Gamen op laptop.. te doen?

Started by aMUSEd, August 18, 2005, 13:01:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Ik overweeg momenteel een laptop, maar zit met een brandende vraag:
Is het te doen om met een laptop (met bv X600 of X700 videokaart) te gamen?
Of zijn er nadelen zoals bv graphics op het laptop-scherm (graag motiveren).
Ik speel eigenlijk alleen maar first persoon shooters op de pc en wil graag Battlefield2 gaan spelen op de laptop.

Alvast bedankt voor reacties!

Sibran

#1
Goh, is moeilijk te zeggen, ik opteer persoonlijk nog liever om te gamen op een desktop pc, puur omdat ik daar een 21" scherm heb...  Je kan natuurlijk ook altijd op je laptop spelen, op voorwaarde dat je een goede grafische kaart neemt zoals je zegt.

De graphics op een laptopscherm zijn (persoonlijke mening) nooit zo goed als op een desktop pc, je scherm is kleiner, toetsenbord is onhandiger én een laptop gaat langer mee als je je batterij niet teveel belast, maw, als je veel je laptop in de stekker moet steken, en of veel je batterij moet opladen...

En je laptop krijgt het hard te verduren, alles is bij een laptop klein en fijn, dus koeling is ook belangrijk.

Mijn persoonlijke mening is gewoon dat het niet zo comfortabel is als op een desktop pc te gamen, doordat je een kleiner scherm hebt, qua prestatie en graphics zal dat wel gaan met een goeie laptop.

Hoop dat je er iets mee bent, en ook dan nog andere mensen hun mening geven, hoe meer opinies, hoe beter hé

Het beste is eens te testen bij een kameraad ofzo hé, dan weet je het direct.

Gr.

Sibran

Hanky Panky

Er zijn wel laptops die speciaal voor gaming zijn gemaakt. Dell heeft een XPC oid die erop gericht is maar die dingen zijn knetterduur en bijna niet meer upgradeable. Het kan best hoor want er zijn genoeg fabrikanten die inmiddels 17 inch schermen in laptops monteren en redelijk snelle videokaarten maar een SLI-setup is nog niet haalbaar danwel betaalbaar. Maar met een 17 inch scherm icm een leuke videokaart kom je een eind lijkt me.

Na een jaar upgraden voor nieuwere games is dan echter geen optie, je zult je hele pc dan moeten vervangen ipv alleen een videokaart. (misschien zijn er wel modulaire laptobs waar je de kaart van kunt vervangen schiet me zo te binnen???)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

aMUSEd

Quote from: Sibran on August 18, 2005, 13:15:38
Mijn persoonlijke mening is gewoon dat het niet zo comfortabel is als op een desktop pc te gamen.

Ja, die gedachte raakt precies m'n dilemma.. idd maar eens proberen.

Quote from: hanky panky on August 18, 2005, 13:43:49
Na een jaar upgraden voor nieuwere games is dan echter geen optie, je zult je hele pc dan moeten vervangen ipv alleen een videokaart. (misschien zijn er wel modulaire laptobs waar je de kaart van kunt vervangen schiet me zo te binnen???)

:-[ daar was ik al bang voor.
De hardware-specs van pc-spellen veranderen sinds doom3 en bf2 opeens enorm (althans zo komt het op mij over).
En elk jaar een nieuwe laptop is te kostbaar  :-\.

Misschien is een goedkope laptop + upgraden van m'n huidige desktop een verstandigere gedachte.

Nogmaals dank voor de reacties!

Tomaz

#4
Op een laptop gamen wil prima! Helemaal als je je gfxcard in de laptop ook nog eens overclockt; mijn laptop met 128MB ATI Radeon M 9700 trekt de moderne HL2/D3 engines prima!

Gebruik van accu: Daar heb je een netvoeding voor  :P
Besturing; Geen probleem; je gebruikt toch een muis (niet je touchpad gebruiken!  ;D) en een aantal vaste toetsen op het toetsenbord. Alleen kan het zijn dat je vingers wat moeten wennen aan de positie van CTRL/SHIFT/ALT. Ik zit op de laptop dan ook nog regelmatig op Fn...
Grafische kaart: Kijk uit dat je geen laptop hebt met een gfxcard (nouja, card...) met shared-mem. Dat is namelijk vrij traag, er wordt dan een deel van het geheugen gebruikt voor de gfx. Je moet eentje hebben met een eigen dedicated geheugen.
Beeld: Daar valt wel wat negatiefs over te zeggen; de schermen die in laptops zitten zijn niet gebouwd zoals die in een normale TFT-monitor zitten. Ga er dus vanuit dat je last van ghosting kunt krijgen (dus; goed testen). Als je echt serieus wilt gamen zonder ghosting kun je natuurlijk altijd nog een monitor op de laptop aansluiten! Sommige laptops kan dat zelfs via DVI (eindelijk!)
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale