Je absolute favoriete album (muziek)

Gestart door Tomaz, juli 5, 2005, 17:36:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkt1

#50
Marillion: Clutching at Straws

Had vele andere albums (o.a. van Marillion) kunnen noemen maar deze komt altijd weer boven drijven.
De drieluik  Hotel Hobbies, Warm Wet Circles en That Time of the Night: brrrr telkens weer kippevel :P
Henk

Heb er zelfs een originele gold disc award van in de kamer hangen :D
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Lucky.L

Citaat van: henkt1 op juli 10, 2005, 14:26:28
Marillion: Clutching at Straws

Had vele andere albums (o.a. van Marillion) kunnen noemen maar deze komt altijd weer boven drijven.
De drieluik  Hotel Hobbies, Warm Wet Circles en That Time of the Night: brrrr telkens weer kippevel :P
Henk

Heb er zelfs een originele gold disc award van in de kamer hangen :D
Is inderdaad een topper!!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

gino

Fire and water van de Free. Waarom, vanwege de stem van Paul Rodgers en de fantastische bas in het nummer Mr.Big.
Wish you were here- Pink Floyd. Kippevel
Ik heb er nog een paar,maar deze doen het toch wel voor mij.
denon avr-3803. arcam fmj-cd23T. denon dvd-2900. sony mds je-500. sony dtc-ze700. nakamichi cr-5e. luidsprekers the pied piper. hoofdtelefoon stax basic system II. interconnects  v.d.hul en siltech. speakerkabel audio-technica

Chris80

Ik heb heel wat cd's die favouriet zijn, dus hier een paar

Pink Floyd - Dark side of the moon : Deze cd zou iedereen moeten hebben. Een klassieker
Pink Floyd - Wish you were here: Heerlijke muziek, fijn gitaarspel, lekker symphonisch (shine on you crazy diamands)
Pink Floyd - The Wall : De hele sfeer waarin deze cd is ontstaan en gemaakt is al bijzonder en je proeft de depressie er  gewoon vanaf.
Dire straits - Brothers in Arms : Deze cd's draaiden mijn ouders vroeger al in de auto naar zuid frankrijk. Dus iedere keer als ik deze cd luister komt het vakantiegevoel weer boven :)
Alan Parsons - I Robot. 1 van de vele goede cd's van hem, luisterd lekker weg en goede opnamekwaliteit.
Radiohead - OK Computer. Misschien wel de Klassieker van de jaren 90.
REM - Automatic for the people : Van een aantal nummers krijg ik spontaan kippevel (everybody hurts, man on the moon)
Marrilion - Clutching at straws. Dit is marrilion op zijn best.

+ nog een aantal die ik maar niet noem omdat de lijst dan wel erg lang wordt :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

fca

#54
Dit valt niet mee.
Even heel snel een top zoveel gemaakt.
Ongetwijfeld vergeet ik er een stel maar toch..

Jane Monheit , In the sun
Carol Duboc , All of you
Chris Botti, When i fall in love
Caecille Norby , Queen of Bad Excuses
Nnenna Freelon , Tales of woman
Eliane Elias , Sings Jobim
Gwyneth Herbert , Bitter sweet and blue
Paul Hardcastle , The Jazzmasters
Jean Carne , Love lessons
Diana Krall , Love scenes
Miles , Kind of blue

Dit zijn voor mij de toppers.

And the winners is::

:o  Jane Monheit , In the sun


Het waarom. tsja dat kan ik je echt niet uitleggen.
Het gevoel,de emoties,de rust die het geeft.
In 1 zin , dit raakt me.
Daarom

gr. Rene



Joep

Het is inderdaad moeilijk kiezen als je Damien Rice, Antony & The Johnsons, OK Computer en Bonny 'Prince' Billy allemaal in je kast hebt staan.

Maar als er dan één album mee naar boven mag, zal ik voor Moon Safari van AIR kiezen. Ik vind het ontzettend mooie muziek, de (computer-) basloopjes zijn weergaloos (ik probeer het al heel lang om het 1e nummer mee te kunnen spelen), de stem van Beth Hirsch is ijzersterk in haar fragiliteit en haalt het hele album omhoog. Naast de cd heb ik ook de lp van Moon Safari maar op dit moment klinkt de cd het best.

Ik heb het album al jaren, maar nog steeds is het zeer vermakelijk. Ik kan er rustig van worden en van bijvoorbeeld OK Computer niet (ook al is dat ook een heel mooi album).

Ik heb daarna ook de andere albums van AIR gekocht (OST-The Virgin Suicides (cd), Premier Symptomes (cd), 10.000 Hertz (lp). Vanzelfsprekend halen die het niveau van Moon Safari niet. Voor mij heeft dat ook heel erg te maken met het feit dan Beth Hirsch daar niet meer op zingt.

garmtz

Citaat van: kippekop op juli 10, 2005, 11:36:31
Thanks, het nieuwe album van royskopp is meer pop achtig, meer zang en wat samenhangender, het is minder orgineel maar luistert weer heerlijk weg.

Ik vind hem uiteindelijk wel erg mooi, gewoon anders... Meer naar het laatste album van Air toe.

CitaatDat laatste album van lamb kan ik me wat bij voorstellen, maar de laatste van zero 7 is beter dan het eerste bijna, het is met live instrumenten opgenomen, en het klinkt wellicht op het eerste gehoor hetzelfde als het eerste album, maar geef het 5 keer en je (ik in ieder geval) bent weer verkocht :)

Ik zal hem dan nog maar wat draaibeurtjes geven...


@proprius, ik vind toch de andere albums van Air minstens zo mooi als Moon Safari, vooral 10,000 en Talky Walky. Ik mis denk ik de stem van Beth Hirsch niet echt.

Joep

Citaat van: Garmt op augustus  1, 2005, 08:45:28
@proprius, ik vind toch de andere albums van Air minstens zo mooi als Moon Safari, vooral 10,000 en Talky Walky. Ik mis denk ik de stem van Beth Hirsch niet echt.

Dan zal ík '10.000 Hz' nog eens wat draaibeurtjes geven!  :D

Ik ben stiekem een beetje verliefd op de stem van Beth Hirsch, maar ZEKER NIET op haar gezicht :o

Pieter-Jan

Ook een kleine keuze gemaakt uit mijn schijfjes:

Sultans of Swing, The very best of Dire Straits. Gewoon hele mooie gitaren met drive. Lekker wegdromen bij private investigations.
Norah Jones, Come away with me. Dit zijn mijn eerste stapjes richting Jazz en ik ben gewoon weg van de stem van Norah. Bovendien is het album heel mooi afgemixed naar mijn smaak.
Flip Kowlier, in de fik. Het tweede en beste album van Flip Kowlier. Een allegaartje van stijlen. Heel mooi opgenomen. Kowliers muziek lijkt altijd een beetje biografisch en maatschappijkritisch. Gevoelig plus-punt. Wordt gezongen in het Izegems (West-Vlaams) en dat komt me wel goed uit  ;D
Tracy Chapman, The collection. Singer-songwriters hebben wel iets. Gezellig wegdromen bij haar stem en en akoestisch gitaartje.
Diana Krall, The girl in the other room. Na Norah Jones wist ik ook dit te apreciëren. Hele mooie gevoelige en lichte jazz. Mooi opgenomen.
Oblomow, Ya'Waaw.  Beetje experimenteel op sommige momenten, maar hele mooie muzikale nummers. Heel mooi opgenomen. De stem van de zangeressen kan me raken tot op het been.
Dido, No Angel. Leuke CD om even te Chillen na een drukke avond. Licht elektronisch. Ook mooi opgenomen.

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

kippekop

Citaat van: Garmt op augustus  1, 2005, 08:45:28
Ik vind hem uiteindelijk wel erg mooi, gewoon anders... Meer naar het laatste album van Air toe.

Ik zal hem dan nog maar wat draaibeurtjes geven...


@proprius, ik vind toch de andere albums van Air minstens zo mooi als Moon Safari, vooral 10,000 en Talky Walky. Ik mis denk ik de stem van Beth Hirsch niet echt.

Vooral nr. 7 van die nieuwe royskopp is ZOOOO geweldig, wat een heerlijke stem heeft zij zeg....
En 10k hz is zo'n ondergewaardeerd album, ik denk dat iedereen weer een moon safari verwachte, maar het is juist totaal de andere richting op, heerlijk, vooral het nummer met Beck is grandioos. Ik denk dat toen helaas of Air zelf, of de platenmaatschappij heeft gezegd dat ze maar weer turug moeten, want ook al luistert talky walky heerlijk weg, het is wel een stuk commercieler en minder orgineel. Desondanks mogen ze wat mij betreft elke maand een nieuwe cd uitbrengen ;)

Trouwens als je daar van houdt: luister ook een Hint: Portacabin Fever en alle albums van Bonobo
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome


Grindtegel

Moeilijk hoor maar ik denk dat mijn nummer 1 album is:

Dream Theater - Images and Words. Zo ontzettend goed gespeeld, fantastische solo's van alle muzikanten, en er staat ook nog eens het allerbeste nummer van Dream Theater op nl. Take the Time (misschien vind ik dit wel het allermooiste nummer in heel mijn verzameling en dan bedoel ik niet alleen die van DT).

en welke ik ook fantastisch vind:

David Lee Roth - Eat E'm and Smile. Van Halen (een van mijn favoriete bands allertijden) eat your heart out want aan dit geweld kunnen jullie niet tippen. David op zijn best, met een ontketende Steve Vai en Billy Sheehan. Ontzettend afwisselende nummers met een kracht van heb ik jouw daar. (hard)Rock en Roll op zijn puurst.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

none

Citaat van: kippekop op augustus  1, 2005, 10:32:37
Vooral nr. 7 van die nieuwe royskopp is ZOOOO geweldig, wat een heerlijke stem heeft zij zeg....
En 10k hz is zo'n ondergewaardeerd album, ik denk dat iedereen weer een moon safari verwachte, maar het is juist totaal de andere richting op, heerlijk, vooral het nummer met Beck is grandioos. Ik denk dat toen helaas of Air zelf, of de platenmaatschappij heeft gezegd dat ze maar weer turug moeten, want ook al luistert talky walky heerlijk weg, het is wel een stuk commercieler en minder orgineel. Desondanks mogen ze wat mij betreft elke maand een nieuwe cd uitbrengen ;)

Trouwens als je daar van houdt: luister ook een Hint: Portacabin Fever en alle albums van Bonobo

net toen ik dacht dat er geen nieuwe muziek meer te vinden was.. las ik deze thread.. en toen ik toevallig in de free-record shop stond en moon safari in de budget bak zag staan kon ik het niet laten.. thanks guys! enorm goed.. ga nu weer ff luistern:) .. ben ook bonobo aan het verkennen.... nog meer suggesties?
Emotions are human, and therefore logical.

Chris80

Wat ik trouwens ook een fantastisch album vind is:  Arena - The visitor. Lekkere symphoische rock.
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

kippekop

Citaat van: Dan Inden op augustus  7, 2005, 20:59:43
net toen ik dacht dat er geen nieuwe muziek meer te vinden was.. las ik deze thread.. en toen ik toevallig in de free-record shop stond en moon safari in de budget bak zag staan kon ik het niet laten.. thanks guys! enorm goed.. ga nu weer ff luistern:) .. ben ook bonobo aan het verkennen.... nog meer suggesties?


Als je air goed vindt zul je ook zeker Zero 7 en Fragile State goed vinden...daarnaast is het enige album van Chicane geweldig (denk eigenlijk bijna net zo goed als moon safari) en kun je ook kijken naar Bent
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Spacebass

Je absolute favoriete album (muziek)???

Tjezzz dat is zoiets vragen als van welk van je kinderen je het meest houdt!  :o
Zonder geheid, ik kan echt niet kiezen, hoeveel ik mijn best ook doe  :-\

Dylan


DJ Shadow - Endtroducing; de drums, de samples, de organs.. heel de cd trekt je naar een andere sfeer
The Strokes - Is This It; de aparte zang, de gitaarrifjes, de herinneringen aan vroeger tijdens het skateboarden.

jemig, uitleggen waarom dat voor jou één van de betere albums is, is nog lastiger dan ze op te sommen. dan maar geen uitleg.

The Mars Volta
- Frances the Mute
Ozark Henry - This Last Warm Solitude
Sun Ra - Nuclear War
John Coltrane - A Love Supreme
Interpol - Turn On The Bright Lights
Jeff Buckley - Grace

ccpl

#69
Hoi,

Ik werkte vroeger als studentenjob bij een platenzaak en daar ,net als in de film High Fidelity (iemand gezien ?) maakten we ook graag lijstes 'beste Live in de jaren '70' of beste debuterende studio album etc etc.... maar het feit dat je er een top 10 kon van maken was al wat vergevender dan gewoon 'beste ooit en waarom'... zelfs dan nog gingen de discussies over de top 10 dagenlang door

PS: beste Live uit de Jaren '70 is UFO Strangers in the night... of heel misschien wel Beck Bogaert  en Appice.... of was het de zwarte van Foghat (live) ? ? ? ? Hmmmmmmmm

Trasos

Hmmz, ben nog niet zo lang echt bezig met albums. Meer met nummers in het algemeen dan met albums.
Doordat bij ons altijd de radio aanstaat ben ik al vanaf het begin opgegroeid met muziek en vandaar ook mijn voorkeur voor wat oudere muziek of artiesten die al langer meegaan.

Maar aangezien ik een fan ben van George Michael, vind ik één van de beste zangers, 2 cds van hem nl.:
- Songs of the last century (geen eigen nummers maar wat hij er van maakt is toch erg relaxed om naar te luisteren
- Listen without prejudice

Ik ben ook Prince liefhebber maar ben niet in het bezit van veel albums, alleen Purple Rain, Musicology, The Very Best Of en The Hits - The B-sides heb ik mijn bezit. Maar als artiest komt ie wel in mijn top5

Bij U2 hetzelfde verhaal, ik heb alleen de best-ofs van 1980-1990 en 1990-2000 en How to dismantle an atomic bomb en de DVD Live at slane castle. HTDAAB is wel een erg lekker album moet ik zeggen, maar ik durf wel te zeggen dat ik als ik alle albums zou kennen dat het niet de beste zou zijn.

Live - Throwing copper
Pearl Jam - Ten
Gewoon lekkere CDs met verschillende soort nummers. Vooral Throwwing Copper heb ik helemaal grijs gedraaid

Michael McDonald met die Motown nummers, weet zo ff niet precies de titel.
Die stem van hem is zo geweldig en die nummers vond ik sowieso al leuk. Ben ook wel fan van Marvin Gaye, The Temptations en Stevie Wonder enzo.  Motown trekt me om de een of andere reden wel.

Ik ben nu ook bezig met het ontdekken van Pink Floyd en ik moet zeggen, klinkt zeker niet slecht  ;D

Al met al kan ik wel zeggen dat ik een brede muzieksmaak heb aangezien ik ook wel regelmatig te vinden op feesten als Sensation Black en Qlimax, maar een echte top10 van albums kan ik niet opnoemen. Heb waarschijnlijk maar amper 10 albums  :-X




Chris80

Citaat van: Trasos op september  1, 2005, 20:01:26


Ik ben nu ook bezig met het ontdekken van Pink Floyd en ik moet zeggen, klinkt zeker niet slecht  ;D


Dit is het beste understamed van de dag :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

WrineX

Hans Zimmer - The rock


reden omdat de eerste film was waarbij ik dacht heeej de muziek bij de film is 10 x beter dan de film die moet ik hebben, en toen ging het van kwaad tot erger alles met een powerfull muziek stuk moet ik hebben. mijn favo 2 is daarom ook niet erg vreemd dat is namelijk Klaus Badelt - Pirates Of The Caribbean.  en natuurlijk nog meer zimmer !    muziek van Expeditie Robinson is een kleine aardige sammenvatting van muziek waar ik van hou. !