Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Nice! Ik wist niet eens dat Nordost ook USB kabels maakte maar ik zie idd. de Blue Heaven op hun website en ook een Blue Heaven HDMI kabel.  :)

RubenV.

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 17, 2013, 19:42:36
Super!!!
Ik had voorheen een Neo by Oyaide Green usb kabel en die was al zeer goed maar deze kabel gaat stappen verder in weergave. Ik heb deze vergeleken met de veel duurdere AQ diamond maar de laatstgenoemde kan in mijn set niet tippen tegen de Nordost Blue heaven.

Leuk om te lezen, ik heb in mijn eigen set een keer twee Audioquest kabels mogen testen. De Diamond heb ik bij de dealer zelf gehoord. Mooi dat je ze in je eigen set hebt uit kunnen proberen. Langzaam maar zeker zijn er steeds meer audioliefhebbers die de proef op de som nemen en wel degelijk verschil horen tussen usb-kabels.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Proficiat Nico! Als Nordost USB-kabels maakt dan doen ze dat niet voor niks ;)

Citaat van: clockwork op maart 17, 2013, 19:59:16
Mooi hoor! Ik had je een paar maanden geleden voor gek verklaard, maar sinds ik onlangs het verschil heb mogen horen tussen netwerkkabels, snap ik je.....  :D
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: clockwork op maart 17, 2013, 19:59:16
Mooi hoor! Ik had je een paar maanden geleden voor gek verklaard, maar sinds ik onlangs het verschil heb mogen horen tussen netwerkkabels, snap ik je.....  :D

:D :D

netwerk kabels heb ik ook het verschil mogen ervaren en daar zit ook echt verschil in. Het leuke was toen de blind test die we deden. persoonlijk vind ik dat wel leuk wanneer je met een paar mensen bent en daar zitten ook van zo'n typetjes bij die hard van de daken schreeuwen "er zit geen verschil"  :D. Je raad het al dat ze achteraf toch een kabel eruit plukte die hun het fijnste vonden klinken en nee het was niet een standaard netwerk kabeltje  ;D:omg:. Hoezo van de daken schreeuwen "er zit geen verschil".  :D

Wanneer zo'n mensen kunnen zien wat voor  (exotische) kabels ergens aangehangen wordt dan is het bij voorbaat al negatief. Dit is niet de eerste keer dat ik met zoiets ervaring heb ;).
Maar ieder heeft zijn ding ;).
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Antoine op maart 17, 2013, 23:55:23
Nice! Ik wist niet eens dat Nordost ook USB kabels maakte maar ik zie idd. de Blue Heaven op hun website en ook een Blue Heaven HDMI kabel.  :)

Zit toch al een slordig jaartje in het assortiment. De HDMI is Blue heaven is de opvolger van de Silver screen, deze was al ontzettend goed. Hoe de Blue heaven HDMI is weet ik niet.

Citaat van: HTip op maart 18, 2013, 21:38:32
Proficiat Nico! Als Nordost USB-kabels maakt dan doen ze dat niet voor niks ;)
:clapping:

Dank je.
Nordost gebruikt bij de USB kabel dezelfde techniek  FEP Micro Mono-Filament als ze bij hun interlinks en luidspreker kabels gebruiken.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

We hebben alweer wat te melden en dat is het volgende ;)

De akoestiek weg ga ik weer bewandelen en wel als volgt dat de wandeling het einde nadert.
Achter de luister positie heb ik nog geen absorber(s) hangen en eigenlijk was dit ook niet de bedoeling maar............ Er is een maar zoals altijd :D. Na het testen met een absorber toch tot de conclusie gekomen dat het tot een verbeter punt brengt. Alleen is er een probleem omdat ik beperkt ben in de afmeting van de absorber. De wand wat achter mijn luister positie staat is niet een hele brede wand en daarom zal er niet alle absorbers kunnen hangen. Maar ik ben niet voor een gat te vangen en heb een merk gevonden die absorbers in het assortiment hebben en die tevens gezien mogen worden waar de breedte precies mogelijk is voor aan mijn wand te hangen  :clapping:. Zo'n zelfde absorber zat ik te denken om ook op de achterkant van de deur te hangen, wanneer ik muziek luister gaat de deur dicht en ik verwacht daar ook nog wel iets positiefs. Alleen even kijken hoe ik het beste kan bevestigen.

Na deze ingreep nadert voor mij het einde qua akoestiek omdat ik dan vind dat het op orde is. De akoestische gordijnen ga ik het ook nog even over hebben wanneer ik de absorber zal bestellen. Het is niet 100% zeker dat ik voor akoestische gordijnen zal gaan, mede door de prijs ;).
Dit zijn dus de laatste ingrepen in mijn ruimte qua akoestiek en de verbeteringen die er al zijn waargenomen na mijn eerdere aanpassingen zijn gewoon  :headbanging: :pompom:.

HTip

Ben benieuwd wat je voor panelen hebt gevonden. De akoestische gordijnen zijn inderdaad prijzig, maar als ze doen wat ze beweren is het eigenlijk de ideale oplossing voor woonkamers. Punt is dat die dan wel dicht moeten zijn tijdens het luisteren ;) Maar ja, luisteren met niet al te veel omgevingslicht is sowieso prettiger...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 27, 2013, 08:38:18
Ben benieuwd wat je voor panelen hebt gevonden. De akoestische gordijnen zijn inderdaad prijzig, maar als ze doen wat ze beweren is het eigenlijk de ideale oplossing voor woonkamers. Punt is dat die dan wel dicht moeten zijn tijdens het luisteren ;) Maar ja, luisteren met niet al te veel omgevingslicht is sowieso prettiger...
Tsja, om nou in een licht huis de gordijnen dicht te doen... Dat vind ik dan ook wel weer zonde.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 27, 2013, 10:40:00
Tsja, om nou in een licht huis de gordijnen dicht te doen... Dat vind ik dan ook wel weer zonde.
Jij luistert toch graag in het donker? :D
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 27, 2013, 11:20:47
Jij luistert toch graag in het donker? :D
Haha, daar kies ik dan voor. Om nu al 's ochtends in het donker te gaan zitten... :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart 27, 2013, 08:38:18

Afgelopen week is het er niet van gekomen om contact te leggen voor de panelen wegens drukte op het werk. Lang leve Pasen :D
Jij haalt hier een punt aan waar ik niet "zo vrolijk "van wordt. ;). Wanneer het licht is om in het donker te zitten  :nopompom: Vanuit dit oogpunt twijfel ik of ik akoestische gordijnen ook wil hebben omdat ik ze niet zal dicht maken wanneer het buiten nog licht is, wel wanneer de avond valt en kalm aan donker wordt. Ik heb er geen hinder van wanneer er omgevingslicht binnenvalt om lekker te luisteren, in een HT is dit uiteraard anders, zullen we zo zeggen dodelijk  :D

Citaat van: Bas Akkerman op maart 27, 2013, 10:40:00

Je bent niet de enige ik vind dit ook helemaal niets.

Maximus_Aurelius

Waarschijnlijk goed nieuws in huize "Art for the Ear'  :headbanging:
Er komt weer wat nieuws in the room wat de muzikale beleving weer ten goede zal brengen  :pompom:
Het is een mooie upgrade in mijn set.

Waarschijnlijk ga ik het morgen ophalen, even snel voordat ik naar de high-end in München ga een upgrade doorgevoerd  :D.
Deze upgrade zal denk ik normaal moeilijk overtroffen worden, mits je heel diep in de buidel tast, maar of dat nu dan een grote verbetering brengt is maar de vraag.

Wat het is...... :wub: Morgenavond of woensdag wordt het bekend gemaakt  ;D.

Misschien zullen mensen het kunnen raden ;)

Maximus_Aurelius

De 24 uur zijn voorbij, we hebben weer een nieuw speelgoedje  :headbanging:

Een Noordse god is weer beland in Art for the Ear room, ik had er nog geen  :tongue2::D
De zoon van Odin( is wat onduidelijkheid over)zal zeker heel veel teweeg brengen  :clapping:

Foto's komen nog.

P.S. Met de zoon van Odin bedoel ik niet Thor ;)

Joris1971

Maximus_Aurelius

Joris1971

Maximus_Aurelius

Citaat van: Joris1971 op april 30, 2013, 21:03:52
toe maar, wat kost dat speeltje wel niet?

Het kost wat euro's, maar dan heb je ook wat ;).
De Tyr is niet meer nieuw leverbaar maar tweede hands willen originele gemonteerde Tyr's af en toe voorbij komen. Je ziet meer Tyr's voorbij komen die vanuit een langere kabel doormidden zijn geknipt en zelf gemonteerd zijn, door de winkel of zelf gedaan.

Ik heb voor een mooie prijs een originele Tyr op de kop kunnen tikken, met serienummer en al. Ik blij  :clapping: want ik was al langer op zoek naar een originele Tyr in Cinch versie voor een mooie prijs en niet voor woeker prijzen waar ze wel eens voor aangeboden worden. Kreeg afgelopen week een belletje van de winkel die Nordost dealer is dat ze een Tyr voor me hadden.  :pompom: Vers ingeruild en deze Tyr hadden hun verkocht aan de persoon die hem inruilde.

Citaat van: twani op april 30, 2013, 21:40:24
Tyring Maxxie! dat is een mooie kabel :clapping:

Tyring, leuk gevonden  :D
Is inderdaad een mooi kabeltje.

Maximus_Aurelius

Zoals beloofd hier wat foto's.

R

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: R op mei  1, 2013, 23:20:13
Topklasse, erg mooi!! Veel plezier ermee.

Plezier beleef ik er zeker mee. Sommige muziek(genre) zijn weer opnieuw uitgevonden ;) :D

Citaat van: Jean Sibelius op mei  2, 2013, 19:48:15
Gefeliciteerd, erg mooie kabel! O0

Dank je.
Absoluut is het een mooie kabel, een no brainer. Hij stond al heel lang op het lijstje en zal moeilijk te overtreffen zijn mits je diep in de buidel zal gaan maar of dit de klankwinst is die wilt behalen voor de prijs die je zult moeten neerleggen, betwijfel ik.

Streamz

Veel plezier ermee! Ik had laatst ook een Tyr op bezoek, de luidsprekerkabel. Wordt dat je volgende upgrade?

Maximus_Aurelius

Citaat van: Streamz op mei  3, 2013, 22:05:43
Veel plezier ermee! Ik had laatst ook een Tyr op bezoek, de luidsprekerkabel. Wordt dat je volgende upgrade?

Er staan nog wat andere dingen op het upgrade pad, of veranderingen ;).
De Frey luidsprekerkabel bevalt ontzettend goed en het zit niet in de planning om deze te upgraden maar ik ben reëel om te zeggen, "zeg nooit nooit";).
De match tussen de Frey luidsprekerkabel en Tyr interlinks is ontzettend goed.

HTip

Mooie kabel M_A! Kan me voorstellen, na het lezen van een paar reviews, dat deze op je verlanglijstje stond. Voldoet hij ook aan je wensen?

Veel plezier in München!
Showcase - Topic