Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

« vorige - volgende »

Mc T

..gisteren Onder het maaiveld gekeken, vooraf niet in verdiept. Verrassende omgeving, in een boederij een gelegenheid bios en met een leuke groep medekijkers. Met een discussie en wat na babbelen met een drankje. Was de rit van 67km enkele reis dubbel en dwars waard. De film qua standpunten/ inzichten en heel knap zo niet verbazend gemaakt. Komt tzt op netflix uit? Dan 's nog 's kijken in eigen bios of misschien een voorstelling (mede-) organiseren wellicht?

Zo dadelijk: Dune 2 kijken via de 'nieuwe' HBO (?). Naar de film en het vermeende nieuwe zijn we heel benieuwd.

VTEC_genieter

Eergisteren op Paramount gezien:

Days of Thunder (T.Cruise)

Voor de 88e keer gezien!!
Deze film heeft alles:
Tony Scott
J.Bruckheimer
Hans Zimmer
Tom Cruise
Nicole Kidman
Fantastisch geluid!!
Rauwe motoren
Gierende banden
Sfeer
Camerawerk
Achtergrond muziek

Jaren 80  :worship:  :worship:

BAM! 👊
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Shadowfox

Quite place Day one

Prima geacteerd en geluid maar erggg tamme film en saai. Had wel wat meer pit in gemogen

Struis

Beverly Hills Cop: Axel F. Geinig, vooral als je de originele films leuk vond denk ik. (daar ben ik er dus eentje van). Iedereen komt weer terug van de oude cast..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

pameijer

Citaat van: Struis op augustus 10, 2024, 12:03:23Beverly Hills Cop: Axel F. Geinig, vooral als je de originele films leuk vond denk ik. (daar ben ik er dus eentje van). Iedereen komt weer terug van de oude cast..
Ik heb de hele serie in de vakantie met mijn kinderen gekeken. Wel weer geinig inderdaad, en de nieuwste is eigenlijk de beste imho. Wel waren ze in mijn geheugen grappiger dan dat ik ze nu vond.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Struis

Hahaha, dat heb ik dan niet gedaan. Misschien eens doen. Alhoewel het dan misschien teleur gaat stellen....

Citaat van: pameijer op augustus 10, 2024, 12:27:51Ik heb de hele serie in de vakantie met mijn kinderen gekeken. Wel weer geinig inderdaad, en de nieuwste is eigenlijk de beste imho. Wel waren ze in mijn geheugen grappiger dan dat ik ze nu vond.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Shadowfox

Twisters

Zucht...na 45min hebben we em afgezet.
Hoop geblaat voorspelbaar ect ect
Een popcornfilm is altijd een gok maare...

pameijer

Afgelopen week vooral Olympische Spelen gekeken. Gek hoe ik me opeens interesseer voor sporten waar ik nooit interesse voor heb, zoals breakdance, hockey, roeien, zwemmen. Maar lekker om even onder te dompelen in de Olympische sfeer en de fantastische sporters die allemaal 4 jaar hebben toegeleefd naar hun ultieme doel. Blijft gaaf  :pompom:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

haythijs

Hier idem, nu de sluitingsceremonie. Prachtige tv gezien vanuit Parijs de laatste 2 weken.
En wat een topprestatie van de Nederlandse equipe. Boven de Duitsers en Britten, de veel grotere buren.
Nu de sportzomer haar einde nadert en mijn vakantie dichterbij komt, vanaf volgende week maar weer eens een filmpje erop. IMG_8753.jpeg
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Raymond187

Baghead 2023.
Soort horror.

Meisje erf een huis, met daarin iets slechts demonachtige :)

https://youtu.be/XOsZq_5s-ak?feature=shared

Vond hem niet eng, maar best leuk om naar te kijken.
6je/10

pameijer

Kwam er vanavond achter dat mijn beide buren op vakantie zijn, unicum! Kan dus eindelijk op standje oorlog een film kijken, is Infinite geworden. Wel geinig, maar als iemand het ene moment kogels met zijn zwaard uit de lucht slaat en daarna niet eens een lichaam kan raken wordt mijn logica wel weer op de proef gesteld....

haythijs

Vanavond Twisters gekeken. Effecten waren prima, beeld en geluid waren zeer fijn. De film zelf was oke, magere voldoende. .
Dan liever het origineel uit 1996. Ook niet bijster geweldig in verhaal/plot of het acteren maar wellicht hangt dan ook de nostalgie dat ik dat deel in de bios zag eraan vast. En je daar op audiovisueel gebied wel werd weggeblazen..
Dat zal met deze 'remake' ongetwijfeld ook zo zijn maar keek hem dus thuis.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

pameijer

Weer een avondje burenvrij knallen, Alita Battle Angel. Knappe film, leuke karakterontwikkelingen. Beter dan verwacht! Goed geluid ook trouwens. Jammer dat er geen deel 2 (nog) is!

pameijer

Ben nu een uurtje aan het kijken naar Prisoners op Netflix. Ik scrolde door mijn kijklijst en zag dat deze vandaag voor het laatst daar te zien is. Hele goeie film! Voor wie vanavond nog tijd heeft, zet hem snel op.

EDIT: en klaar. Met afstand de beste film die ik de afgelopen lange tijd gezien heb. Deze blijft nog wel even bij.

haythijs

Destijds deze film gekeken vanaf bluray, en daarna toch ff met een knoopje in de maag gezeten. Intense film wat mij betreft.
Inmiddels zal dat zo'n 10 jaar terug zijn gezien de release? Binnenkort maar weer eens herkijken, dank voor de 'reminder'.

Richi

Citaat van: pameijer op september  2, 2024, 21:19:12Ben nu een uurtje aan het kijken naar Prisoners op Netflix. Ik scrolde door mijn kijklijst en zag dat deze vandaag voor het laatst daar te zien is. Hele goeie film! Voor wie vanavond nog tijd heeft, zet hem snel op.

EDIT: en klaar. Met afstand de beste film die ik de afgelopen lange tijd gezien heb. Deze blijft nog wel even bij.
En dat lees ik vandaag, op 4 september. ??? Niet meer op Netflix te zien nu. :wacko:
Woonkamer stereo Naim Atom HE • Philips BDP-9700 • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • Audioquest Niagara 1200 • Focal Elegia & Elear
Zolder HT (in aanbouw) Classé CP-800mkII (verwacht) • Classé CA-2300 (verwacht) • Classé SSP-600 • Oppo BDP-93EU • Elac Debut 6.2 C+SL+SR

pameijer

Citaat van: Richi op september  4, 2024, 13:05:22En dat lees ik vandaag, op 4 september. ??? Niet meer op Netflix te zien nu. :wacko:
Misschien kun je de blu-ray van Haythijs lenen  ;D

reza

Gezien:

Longlegs: 6.6 thriller/horror( niet echt ). Wel spannend.

Trap: 6.0 niet zo heel veel aan vond ik.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Ben hier even klaar met series en ga weer lekker wat filmpjes kijken. Nog niet op de beamer want die hangt nog steeds niet sinds de kalibratie bij Frank. Gisteren Shooter gezien, in zijn soort een prima film maar heb nu wel ff zin in een film met meer diepgang.

Shadowfox

Citaat van: pameijer op september  4, 2024, 16:05:22Ben hier even klaar met series en ga weer lekker wat filmpjes kijken. Nog niet op de beamer want die hangt nog steeds niet sinds de kalibratie bij Frank. Gisteren Shooter gezien, in zijn soort een prima film maar heb nu wel ff zin in een film met meer diepgang.

Gister the whale gezien. Tis zn film die het verdiend om gezien te worden. Vooral voor het acteerwerk en het heeft diepgang  ;D .
Tipje misschien....

Mc T

Gisteren hebben we eindelijk eens Wicked Little Letters gekeken.

Vol verwachting na het bekijken van de trailer en lezen filmomschrijving (o.a. aangaande Engelse humor).

Waar bij Une Belle Course de film categorie vaak verkeerd gekozen wordt. Comedy was ver te zoeken wel drama. Bij deze film eigenlijk ook maar dan uiteraard op een meer luchtigere manier. Het doet je afvragen of de maker van de trailer wel de gehele film gezien had en/of de schrijver van de filmomschrijving. Of dat ze zelf al een verwachting hadden en het materiaal daarop hebben getweakt. Geen idee hoe zoiets kan ontstaan.

Beide zetten je op het verkeerde been. Een mooi tijdsbeeld van een Engels straatje/ buurt in 1920. Had de speurneus de hoofdrol dan was de film wellicht in de categorie detective terecht gekomen. Nu misschien onder (familie-) drama en misdaad? Je hebt al snel door dat veel tekstlijnen een aanhef voor Engelse humor lijken maar landen als gewone tekstregel. Echter wel met de verwachte overdaad aan scheldwoorden of schunnig taalgebruik.

Mooi op film gezet en ook qua acteerprestaties. Van Olivia Coleman verwacht je eigenlijk niet meer anders dan niveau. Een pluim voor casting zoals Timothy Spall (en veel van de andere acteurs) zo passend voor de rol en ook door de regisseur het beste uit hem weet te halen.

En gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Dat hadden we ook nog niet eerder meegekregen uit de vaak 1 op 1 overgenomen filmbeschrijvingen.

Prima filmavondje voor twee en kanshebber om op de filmagenda te komen voor dit najaar in ons filmtheatertje.

Moeten we wel even kijken hoe we de film aan de man brengen daar je weinig kan met trailer of filmomschrijving. 

pameijer

Net The Imitation Game gezien, over Alan Turings Enigma-decoder in de WOII. Prima film, maar had er meer van verwacht. In mijn tijd op de TU Delft liepen er trouwens echt geen Keira Knightley's rond op de faculteit Wiskunde....

Mc T

Citaat van: pameijer op september  4, 2024, 23:54:18Net The Imitation Game gezien, over Alan Turings Enigma-decoder in de WOII. Prima film, maar had er meer van verwacht.

Mee eens. Er zijn slechtere films, prima filmpje om eens doordeweeks te mee te vermaken op een (herfst-) avondje.

haythijs

Citaat van: pameijer op september  4, 2024, 13:29:02Misschien kun je de blu-ray van Haythijs lenen  ;D

Ehhh de fysieke BD heb ik in iets andere vorm zeg maar...  8)