De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

chansig

Als ik het goed heb begrepen zie je alleen de voorkant van de constructie en ligt de rest in het plafond.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

27 Liter is de voorschrift. ik ga uit van de voorschriften van de leverancier en fabrikant.

Ik neem maar even aan dat hoe goed bedoeld ook, hun advies wat beter is :) :P
En die kisten zie je niet, zijn verwerkt onder het plafond.

10 CM hoogte, 27 liter.... 60 * 60, of de vorm wat ik nu heb (bewust igv gips, ruimte tussen de balken).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: chansig op december 24, 2018, 09:25:26
Als ik het goed heb begrepen zie je alleen de voorkant van de constructie en ligt de rest in het plafond.

Gr. Hans

Idd, alleen het rooster / gril zie je.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Ziet er (al) prachtig uit zo! Veel success en plezier met de verdere afronding van deze upgrade :).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Raphie

Waarom zet je geen schotten tussen het rachelwerk? En maak je zo de klankkast?
Scheelt de helft aan hout, achterkant hoeft ook niet, kit je dicht tegen plafond
JBL PRX Power!

blue-eyes

#7580
De achterkant is ook open.
Zie de foto met het wol en de open box. Dat wordt met de brede rand tegen het plafond gekit.


ps. Spanplafond is nog niet van de baan...... Ik wacht nu op een sample / staal. Niet het ultieme naar akoestiek (dat is afgeschoten op basis van prijs door de baas) maar om het gemak (1 dag ipv 7 dagen) en geen rotzooi (kan in bestaande ruimte, kamer niet leeghalen, geen stof, etc.).
Er wordt wel een akoestische doek van 2cm onder het spanplafond op het plafond bevestigd. Dit is niet een ingemeten aanpassing, maar er wordt standaard 2 cm "spul" op het plafond bevestigd. Zeg maar de standaard huiskamer akoestiek oplossing, stemmen, galm. Dat kan goed uitpakken, het dit kan ook een verslechtering geven. Maar ach, slechter als de galmbak met harde muren, ramen en vloer kan ook niet :D :D
In dat geval heb ik geen rachelwerk en geen balken, dus dan ook perse een box nodig.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7581
Even een totale onzin foto. Keuzes  :angel: :tongue2: :-X ::)
Doorvoertule had ik niet liggen.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Ik zou gewoon de aders van de kabel splitsen en 2 2mm gaatjes boren waar ze strak doorheen gaan.
JBL PRX Power!

Siddartha

Maar dat is toch niet leuk?! [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dirk

Citaat van: Blue-Eyes op december 24, 2018, 12:39:39
Er wordt wel een akoestische doek van 2cm onder het spanplafond op het plafond bevestigd. Dit is niet een ingemeten aanpassing, maar er wordt standaard 2 cm "spul" op het plafond bevestigd. Zeg maar de standaard huiskamer akoestiek oplossing, stemmen, galm. Dat kan goed uitpakken, het dit kan ook een verslechtering geven. Maar ach, slechter als de galmbak met harde muren, ramen en vloer kan ook niet :D :D
In dat geval heb ik geen rachelwerk en geen balken, dus dan ook perse een box nodig.
die onder moet boven zijn gok ik, anders ziet het er zo lullig uit?  :D

maar over wat voor "spul" gaat het dan?
Akotherm D40 is bvb een "bewezen" product en kost je de kop niet, dus laat ze nou ajb gewoon goede akoestische demping installeren boven je spanplafond ipv één of ander net-niet geval. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BJF

Citaat van: Raphie op december 24, 2018, 20:08:57
Ik zou gewoon de aders van de kabel splitsen en 2 2mm gaatjes boren waar ze strak doorheen gaan.
Begrijp het nou, dit uitzoeken, tekenen, rekenen en proberen is 'gewoon' het audiofiele equivalent van blauwe remklauwen en 20": omdat het kan.
NAD M10 V2
Elac FS247

blue-eyes

#7586
Citaat van: Dynky op december 24, 2018, 22:21:37
die onder moet boven zijn gok ik, anders ziet het er zo lullig uit?  :D

maar over wat voor "spul" gaat het dan?
Akotherm D40 is bvb een "bewezen" product en kost je de kop niet, dus laat ze nou ajb gewoon goede akoestische demping installeren boven je spanplafond ipv één of ander net-niet geval. ;)

"Onder" in verkeerde zin gebruikt, I stand corrected :)

Ik heb alleen nog maar een offerte, zonder bezichtiging gehad. Ik wil indicaties en een staal. De staal is onderweg. Als de staal in orde wordt bevonden door de directie is het een bezoek aan huis, een definitieve offerte, zaken met elkaar doornemen. Ik wil hem geen worst voorhouden. De prijsopgave en het gratis versturen van de staal vind ik al prima, zo heb ik dat ook aan hem uitgelegd.
Vooralsnog contact in de mail.

Wat ik kan vinden over de onderlaag is wat op de site staat, Marcel Wesseling, Haaksbergen. Zoals gezegd is dit niet een maatwerk oplossing, maar een standaard voorziening boven het doek, en een aangepast doek.

L i n k j e naar een rapport (akoestisch buro Tideman, i.o.v. Marcel Wesseling) van een meeting bij iemand thuis, voor en na de realisatie van dit standaard akoestisch spanplafond.



Citaat van: BJF op december 25, 2018, 06:34:25
Begrijp het nou, dit uitzoeken, tekenen, rekenen en proberen is 'gewoon' het audiofiele equivalent van blauwe remklauwen en 20": omdat het kan.

En ik maar wel begrip tonen voor de 20" (zelf ook altijd gedaan :D ) en vice versa is het ver te zoeken :D :P ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Maar het is praktisch en werkt perfect, mdf is een vezel, en je hoeft niet te knippen en solderen, vanuit die doctrine ook nog eens de beste "verbinding" (lees géén onderbreking)
JBL PRX Power!

ruud2

#7588
mooi rapport en mooi verhaal,
ik heb in mijn dedicated room ook een stukje akoustisch spanplafond....
is dus gewoon spanplafond met miniscule gaatjes. ( het perforeren maakt het zo duur)
even denkend op microniveau ... misschien hooguit 1% van de oppervlakte is gaatje  en daar moet het geluid door om vervolgens in een andere laag te worden geabsorbeerd.
de andere  99 % reflecteerd het geluid gewoon.

een ander gedeelte in mijn dr is gipsplaat met 45 % gat met daarachter de 205 , de holy grail onder de geluidsisolatie materialen, dat verschil is dus wel echt goed waarneembaar.
en uiteraard gemeten, grafiek in mijn topic. ( 1e keer bijna op target !)

het grote verschil is de uitstraling, jouw directie zal met de tweede oplossing hoogstwaarschijnlijk niet accoord gaan,
de eerste uitvoering heb ik in hoogglans zwart en daardoor zie je de perforatie.
in jouw geval zal de kleur wit worden en dan zal de perfo minden zichtbaar zijn ( waarschijnlijk , afhankelijk van de lichtval)

keuzes, keuzes...  compromie... het blijft wel je woonkamer.

even een correctie: de 205 moet natuurlijk  211 zijn !
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

#7589
Het is een rapport waar ik een andere waarde aan hecht, het is immers een andere situatie. Maar gewoon even wat informatie over de site en potentieel aanpassing.


Ik heb nu een plafond zonder aanpassing wat verre van optimaal is. De dure variant met optimalisatie heb ik geen toestemming voor gekregen. Dus de situatie blijft akoestisch identiek, derhalve voor andere zaken (speakers, lichtplan en plafond egalisatie). Ik heb toestemming voor de verlaging. Het kan op de moeilijkere manier, bewerkelijkere manier met veel doorlooptijd en stof (gips), of op de gemakkelijke manier (spanplafond).
Keuze tussen deze beide opties. Als het stukje staal in orde wordt bevonden de volgende stap en anders wordt het gips.

Nu de optimale manier niet gaat komen is mijn uitgangspunt niet meer de aanpassing maar het gemak. Dus gips of span, het wordt niet anders. akoestisch gezien. Het is een woonkamer :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7590
Citaat van: Raphie op december 25, 2018, 11:02:51
Maar het is praktisch en werkt perfect, mdf is een vezel, en je hoeft niet te knippen en solderen, vanuit die doctrine ook nog eens de beste "verbinding" (lees géén onderbreking)

Idd. Maar... Achter het AV meubel zijn (en worden) de LS kabels van de rears en Atmos LS allemaal in een connector afgemonteerd, dus sowieso een onderbreking. Van de connector naar de EV.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

Citaat van: Blue-Eyes op december 25, 2018, 11:45:46
Het is een rapport waar ik geen waarde aan hecht, het is een andere situatie. Maar gewoon even wat informatie over de site en potentieel aanpassing.


Ik heb nu een plafond zonder aanpassing wat verre van optimaal is. De dure variant met optimalisatie heb ik geen toestemming voor gekregen. Dus de situatie blijft akoestisch identiek, derhalve voor andere zaken (speakers, lichtplan en plafond egalisatie). Ik heb toestemming voor de verlaging. Het kan op de moeilijkere manier, bewerkelijkere manier met veel doorlooptijd en stof (gips), of op de gemakkelijke manier (spanplafond).
Keuze tussen deze beide opties. Als het stukje staal in orde wordt bevonden de volgende stap en anders wordt het gips.

Nu de optimale manier niet gaat komen is mijn uitgangspunt niet meer de aanpassing maar het gemak. Dus gips of span, het wordt niet anders. akoestisch gezien. Het is een woonkamer :)

mocht het spanplafond niet door de keuring komen, tja directie's zijn zeer veeleisend tegenwoordig.....
dan zou ik je met klem de al eerder genoemde oplossing van Eric van Voorst  eens te bekijken, ( m.i. de mooiste  akoustische plafond oplossing die ik ooit in een huiskamer heb gezien , en een oplossing die wel werkt) en daarintegen een zeer hoog waf gehalte heeft....

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jossie

Zitten de kasten al aan het plafond BE?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

blue-eyes

#7593
@Jossie: Nee, ik wacht even af of er al dan niet een spanplafond gaat komen. Dit zou iets kunnen uitmaken voor de bevestiging. De vorm is nu wel bepaald (weinig opties) maar ik wil kijken of ik de roosters kan verzinken. Daarnaast het gegeven dat het plafond niet per definitie vlak is, het te bouwen plafond wel.... Is op te lossen, niet spannend, maar wel even in overleg met de spanplafond man.

@Ruud2: De oplossing van Erik. Erg mooi, maar is een geld kwestie. Die oplossing is prijstechnisch ook fors duurder. Als dat bedrag had gemogen (door de directie is er een financieel limiet gesteld) had ik de oplossing van Mutrox / BB&G genomen.


Er zijn simpel gesteld 2 opties. Gips of het standaard spanplafond. Als het spanplafond wordt afgekeurd wordt het dus een gipsplafond. En dan op termijn is het dan wellicht ooit mogelijk (ben daar wel mee bezig geweest, stiekem) om het plafond nog te laten spuiten a la Erik. Niet direct, dan treedt het limiet in werking :D


Vergeet niet dat ik met de Hue lampen, luidspreker kabels en toebehoren, versterkers, luidsprekers en de standaard spanplafond al over de 10k euro heen ben...


p.s. Mutrox staat algemeen bekend om de aanpassingen. OOK met spanplafonds..... Dus dan blijkbaar toch doorlatend genoeg? :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

#7594
Citaat van: Blue-Eyes op december 25, 2018, 12:40:07


Vergeet niet dat ik met de Hue lampen, luidspreker kabels en toebehoren, versterkers, luidsprekers en de standaard spanplafond al over de 10k euro heen ben...

welkom in de high end  van de audio/integratie...
weet je wat de definitie van een motorjacht  is,:  een gat in het water wat je vult met geld.
audio is dat in de lucht :devil:

maar als het fundament goed is...... :xmas:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jossie

Citaat van: Blue-Eyes op december 25, 2018, 12:40:07
@Jossie: Nee, ik wacht even af of er al dan niet een spanplafond gaat komen. Dit zou iets kunnen uitmaken voor de bevestiging. De vorm is nu wel bepaald (weinig opties) maar ik wil kijken of ik de roosters kan verzinken. Daarnaast het gegeven dat het plafond niet per definitie vlak is, het te bouwen plafond wel.... Is op te lossen, niet spannend, maar wel even in overleg met de spanplafond man.

Ok, hou er rekening mee dat je wellicht onbewust pijporgels hebt gemaakt met sterke pijpresonanties als er onvoldoende demping in zit. Niet onderschatten... minimaal de pijp goed vol met aan het einde 10 cm dikke isolatie (bv pakket verhuisdekens).
Ook achter de speaker zou ik zeker op de achterwand een stevig pakketje demping aanbrengen, mocht je de speaker nog kunnen willen demonteren moet je er iets tussen fabrieken dat de denping niet in de draaimechaniekjes terecht komt.
Betreffende de kabel ga ik met Raphie mee, daar kun je later niet meer goed bij (?), ik zou daar geen overgang maken met connectors, verder is z'n oplossing logisch en afdoende.

Bij een basreflex kastje is teveel demping een probleem omdat dan de basreflex functie niet meer goed werkt. Voor het middengebied kan er nauwelijks teveel denping in een kast zitten, dus voor een gesloten ontwerp: proppen. Misschien dat je in de bas een dB verliest, makkelijk te compenseren met eq. Resonanties zijn slechter te verhelpen met eq.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

blue-eyes

Soms is ook goed genoeg goed genoeg Ruud :)


@Jossie:
Ik heb 3 kg longhair liggen, dat is voor heel erg veel volume, de hele box wordt er mee volgestopt :)
Achter de speaker unit zelf is geen ruimte, 4 mm.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jossie

Mogelijk kun je dan met de module in de hand de achterzijde van de module toch losjes vol stoppen met longhair.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

blue-eyes

Je bent de eerste die dit adviseert, om achter de unit dit ook te doen.

De fabrikant zelf, de dealer adviseren dit niet te doen. Wat ik wel wil doen is op de achterkant van de magneet een laagje vilt plakken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jossie

#7599
Als je 'virtueel' achter je unit rondkijkt zie je slechts één dempende zijde. Reflecties en staande golven van alle andere zijdes kunnen de conus direct treffen. Richting de crossover frequentie geen goed idee wat mij betreft.

Het is geen doodzonde maar als jij zoveel moeite doet om Atmos speakers te maken toch wat (meer) aandacht waard.

Dealer of niet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !