Frank's stereo set

Gestart door FrankB, augustus 1, 2005, 11:18:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick_vdb

Hi FrenkB,

Probeer het even via Kemp dealers...

mvrg

Patrick

advr

tis allemaal wat ;D

niet teveel uitgeven he, anders kun je dat huisje in het centrum van Dord niet kopen :P :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#427
Citaat van: patrick_vdb op januari  2, 2006, 22:04:00
Hi FrenkB,

Probeer het even via Kemp dealers...

mvrg

Patrick

Hoi Patrick,

Hij is allergisch voor Kemp en dat terwijl de Isotek de Kemp bij mij niet wegspeelt, althans is het resultaat met de Graaf op de Isotek minder dan met de Kemp :P :P

Dat deed hem wel pijn  ;D ;D

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

patrick_vdb

Hi Ad,

Pech voor FrenkB dan, want via veel Kemp dealers kun je HMS kopen ;D

mvrg

Patrick

advr

Hoi Patrick,

Ach, dan bestel ik het wel voor hem! ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr



Hoi Frank,

Kijk eens hier: http://www.kempelektroniks.nl/index.php?item=25  (ja even doorbijten) :o

Helaas weet ik niet ik zo'n mooi "hier" verwijzing kan maken. 8)

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

oud_account_1

[ url=http://www.kempelektroniks.nl/index.php?item=25 ]hier[ /url ]
(de spaties bij de blokhaken weghalen)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

patrick_vdb

Hi Ad,

Citaat van: advr op januari  2, 2006, 22:25:08
Ach, dan bestel ik het wel voor hem! ;D ;D

Niks ervan, laat 'm maar even doorbijten! ;D

@Frank,

Zal morgen even kijken of ik de prijslijst nog op de PC heb staan.

mvrg

Patrick

advr

#433
Citaat van: squadra op januari  2, 2006, 22:36:20
[ url=http://www.kempelektroniks.nl/index.php?item=25 ]hier[ /url ]
(de spaties bij de blokhaken weghalen)

zoiets ;D

hier

Ad.

(dank U  ;))
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Citaat van: patrick_vdb op januari  2, 2006, 22:37:23
Hi Ad,

Niks ervan, laat 'm maar even doorbijten! ;D

Niks doorbijten aan, HMS en Kemp zijn andere producten ook al verkoopt Kemp ze ;). En dan nog, probeer alles en behoudt het goede. Kemp valt daar niet onder, HMS wellicht wel :).

Citaat van: patrick_vdb op januari  2, 2006, 22:37:23
@Frank,

Zal morgen even kijken of ik de prijslijst nog op de PC heb staan.

mvrg

Patrick

Cool, thanks!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Citaat
Vertel uw installateur, dat hij links en rechts naast de schroeven van de aansluitingen evenveel draden moet onderbrengen, anders kan de (fragiele messing) schroefdraad van de vierkante moer beschadigen.

Wordt een beetje lastig, daar er installatiedraad in komt en die heeft uiteraard slechts een draad voor de fase, nul & aarde. Iemand ervaring met deze WCD's ?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Citaat van: advr op januari  2, 2006, 22:06:42
Hij is allergisch voor Kemp en dat terwijl de Isotek de Kemp bij mij niet wegspeelt, althans is het resultaat met de Graaf op de Isotek minder dan met de Kemp :P :P

Dat deed hem wel pijn  ;D ;D

Ik vond het niet minder, maar ook niet beter. Anders. Het geluidsbeeld lag een stuk naar achteren. Heel apart. Gelukkig werd de Kemp finaal weggespeeld toen je cd-speler overging naar de Isotek ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Citaat van: FrenkB op januari  2, 2006, 20:53:47
Alhoewel de CMR150 (Lavardin netsnoer) ook nog mijn kant op komt ter demo. Dat schijnt op de Lavardin toch ook weer een flinke stap te zijn.
Yep, je krijgt meer Lavardin, zoals Bjorn dat zo mooi zei... :)  Losser, levendiger, meer definitie, meer dynamiek...

CitaatAls dat goed werkt, wil ik ook nog een 2e setje lenen op de Arcam (of Garmt moet een avondje langs willen komen :D). Kijken of dat ook goed werkt, dan kan die dikke, onflexibele mainstream er ook uit. Maar dat is langere termijn, eerst de multi-way en de WCD.

Probeer eerst maar eens het standaard netsnoer van de Lavardin op je Arcam... Kans dat die al beter klinkt dan de Mainsstream.

FrankB

Citaat van: garmtz op januari  3, 2006, 09:51:12
Yep, je krijgt meer Lavardin, zoals Bjorn dat zo mooi zei... :)  Losser, levendiger, meer definitie, meer dynamiek...

Ik ben zeer benieuwd.

Citaat van: garmtz op januari  3, 2006, 09:51:12
Probeer eerst maar eens het standaard netsnoer van de Lavardin op je Arcam... Kans dat die al beter klinkt dan de Mainsstream.

Dat ga ik zeker ook proberen!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: FrenkB op januari  3, 2006, 08:17:29
Ik vond het niet minder, maar ook niet beter. Anders. Het geluidsbeeld lag een stuk naar achteren. Heel apart. Gelukkig werd de Kemp finaal weggespeeld toen je cd-speler overging naar de Isotek ;D

Maar gelukkig was het met de Graaf een stuk minder, scheelde mij weer geld... :o :o

nou ja finaal, het was "anders". ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Nou, de Isotek is inmiddels verkocht (snel gegaan, populair ding) en de opvolger staat in bestelling. Binnenkort m'n oude Lappkabel maar eens uit de kast trekken en op de juiste lengte opnieuw afmonteren. Dan nog de CMR150 powercord van Lavardin uitproberen (Thanks guys ;D) om te kijken hoe dat klinkt. Zo kom ik de tijd wel door met het wachten op de FREY ... ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

#441
Oh ja, en de HMS energia steckdose staat in bestelling. Die zal binnenkort ook wel komen, want die was op voorraad ;D

edit de HMS is gisteren verstuurd, die zou dus vandaag moeten arriveren. Mooi mooi mooi ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr



ik heb vakantie en ik mis weer alles, welke Steckdose heb je gekocht? ;D

foto?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Citaat van: advr op januari  6, 2006, 09:28:16
ik heb vakantie en ik mis weer alles, welke Steckdose heb je gekocht? ;D

foto?

De HMS, foto's staan al in het topic in bekabeling. Ik post vanavond, of wanneer ik 'm heb, wel foto's van de binnenkant.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Citaat van: FrenkB op januari  6, 2006, 08:23:41
edit de HMS is gisteren verstuurd, die zou dus vandaag moeten arriveren. Mooi mooi mooi ;D
ben benieuwd of je die verbetering weer gaat horen. Nog mooier is natuurlijk een kabel rechtstreeks vanuit je meterkast ZONDER stopcontact, meteen in je verdeeldoos aan te sluiten 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Citaat van: myself op januari  6, 2006, 11:55:49
ben benieuwd of je die verbetering weer gaat horen. Nog mooier is natuurlijk een kabel rechtstreeks vanuit je meterkast ZONDER stopcontact, meteen in je verdeeldoos aan te sluiten 8)

Dat is inderdaad het mooiste, maar op het moment niet realistisch. Wanneer we een huis kopen, komt er absoluut een aparte groep voor de audio zonder tussenovergangen. Nu is het nog even behelpen, maar hopelijk is een beter klemmende wcd alweer een vooruitgang tov de praxis doos die er nu zit.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Citaat van: myself op januari  6, 2006, 11:55:49
ben benieuwd of je die verbetering weer gaat horen. Nog mooier is natuurlijk een kabel rechtstreeks vanuit je meterkast ZONDER stopcontact, meteen in je verdeeldoos aan te sluiten 8)

Toch vind ik dat hier niet zo evident als je zou verwachten. Ik kan het niet verklaren, maar zonder rittal ertussen, en de lapp/furutech's direct in de wcd klinkt het gewoon minder. Dit was echter niet het geval met de nordost kabels. Zo zwart wit vind ik het dus niet.

reMC

Citaat van: Ruben op januari  6, 2006, 12:27:22
Toch vind ik dat hier niet zo evident als je zou verwachten. Ik kan het niet verklaren, maar zonder rittal ertussen, en de lapp/furutech's direct in de wcd klinkt het gewoon minder. Dit was echter niet het geval met de nordost kabels. Zo zwart wit vind ik het dus niet.

Die ervaring heb ik ook ja. De rittal 'stabiliseert' de stroom wellicht ook, iets wat je WCD niet doet?

FrankB

Rittal of niet, tweede goede nieuws is dat de Multiway binnen is ;D ;D. Die komt hopelijk volgende week mijn kant op.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Wat heb je nou precies allemaal gekocht, ik volg het allemaal niet meer.