Frank's stereo set

Gestart door FrankB, augustus 1, 2005, 11:18:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Ruben op januari  9, 2006, 22:18:24
Zou je daar nog eens in kunnen duiken. Ken je ook zo iemand voor de nordost kabels :P

LOL, nee geen Nordost. Maar ik zit te piekeren wie dat nou was. Het is zeker 2 jaar geleden, misschien wel langer. Als het me te binnen schiet, dan laat ik het zeker weten.

@myself: tegen die tijd is een powerbuy een goed idee. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sultankat

Citaat van: Audiofiel op januari  9, 2006, 22:27:09
LOL, nee geen Nordost. Maar ik zit te piekeren wie dat nou was. Het is zeker 2 jaar geleden, misschien wel langer. Als het me te binnen schiet, dan laat ik het zeker weten.

@myself: tegen die tijd is een powerbuy een goed idee. ;D

Je maakt me echt heel nieuwsgierig. Ik weet dat er zo'n kabel is die identiek is aan de Mainsstream, maar na 2 jaar zoeken heb ik hem nog niet gevonden. Is ook lastig zolang je de naam niet weet. Ik hoop dus dat die naam je nog te binnen schiet.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Markaudio

Citaat van: Audiofiel op januari  9, 2006, 22:03:04
Nou, ik was misschien niet zo duidelijk. Maar Van den Hul maakt deze kabels niet zelf. Ze zijn in de handel ook te koop zonder de naam er op en dan véél goedkoper. Ik ben alleen even kwijt welk merk het produceert. :-[

Draka kabel's dacht ik. Welk type weet ik niet meer :-\
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Daklem

Frank,

Mooie Isotek heb je gekocht! :) gefeli :D

Zijn er nog plannen voor veranderingen?

FrankB

Hi Daklem,

Er zit nu ter demo een CMR150 powercord van Lavardin aan m'n Lavardin. De eerste indrukken zijn zeer goed, deze week nog verder luisteren maar wss komt die er ook. Dan komt over een paar weken de FREY speakerkabel ter vervanging van de Rd. Dan is alles klaar behalve de cd-speler. Maar die laat nog wel even op zich wachten, wederom een flinke aderlating financieel ;)

Gr, Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Daklem

Dat is een mooi lijstje, vooral die Frey  :o


Als het expiriment werkt met mijn subwoofer in stereo, en hij bevalt, dan ga ik ook over op stereo. Over 2 weken krijg ik mijn A80 amp. Eens kijken hoe die bevalt :)

FrankB

Ik las het, gaaf hoor! Ik ben helemaal stereo fan dus je hebt een uitstekende keuze gemaakt :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Zojuist even rustig het standaard Lavardin netsnoer vergeleken met de Lavardin CMR150. Klankmatig veranderd er niets, wat de vergelijking in eerste instantie lastiger maakt. Je gaat al snel zoeken naar klankmatige verschillen, maar die zijn er echt niet. Het duurt dus even eer je de verschillen gaat horen, maar dan zijn ze er wel degelijk.

Het meest algemene verschil is toch wel dat er meer rust en vanzelfsprekendheid is met de CMR150. Dat geldt voor alle vier de stukken die ik heb zitten luisteren (van Sara K, Patricia Barber, Harmen Fraanje & David Sylvian). Met Sara K viel die vanzelfsprekendheid me erg op. Gek genoeg is het een heel erg rustig nummer (waterfalls), maar klinken de instrumenten wel heel lang. Dit gaf een beetje een stroperig effect met het standaardsnoer. Er is ook duidelijk meer homogeniteit. De stukken van Barber & Harmen Fraanje hebben chaotische passages die je ook echt zo ervaart met de standaardkabel. Met de CMR150 blijf je het samenspel horen. Bij Harmen Fraanje viel me ook op dat de CMR150 wat echter klinkt, een realistischer weergave van de instrumenten. Tevens was ook het hoog mooier. Het standaardsnoer had toch af en toe een heel klein beetje een hard randje bij de stevige aanslagen op de hogere registers van de piano, dit was helemaal weg met de CMR150.

Al met al klinkt de Lavardin net weer een stapje beter met de CMR150. Wat meer rust, echtheid en dichter op de muziek.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Citaat van: FrenkB op januari 10, 2006, 20:52:26
Al met al klinkt de Lavardin net weer een stapje beter met de CMR150. Wat meer rust, echtheid en dichter op de muziek.

Yep, dat is nou precies wat het is! Minder hifi en meer muziek, die inderdaad als het ware meer op je af komt, maar dan niet in foward/laidback termen, maar in uitdrukkingskracht.

advr



nice Frank ;D

je bent wel een lekker klant voor de heren van BB&G ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Citaat van: advr op januari 10, 2006, 21:52:24
je bent wel een lekker klant voor de heren van BB&G ;D

Ik heb laatst enkele verhalen gehoord over andere klanten, dan ben ik maar een heel bescheiden klantje in de marge van het bestaan van BB&G.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Citaat van: advr op januari 10, 2006, 21:54:45
;D

Maar dit is toch weer een leuke upgrade. En zo rommelen we wat aan en komen we steeds een stapje dichter bij ons muzikale valhalla dat bij ons budget past ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

sultankat

Citaat van: FrenkB op januari 10, 2006, 21:55:52
Maar dit is toch weer een leuke upgrade. En zo rommelen we wat aan en komen we steeds een stapje dichter bij ons muzikale valhalla dat bij ons budget past ;)

Doet me denken aan een fantastische handtekening van een forumlid op een ander forum:
"het belangrijkste is: blijven prutsen".
Ik ervaar zelf ook dat dit beslist loont.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

beunky

Mag ik eens vragen wat dat Lavardin-snoer kost?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

reMC

#516
Citaat van: beunky op januari 10, 2006, 22:53:48
Mag ik eens vragen wat dat Lavardin-snoer kost?

Goede vraag, te veel om hem in tweeën te knippen? ;D

EDIT: op een ander forum las ik iets van $200...

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Daklem

Citaat van: FrenkB op januari 11, 2006, 07:49:06
Klopt Ad :)

Dat is geen kattepis  :o

Maargoed, ik weet hoe het werkt met een hobbie  ;D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

En besloten het netsnoer ook aan te schaffen  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

eric_audio

Citaat van: FrenkB op januari 10, 2006, 21:55:52
Maar dit is toch weer een leuke upgrade. En zo rommelen we wat aan en komen we steeds een stapje dichter bij ons muzikale valhalla dat bij ons budget past ;)

Over Valhalla gesproken, mocht je over een half jaartje of zo uitgekeken zijn op de Tyr/Frey combi, is dat misschien een aardige volgende stap... ;)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Citaat van: eric_audio op januari 11, 2006, 12:04:39
Over Valhalla gesproken, mocht je over een half jaartje of zo uitgekeken zijn op de Tyr/Frey combi, is dat misschien een aardige volgende stap... ;)

Dan pas >:D ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Daklem

Citaat van: FrenkB op januari 11, 2006, 11:25:44
En besloten het netsnoer ook aan te schaffen  O0


Freak  ;D

Gefeli met je aankoop  O0