Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Het heeft eigenlijk geen voordelen, sterker nog de IT heeft dan meer voordeel...

Citaat van: VDM op juli  6, 2007, 11:09:07
Ow dat valt inderdaad wel mee, zat met de MAP in mijn hoofd.

Heb je de Lavardin voor/eind combi's wel eens gehoord? Ik speet met een IT en ben eigenlijk best benieuwd hoe groot de verschillen zijn met een 6/2 en een AP150, want in theorie dezelfde technologie maar dan in 2 kastjes is.

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op juli  6, 2007, 11:47:17
Het heeft eigenlijk geen voordelen, sterker nog de IT heeft dan meer voordeel...

Dat is goed om te horen  :) dat de IT meer zijn voordeel heeft.De IT valt ook fijn in het budget  :)
Maar hoe zit dat dan want normaal heeft toch een VV/EV zijn voordelen ten opzichten van een geintrigeerde versterker.
Waar haalt de IT zijn voordeel ten opzichten van de Pre en de EV?
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

reMC

Bjorn, hebben jullie die voor- en eindcombinatie van Lavardin eigenlijk wel eens gehoord? Ben wel benieuwd wat het klankmatig doet.

Maximus_Aurelius

De eerste luistersessie zit erop.
Dit waren de Burmester VV 035 en de 051 geintrigeerde versterker , bij deze luistersessie stond ook de AudioNet Pre1 G3 klaar.
Ik ben begonnen met de duurste dus de 035 fijn aangesloten stond hij klaar met daarop de EV die ik ook heb.
Want dit is mijn eerste insteek even te combineren met mijn huidige eindversterker.
Ook op mijn eigen LS speelde ze.

We begonnen fijn met de cd Nils Lofgren acoustic live.De cd speler was de AudioNet Art G2 we deden even skippen na song 3 (Some must dream) en dan vooral de laatste 3-4 minuten als recensie omdat het alleen maar gitaarwerk is.
Daarna song 5 bij de meeste wel bekend(Keith don't go).
Wat me opviel hier was dat het midden té aanwezig was zodoende ging veel details verloren wat erg jammer was :-X .
Ik ergerde me best wel aan , dan op bepaalde punten kwam het hoog in een keer onverwachts opzetten wat soms niet prettig klinkt.
Ik heb eens gekeken welke bekabeling ertussen zat en er zat een Siltech classic G5 serie ertussen , dus daar was het al duidelijk en opgelost waarom het hoog in een keer kwam opzetten.
Er zat nog een andere kabel ertussen als LS kabel en ook als interlink maar daar ben ik de naam van vergeten  :P , daar kom ik zometeen over terug.
Op mijn huidige LS gaat Siltech niet geweldig dus kwam me al bekend voor  ;)

De volgende cd legde ik boven in de cd speler(toploader) , ik dacht laten we weer eens wat gitaarmuziek doen.
Het album Rodrigo y Gabriela moest er nu aan geloven om eens te draaien.
We begonnen met song 6 (Stairway to heaven) en daarna song 7 (Orion) maar ook hier was het midden weer té aanwezig , het hoog hield zich iets meer op de achtergrond , misschien in mijn ogen wat té op de achtergrond dus ik zat al te twijfelen van klopt dit wel , dus even geskipped naar song 1 (Tamacun) en ja daar kwam het hoog weer heen wat niet prettig klinkt.
In een korte tijd dus 2 cd's niet erg lekker gingen.
Ik had ook iemand meegenomen die bekend is met Burmenster en vooral de 035 , maar hij zei ook dat hij dit niet herkende in zijn setup.
Hij miste ook de snelheid wat Burmester heeft en een beetje het live gevoel.Zo ken ik ook Burmester en zo heb ik het ook gehoord maar helaas na 2 cd's te luisteren herkende ik geen enkel punt.
Ik dacht laten we nog een cd'tje doen voordat ik eens begin te praten met de verkoper over de kabels want hier zie ik toch het grootste ergenis in.
Roger Waters was aan de beurt de titel Amused to Death.We skippen even naar song 13 (amused to death).
De song was halverwege en daar kwam de eerste keer dat ik echt de detailailering hoorde wat eindelijk een goed teken was.De ruimtelijkheid was ook zeer goed te noemen en het hoog was eens een keer niet té aanwezig.Eindelijk een cd gehoord die goed eruit kwam.
Nadat dit me wel beviel ging even verder met aanhoren in dezelfde setup.
De sample cd van ALR/Jordan - Guitars ging erin het handelt zich over een 24K gold cd label van In-Akustik.
Skippen na song 10 (Allison Kraus & US - It doesn't matter) en song 12(Hank Shizzoe & Loose gravel - The life of a thief) dit zijn mijn referentie songs op dit album , song 10 ging heel aardig tot heel goed.Song 12 kwam weer het midden té eruit.
Al met al mis ik ook snelheid en de ruimtelijkheid.
Toen ik dit gehoord had ben ik even gaan praten of er niet wat gedaan kon worden met de bekabeling.
Natuurlijk kon er wat gedaan worden.

Over gegaan naar een andere set(s) kabel.
Enige minpunt was er wel ik moest van voor af aan weer beginnen  :-X , dus dat deden we maar.
De kabel die ertussen zat ben ik mee bekend omdat ik deze ook met de AudioNet Pre1 G3 beluisterd had.
Het merk Dolphin.Er zat een Dolphin Blue XLR kabels en de LS kabel was de Black.(duurste kabel , 2x1 meter 1050 euro)
Ik merkte dat het allemaal wat rustiger ging spelen en de plaatsing meer tot zijn uitting kwam.Er was nou niets dat meer deed uitblinken in het midden niet en in het hoog ook niet.
Nadat we de cd's die ik eerder gehoord had klaar mee waren ging ik verder met andere cd's die ik had meegenomen.
Tool kon plaatsnemen in de toploader van de AudioNet Art G2 , we schuifde de lade dicht en skippen naar song 3 even kijken de overdracht van de klokken etc etc.Ik miste wel wat snelheid erin maar voor de verder rest was het oke.Skippen naar song 2 (Jambi) en daar kwam de plaatsing en detaillering goed tot zijn recht.Nu was het de beurt aan Tool Sallival met de live song Push it.Als je aan mij vraagt beste live performance die ik gehoord heb.Deze live performance zit alles in.
Halverwegen de song valt het even stil en gaan de drums an ketels(weet niet hoe ik anders moet zeggen) aan het werk daarbij is het midden heel belangrijk maar het mag niet te overdreen worden.Eenmaal afgelopen komt er een stuk wat naar de steverigere kant uitgaat tot op het laatst wat gewoon rockt.Hierbij had ik echt het gevoel dat ik er live bijzat , prachtig neergezet door de 035 van Burmester.
De persoon die ik meegenomen had houd niet van deze muziek maar was het wel met me eens met de conclusie dit was een weergave hoe live moet klinken  :o , is er geen negatief puntje aan , jawel een heel klein puntje  ;) ik miste wat snelheid , wil het toch eens horen met kabel(s) die te boeken staan als snel.
Nou was er nog een groep .;D
Dream theater was aan de beurt om plaats te nemen met de song dissapear - album Six degrees inner turbulence.Een mooie rockballad oftewel een mooie ballad hoe alleen rockgroepen ze kunnen maken.
Deze song is ook een van de favorieten van Ken Ishiwata (Marantz) dit weet ik en hij test er ook veel mee omdat ik naar een luistershow ben geweest waar deze meneer zijn apparatuur demostreerde.
Voor mij geld deze song al jaren al referentie als ik wat ga beluisteren.Deze heb ik altijd bij me. ;D
we gingen er voor zitten zoals we al de hele tijd deden en we beluisterde de song eens goed.
Ik heb er 2 meningen aan over gehouden.Het was een mooie performance dat ook zeet natuurlijk over kwam , de andere kant is dat ik soms het gevoel had dat het stil viel.
Heb nog een paar andere cd's aangehoord en ik moet zeggen ben er niet helemaal ontevreden over maar ook niet tevreden over.

Conclusie:
- In het begin met de siltech kabel en de vergeten kabel ;D was het klankmatig puinzooi :o ::)
- Met de nieuwe kabels van het merk Dolphin ging alles toch stukken beter , in ieder geval wat ik prettig vind.
- De Burmester 051 heb ik niet aangehoord omdat dit wat langer duurde dan gepland stond.
- Ben ook van meinig gekomen dat mijn huidige LS op een beter of hoger niveau getilt kan worden.Want wat ik gehoord heb zat er heel veel verschil in ten opzichten van mijn hijdige VV.Geld voor de Burmester en AudioNet op dit moment.

De klank:
- Burmester 035 omschrijven ze als een snelle gedetailleerde versterker die muziek weergeeft zoals het hoort en hoe ze zelf omschrijven het live gevoel heerst.
- Ik ben het er wel mee eens maar ik miste soms het snelle maar dit wil ik toch een keer proberen met een snelle kabel.
- Ik had nooit de indruk dat de Burmester specifiek ergens uitspringt zoals in het midden , hoog etc etc. De match met mijn AVM eindversterker zit wel goed , dat dit match goed daarben ik van overtuigd.
- Ik ben ook overtuigd geraakt dat deze Burmester zeer kritisch is met bekabeling.

Eind conclusie:
- Dit is de tweede VV die ik aanhoor de AudioNet Pre1 G3 en de 035 van Burmester.
- Het viel me toch iets tegen ik had er meer van verwacht.maar er gaat nog geen streep erdoor omdat ik verwacht met bepaalde kabels deze me wel kan bevallen.
- Ben ook van meinig gekomen dat mijn huidige LS op een beter of hoger niveau getilt kan worden.Want wat ik gehoord heb zat er heel veel verschil in ten opzichten van mijn hijdige VV.Geld voor de Burmester en AudioNet.
Is deze nou in mijn opzichten beter dan de AudioNet pre1 G3 waaruit ik ga kijken?
- Ja en nee.;D lekker makkelijk  ;D
- Ja , deze is beter in het neerzetten van de soundstage en plaatsing , daarbij komt het ook dat hij snel kan zijn.Dit moet ik nog beoordelen.
- Nee , AudioNet Pre1 G3 heeft zijn eigen sterke punten zoals detaillering en bevat iets meer ruimtelijkheid.
Rechtvaardigt dit het prijsverschil:
- Moeilijk te zeggen , AudioNet Pre1 G3 zit op 3300 euro maar speelt veel hoger als de prijs doet vermoeden , zit dicht aan de Pre G2(reference model) ook qua prijs ;D
De Burmester zit op afgerond 6000 euro en speelt eigenlijk in dezelfde klasse als de Pre1 G3 maar de prijs is (fors) hoger maar de verschillen zitten er wel maar of dit rechtvaardigt durf ik nou niet te zeggen , daarop moet er een 1 op 1 vergelijk komen.
Burmester is wel volledig en dan echt volledig symmetrisch opgebouwd en de AudioNet heeft dit niet.

Dit was een verslag van mijn eerste luistersessie.Er komen er nog meer in voorversterker gebied.
- Classé Cp500
- Densen Beat 250
- Krell Kav 280P(deze is tussen haakjes)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

frank2

classe is erg duur voor wat je krijgt en ik ben er ondertussen van overtuigd dat er betere en goedkopere voorversterkers zijn, of zij matchen met jouw eindversterker is een ander verhaal. Ik raad je aan om een contact op te nemen met wewaudio daar zij een enorme keuze hebben in voor en eindversterkers en zij je van te voren al kunnen vertellen of het een goede match is of niet.
Zij hebben vaak merken die erg goed zijn voor hun geld, maar de helft kosten van een "bekend" merk. Marsh is zo''n merk en ze hebben zag ik nu weer blue circle, nooit van gehoord maar klonk erg mooi. Ze hebben meer maar ik kijk tegenwoordig daar niet meer naar ik ben erg tevreden. Maar 1 ding weet ik zeker als je kijkt naar de prijzen van Marsh bijvoorbeeld of die van Classe.... en vergelijkt dan ook nog het geluid.... geef mij Marsh maar beter en goedkoper.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op juli  8, 2007, 15:01:25
classe is erg duur voor wat je krijgt en ik ben er ondertussen van overtuigd dat er betere en goedkopere voorversterkers zijn, of zij matchen met jouw eindversterker is een ander verhaal. Ik raad je aan om een contact op te nemen met wewaudio daar zij een enorme keuze hebben in voor en eindversterkers en zij je van te voren al kunnen vertellen of het een goede match is of niet.
Zij hebben vaak merken die erg goed zijn voor hun geld, maar de helft kosten van een "bekend" merk. Marsh is zo''n merk en ze hebben zag ik nu weer blue circle, nooit van gehoord maar klonk erg mooi. Ze hebben meer maar ik kijk tegenwoordig daar niet meer naar ik ben erg tevreden. Maar 1 ding weet ik zeker als je kijkt naar de prijzen van Marsh bijvoorbeeld of die van Classe.... en vergelijkt dan ook nog het geluid.... geef mij Marsh maar beter en goedkoper.

Ik zal eens kijken op de site.(ben ik nu ondertussen mee bezig).
Qua prijzen dat is ieder zijn eigen , ik vind Classé CP500 een mooie prijs hebben als ik heel eerlijk ben.Ik ken Marsh (nog) niet dus of je nou meer waar voor het geld krijg kan ik niet over oordelen. :)
Qua matching dat beoordeel ik zelf maar is altijd fijn om te weten als een firma weet waar je het over hebt en dat ze weten over hoe en wat.AVM is niet zo kritisch met matching daar ben ik achter gekomen.Ken ook veel personen die AVM EV combineren met een ander merk VV.

Dit valt me op bij vele zaken in NL dat ze geen flauw benul af weten van andere merken of van vele merken.Dit vind ik erg jammer.Het kan natuurlijk ook dat ze niets erover willen weten.
Ik ga me eens verdiepen in Marsh.
Zodra ik mijn huidige VV die ik op het oog heb geluisterd heb kan het zijn dat dit merk erbij komt , maar eerst even research doen ;)

Edit:
Zo'n complete Marsh set valt in mijn budget.
De VV p2000 of P2000b en de  EV A400S

frank2

Zij zijn een niet gebonden dealer zij leveren alles en gelukkig weten zij wel waar ze over praten, ik heb dat verschillende keren ondervonden. Als je tegen hun zou zeggen classe, dan kunnen ze dat leveren maar ik weet zeker dat je met een ander merk wat beduidend beter is thuis komt. (sowieso laten ze je eerst thuis luisteren)
Op hun site staat lange bij na niet alles.
groet
frank

nb: zij hebben de buizenvoorversterker staan van Marsh, ik heb deze niet, ik heb de transistor versie
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op juli  8, 2007, 17:10:40
Zij zijn een niet gebonden dealer zij leveren alles en gelukkig weten zij wel waar ze over praten, ik heb dat verschillende keren ondervonden. Als je tegen hun zou zeggen classe, dan kunnen ze dat leveren maar ik weet zeker dat je met een ander merk wat beduidend beter is thuis komt. (sowieso laten ze je eerst thuis luisteren)
Op hun site staat lange bij na niet alles.
groet
frank

nb: zij hebben de buizenvoorversterker staan van Marsh, ik heb deze niet, ik heb de transistor versie

Ik zag het al staan in jou Sign ;) dat jij niet de buizen heb staan. Buizen is voor mij ook geen optie.

We gaan eens alles rustig lezen en wat meer erover zoeken , dan kan het inderdaad een serieuze kandidaat worden.

frank2

Stefan S.

Om nog even dieper in te gaan op W&W audio kan ik nog toevoegen dat Hans (technisch adviseur om zo maar even te noemen) veel en veel meer kennis in huis heeft dan de gemiddelde verkoper bij een audiozaak. Ik heb afgelopen vrijdag heel wat stof met hem gewisseld en zodoende heel wat te weten gekomen. Hans is echt een zwaargewicht in zijn vakgebied, er zijn weinig mensen die zoveel technische kennis uitwisselt met hun klanten. Voordeel van deze zaak is dat ze absoluut eerlijk zijn en niet puur handelen uit commercieel belang. Uiteraard willen ze wat verkopen, echter staat een tevreden klant met stip op nummer 1. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken op de diversiteit van de producten die ze in de schappen hebben liggen. Mijn advies zou zijn dat je niet moet blindstaren op de bekenden merken uit de bekende magazines. Usher is bijvoorbeeld zo'n merk waarover je weinig tot niets leest, maar een ongekende prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Ik heb zelf ook niet altijd heel veel zin om heel nederland af te reizen, echter indien je geinteresseerd bent in de technische factor van de audiowereld en een keer niet de bekende gepromote merken tegen wilt komen, je absoluut een keer naar W&W audio moet gaan. Er gaat echt een (audio)wereld voor je open  :D

Succes met je zoektocht  ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Stefan S. op juli  8, 2007, 18:39:58
Om nog even dieper in te gaan op W&W audio kan ik nog toevoegen dat Hans (technisch adviseur om zo maar even te noemen) veel en veel meer kennis in huis heeft dan de gemiddelde verkoper bij een audiozaak. Ik heb afgelopen vrijdag heel wat stof met hem gewisseld en zodoende heel wat te weten gekomen. Hans is echt een zwaargewicht in zijn vakgebied, er zijn weinig mensen die zoveel technische kennis uitwisselt met hun klanten. Voordeel van deze zaak is dat ze absoluut eerlijk zijn en niet puur handelen uit commercieel belang. Uiteraard willen ze wat verkopen, echter staat een tevreden klant met stip op nummer 1. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken op de diversiteit van de producten die ze in de schappen hebben liggen. Mijn advies zou zijn dat je niet moet blindstaren op de bekenden merken uit de bekende magazines. Usher is bijvoorbeeld zo'n merk waarover je weinig tot niets leest, maar een ongekende prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Ik heb zelf ook niet altijd heel veel zin om heel nederland af te reizen, echter indien je geinteresseerd bent in de technische factor van de audiowereld en een keer niet de bekende gepromote merken tegen wilt komen, je absoluut een keer naar W&W audio moet gaan. Er gaat echt een (audio)wereld voor je open  :D

Succes met je zoektocht  ;)

Mijn audio wereld is al open ;D maar kan altijd nog verder open gaan.;D Maar dat geld voor iedereen. ;)

Enige probleem of beter gezegt obstakel is als ik eventueel belangstelling heb dat Enschede niet bepaald naast de deur ligt vanuit hier.
Ik weet niet hoe deze firma te bereiken is met openbaar vervoer.

frank2

vanaf het station met een bus, er loopt een lijn dicht langs hun pand, ik weet niet welke lijn, effe bellen.

Audiofiel

Citaat van: frank2 op juli  8, 2007, 15:01:25
classe is erg duur voor wat je krijgt en ik ben er ondertussen van overtuigd dat er betere en goedkopere voorversterkers zijn, of zij matchen met jouw eindversterker is een ander verhaal.

...

Maar 1 ding weet ik zeker als je kijkt naar de prijzen van Marsh bijvoorbeeld of die van Classe.... en vergelijkt dan ook nog het geluid.... geef mij Marsh maar beter en goedkoper.

Dan ben ik toch heel benieuwd welke Classé voorversterkers je allemaal zelf thuis hebt beluisterd... ::)

Je klinkt heel stellig, maar ik heb een ervaring die er dwars op staat. Ik vind dat Classé juist erg goed klinkt voor zijn geld. Tuurlijk, het merk is de afgelopen 10 jaren behoorlijk veel duurder geworden en kost nu bijna net zo veel als een Levinson, maar dat is het ook waard. De oudere series waren misschien zelfs wel té goedkoop te noemen. ;D

Afijn, ik zou Maximum aanraden om juist vooral zelf de Classé te gaan beluisteren. Zoveel mensen, zoveel meningen. En zoveel smaken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Audiofiel op juli  8, 2007, 21:33:49
Dan ben ik toch heel benieuwd welke Classé voorversterkers je allemaal zelf thuis hebt beluisterd... ::)

Je klinkt heel stellig, maar ik heb een ervaring die er dwars op staat. Ik vind dat Classé juist erg goed klinkt voor zijn geld. Tuurlijk, het merk is de afgelopen 10 jaren behoorlijk veel duurder geworden en kost nu bijna net zo veel als een Levinson, maar dat is het ook waard. De oudere series waren misschien zelfs wel té goedkoop te noemen. ;D

Afijn, ik zou Maximum aanraden om juist vooral zelf de Classé te gaan beluisteren. Zoveel mensen, zoveel meningen. En zoveel smaken. ;)

Het is Maximus  ;D ;)

Niemand krijg me van de merken af die ik op mijn lijstje heb staan om ze gaan te beluisteren er kunnen er wel bij maar niet af ;D.Daar staat van begin af aan Classé CP500 op en dat betekent dat ik deze kost wat kost ga aanhoren.Want daarna kan ik een oordeel hebben of het mijn smaak is ja of nee.
Zoals ik al eerder vermeld had vind ik de prijs voor de CP500 meevallen of anders gezegd best wel aantrekkelijk.Maar daar zijn de meningen verdeeld over.

frank2

Je hoort mij niet zeggen dat Classe niet goed is, ik zeg alleen dat je voor datzelfde geld waarschijnlijk een mooiere/betere versterker kunt kopen. Classe is goed spul daar ben ik van overtuigd.

cyberjobe

Ik wil deze topic niet al te veel vervuilen, echter wil ik ook dit ook even kwijt:
al te onbekende merken brengen ook gevaren met zich mee. Wat als dat merk over de kop gaat of zelfs overgenomen wordt door een of andere idiote consortium, zodat je kun fluiten naar de garantie after sales? Ik hoef bijv. nu echt geen LSA amp meer, hoor  :(
Voor een pre-eind systeem zou je kunnen overwegen om de Classe CP700 en een eindbak CP2100? Wat ik begrepen had, is het zinvoller om meer in de pre te investeren dan in een zware eindbak. Ook ik moet dit eerst eens beluisteren  ;)
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Peerless Monster

Citaat van: cyberjobe op juli  9, 2007, 13:01:39
Ik wil deze topic niet al te veel vervuilen, echter wil ik ook dit ook even kwijt:
al te onbekende merken brengen ook gevaren met zich mee. Wat als dat merk over de kop gaat of zelfs overgenomen wordt door een of andere idiote consortium, zodat je kun fluiten naar de garantie after sales? Ik hoef bijv. nu echt geen LSA amp meer, hoor  :(
Voor een pre-eind systeem zou je kunnen overwegen om de Classe CP700 en een eindbak CP2100? Wat ik begrepen had, is het zinvoller om meer in de pre te investeren dan in een zware eindbak. Ook ik moet dit eerst eens beluisteren  ;)

De pre bepaalt uiteindelijk wat de klank is.
De ev is alleen maar om de boel te versterken en is bij wijze van altijd neutraal............
(alleen zal dat in de praktijk nooit zo zijn ;) ).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maximus_Aurelius

De cp700 gaat over mijn budget heen ;D het word de CP500 :) die ik ga beluisteren.
De CP700 zit rond de 8000 euro of erzelfs overheen.
Ik had inderdaad ook in jou topic even gereageerd betreft eindbakken  ;)

frank2

Als ik eerlijk mag zijn vind ik de opmerking van onbekende merken dus gevaarlijk, onzin.

De dealer is verantwoordelijk voor de geleverde apparatuur en verder zijn ze bij wenw erg naugezet met wie ze in zee gaan. Marsh kende ik ook niet bleek een topproduct uit de usa te zijn. Usher kende ik ook niet blijkt een topproduct uit taiwan te zijn, is alleen 80% goedkoper dan een ander vergelijkbaar product.
Zo bedoel ik ook de keuze voor een VV. Ik kijk liever iets verder luister goed naar wat men over het product verteld, ga een uitgebreidde luistersessie aan, en ik bespaar een paar honderd euro.

cyberjobe

Citaat van: frank2 op juli  9, 2007, 17:51:48
Als ik eerlijk mag zijn vind ik de opmerking van onbekende merken dus gevaarlijk, onzin.

De dealer is verantwoordelijk voor de geleverde apparatuur en verder zijn ze bij wenw erg naugezet met wie ze in zee gaan. Marsh kende ik ook niet bleek een topproduct uit de usa te zijn. Usher kende ik ook niet blijkt een topproduct uit taiwan te zijn, is alleen 80% goedkoper dan een ander vergelijkbaar product.
Zo bedoel ik ook de keuze voor een VV. Ik kijk liever iets verder luister goed naar wat men over het product verteld, ga een uitgebreidde luistersessie aan, en ik bespaar een paar honderd euro.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar er kleeft nou eenmaal risico's aan vast. Als B&W overgenomen wordt en a-la-Fokker opgedoekt wordt, dan gaan nogal wat mensen stijgeren. Wordt Marsh overgenomen en wordt ook "afgemaakt", dan zal slechts een handjevol eigenaren stijgeren (maar niet de mainstream). Ik vrees dat de audiowereld ontdekt wordt door vage consortia en durfinvesteerders (een oproep aan dat soort mensen: Smeer 'm! Ga maar strijkijzerfabrikanten overnemen ofzo!).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Audiofiel

Wat ik begrepen had, is het zinvoller om meer in de pre te investeren dan in een zware eindbak. Ook ik moet dit eerst eens beluisteren  ;)

De pre heeft vooral invloed op de klank van de set, terwijl de eind vooral invloed heeft op de mate waarin de speaker onder controle wordt gehouden. ;)

Derhalve hangt het dus ook erg af van je speakers of de eindversterker minder belangrijk is. Hoe moeilijker de speaker, hoe zwaarder en beter de eindversterker moet zijn. En de meeste speakers die meer dan gemiddeld goed klinken, zijn ook moeilijker dan gemiddeld aan te sturen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Mee eens, wel is het zo dat tevens een zware eindbak ook zorgt voor meer autoriteit in het geluid wat meestal betekend dat het luisteren "lekkerder" wordt.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli 10, 2007, 12:39:53
Mee eens, wel is het zo dat tevens een zware eindbak ook zorgt voor meer autoriteit in het geluid wat meestal betekend dat het luisteren "lekkerder" wordt.

Zoals je lekkerder in een BMW 318IS naar de 100 rijdt dan in een Astra dieseltje... (mijn auto's, anders krijg ik weer gezeur van autobezitters over me heen....).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

cyberjobe

Citaat van: Audiofiel op juli  9, 2007, 22:15:44
De pre heeft vooral invloed op de klank van de set, terwijl de eind vooral invloed heeft op de mate waarin de speaker onder controle wordt gehouden. ;)

Derhalve hangt het dus ook erg af van je speakers of de eindversterker minder belangrijk is. Hoe moeilijker de speaker, hoe zwaarder en beter de eindversterker moet zijn. En de meeste speakers die meer dan gemiddeld goed klinken, zijn ook moeilijker dan gemiddeld aan te sturen. ;D
Ik kan het me wel iets bij voorstellen. Echter: wat is "moeilijk"? Op mijn Denon klinken de Masters toch redelijk goed. Pas als ik zwaardere versterkers op zet, hoor ik pas de mogelijkheden van de Masters. Ik heb begrepen van mijn vaste verkoper dat Master 3 moeilijker aan te sturen is dan de Master 2, terwijl ik de laid-back van de 3 meer kan waarderen dan de agressievere upfront sound van 2. Anyway, zoals eerder gezegd: volgende week krijg ik bezoek en ga ik luisteren naar een aantal opties. Ik zal daarna een kort verslagje schrijven in een aparte topic.

Maximus_Aurelius

Even een kleine update in versterker gebied.
Heb even contact gezocht met Lindemann en zei vertelde toch heel mooi nieuws ;D
Ze hadden in hun programma al een Voorversterker en eindversterker en een hele goeie (sa) cd speler maar ze hebben hun lijn uitgebreid :D
Er is 1 voorversterker bijgekomen en 2 eindversterkers en een (sa) cd speler.
Nu komt er voor ieder budget een apparaat. ;)

De nieuwe voorversterker(832) is heel aantrekkelijk geprijst.
De huidige serie:
VV - 830
EV - 850
Sacd - 820S

De nieuwe serie voor uitgebreide lijn:
VV - 832
EV'S - 842 , 855
Sacd - 822 (deze komt onder de 820S te liggen)

Over anderhalve week ga ik hoogwaarschijnlijk de VV 832 aanhoren want dan komen ze bij de dealer binnen als demo  :D :D , zit deze in mijn klank wat ik wel verwacht dan kan ik ook de grotere broer als demo aanvragen.