De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

riwi

Citaat van: blue-eyes op september 23, 2024, 20:03:13Deze volgooien met schijven, en dan de 2 andere uitfaseren (815+ en 812+).
De 812 en 815 zijn te oud, daar kan geen extra unit aan gekoppeld worden, en geen upgrade naar nieuwe versie DSM software.

Ik heb niet zoveel aan downloads, met name wat ik fysiek als schijf gekocht heb, heb ik ook als download. Ik moe wel wat grotere schijven kopen, draai nu met 8 maal 3 TB schijven (beide NAS'en JBOD, 4 schijven, 4 volumes en dan de 2e NAS sec als backup, dus effectief 12 TB aan beschikbare opslag.

Ik laat het backuppen los - Indien iets kwijt? Schijf kapot? Dan maar nieuwe kopen, opnieuw downloaden. Alleen de geripte CD's ga ik backuppen, wellicht dat ik daar dan de 815 maar voor hou, daar krijg je 3ehands toch bijna niets voor....

Waarom wil je 2 NAS'en overhouden? Zou je niet beter terug naar 1 NAS gaan? Ik bedoel als je die 8x 3T vervangt door bv. 4x 16TB (of kleinere) heb je aan 1 NAS genoeg. Met 2x 16TB in de NAS zou je nog 2 slots overhouden voor de toekomst. Je zou nog 1 oude NAS met 4x3T offline erbij kunnen houden als backup.

Films maak ik ook geen backup van: weg is pech. Geripte CD's, foto's, eigen video etc. wil je wel backuppen.

Ik zit met een soortgelijke situatie met een NAS PC met 12x 3T. Die 3T'ers zijn eigenlijk te klein en vreten te veel stroom en worden oud. Maar ik hik tegen de kosten van 5x 16T of 5x 18T aan ;)

blue-eyes

Ik heb 1 NAS voor video, de camera's en 1 NAS voor data, films, etc.

Het staat er wat krom zie ik nu. De 812+ en de 814+ worden verkocht, de 818+ draait net 10 minuten ;)
En zoals je al zegt, nu eerst even 2 maal 10TB gemonteerd.
En als al genoemd, ga geen backup of raid maken en of draaien.

4 schijven, 4 volumes. Wat mis gaat, gaat maar mis en vervang ik die schijf wel en download ik het wel opnieuw.
Prive data wordt wel gebackupped.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 3 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

PCIe SFP+ kaart gekocht; de NAS dadelijk via fiber aansluiten.
Ook een uitbreiding unit gekocht; kan dadelijk weer 8 schijven aansluiten.

Ik had 12TB, nu 20TB. Ben nu de 1080P versies aan het omzetten naar UHD. Soms van 3Gb naar 90Gb :D

Ik ga na de verkoop van de beide oude NAS' en schijven nog maar 2 HDD's kopen :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 3 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: blue-eyes op september 30, 2024, 17:40:36Ben nu de 1080P versies aan het omzetten naar UHD. Soms van 3Gb naar 90Gb :D

Ah ben jij er zo een die een DVD'tje upscale't naar 2160p en dan upload naar usenet, lekker om de andere gebruikers een beetje te sarren  ;)  ;)

jaco

Citaat van: riwi op september 30, 2024, 17:51:36Ah ben jij er zo een die een DVD'tje upscale't naar 2160p en dan upload naar usenet, lekker om de andere gebruikers een beetje te sarren  ;)  ;)
Studios doen het ook, waarom niet. Sterker nog projector fabrikanten doen het ook.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Met een nieuw meubel bezig, niet meer audiofiel, maar woonkamer verantwoord. Wellicht komt de Finite Elemente,Pagode met 4 etages, wel te koop....

Even over nadenken.

Ik heb nu een extra kast Ikea kast aan het bestaande TV meubel gekoppeld. Op de plek waar eerste het Pagode meubel stond. In het meubel de apparatuur, alles achter deurtjes, muv de Lyngdorf, het pronkstuk wat zichtbaar MOET zijn :D
Zoals jullie wellicht nog weten, is het TV meubel gemaakt van IKEA Besta meubels.

Op een bijjzondere manier - zoals altijd hiero...

De woonkamer muur grenst aan het washok / warmtepomp ruimte.
Ik heb nu (gemakkelijk te fixen bij eventuele verhuizing of nieuwe plannen - platen gips, plamuren) een opening van 120*50 in de muur gemaakt.
De nieuwe Ikea kast aan de woonkamer kant tegen de muur vastgezet, met een exact gat achterin de kast (met eerste extra plaatwerk voor de stevigheid en vastzetten) en de kant van het washok exact rond de opening een soort van omlijsting, kast gemaakt. Zie 3e foto.

Aan de achterkant komt een deur met USB ventilatoren van Noctua, even testen of dit werkt, of dit lawaai maakt.
In de oude situatie, ipv kabel vervangen, oid, Ik kon er nooit bij, dat was altijd het zware meubel verschuiven.
Met de nieuwe situatie, simpel naar de washok lopen, deurtje open en ik kan erbij :D

En nee, hok is niet extreem vochtig oid. Maar kastje wordt wel afgesloten, zo dicht mogelijk.

Nu alleen nog iets van een audiofiel verantwoord platform bedenken voor beide EV's.
Gaia voetjes, zoekopdracht MP is uitgezet ;)

Update kopen: Een tweede Supra MD06-EU/SP stekkerdoos. Ik heb wel een tweede goede stekkerdoos, maar deze heeft geen "schroefoogjes" om aan de muur te schroeven. En als je dan toch iets koopt, dan maar identiek voor mijn autistische ogen :D

20241011_155622025_iOS.jpg

20241011_155653834_iOS.jpg 

blue-eyes

Helaas - laatste foto, kan je zien dat toen de PVC vloer is aangebracht, dat ene stukje niet kon worden gedaan.
Daar stond toen mijn ICT patch kast; niet te verplaatsen... Kijken of ik dat op een of andere manier kan fixen.

Update:
Ik heb twee dedicated stroomgroepen met audiofiele zekeringen, etc.
Ik ga deze nu anders monteren; Stopcontact in de meterkast ipv in het audiomeubel.

Beter gezegd, stopcontact van het meubel naar de meterkast. Bestaande kabel ga ik dan voorzien van Furutech stekkers, direct in de stekkerdoos. Eigenlijk hetzelfde, maar dan omgedraaid ;)

Refie

Lekkuhh Bezig! :headbanging:
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla