I am a (kabel) believer!! (nieuwe foto's 10-09-2005)

Gestart door hifiman, augustus 22, 2005, 13:57:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno P

Citaat van: Garmt op augustus 25, 2005, 19:32:50
Wat geloof je niet?

Waar ik mij in kan vinden is dat je idd geen troep als kabel moet gebruiken maar zo gauw als je aan de "basics" van goede pluggen en goede koperkabel met behoorlijke afscherming hebt voldaan denk ik niet dat verdere hocus-pocus nog een verschil in geluidskwaliteit gaat opleveren ....advocaat van de  >:D...weet ik...ik laat mij graag ooit eens overtuigen in een blinde testsessie (en mocht dat lukken dan heb ik spijt want dan kost het weer een duit of twee.. ^-^ )

garmtz

Citaat van: Arno P op augustus 25, 2005, 19:43:33
Waar ik mij in kan vinden is dat je idd geen troep als kabel moet gebruiken maar zo gauw als je aan de "basics" van goede pluggen en goede koperkabel met behoorlijke afscherming hebt voldaan denk ik niet dat verdere hocus-pocus nog een verschil in geluidskwaliteit gaat opleveren ....advocaat van de  >:D...weet ik...ik laat mij graag ooit eens overtuigen in een blinde testsessie (en mocht dat lukken dan heb ik spijt want dan kost het weer een duit of twee.. ^-^ )

Moet ik langskomen met de Flatline Gold??  >:D >:D >:D

Arno P

Citaat van: Garmt op augustus 25, 2005, 19:46:57
Moet ik langskomen met de Flatline Gold??  >:D >:D >:D

En jij durft een volledig blinde test met 5 kabels en een 5-koppig panel aan?   ;D ;D ;)

FrankB

Citaat van: Arno P op augustus 25, 2005, 19:43:33
Waar ik mij in kan vinden is dat je idd geen troep als kabel moet gebruiken maar zo gauw als je aan de "basics" van goede pluggen en goede koperkabel met behoorlijke afscherming hebt voldaan denk ik niet dat verdere hocus-pocus nog een verschil in geluidskwaliteit gaat opleveren ....advocaat van de  >:D...weet ik...ik laat mij graag ooit eens overtuigen in een blinde testsessie (en mocht dat lukken dan heb ik spijt want dan kost het weer een duit of twee.. ^-^ )

Lijkt me wel aardig, neem jij zo'n koperkabel mee tegen mijn Red Dawn's ....
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Arno P

Citaat van: FrenkB op augustus 25, 2005, 20:25:49
Lijkt me wel aardig, neem jij zo'n koperkabel mee tegen mijn Red Dawn's ....

En als jij het fout raadt...ga je met mijn installatiesnoer naar huis en ik met jouw fancy-looking kabeltje....deal?  ;D

Natuurlijk is het vloeken in de kerk en wat aangedikt, maar ik zou mij graag laten overtuigen in een eerlijke vergelijkings test
(begrijp me niet verkeerd, ik kwijl ook als ik al dat moois zie maar dat is meer de technologie kick....)

garmtz

Citaat van: Arno P op augustus 25, 2005, 20:28:56
En als jij het fout raadt...ga je met mijn installatiesnoer naar huis en ik met jouw fancy-looking kabeltje....deal?  ;D

Dat niet, maar een blinde test lijkt mij wel interessant!

Arno P

Citaat van: Garmt op augustus 25, 2005, 20:53:42
Dat niet, maar een blinde test lijkt mij wel interessant!

En die test dan statistisch verantwoord opzetten....voldoende waarnemers, voldoende kabelvarianten (met voldoende spreiding van crap naar rib-uit-je-lijf budget)...1 kabelomstekerpersoon die niet mag mee raden...
vervolgens een aantal trials waarbij kabels dubbel/triple aan bod komen en er ook wisselingen plaats vinden waarbij de kabel niet gewisseld werd...

En dan.....moeten we toch op zijn minst 1 kabelsoort vinden (bij voorkeur de duurste) die door de meeste altijd goed geraden werd......en een kabel die door de helft van de mensen toch zeker als "beste" er altijd uitgepakt werd....

Hele klus, kan pijnlijk worden...maar zeker ook entertainend...

garmtz

Wel één ding: de set moet goed genoeg zijn om de verschillen aan te kunnen tonen... Op een Technics versterker met jamo boxen gaat het echt niet lukken. Voor zo'n set zou ik ook nooit goede kabels aanbevelen.

Toch vind ik blind testen echt niet nodig, gewoon naar een kabel shootout gaan moet jou ook wel kunnen overtuigen denk ik. GIGANTISCH, de verschillen die je hoort.

Arno P

Citaat van: Garmt op augustus 25, 2005, 21:27:06
Wel één ding: de set moet goed genoeg zijn om de verschillen aan te kunnen tonen... Op een Technics versterker met jamo boxen gaat het echt niet lukken. Voor zo'n set zou ik ook nooit goede kabels aanbevelen.

Toch vind ik blind testen echt niet nodig, gewoon naar een kabel shootout gaan moet jou ook wel kunnen overtuigen denk ik. GIGANTISCH, de verschillen die je hoort.

Ik sta er in ieder geval open voor (oftwel hoopt mijn audio/HT hard stiekum dat het reeel upgrade gebied is)

Deleted member

Citaat van: Garmt op augustus 25, 2005, 19:46:57
Moet ik langskomen met de Flatline Gold??  >:D >:D >:D

Ik heb je een aantal dagen terug al uitgenodigd maar nog steeds geen reactie ontvangen!!  >:D >:D

;)

)p(

Citaat van: Arno P op augustus 25, 2005, 20:10:59
En jij durft een volledig blinde test met 5 kabels en een 5-koppig panel aan?   ;D ;D ;)

Ik wil wel mee doen  ;D

Maar is vijf kabels niet teveel. Het gaat toch in de eerste plaats aan te tonen door Garmt dat wij sceptici wel degelijk verschil horen. Twee kabels zou voldoende moeten zijn. 1 door de sceptici ingebrachte standaard kabel en 1 door Garmt gekozen high-end kabel om ons te overtuigen  :D

peter

Jag

#86
Citaat van: squadra op augustus 25, 2005, 00:26:03Als er zo'n groot verschil is tussen de theorie en de praktijk, dan is er toch iets goed mis, met A: de stelling. of B: de meting (of C: allebei).
Nou ja, het ligt wel iets anders hier. Ze gingen uit van hele slechte omstandigheden en dan in het slechtste geval was het 34% toename. Dat is dan een versimpeld model, niet zozeer helemaal fout ofzo. Ze geven zelf ook aan waar het model niet klopt, lijkt me weinig mis mee :).

CitaatZeker bij een muzieksignaal lijkt me het inderdaad vrijwel onmogelijk om dat verschil te kunnen ontdekken.
Er zijn ook nog andere effecten die mogelijkerwijs een rol spelen, de speaker zelf is geen zuiver ohmse belasting; dat opent de weg (die ik niet in zal gaan wegens te weinig kennis ;)) naar allerlei speculaties over b.v. gewijzigde filterkarakteristieken.
Ja, filter-kabel interactie is wel een interessant onderwerp. Passieve filters zijn zoiezo ondingen :P.

CitaatDaarnaast, er is denk ik nog nooit een luistertest over kabels geweest waarvan de resultaten door beide partijen (believers/nonbelievers) zijn geaccepteerd :)
Ja, die is leuk. Grotendeels waar, maar ik ken wel een test waarbij de resultaten door beide partijen werden geaccepteerd. Liet ook weinig aan duidelijkheid te wensen over. Maar, vervolgens zie je dan natuurlijk wel dat beide partijen daar dan wel heel andere conclusies aan verbinden. Is ook logisch natuurlijk dat dat gebeurt.

Citaat van: Arno P op augustus 25, 2005, 20:59:22
En die test dan statistisch verantwoord opzetten....voldoende waarnemers, voldoende kabelvarianten (met voldoende spreiding van crap naar rib-uit-je-lijf budget)...1 kabelomstekerpersoon die niet mag mee raden...
vervolgens een aantal trials waarbij kabels dubbel/triple aan bod komen en er ook wisselingen plaats vinden waarbij de kabel niet gewisseld werd...

En dan.....moeten we toch op zijn minst 1 kabelsoort vinden (bij voorkeur de duurste) die door de meeste altijd goed geraden werd......en een kabel die door de helft van de mensen toch zeker als "beste" er altijd uitgepakt werd....

Hele klus, kan pijnlijk worden...maar zeker ook entertainend...
Leuk, leuk :). Maar ik zou het dan wel goed doen, met uitslagen die ondubbelzinnig zijn. Anders legt iedereen ze op een andere manier uit (zoals eigenlijk altijd gebeurt met dit soort tests :) ). Een manier om ondubbelzinnige uitslagen te krijgen is ABX-en en dan vantevoren afspreken hoeveel er goed moet zijn.

hifiman

#87
Citaat van: Arno P op augustus 25, 2005, 18:42:31
Ik geloof er echt nog steeds niets van....sorry
Kan het feit dat ik als HTS'er elektrotechniek morgen 200 km ga rijden om een stukje luidsprekerkabel op te halen je ook niet overtuigen dan?  ;D

Ik snap je reaktie wel, ik geloofde er tot voor kort ook geen moer van. Nu wel dus! Verschillen zijn niet eens subtiel maar inderdaad gigantisch zoals Garmt al aangeeft, heb je echt geen blinde test voor nodig.

Op interlink en netsnoer gebied ben ik nog niet overtuigd maar sta er in elk geval voor open om ook dat eens uit te proberen  :P Interlink geloof ik wel in, maar heb ik tot op heden nog geen verschil kunnen horen (met de beperkte hoeveelheid interlinks die ik tot mijn beschikking had). Netsnoeren kan ik mij niets bij voorstellen tot het tegendeel bewezen is zeg maar  :P

FrankB

Citaat van: tingtong5 op augustus 26, 2005, 08:58:30
Op interlink en netsnoer gebied ben ik nog niet overtuigd maar sta er in elk geval voor open om ook dat eens uit te proberen  :P

Vergelijk een mainstream dan eens met een Lapp op een cd-speler  :o :o
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Citaat van: FrenkB op augustus 26, 2005, 08:59:22
Vergelijk een mainstream dan eens met een Lapp op een cd-speler  :o :o
Het dilemma in deze is dat je geen veel geld gaat uitgeven om iets te proberen waar je eigenlijk niet in gelooft  ::)


FrankB

Citaat van: tingtong5 op augustus 26, 2005, 09:00:56
Het dilemma in deze is dat je geen veel geld gaat uitgeven om iets te proberen waar je eigenlijk niet in gelooft  ::)

Tja, eerst proberen is dan het devies he ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Arno P

Citaat van: tingtong5 op augustus 26, 2005, 08:58:30
Kan het feit dat ik als HTS'er elektrotechniek morgen 200 km ga rijden om een stukje luidsprekerkabel op te halen je ook niet overtuigen dan?  ;D

Ik snap je reaktie wel, ik geloofde er tot voor kort ook geen moer van. Nu wel dus! Verschillen zijn niet eens subtiel maar inderdaad gigantisch zoals Garmt al aangeeft, heb je echt geen blinde test voor nodig.

Op interlink en netsnoer gebied ben ik nog niet overtuigd maar sta er in elk geval voor open om ook dat eens uit te proberen  :P Interlink geloof ik wel in, maar heb ik tot op heden nog geen verschil kunnen horen (met de beperkte hoeveelheid interlinks die ik tot mijn beschikking had). Netsnoeren kan ik mij niets bij voorstellen tot het tegendeel bewezen is zeg maar  :P

Zelfde school gehad dus....geloof er nog steeds niets van...en voor LS kabel...goed koper nemen, dik (lage impedantie)...en om groene uitslag te voorkomen is die van mij verzilverd (niet duur)...niet romantisch en helaas met beide benen op de grond  ;)

FrankB

Citaat van: Arno P op augustus 26, 2005, 09:11:52
Zelfde school gehad dus....geloof er nog steeds niets van...en voor LS kabel...goed koper nemen, dik (lage impedantie)...en om groene uitslag te voorkomen is die van mij verzilverd (niet duur)...niet romantisch en helaas met beide benen op de grond  ;)

Heb je weleens de moeite genomen om te luisteren OF je verschil hoort? Of heb je het fenomeen meteen naar de prullenbak verwezen?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Citaat van: Arno P op augustus 26, 2005, 09:11:52
Zelfde school gehad dus....geloof er nog steeds niets van...en voor LS kabel...goed koper nemen, dik (lage impedantie)...en om groene uitslag te voorkomen is die van mij verzilverd (niet duur)...niet romantisch en helaas met beide benen op de grond  ;)
Ik heb nog 2 weken oud 16m 4mm dik oehlbach voor je in de aanbieding  ;D

blue-eyes

#94
Het is niet erg om sceptisch te zijn. Sta alleen wel open voor het feit dat er wel eens verschillen zouden kunnen bestaan.

Zolang de believers en unbelievers elkaar in hun waarde laten en voor elkaar openstaan is er niets aan de hand. Als iemand zegt geen verschil te horen is dat simpelweg waar. Maar wel voor diegene die dat zegt. Het is geen feit!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

)p(

Ik heb in het verleden aan verschillende blinde testen met kabels deelgenomen. Dus ik sta zeker open voor het idee dat de ene kabel beter dan de andere zou kunnen zijn, maar ik heb het nog nooit gehoord  ;)

peter

Arno P

Citaat van: vpv op augustus 26, 2005, 09:36:38
Ik heb in het verleden aan verschillende blinde testen met kabels deelgenomen. Dus ik sta zeker open voor het idee dat de ene kabel beter dan de andere zou kunnen zijn, maar ik heb het nog nooit gehoord  ;)

peter

Dan blijft de vraag of je je ervaring/vaardigheden voldoende zijn om het te beoordelen (kan verschillen....en dan is het...dat de hoorder alleen de beurs trekt voor de upgrade....maar dan wel na een blinde test en niet gedreven hoe mooi de kabel er wel niet uit ziet...)

)p(

Citaat van: Arno P op augustus 26, 2005, 09:43:02
Dan blijft de vraag of je je ervaring/vaardigheden voldoende zijn om het te beoordelen (kan verschillen....en dan is het...dat de hoorder alleen de beurs trekt voor de upgrade....maar dan wel na een blinde test en niet gedreven hoe mooi de kabel er wel niet uit ziet...)

Inderdaad, daarom zeg ik ook niet dat er geen verschillen zijn. Alleen dat ik ze tot nu toe in een blinde test nog niet gehoord heb en ik persoonlijk tot dan niet in dure kabels zal investeren.

peter

R

Hoewel ik wel een believer ben, denk ik dat we ook zeker de waarnemer beter moeten inschatten. Het kan best zijn dat het gehoor van de deelnemers aan zo'n test niet top zijn. Misschien zijn ze wel gevoelig voor hoog/mid/laag of andere effecten vanuit een eigen luisterverleden(dus wat ze gewend zijn en dat kan resulteren in een vertroebeld beeld). Zo weet ik van mezelf dat ik niet zo heel duidelijk fase verschillen in mijn stroomkabels kan oppikken. Met een beetje hulp wat beter, maar zo hoor ik wel duidelijk verschil in interconnects en LS.