Platenspeler: ja of nee en waarom?

Gestart door beunky, juli 4, 2005, 10:40:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hebben we een platenspeler? Zo nee, willen we er een of niet? En waarom wel/niet?

Ja, ik heb er een
Nee, ik heb er geen en wil er een
Nee, ik heb er geen en wil er geen

Erik van Voorst (in memoriam)

Die zal wel erg van voetballen houden... ;D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

chansig

Citaat van: frank2 op november 23, 2009, 16:18:47
Ja dat wist ik al, maar je moet/mag toch aannemen dat de set die erik heeft staan, beter zal klinken dan een marantz setje met B&W speakers samen voor 1000 euro. Dus prijs heeft zeker invloed en ja dat weet ik ook akoestiek e.d. hebben ook een grote invloed.
Maar we zullen deze discussie niet verder hier gaan voeren.

Speakers zijn zeker belangrijk. Een paartje van 200 zal nooit zo klinken als een paartje van 20000...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

neverywhere

Citaat van: chansig op november 23, 2009, 20:21:12
Speakers zijn zeker belangrijk. Een paartje van 200 zal nooit zo klinken als een paartje van 20000...

Gr Hans

Nu zat ik laatst tijdens de VAD voor een paar dynaudio's van 40000 euro en die klonken , dankzij de gebruikte bron( een elpee van pink Floyd) toch precies als een stel speakers van 200 euro.

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op november 23, 2009, 19:08:28
Volgens mij ben ik nu voor het eerst van mijn leven het met je eens...... ;D ;)

SACD met als werkelijk oogmerk kan niet gekopieerd worden en enpassant de marketing..uhhh...oja cd was niet zo ultiem als wat we beloofden....Sony is dan wel hondsbrutaal maar gelukkig heeft de Consumer toch het laatste woord...praktijk dus einde SACD verhaal en revival van het vinyl......(hoewel ook niet te kopieren..hahaha) 8)

Godzij dank zijn er mensen zoals Junji Kimura die op cd gebied verder kijken dan hun neus lang is en pluk ik daar door mijn vasthoudendheid (ahum :-[) de vruchten van......met een flinke hulp van Anton...like Nespresso....who else  O0


Doen u en de scrutenizer trouwens ook mee aan de bitrate vergelijkings test hier op dit forum?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

S@m

Citaat van: scrutinizer op november 23, 2009, 19:44:37
In a nutshell natuurlijk S@m, want Philips en DGG hebben in bepaalde era ongeloofelijk mooie recordings uitgebracht.


Anyway, voor wat het waard is. ;)


Anton.


Robiwan

Toch weer geen eindeloze discussie lp vs cd he jongens :D

Mij maakt het niet zo heel veel uit. Als je een goede cd-speler en draaitafel bezit zal de opnamekwaliteit de bepalende factor zijn. Ik vind beide systemen van prima kwaliteit, met een lichte voorkeur voor de rijkere klank van de lp :D

Robin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Citaat van: neverywhere op november 23, 2009, 20:53:44
Nu zat ik laatst tijdens de VAD voor een paar dynaudio's van 40000 euro en die klonken , dankzij de gebruikte bron( een elpee van pink Floyd) toch precies als een stel speakers van 200 euro.



Klinkt als een probleem met de ruimte..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Of, zoals Neverywhere aangeeft, de opname.

scrutinizer

Citaat van: Koen K op november 24, 2009, 13:11:19
Of, zoals Neverywhere aangeeft, de opname.

Pink Floyd!!!!

De persing kunnen we het over hebben maar de recording......... ::)

:nowink:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: Koen K op november 24, 2009, 13:11:19
Of, zoals Neverywhere aangeeft, de opname.

Zou ook kunnen of heel spannend misschien: een combi ervan.... ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#935
De combi is mij nu wel duidelijk. ::)

Maar moet elders gezocht worden, wat het voor mij minder spannend maakt. :pompom:

:D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik vrees gewoon dat het uiteindelijk allemaal te herleiden is naar TE hoge (andere)verwachtingen.....

Je ziet dure prijzige grote speakers en zwaar beinvloed denk je ...Nu ga ik eens wat horen wat ik nog nooit gehoord heb........

En eigenlijk moet/hoor je dan ook die indruk te krijgen...zo niet dan zijn wij als audiofanaat meteen met zijn allen extremistisch genoeg om het tot de grond toe af te branden.......... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op november 24, 2009, 14:36:07
Ik vrees gewoon dat het uiteindelijk allemaal te herleiden is naar TE hoge (andere)verwachtingen.....

Je ziet dure prijzige grote speakers en zwaar beinvloed denk je ...Nu ga ik eens wat horen wat ik nog nooit gehoord heb........

En eigenlijk moet/hoor je dan ook die indruk te krijgen...zo niet dan zijn wij als audiofanaat meteen met zijn allen extremistisch genoeg om het tot de grond toe af te branden.......... :-X

Eerlijk gezegd denk ik dat de ruimte ook niet erg hielp ( Was dezelfde soort kamer als waar vorig jaar die barbapapa spekers ook al niet klonken) maar die grammofoon was werkelijk verschrikkelijk.....ruis, een plaat vol met stof en vette vingers.....dof geluid ...maar dat is wel meer met plaatjes.....
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

scrutinizer

Citaat van: neverywhere op november 24, 2009, 18:04:15
Eerlijk gezegd denk ik dat de ruimte ook niet erg hielp ( Was dezelfde soort kamer als waar vorig jaar die barbapapa spekers ook al niet klonken) maar die grammofoon was werkelijk verschrikkelijk.....ruis, een plaat vol met stof en vette vingers.....dof geluid ...maar dat is wel meer met plaatjes.....

Dat is niet meer met plaatjes, .......... heeft eerder te maken met zuinigheid in financiele zin, het materiaal waarmee afgespeeld word en diegene verantwoordelijk voor de setup.

;)


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Dynaudio is nu niet bepaald mijn eerste keuze bij zulke bedragen (de instappers vond ik overigens altijd prachtig) maar om het naar Barbapappa niveau te brengen is me te erg. :police:

Mogelijk dat de presentator niet veel interesse had om de zaak onder de aandacht te brengen....en dat met die mooie muziek.. :inlove:.

Maar goed het blijft altijd weer de mening van een individu....dus gevaarlijk...zeker als de persoon dan roept dat heb je nu eenmaal met plaatjes... ;)

Mogelijk dat je andersom wel verrast wordt...dus ga eens luisteren naar een paar honderd euro set op zo een beurs.... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

neverywhere

#940
Dit jaar ging ik naar de VAD vooral om nog eens te kunnen luisteren naar de kef 207 reference.....het vorige jaar stonden die dingen te spelen met Mcintosch spullen er aan en ik was haast van de kaart zo mooi vond ik het klinken,ondanks de ruimte.
Dit jaar stonden ze er weer, maar nu op Marantz en het klonk k**!

De Dynaudio,s had ik ook hoge verwachtingen van en ik denk ook dat dit eigenlijk wel tercht is, gezien alle testen die ik er al van had gelezen.

Toen de demo begon zat er iemand een paar stoelen achter me te mauwen dat hij "het echte werk, de elpee" wilde beluisteren.
Geen probleem voor de demonstrateur die  de grammofoonplaat voordat hij hem op de draaitafel legde eerst even op de grond(!) legde zodat hij de eerder gedraaide plaat weer in zijn hoesje kon doen.

En toen klonken die dure dingen dus niet beter dan speakertjes van 200 euro.


En dat dure speakers in combinatie met een redelijke bron wel degelijk fabelhaft kunnen klinken bewees de demo van de nieuwe wilson met een redelijk eenvoudige Cyrus cd speler. Met cd klinkt het WEL mooi. Hadden ze bij Dynaudio ook moeten doen.



I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

neverywhere

En ja , ook een setje speakers van 200 euro kan me  soms verrassen......u toch ook wel hoop ik?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Erik van Voorst (in memoriam)

#942
Sterker nog...ik heb meerdere sets hiervan in gebruik...met veel lol.....maar goed het ging even over u...en het waarom proberen in kaart te brengen.. ;)

Een Lp op de grond leggen en wat vette vingers maken resulteert niet in zo een door u beschreven geluidskwaliteit...dus tja ..mogelijk was u verkouden oid..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: neverywhere op november 24, 2009, 19:20:01
En ja , ook een setje speakers van 200 euro kan me  soms verrassen......u toch ook wel hoop ik?

Als alles nu zo belachelijk en matig is als het een paar centen kost, wat is dan de reden dat je zo ver van huis gaat om daarvan overtuigd te raken? ::)

Anyhow Neverywhere, ik kan er niets aan doen maar krijg spontaan uitslag met roodkoperefietsbellenpompelullenbulten bij deze manier van dubbele agenda posting van U, en ga U vanaf dit moment ook maar gewoon negeren.


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

neverywhere

Citaat van: scrutinizer op november 24, 2009, 20:25:54
Als alles nu zo belachelijk en matig is als het een paar centen kost, wat is dan de reden dat je zo ver van huis gaat om daarvan overtuigd te raken? ::)

Anyhow Neverywhere, ik kan er niets aan doen maar krijg spontaan uitslag met roodkoperefietsbellenpompelullenbulten bij deze manier van dubbele agenda posting van U, en ga U vanaf dit moment ook maar gewoon negeren.


Anton.

Succes ermee!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

neverywhere

Citaat van: scrutinizer op november 24, 2009, 20:25:54
Als alles nu zo belachelijk en matig is als het een paar centen kost, wat is dan de reden dat je zo ver van huis gaat om daarvan overtuigd te raken? ::)


Anton.

Ondanks het feit dat u mij negeert wil ik toch vragen wat u hier nu mee bedoelt?Ik snap het eerlijk gezegd niet zo.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op november 24, 2009, 20:04:17
Sterker nog...ik heb meerdere sets hiervan in gebruik...met veel lol.....maar goed het ging even over u...en het waarom proberen in kaart te brengen.. ;)

Een Lp op de grond leggen en wat vette vingers maken resulteert niet in zo een door u beschreven geluidskwaliteit...dus tja ..mogelijk was u verkouden oid..



Nee nee...oortjes waren in prima conditie.  maar het geluid was gewoon niet ok.....en dat de demonstrateur nogal wild met zijn platen omging zal zeker niet het gehele geluidsbeeld bepaald hebben. Ik had het idee dat die platenspeler niet jofel was. Magtoch wel hoop ik?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Erik van Voorst (in memoriam)

Jawel...alleen zonde dat de luidsprekers dan de schuld krijgen...that's all... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op november 25, 2009, 08:29:33
Jawel...alleen zonde dat de luidsprekers dan de schuld krijgen...that's all... ;)
Wellicht dat het om speakers ging waar je geen U tegen zegt  :blink:

neverywhere

Citaat van: neverywhere op november 23, 2009, 20:53:44
Nu zat ik laatst tijdens de VAD voor een paar dynaudio's van 40000 euro en die klonken , dankzij de gebruikte bron( een elpee van pink Floyd) toch precies als een stel speakers van 200 euro.




Zoals u hierboven kunt zien ,geef ik niet de speakers de schuld.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/