Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

« vorige - volgende »

Kjelt

Citaat van: pameijer op september  4, 2024, 23:54:18Net The Imitation Game gezien, over Alan Turings Enigma-decoder in de WOII. Prima film, maar had er meer van verwacht.
Zoals?
Vond het een prima film die zeker de drie aspecten die speelden aan het licht brachten:
- Turings autistische persoonlijkheid en collegiale en sociale contacten
- Turings homosexualiteit in de UK en de vreselijke consequenties
- De ethische dilemmas, toen ze de code eenmaal gebroken hadden om slechts bij een handvol aankomende oorlogshandelingen waarvan ze nu wisten dat het ging gebeuren, in te grijpen
, opdat de vijand niet zou vermoeden/ weten dat de code gebroken was.

Wat heb je nog gemist dan ?

pameijer

Citaat van: Kjelt op september  5, 2024, 14:50:38Zoals?
Vond het een prima film die zeker de drie aspecten die speelden aan het licht brachten:
- Turings autistische persoonlijkheid en collegiale en sociale contacten
- Turings homosexualiteit in de UK en de vreselijke consequenties
- De ethische dilemmas, toen ze de code eenmaal gebroken hadden om slechts bij een handvol aankomende oorlogshandelingen waarvan ze nu wisten dat het ging gebeuren, in te grijpen
, opdat de vijand niet zou vermoeden/ weten dat de code gebroken was.

Wat heb je nog gemist dan ?

Ik had wat meer inzicht willen krijgen in de de techniek, dat waar hij nu echt precies mee bezig was met zijn machine. Ook had de deal met MI6 wat beter mogen worden uitgelicht. En ik miste een beetje filmische spanning.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kjelt

Citaat van: pameijer op september  5, 2024, 15:10:05Ik had wat meer inzicht willen krijgen in de de techniek, dat waar hij nu echt precies mee bezig was met zijn machine.
Dat was voor mij toch echt wel duidelijk uitgelegd.
Nou scheelt het wel dat ik 10 jaar in het security veld heb gewerkt. Maar voor meer informatie kun je over de Enigma veel vinden op het internet.

De crux van het kunnen kraken van de berichten was eigenlijk dat de duitsers steeds met ongeveer dezelfde tekst begonnen en eindigden. Hadden ze dat niet gedaan en random een aantal tekens er voor gezet en niet steeds met HH eindigen was het ze waarschijnlijk niet voor het einde van de oorlog gelukt.
Met dat gegeven werden de 158,962,555,217,826,360,000 mogelijke combinaties gereduceerd tot een dusdanige hoeveelheid dat een specifiek op dit probleem ontworpen decryptie automaat (een echte computer was het niet) de gebruikte code binnen een aantal uren kon vinden.
Het lukte niet altijd maar wel vaak.

Maar als ze het in heel groot detail zouden uitleggen, dan zouden wij wel smullen maar haakt 80% van het bioscoop publiek af. Zoiets is meer voor een documentIre denk ik dan  ;)

pameijer

Zo, 1,5 uur aan de speed gezeten hier. De adrenaline neutraliseert dat gelukkig. Er zijn van die films die iedereen al gezien heeft, die een acteercarrière veranderen en inspiratie zijn voor volgende films. Ik had alleen Taken met Liam Neeson nog nooit gezien. Lekker hoor!

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

mr.crash

Glass

Sorry niet mijn ding!!!  4 / 10.
Ik heb geprobeerd hem af te kijken maar het is niet gelukt.

https://www.imdb.com/title/tt6823368/

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Raymond187

a quite place : day one gekeken gisteren.
Mehh prime beeld en geluid, maar mehh 5/10

Inside out 2 is wel leuker :) 

haythijs

Omdat de vakantie ten einde loopt, gisteren en vanavond  2 films erop.
Gisteren was het tijd voor een moeder aller Vietnam films, Apocalypse now. De directors cut op bluray uit 2019. De eerste versie die ik zelf zag, was de redux toen dexe op dvd uitkwam. Dat zal rond 2002 geweest zijn?
Nu ruim 20 jaar later deze versie, de DC is iets korter. Destijds keek ik de redux in 2 etappes, nu in een ruk uitgekeken.
Indrukwekkend epos, nog steeds. Hoewel ik het niet als de voor mij meest indrukwekkende film ervaar, is het zeker wel een abolute topfilm. Zeker de confrontatie met de kolonel, prachtige cinema. En wat ziet de film er nu nog goed uit, geluid idem voor een film uit 1979. Plus die krankzinnige quotes..🫣
Zojuist het onlangs verschenen deel uit de Bad Boys franchise. Leuk, prima zondagavond popcorn vermaak. En vooral ook genieten van subliem beeldpracht.

Morgen maar weer eensan die Arbeit. 😁
IMG_9715.jpeg
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

mr.crash

mr.crash

Get out.

https://imdb.com/title/tt5052448/

Was heerlijk om naar te kijken.
Een dikke 7 van mij.

Shadowfox

the crow 2024   skippen!!!

rebel ridge   een kleine 7

reza

Oohhh, ik had wel iets verwacht van de Crow..
En van die andere juist helemaal niets  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Citaat van: Shadowfox op september 30, 2024, 10:55:31the crow 2024   skippen!!!

rebel ridge   een kleine 7

Nou... ik vond The Crow een 3 en Rebel Ridge een 7,5
Echt wel een dikke aanrader
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

Shadowfox

Citaat van: buckler op september 30, 2024, 20:05:36Nou... ik vond The Crow een 3 en Rebel Ridge een 7,5
Echt wel een dikke aanrader

Zelfde als ik dus. Maar aanrader...neu niet echt. Ik heb niks gemist als ik em niet gezien had

chansig

Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Vande

The Crow ook gezien, maar vond deze eigenlijk zonde van mijn tijd.
Had er meer van verwacht.
Vanavond staat Slalem's Lot 2024 op het programma.
Weet nog wel dat ik de eerste echt geweldig vond in de jaren 80.
Zeer benieuwd wat de remake gaat brengen.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike, Oppo 203 CineMike

Shadowfox

deadpool wolverine op het programma

htandre

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Shadowfox

Citaat van: Shadowfox op oktober  5, 2024, 10:08:53deadpool wolverine op het programma

En wat een tuk film was dat zeg. Hoezo zoveel mogelijk oneliners en camera's een film proppen. Neu was niet voor mij bestemd

ppeter

Citaat van: Shadowfox op oktober  5, 2024, 18:12:04En wat een tuk film was dat zeg. Hoezo zoveel mogelijk oneliners en camera's een film proppen. Neu was niet voor mij bestemd
Heb dit weekend deze ook willen kijken, maar na 45min terug gestopt!
Hoeveel tekst en oneliners per minuut kan je op het publiek loslaten en ook de actiescènes waren pover. Technisch was de CGI ook slecht en echt fake. De eerste twee delen waren nog leuk en realistisch, maar dit deel echt niet mijn ding. Weet zelf niet of ik hem ga uitkijken?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

reza

Wolfs gezien. Wat een ontzettend leuke/ verassende film! Krijgt een 7.4 van mij :thumbs-up:

Teejoo

Citaat van: reza op oktober  7, 2024, 12:57:20Wolfs gezien. Wat een ontzettend leuke/ verassende film! Krijgt een 7.4 van mij :thumbs-up:
Maar met die twee acteurs had het nog veel leuker gekund. Ik vond het script denk ik te mager. Maar zeker leuk.

pameijer

Afgelopen vrijdag weer eens een echt mooie film gezien, met echte helden ipv superhelden, en echte mensen ipv gladjanussen. 
7. Koğuştaki Mucize, oftewel Yedinci Kogustaki Mucize, oftewel Miracle in Cell No. 7. Geen idee hoe die nou echt heet.... Over een verstandelijk beperkte man die onterecht wegens moord in de gevangenis terechtkomt. Aangrijpende film, m'n vriendin heeft de halve film gehuild, ik heb genoten van zuiver acteerwerk, mooi verhaal, en vooral ook hele goede regie. Af en toe wel een beetje tearjerker-achtig, maar het zij vergeven. Staat op Netflix.

reza

pameijer

Struis

Lomp, maar WAT een aktie. Heerlijk. Toch al stiekum alweer 5x ofzo gezien :)

Citaat van: pameijer op september  6, 2024, 00:59:37Zo, 1,5 uur aan de speed gezeten hier. De adrenaline neutraliseert dat gelukkig. Er zijn van die films die iedereen al gezien heeft, die een acteercarrière veranderen en inspiratie zijn voor volgende films. Ik had alleen Taken met Liam Neeson nog nooit gezien. Lekker hoor!

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.