FullHD-HT van 13 - 14 - 15 - 16- 17 jarige. Nieuwe projector! (+ centerspeaker)

Gestart door -Freek-, augustus 24, 2005, 22:28:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ProXius

Wauwa, strak setje! Twee keer die PV1 is ook te bruut om te zien.  :devil: (Die moet je dus ooit wel overnemen :D)
Ik heb die sub gehoord bij iEar in Tilburg en was echt behoorlijk enthousiast! Zien er ook érg mooi uit vind ik...
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-Freek-

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Mijn bed is hier:



;D

Ik heb 'm gewoon op een plankje gezet met 2 grote scharnieren. Werkt prima. Misschien maak ik er nog een keer een gordijntje voor want echt mooi is het niet, maar die ruimte in de kamer is echt heerlijk.

Panoramaatje moet nog komen. Heb geen statief maar ik ga mijn best doen om er toch iets van te maken.



WickedGame


Robbert54

Citaat van: -Freek- op mei  6, 2009, 12:35:48
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Mijn bed is hier:



;D

Ik heb 'm gewoon op een plankje gezet met 2 grote scharnieren. Werkt prima. Misschien maak ik er nog een keer een gordijntje voor want echt mooi is het niet, maar die ruimte in de kamer is echt heerlijk.

Panoramaatje moet nog komen. Heb geen statief maar ik ga mijn best doen om er toch iets van te maken.



GE-NI-AAL!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Leuk, zit je film te kijken... *BAM!*, bed voor je neus! ;D
Goede oplossing, al zou het met mijn bed iets lastiger gaan, die is wat hoger en luxer. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

AllStar

Citaat van: -Freek- op mei  4, 2009, 14:44:13
/edit: ohja masking paneeltjes: ook leuk. Ik heb kortgezegd 2 plankjes bekleed met velours en die aan een paar schroefjes opgehangen. Je moet ze wel elke keer er op doen/af halen, maar het is echt heel veel mooier met 21:9 films.

Heb je daar misschien wat meer foto's / bouwtekeningen van?  8) Ziet er goed uit allemaal, lekker die ruimte zonder bed! :)

Fabian92

Handige oplossing zo met je bed, nu is het gewoon een HT/studeerruimte waar je ook in kan slapen  ;D Wat steeds vaker gebeurd tegenwoordig  :angel:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

-madison-

Dat heb je handig gedaan :D Werkelijk prachtige set trouwens! (Draai je nog steeds met de Pio receiver?)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

gastje13

WOW, echt prachtige set man  :o

Dat bed, geniaal 8)

Enigste wat met opvalt is de overstap van de jungsen(hopelijk spel ik het goed) versterker naar een pioneer bak.

-Freek-

Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen!

Citaat van: AllStar op mei  6, 2009, 20:38:05
Heb je daar misschien wat meer foto's / bouwtekeningen van?  8) Ziet er goed uit allemaal, lekker die ruimte zonder bed! :)
Denk dat je het ook wel begrijpt als ik het uitleg, het is namelijk te simpel voor woorden. Er zitten gewoon 4 schroeven in het 'frame' van het scherm (2 boven, 2 onder). In de maskingpanelen zit links en rechts een gat. Je hangt ze dus gewoon op aan de spijkers. Echt het toppunt van handigheid is het niet, maar het werkt 8).


En ja, ik draai nog steeds met de Pioneer receiver. Hij bevalt nog prima, en upgraden is te duur. Ik zou ooit nog wel eens iets willen hebben met iets meer vermogen, maar het gaat zo ook prima.

Wat wel een nadeel van het bed is trouwens: de invloed op de akoestiek is enorm. Als ik hem omhoog zet is de bas een stuk minder strak. Weet nog niet wat ik daar aan kan doen.

Citaat van: gastje13 op mei  8, 2009, 00:04:38
WOW, echt prachtige set man  :o

Dat bed, geniaal 8)

Enigste wat met opvalt is de overstap van de jungsen(hopelijk spel ik het goed) versterker naar een pioneer bak.
Wat bedoel je? Dat je het raar vindt dat ik van de Jungson naar de Pioneer ben gegaan? Was niet echt een overstap. De Jungson had een defect waardoor hij terug ging naar de verkoper. Was verder een prachtig ding!
Ik zou hem eigenlijk nog eens naast de Pioneer willen zetten. Ik heb namelijk idee dat de Jungson een nog betere 'surroundbubble' creëerde. Maarja, dat was toen met andere speakers, en misschien heb ik dat alleen in m'n hoofd zitten omdat ik de Jungson toen zo goed vond.

koosnaampje-audiofiel

Mooie set hoor!!

Ik zat eens even door deze topic heen te bladeren, 17 jaar, toen was ik, als ik terug denk net een paar jaar van mijn commandore 64 af!!
:thumbs-up:

Zat ik nogal eens in de Coffeeshop en ontdekte ik net de playstation 1.

Ik moet zeggen ben wel een beetje jalours.....mooie luidspreker set.... :biggrin:
Klipsch, Denon.

gastje13

CitaatWat bedoel je? Dat je het raar vindt dat ik van de Jungson naar de Pioneer ben gegaan?

Ik had het idee dat de jungson een klasse hoger zat dan de pioneer en dat de pioneer een downgrade zou zijn.
Ach ja, als het maar goed klinkt 8)

-Freek-

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op mei 14, 2009, 19:03:21
Mooie set hoor!!

Ik zat eens even door deze topic heen te bladeren, 17 jaar, toen was ik, als ik terug denk net een paar jaar van mijn commandore 64 af!!
:thumbs-up:

Zat ik nogal eens in de Coffeeshop en ontdekte ik net de playstation 1.

Ik moet zeggen ben wel een beetje jalours.....mooie luidspreker set.... :biggrin:
Haha thnx!

Citaat van: gastje13 op mei 14, 2009, 20:53:57
Ik had het idee dat de jungson een klasse hoger zat dan de pioneer en dat de pioneer een downgrade zou zijn.
Ach ja, als het maar goed klinkt 8)
Ja het klinkt nu goed gelukkig, maar het kan goed zijn (en eigenlijk denk ik dat zelf ook) dat de Jungson beter was...


Iemand nog een idee voor mijn akoestiekprobleempje? Voor de duidelijkheid: wanneer het bed opgeklapt staat is de bas minder strak dan wanneer het bed gewoon normaal midden in de kamer staat.

Robbert54

niet gewoon een kwestie van je bass bijstellen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-Freek-


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

Citaat van: -Freek- op mei 14, 2009, 23:34:29
Haha thnx!
Ja het klinkt nu goed gelukkig, maar het kan goed zijn (en eigenlijk denk ik dat zelf ook) dat de Jungson beter was...


Iemand nog een idee voor mijn akoestiekprobleempje? Voor de duidelijkheid: wanneer het bed opgeklapt staat is de bas minder strak dan wanneer het bed gewoon normaal midden in de kamer staat.
je sub verkopen en een velodyne kopen ;) zijn even duur ;D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

celerontje

Misschien eens je kamer doorruisen en meten met een RTA?
Met bed omlaag én omlaag meten, dan heb krijg je een goed beeld van het ''probleem''
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Hoe anders?
Eerst gewoon meten en daarna het bed uit het raam kieperen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo