat forum hebben twee mensen het werkend.


Jeroen


Edit: Dan wel de goede link plakken natuurlijk :P


Hallo,

Ik heb dit uiteraard meteen gedaan bij mijn 7600 en het werkt perfect.
Leest nu alle regios.
Ik ben nooit zo bang dit te proberen, in het ergste geval gaat hij als defect terug naar de leverancier....

Vincent

Citaat van: jeroen_v op september  6, 2005, 14:55:54
Hoi,

Deze mogelijke regiohack vond ik op avforums.com ( http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=239379 ):

- Power on
- Open tray
- Press buttons on the remote "clear" "2" "5" "8" "0" "clear"
- Display shows "TESTMODE"
- With the Cursor down until "1215" will be shown in the display
- Press buttons on the remote "1" "3" "enter"
- Display shows "1213"
- With the Cursor up until "1402" will be shown in the display
- Press buttons on the remote "0" "0" "enter"
- Display shows "1400"
- Power On and Off again

Enig idee of dit werkt? Op dat forum hebben twee mensen het werkend.


Jeroen


Edit: Dan wel de goede link plakken natuurlijk :P


Hi

LET OP! als je hier een foutieve code invoert dan is de speler
onbruikbaar en kan je hem terugbrengen voor reparatie

Laat dit liever doen door de dealer waarbij je hem aanschaft

Grtz

Vincent

sapeschipper

deze code werkt gewoon moet hem inderdaat wel goed invoeren maar das met je pin code toch ook het geval! groet sape
sphinx project 12 project 4 marantz sa8400vm dv7600 dali grand van den hul mainstream gold en super nova pioneer 50in