De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Was ik wel van plan. Ook omdat ik in mijn hoofd heb ook het 2e deel te gaan verlagen, zie ook de voorbereiding met de spots.
Het oranje spot is iets wat ik niet ga installeren, maar wel voorbereiden. Dus wel een beugel onder het zeil / gips. En ook de stroom voorziening daar al neerleggen. Idem voor de doorschakeling naar het 2e deel, je weet maar nooit.

Als het aan het plafond hangt ga ik de def. maten erin tekenen. Maar ook erbij schrijven. Hoe precies ook getekend, de tekening wijkt iets af. Van sommige zaken moest ik iets aannemen, kon niet alles meten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7626
Ik ben te aardig :D
Vanmiddag had ik kunnen doordrukken, maar ik wil dat mijn vriendin zelf ja zegt. Het enige waar ze moeite mee heeft is het grote oppervlak aan kunststof. Kunststof laat los, minuscule deeltjes in de lucht. Dat is wel haar ding, meer dan de mijne.
Dat is het enige wat er nog tussen in staat.
Met een gipsplafond heb ik ook vrede, maar mijn voorkeur is het spanplafond.


De voorbereidingen gaan gewoon door, de backboxen zijn klaar. Tenminste, montage klaar (afgevlakt, geschuurd). De deksel plaats ik na montage (kit en 4 schroeven). Ik wil eerst de binnenzijde afkitten. Dat gaat niet met de deksel erop. Afkitten is nodig omdat de bodem open is (extra inbouw diepte en volume in relatie met het zo minimaal verlagen van het plafond, te creƫren). ach, nodig in de zin het zekere voor het onzekere te nemen. Busje acrylaatkit kost geen vermogen.
Ik ga nog een mal maken, hiermee kan ik op alle boxen de gaten op exact dezelfde positie voor boren en ook de gaten in het plafond boren.

Net de buurman besproken om de exacte positie op het plafond te bepalen, hij heeft een lasermeter / kruis. Erg handig!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

Citaat van: Blue-Eyes op december 30, 2018, 17:17:59
Het enige waar ze moeite mee heeft is het grote oppervlak aan kunststof. Kunststof laat los, minuscule deeltjes in de lucht. Dat is wel haar ding, meer dan de mijne.
Dat is het enige wat er nog tussen in staat.

wat laat er volgens jou los aan/van een spanplafond?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Volgens vriendin ;)

Minuscule plastic delen, gezondheid. Ik maak me daar niet druk over. Misschien onterecht, geen idee. De hele wereld bestaat uit kunststoffen.
Het doek is afbreekbaar, dat is al beter dan niets.

Zij heeft ook een baan waarin zij bepaalde verantwoording heeft op milieu gebied, heeft ook milieukunde gestudeerd. Wel haar ding.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Ah ok nou hier is je redding.
Gipsplaat plafond afgestucked en na paar maanden scheurde het in.
Opgelost! Graag gedaan.  :)


blue-eyes

Ik doe het WEL goed Kjelt :P

Zonde.... Dat verwacht je ook niet!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Ik heb het niet zelf gedaan, waren professionals  :-X
Alleen zijn ze na afloop vergeten de aansluitingen op de muren in te snijden. Maar dat hoor je dan pas als het te laat is  :nopompom:

op eigen verzoek verwijderd.

Plastic doet dan misschien minuscule microdeeltjes in de lucht vrijlaten, bij gipsplaat is er een 'enorme' radioactieve straling...

;D

BBE hannes

Citaat van: Kjelt op december 30, 2018, 22:54:06
Ik heb het niet zelf gedaan, waren professionals  :-X
Alleen zijn ze na afloop vergeten de aansluitingen op de muren in te snijden. Maar dat hoor je dan pas als het te laat is  :nopompom:

Die scheur heeft volgens mij weinig te maken met insnijden (de scheur zit bijvoorbeeld niet op een plek waar de muur aangehecht zit als ik het goed zie?). Wel een gekke, lijkt alsof de gipsplaten of het plafond/ rachelwerk erboven zijn/is gaan werken?

blue-eyes

Vanmiddag de backboxen gemonteerd.

Op zich niet lastig, maar zoals in de tekeningen te zien zijn de muren niet gelijk. De muur bij het raam staat verder naar binnen dan het deel boven de deuren, etc. Apart.
De buurman was verhinderd, dus het ouderwetse wiskunde maar gebruikt. Maar ze hangen.
1 Foto gemaakt, de stellage die nodig is als je alleen werkt :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Citaat van: BBE hannes op december 31, 2018, 12:03:20
Die scheur heeft volgens mij weinig te maken met insnijden (de scheur zit bijvoorbeeld niet op een plek waar de muur aangehecht zit als ik het goed zie?). Wel een gekke, lijkt alsof de gipsplaten of het plafond/ rachelwerk erboven zijn/is gaan werken?
Dat was destijds de verklaring van de aannemer die snel op andere plekken toen is gaan insnijden en daar hadden we geen issues. Deze scheur zit wel boven een heetwater radiator. Ik weet het verder ook niet.

Teejoo

Heb je wel z'n laser kunnen lenen? Ik doe dit soort dingen echt niet meer zonder kruislasers. Vooral als je meerdere losse elementen hebt.

blue-eyes

#7637
Nee...... Hij was er niet.


Omdat de muren zo afwijkend waren heb ik moeten middelen en heb de betonnen naden van de platen als uitgangspunt genomen.


Alles hangt. En binnen de marges. Het enige wat je straks ziet is het rooster en die is corrigeerbaar (de LS units dus).
De deksel, deze moet nog worden gemonteerd. Het enige wat feitelijk telt is het gat in de deksel. Deze 4 gaten moeten dadelijk exact gelijk in lijn liggen (L & B). En daar heb ik 4 mm speling aan alle kanten met de LS unit om te schuiven.



1 Stomme fout gemaakt. 3 Boxen ruim binnen de marges, de 4e iets minder ruim, 5mm.... Uitgetekend, geboord en opgehangen. Blijkbaar heb ik de box een kwart gedraaid....grr. Maar zoals gezegd, ook binnen de marge. Immers, 4 mm naar boven voor de een, 4 mm naar beneden voor de andere, past de 5 mm wel tussen dacht ik ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De oplossing is uiteraard erg simpel.....

Domweg de deksels monteren, en dan met de laser de exacte openingen aftekenen. De openingen sowieso met een paar mm speling uitzagen. Dan, is het 100% :)





O ja, spanplafond it is. Mijn vriendin ziet het niet zitten om een week in de stof en rotzooi te zitten. Fijn, is ook mijn oplossing. Is wel duurder (niets met mijn 3 loten gewonnen :D ) maar scheelt zo veel troep, etc! En, iets van galm aanpassing. Voor wat dat waard is voor een standaard aanpassing.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Gisteren van een kennis gehoord dat niet alle inbouwspotjes icm spanplafond goed gaan.
Hij had er destijds twintig gekocht en die konden niet volgens de firma. Hij wist er ook niet meer over te vertellen maar misschien wel goed om alles even vantevoren door te spreken met de spanplafond firma voor bepaalde constructies niet kunnen.

blue-eyes

Yep, daarom de spotjes ook niet gekocht.
Via hem mag ook, als het maar met de Hue lampjes afgemonteerd wordt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Lees net dit, bij hem is het met een hittekanon geinstalleerd en dus PVC. Daar staat inderdaad dat niet alle openingen mogen ivm scheuren maar bij een poleyester spanplafond kan het wel.

https://www.spanplafond-info.be/soorten

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Kjelt op januari  1, 2019, 12:40:55
Lees net dit, bij hem is het met een hittekanon geinstalleerd en dus PVC. Daar staat inderdaad dat niet alle openingen mogen ivm scheuren maar bij een poleyester spanplafond kan het wel.

https://www.spanplafond-info.be/soorten

Wij nemen de polyester versie, dus iid niet met verhitten maar opspannen.
Maar dan dan nog, ik neem daar geen risico mee.

Onafhankelijk van het plafond, type, etc. ga ik niet verder dan het monteren van de deksels en het zagen van de openingen. De LS kabels, 230v, etc. wacht ik mee.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Tja die plafondlamp kan anno 2019 natuurlijk echt niet meer  ;D

buckler

Citaat van: Blue-Eyes op januari  1, 2019, 12:43:34
Snelle foto:



Gewoon de houten kasten voorstrijken en laten spuiten met witte spack bobbeltjes verf zoals de rest van je plafond en dat zou toch ook al netjes staan?
Lijkt mij helemaal niet gek...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

diceman

Citaat van: buckler op januari  1, 2019, 13:51:40
Gewoon de houten kasten voorstrijken en laten spuiten met witte spack bobbeltjes verf zoals de rest van je plafond en dat zou toch ook al netjes staan?
Lijkt mij helemaal niet gek...

Op zich niet, alleen de Ls aansluitingen moet je ook ( nog)  wegwerken, en dan wordt het opeens "minder" mooi.
Maar de manier waarom BE het aanpakt, petje af, ben dan ook zeer benieuwd naar eindresultaat ( zoals je zelf waarschijnlijk ook wel zal zijn  ;D  )

blue-eyes

Ik vind dat niets Buckler, imo ziet dat er niet uit. Met de verlaging en de afwerking , muren worden in het plan meegenomen, wordt het veel beter 😏

Thx Diceman 👍
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

mooi dat je een spanplafond kan ( mag) plaatsen.
maar hoe wil de bevestiging maken bij de ronding aansluiting op het glas?
of houdt het plafond eerder op?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

Als ik de voorbeelden op internet zie lijkt me deze ronding geen issue👍
Als je de straal weet kan je een ronde plank maken. Bijv met dun hout , buigen, etc, buighout, of etc.

Maar niet van toepassing, alleen luisterdeel. Wellicht later ook het andere deel. Nadeel is de naad. Echter heb ik da altijd. Max breedte is 5,5 meter, de kamer is ruwweg 9 * 7 meter.


En fijn idd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey