Vifa Format luidsprekers

Gestart door Deleted member, juli 13, 2005, 16:31:33

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Citaat van: Peerless Monster op september  2, 2005, 12:00:45
Ik ga het gelijk allemaal doen, anders blijf je bezig. Ga ook een aluminium plaat ontwerpen (zie mijn RD kenius topic) waar dan WBT's oid opkomen. Ten minste wel mooie aansluitingen... (niet per se WBT, maar aangezien hier iedereen WBT geil is...)
Mijn formats worden wel een ander ontwerp dan het origineel hoor ;).
Alleen zoals Erik al aan geeft is het moeilijk om met hout iets straks en sluitends te maken, vanwege de werking van hout (daar heb je met gewone meubels wat minder mee te maken, maar daar zie je ook altijd dat het werkt...).

Zucht ik heb nog wel alle tijd om er over na te denken, maar ik wou dat ze al waren ;).
Kon ik ze naast de Ushers zetten, kijken wat de verhouding in kwaliteit is...

Grtz,
Rens

Ik ben idd. op de hoogte van je plannen, heb je topic gelezen en er zelfs al een keer in gereageerd. Ziet er goed uit, ik ben benieuwd hoe het gaat worden en wat je er uiteindelijk van vindt!

Wanneer ga je trouwens echt beginnen met bouwen want volgens mij zit je nog een beetje in de planfase, klopt dat?  ;)

Groet,

Antoine.

Peerless Monster

CiteerWanneer ga je trouwens echt beginnen met bouwen want volgens mij zit je nog een beetje in de planfase, klopt dat?

Klopt als een zwerende vinger.
Ik ging net achter de pc om mijn hoeveelheid hout te plannen. Vanmorgen al gewerkt dus ik kan nu nog een paar uur gaan besteden aan het ontwerp.
Heb jij foto's van jouw speakers. Ben wel benieuwd eigenlijk hoe goed ze zijn afgewerkt ed en hoe ze er uberheupt uitzien.
Ik heb ze al in kersen gezien en in het rood... Weet nog niet hoe de afwerking gaat worden en welk materiaal. (hout - MDF - HDF).......
En ik denk dat ik in eerste instantie geen baspoort er in zet. Dus gewoon een gesloten systeem houdt. Komt de strakheid van de bassen vaak wel ten goede...

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Deleted member

Hoi Rens,

De Format's heb ik niet zelf gebouwd en ik vind ze ook niet bijzonder mooi afgewerkt. Ze zijn geverfd met zwarte verf direct over het MDF heen maar voor het verfen niet netjes geschuurd. Ik heb het, lui als ik ben, voorlopig maar zo gelaten. Het voordeel van matzwart is dat je vanaf een meter niet ziet dat het veeeeel netter kan.  ;) Anyway een fotootje vind je via onderstaande link.

Ik zal eens proberen wat het verschil in geluid is als ik de poort echt dicht maak met een stevig materiaal, tot nu toe heb ik alleen dempende materialen gebruikt maar ik heb in de schuur vast nog wel ergens een plankje liggen.  :D

http://www.xs4all.nl/~abongers/speaker.jpg

Groet,

Antoine.

Deleted member

Oh, let niet op de zooi op de achtergrond en dat dier dat daar op de vloer ligt...is een kattenspeeltje!  ;D

Peerless Monster

CiteerOh, let niet op de zooi op de achtergrond en dat dier dat daar op de vloer ligt...is een kattenspeeltje!

;)
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510