Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 20, 2014, 19:19:50
Voor de draad ermee 8)

Ik maak het niet spannend joh ;). Ik zeg alleen grote verandering op komst. En ook nog met mogelijkheden wat het kan zijn of niet  :D

Oke omdat je iets aandringt en al begint te gapen  :D een tipje van de sluier:
Er gaat afscheid genomen worden en er wordt een nieuwe weg ingeslagen.
Dit kan van alles zijn  :tongue2:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 20, 2014, 19:28:36
Ik maak het niet spannend joh ;). Ik zeg alleen grote verandering op komst. En ook nog met mogelijkheden wat het kan zijn of niet  :D

Oke omdat je iets aandringt en al begint te gapen  :D een tipje van de sluier:
Afscheid nemen van iets.

Aiiii, afscheid nemen kan veel pijn doen....

Ik gok op de 192 XMOS...... 8)

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 20, 2014, 19:32:39
Aiiii, afscheid nemen kan veel pijn doen....

Ik gok op de 192 XMOS...... 8)

Klopt afscheid nemen kan veel pijn doen en gelukkig gaat dit bij mij geen pijn doen. Het wordt een mooie uitdaging, doordat er een nieuwe weg ingeslagen wordt.

Nee de 192XMOS blijft gewoon.

Trom geroffel blijft  :D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mr.M

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  8, 2014, 19:06:23
Ik ga proberen te testen. Betreft de eentjes en nullen of andersom haha  :D dat lees ik niet meer. Bij USB kabel zeggen ze exact hetzelfde en roepen ze ook zit geen verschil in en kan geen verschil in zitten omdat......... Zijn. Vul zelf maar in wat er op de puntjes moet staan ;).
Ik hoor wel degelijk verschil tussen USB kabels.
En hoor ik geen verschil tussen utp kabels dan is het zo en hoor ik het wel dan is het ook goed  ;D

Alleen ga ik me toch even dieper verdiepen wat Bas schreef over de switch.

Het roert nog een staartje :D  :clapping:

USB kabels maken 100 %verschil . vraag me niet hoe maar ik heb zelfs mijn vriendin laten zitten en heb 3verschillende USB kabels zitten switchren en steeds bij een dezelfde USB kabel zei ze dat de bass wat voller is en stemmen wat fijner en voller...
Ieder keer weer zelfde conclusie over zelfde kabel en geen een keer fout geraden...de USB met meer bas had ook echt meer bas dan de andere 2....
Hoe kan het??ik niet weten... Tussen digitale 4.  spdif en Aes ebu van 50 tot 1500 euro heb ik geen verschil waargenomen. Maar bij USB kabel was het overduidelijk verschil hoorbaar...
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 20, 2014, 19:39:31
Klopt afscheid nemen kan veel pijn doen en gelukkig gaat dit bij mij geen pijn doen. Het wordt een mooie uitdaging, doordat er een nieuwe weg ingeslagen wordt.

Nee de 192XMOS blijft gewoon.

Trom geroffel blijft  :D

Potverdorie......., nu vind zelfs ík het een beetje spannend worden :D

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 20, 2014, 19:42:36
Potverdorie......., nu vind zelfs ík het een beetje spannend worden :D

:D Dat zegt genoeg  :tongue2:

Kijk de topic titel eens  ;)

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 20, 2014, 19:44:03
:D Dat zegt genoeg  :tongue2:

Kijk de topic titel eens  ;)

Ik kruip gehoorzaam weer terug in m'n hoek en wacht rustig af :D

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 20, 2014, 19:54:36

Ik kruip gehoorzaam weer terug in m'n hoek en wacht rustig af :D

Keurig zo wil ik het hebben  :pompom: Even Twani(her)opvoeden  :D

Even weer on topic:

Wat is het of wat wordt het.... trom geroffel!!!!

Er wordt afscheid genomen van Art for the Ear Room!!

Einde trom geroffel.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 20, 2014, 20:12:00
Keurig zo wil ik het hebben  :pompom: Even Twani(her)opvoeden  :D

Even weer on topic:

Wat is het of wat wordt het.... trom geroffel!!!!

Er wordt afscheid genomen van Art for the Ear Room!!

Einde trom geroffel.

Ohw :o.  Dat is ook voor velerlei uitleg vatbaar...   Alles de deur uit en terug naar Aiwa 5.1? :D

Ps: het is toch een stuk spannender dan ik had verwacht :tounge2:

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 20, 2014, 20:16:04
Ohw :o.  Dat is ook voor velerlei uitleg vatbaar...   Alles de deur uit en terug naar Aiwa 5.1? :D

Ps: het is toch een stuk spannender dan ik had verwacht :tounge2:

Er wordt alleen afscheid genomen van de ruimte.
Staat er ook he ;) Er wordt afscheid genomen van Art for the Ear Room!!

Er staat niet afscheid van apparatuur of iets dergelijks ;). Room is bij mij toch echt ruimte, kamer. ;D

Maar nogmaals. Alleen de ruimte wordt afscheid van genomen. ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 20, 2014, 20:42:43
Pffff gelukkig :pompom:

Dacht jij dat er ook afscheid van de apparatuur genomen werd? Oke niets is onmogelijk ;) in deze wereld.

Nee ik ga verhuizen.Vandaar afscheid van Art for the Ear room. Misschien Art for the Ear Room Mk2  :D

Mr.M

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 20, 2014, 20:53:58
Dacht jij dat er ook afscheid van de apparatuur genomen werd? Oke niets is onmogelijk ;) in deze wereld.

Nee ik ga verhuizen.Vandaar afscheid van Art for the Ear room. Misschien Art for the Ear Room Mk2  :D

Kijk wat daar staat...hoe kan iemand daarvan afscheid nemen...
**UNDER CONSTRUCTION**

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op november 20, 2014, 22:00:01
Kijk wat daar staat...hoe kan iemand daarvan afscheid nemen...

Maz  :D zal er afscheid van kunnen nemen :D

Eerlijk is eerlijk het gaat soms wel door me heen om de set te verkleinen.
De set komt na de verhuizing in de woonkamer te staan en dan gaat het wel eens door je heen om van twee apparaten er een te maken. Van voor/ eind combinatie naar geïntegreerde versterker.

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Mr.M

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 21, 2014, 19:26:43
Maz  :D zal er afscheid van kunnen nemen :D

Eerlijk is eerlijk het gaat soms wel door me heen om de set te verkleinen.
De set komt na de verhuizing in de woonkamer te staan en dan gaat het wel eens door je heen om van twee apparaten er een te maken. Van voor/ eind combinatie naar geïntegreerde versterker.
Ik ben een apart geval ,buiten de normale normen.dus ik tel niet..lol
Het hoef geen downgrade te zijn als je dat zou willen doen ivm ruimte gebrek op TV meubel van woonkamer mits je een goed geïntegreerd versterker koopt op de niveau van de lindemann voor\eind combi..(wordt moeilijk)maar niet onmogelijk.

Er zijn mooie producten op de markt welke hele mooie muzikale geïntegreerd spul maken...echter zal het een ander concept zijn dan een lindemann want die hebben echt een eigen ideologie wat betreft gescheiden voeding. Het is me vaker opgevallen dat Duitsers veel zorg en aandacht besteden aan voeding en die gescheiden neerzetten uit de buurt van de Electronics gedeelte..  Dit ideologie willen vasthouden wordt moeilijk met een geïntegreerd versterker.

Ben benieuwd wat je gaat doen en wens je veel succes in nieuwe huis..

Hopelijk kom je in de buurt van rotje Knor en mij een keer binnen laat. Haha. Lol

**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 20, 2014, 20:53:58

Spannend genoeg!!!
Het probleem met 'een' akoestische omgeving.....Je weet waar je vandaan komt, niet waar je naar toe gaat. ;)

Daarnaast laat een huiskamer zich door 'verschillende invloeden' minder makkelijk manipuleren.

Succes!!

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op november 22, 2014, 09:01:02
Ik ben een apart geval ,buiten de normale normen.dus ik tel niet..lol
Het hoef geen downgrade te zijn als je dat zou willen doen ivm ruimte gebrek op TV meubel van woonkamer mits je een goed geïntegreerd versterker koopt op de niveau van de lindemann voor\eind combi..(wordt moeilijk)maar niet onmogelijk.

Er zijn mooie producten op de markt welke hele mooie muzikale geïntegreerd spul maken...echter zal het een ander concept zijn dan een lindemann want die hebben echt een eigen ideologie wat betreft gescheiden voeding. Het is me vaker opgevallen dat Duitsers veel zorg en aandacht besteden aan voeding en die gescheiden neerzetten uit de buurt van de Electronics gedeelte..  Dit ideologie willen vasthouden wordt moeilijk met een geïntegreerd versterker.

Ben benieuwd wat je gaat doen en wens je veel succes in nieuwe huis..

Hopelijk kom je in de buurt van rotje Knor en mij een keer binnen laat. Haha. Lol

Jij bent inderdaad een apart geval :D ;).
Wat jij neerschreef eventjes aangepast ;) niveau van de lindemann voor\eind combi..(wordt moeilijk)maar nietonmogelijk.
Sowieso de Lindemann sound is klankmatig geen transistor klank maar buizen.

Ik kom niet in de buurt te wonen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: scrutinizer op november 22, 2014, 09:08:59
Spannend genoeg!!!
Het probleem met 'een' akoestische omgeving.....Je weet waar je vandaan komt, niet waar je naar toe gaat. ;)

Daarnaast laat een huiskamer zich door 'verschillende invloeden' minder makkelijk manipuleren.

Succes!!

Is inderdaad spannend genoeg en een mooie uitdaging. Maar het gaat mij lukken, heb de vrije hand.
Ik ga ook akoestische aanpassingen doen in de woonkamer. Er is zoveel moois te krijgen van absorbers waarbij je nog niet eens ziet dat het absorbers zijn. ;). Om maar even als voorbeeld te noemen. Er komt een set te staan van wat euro's en dan geef je ook wat uit aan de akoestiek.
En niet zoals vele die wel massaal euro's uitgeven aan apparatuur, luidsprekers en kabels plus ook nog vele ( belachelijke) tweaks en dan niet eens geld willen uitgeven aan de akoestiek. Want dan komen de smoesjes weer wat geen smoesjes meer kunnen zijn.;)

Succes kan ik gebruiken en ik ga de uitdaging aan maar ik weer van mezelf dat ik er alles uithaal. Heb zelf voorheen een hele kleine ruimte gehad die niet ideaal was qua afmetingen ook alles eruit gekregen dat het heel goed klonk. :headbanging:

Jean Sibelius

Hoi Nico,

Gefeliciteerd met deze 'move'! Ben je al begonnen met de orientatie qua mogelijkheden vwb akoestiek of is het daar nog te vroeg voor.
Afgelopen donderdag heldere presentatie gehad op de audioclub over akoestiek in relatie tot hifi en waar je op moet letten een de pikorde.
Zoals je zelf al aangeeft... akoestiek van de luisterruimte wordt zo vaak onderschat terwijl het een substantieel deel uitmaakt van het geheel.

Mocht je naast al je eigen kennis nog wat tips/info willen, dan weet je me te vinden! :)

Heel veel succes! Wanneer gaat het allemaal gebeuren?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

scrutinizer

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 22, 2014, 13:01:26
Is inderdaad spannend genoeg en een mooie uitdaging. Maar het gaat mij lukken, heb de vrije hand.
Ik ga ook akoestische aanpassingen doen in de woonkamer. Er is zoveel moois te krijgen van absorbers waarbij je nog niet eens ziet dat het absorbers zijn. ;). Om maar even als voorbeeld te noemen. Er komt een set te staan van wat euro's en dan geef je ook wat uit aan de akoestiek.
En niet zoals vele die wel massaal euro's uitgeven aan apparatuur, luidsprekers en kabels plus ook nog vele ( belachelijke) tweaks en dan niet eens geld willen uitgeven aan de akoestiek. Want dan komen de smoesjes weer wat geen smoesjes meer kunnen zijn.;)

Succes kan ik gebruiken en ik ga de uitdaging aan maar ik weer van mezelf dat ik er alles uithaal. Heb zelf voorheen een hele kleine ruimte gehad die niet ideaal was qua afmetingen ook alles eruit gekregen dat het heel goed klonk. :headbanging:

De vrije hand!! ....Goed om te horen.
Met deze motivatie gaat dat wel (weer) lukken.

Neemt niets weg aan het feit dat niet iedereen DE vrije hand 'krijgt' ::)..... en zich dus met TWEAKS moet behelpen....maar toch plezier eraan beleven. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op november 22, 2014, 13:19:29
Hoi Nico,

Gefeliciteerd met deze 'move'! Ben je al begonnen met de orientatie qua mogelijkheden vwb akoestiek of is het daar nog te vroeg voor.
Afgelopen donderdag heldere presentatie gehad op de audioclub over akoestiek in relatie tot hifi en waar je op moet letten een de pikorde.
Zoals je zelf al aangeeft... akoestiek van de luisterruimte wordt zo vaak onderschat terwijl het een substantieel deel uitmaakt van het geheel.

Mocht je naast al je eigen kennis nog wat tips/info willen, dan weet je me te vinden! :)

Heel veel succes! Wanneer gaat het allemaal gebeuren?

Groeten, Jan

Hoi jan,

Dank je wel voor de felicitatie ;). Uiteraard heb ik wel wat zitten te neuzen van hoe en wat en hoe ik het wil aanpakken maar het gaat allemaal wat makkelijker wanneer je er uiteindelijk zit in de nieuwe omgeving.Maar ik heb altijd een back-up plan klaar gehad voor het geval dat ik wilde verhuizen. Laat dit nu goed van pas komen ;D
En welke pikorde vertelde de audioclub want ben er wel nieuwsgierig naar.
Ik weet je inderdaad te vinden en zelfs te wonen ;) Dus iets verkeerds zeggen dan weet je hoe laat het is hè :D  :tongue2: Wanneer ik vragen heb dan meld ik me zeer zeker.

Maximus_Aurelius

Citaat van: scrutinizer op november 22, 2014, 13:20:07
De vrije hand!! ....Goed om te horen.
Met deze motivatie gaat dat wel (weer) lukken.

Neemt niets weg aan het feit dat niet iedereen DE vrije hand 'krijgt' ::)..... en zich dus met TWEAKS moet behelpen....maar toch plezier eraan beleven. ;)

Ook al heeft iemand de volledige vrije hand niet, dan kan er toch iets aan gedaan worden. Het is waar je de motivatie uithaalt. Maar bij mij komt het wel goed. Ik neem me er ook de tijd voor en het wordt een leuke mooie uitdaging. Maar daar hou ik wel van.  :clapping:

Klopt inderdaad dat niet iedereen de vrije hand krijgt maar het is wel zo dat er te snel geoordeeld wordt een woonkamer moet woonkamer blijven.
Men heeft schilderijen aan de wand hangen en wat is nu makkelijker om een mooi design absorber in bepaalde kleur of nog makkelijker een foto erop te knallen. ziet niemand dat het een akoestisch paneel is maar eerder een mooi canvas doek met een prachtige print erop. Lijkt mij niet dat iemand in de woonkamer niets aan de muren heeft hangen, maar goed ook hierbij is niets onmogelijk ;), mogen we alleen niet hopen maar dat is persoonlijk  ;D
Alleen al met deze ingreep in absorbers die je ontwerpt in je eigen concept kan al heel veel oplossen en doen. Maar dan is dit weer wat te duur maar duizenden euro's uitgeven aan een set is normaal en dan praat ik niet over bekabeling, tweaks etc etc.
En wie zoekt die vind ;). Dan kom je snel tot de conclusie dat de prijzen wel erg meevallen voor een eigen ontwerp en/of concept. Of een kant en klaar design absorber met of zonder mooie print.
Sommige tweaks zijn duurder  ;)

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 24, 2014, 18:16:29
Hoi jan,

Dank je wel voor de felicitatie ;). Uiteraard heb ik wel wat zitten te neuzen van hoe en wat en hoe ik het wil aanpakken maar het gaat allemaal wat makkelijker wanneer je er uiteindelijk zit in de nieuwe omgeving.Maar ik heb altijd een back-up plan klaar gehad voor het geval dat ik wilde verhuizen. Laat dit nu goed van pas komen ;D
En welke pikorde vertelde de audioclub want ben er wel nieuwsgierig naar.
Ik weet je inderdaad te vinden en zelfs te wonen ;) Dus iets verkeerds zeggen dan weet je hoe laat het is hè :D  :tongue2: Wanneer ik vragen heb dan meld ik me zeer zeker.
Hoi Nico,

Nou moet ik uit gaan kijken wat ik ga beweren :colgate: :D

De pikorde zoals genoemd(en daar ben ik het volledig mee eens)
1) Nagalm beheersing
2) Resonanties
3) Reflecties

Het mooiste is natuurlijk als je een ontwerp kunt realiseren waarbij je 1), 2) en 3) combineert.
Maar degene die de presentatie gaf was ook vrij stellig in dat het weinig effect heeft als je alleen bv. 3) doet terwijl je 1) niet op orde hebt.

Ben heel benieuwd hoe je e.e.a. op gaat lossen, maar jou kennende zul je de lat voor jezelf erg hoog leggen. Succes!!! 8)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)