Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Kan niet wachten 8)

En als het in een ander topic gebeurd, graag een linkje natuurlijk he :hehe:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Ben ook benieuwd, want ik heb ook Supra naar de projector gelegd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Ben de NordOst HDMI kabel goed aan de tand het voelen.
Op SD beeld heb ik het nu afgesloten , ben nu aan het beoordelen op HD , eigenlijk vanaf gisteren al  :bigsmile:

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tiptop

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  6, 2009, 20:40:27
Ben de NordOst HDMI kabel goed aan de tand het voelen.
Op SD beeld heb ik het nu afgesloten , ben nu aan het beoordelen op HD , eigenlijk vanaf gisteren al  :bigsmile:

EN???? ::) :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Citaat van: tiptop op april  6, 2009, 20:48:30
EN???? ::) :P

De review staat op een kladblok en ga ik nog uitwerken. Ik doe alles in 1 keer dus in de review komt ook gelijk HD beeld.

Be Patience  :tongue2:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tiptop

Maximus_Aurelius

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 18, 2009, 18:36:48
De review staat hier:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87349.new#new

Goeie review :thumbs-up:

Mijn Supra vind ik al een erg goed beeld geven. Maar zoals bijna altijd met kabels kan het dus ook met HDMI weer beter :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reMC

DELETE - hoorde hier niet ;)

Maximus_Aurelius

Even weer wat nieuws van mijn kant. Niet voor mijn stereo setup maar mijn (mini) HT  ;D

We gaan het Creaktiv rack vervangen door een ander rack/meubel.
Het wordt op maat gemaakt en zo dat het lekker multifunctioneel wordt  :clapping:

Waarom Creaktiv weg gaat is de belangrijkste reden ik wil het scherm op het rack hebben staan en dit gaat nu niet omdat het een stereo rack is.
Ik heb zitten te denken het scherm tegen de muur maar ik vind dit niets en dan een kabelgoten erbij vind ik het lelijker erop worden. Ben allergisch voor kabelgoten ;) , zonder ziet trouwens ook niet uit ;) Dan is er maar een mogelijkheid een rack laten maken precies hoe ik het wil  8)
Zodra het klaar is en op zijn plaats staat kan ik lekker verder kijken om eventueel de luidsprekers te vervangen. We hebben er wat op het oog.Maar het moet leuk blijven per slot is het een 2e setup die alleen in surround draait  ;).

Maximus_Aurelius

Even een update:

Als eerste in het stereogebied:

We hebben een kleine upgrade gemaakt. Ik heb bij Hifisupply dempers gekocht. Ik wilde eens zien wat dit terweeg brengt wanneer ik ze tussen de LS stand en mijn LS neerleg. We hebben dit al langer op het oog maar steeds kwam ik uit bij dempers die ik nu niet bepaald mooi vind.Die grote ronde lompe ;) dempers. Nadat ik in het sponsor topic las dat Hifisupply een nieuw merk in het assortiment had was ik nieuwsgierig. Laat het net zo zijn dat deze demeprs in hun assortiment hebben die er normaal uitzien en wat beschaafd.
Even wat vraagjes erover mooie antwoorden gekregen en hup besteld.
De Valhalla VT Feet type 15.
Eerste prognose is positief. Het is een kleine upgrade met op dit moment een groots en positieve uitwerking. :clapping: :pompom:

Ik zal proberen een foto te maken.

tiptop

Leuk :)

Ik heb net pas echt je review over de NO silver screen en Supra gelezen. Of iig in me opgenomen.

Leuk review ook en ziet er voor mij logisch uit. Ik ken de Suprakabel en vond zelf idd to Ixos en Taralabs, dat de Supra softe kleuren had. Alsof er een waasje overheen hing.

Bij jou test lijkt dat ook een beetje naar voren te komen. Daarom extra leuk om te vernemen. ;)

Nu weer wachten op je voetenverslag 8)

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 21, 2010, 21:00:25
Even een update:

Als eerste in het stereogebied:

We hebben een kleine upgrade gemaakt. Ik heb bij Hifisupply dempers gekocht. Ik wilde eens zien wat dit terweeg brengt wanneer ik ze tussen de LS stand en mijn LS neerleg. We hebben dit al langer op het oog maar steeds kwam ik uit bij dempers die ik nu niet bepaald mooi vind.Die grote ronde lompe ;) dempers. Nadat ik in het sponsor topic las dat Hifisupply een nieuw merk in het assortiment had was ik nieuwsgierig. Laat het net zo zijn dat deze demeprs in hun assortiment hebben die er normaal uitzien en wat beschaafd.
Even wat vraagjes erover mooie antwoorden gekregen en hup besteld.
De Valhalla VT Feet type 15.
Eerste prognose is positief. Het is een kleine upgrade met op dit moment een groots en positieve uitwerking. :clapping: :pompom:

Ik zal proberen een foto te maken.
Had het ook gezien bij Hifisupply. De reviews waren positief en ik hou wel van een tweakje hier en daar :D Ben benieuwd naar je review. Zou kunnen dat ik mijn vibrapods/-cones ga vervangen met deze veel subtielere dempers...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

We hebben vorige week een demo luidspreker kabel op proef gehad  :thumbs-up:.
Ik kan jullie zeggen dat dit een kabelfabrikant is die echt unknown op Ht-Forum is  ;D

Ben mijn review aan het uitwerken. Hier komt een verslag inclusief foto's van de kabel

Wordt vervolgd  ;D

Peerless Monster

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 30, 2010, 22:58:16
We hebben vorige week een demo luidspreker kabel op proef gehad  :thumbs-up:.
Ik kan jullie zeggen dat dit een kabelfabrikant is die echt unknown op Ht-Forum is  ;D

Ben mijn review aan het uitwerken. Hier komt een verslag inclusief foto's van de kabel

Wordt vervolgd  ;D

Ben benieuwd!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

R

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 30, 2010, 22:58:16
We hebben vorige week een demo luidspreker kabel op proef gehad  :thumbs-up:.
Ik kan jullie zeggen dat dit een kabelfabrikant is die echt unknown op Ht-Forum is  ;D

Wordt vervolgd  ;D
Je maakt het wel spannend! ;)
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Even een stukje geschiedenis:

We hebben na wat denkwerk en eerdere ervaringen met LS kabels testen die niet helemaal bevielen toch de knoop doorgehakt om het weer een keer te proberen :D.  We hebben besloten om nu eens een keer een kabel op proef te nemen die niet exotisch is in prijs.
De vorige kabels waren toch iets exotisch ;) geprijsd.NordOst Heimdall was een serieuze kandidaat om mijn black&White 1202 op te volgen, de Crystal Cable Speak was er ook eentje mede doordat deze aantrekkelijk geprijsd was.Maar van beide LS kabel vond ik persoonlijk dat de Heimdall meer detail in de muziek legde. De Frey van NordOst heb ik ook even in mijn set gehad maar dit was niet doelbewust omdat de prijs wel heel exotisch is :D De Frey kon ik in mijn set hangen omdat de persoon in kwestie ging overhuizen met de zaak en of hij nu in de doos ligt of hij speelt in mijn set ;).
De Frey is een goede kabel maar ik vind de prijs te fors, persoonlijk minimaal verschil met de Heimdall.De Frey heeft iets meer body, maar daar houdt het ook bij op. De Baldur heb ik ook even gehad maar die was zo terug omdat deze me niet beviel.
AL met al toen ik weer ging luisteren naar mijn 1202 van Black&White heb ik nooit de indruk gekregen dat ik de demo kabels miste, dat zegt genoeg vind ik ;). Nu heb ik het lange tijd laten rusten om rond te kijken voor een nieuwe LS kabel maar het werd nieuw leven ingeblazen nadat ik een keer een luister bezoek had bij iemand die AudioNet apparatuur heeft met ALR/Jordan Note LS.
Deze LS vind je op dit forum ook niet veel, welgeteld ken ik er maar twee ;) :D, HTip en mezelf dit zijn twee mensen met goede smaak ;) :D.Meer mensen mogen zich rustig melden als ze deze luidsprekers hebben :clapping:
Deze persoon waar ik op een luisterbezoek ging speelde met een merk  LS kabel die voor mij bekend was. Ik had deze al een keer gehoord op mijn AVM set en bij de zoektocht naar mijn nieuwe voorversterker. Eenmaal thuis ben ik gaan nadenken wat te doen, testen of zo laten.
Ben tevreden over mijn Black&White 1202, maar ik heb wel zoiets "het kan altijd beter" :D maar niet tegen elke prijs omdat ik voorheen verschillende kabels
getest heb die een exotische prijs hebben en niet de indruk hebben achtergelaten dat deze een ware upgrade zijn voor mijn 1202, in prijs wel een ware upgrade ;)  :tongue2: :laugh:

Maximus_Aurelius

Informatie over het kabel merk:

Nu zal iedereen wel nieuwsgierig geworden zijn welke kabel dit toch is waar ik het over heb ;),
misschien nog even in spanning laten over welk merk we het hebben :D.Ik zal een klein tipje van de sluier oplichten ;)
Het is geen grote kabelfabrikant maar wel een bekende persoon in de kabel wereld.
Deze persoon heeft jaren lang gewerkt voor het merk Acoustic-Balance. Het kabelmerk is in Duitsland wel zeer bekend en ook populair mede, doordat de prijs heel goed is voor wat je krijgt.Kort gezegd prijs/kwaliteits verhouding is "Excellent".
Voor elke portemonnee is er wel een kabel te  krijgen mits je alleen van dropveters houdt dan ben je hier ook aan het verkeerde adres.;)
De luidspreker kabels hebben de volgende (achter)namen.Yellow(instapper), Yellow Bi-Wire, Blue(meest verkopende) en Black(duurste in segment)
In Interlinks heeft hij het volgende. White (Instapper), Yellow, Blue. Black en Black gold.De Blue is de enigste die ook in symmetrisch te krijgen is.
Het prijsverloop van interlinks is op volgorde hoe het er staat.;).Alleen de Blue Symmetrisch komt onder de Black qua prijs maar is wel duurder dan de NF van Blue. Sinds kort is er ook een Netkabel en bi-wire bruggen beschikbaar.
De Netkabel in het assortiment draagt de naam....hoe toepasselijk :D "Blue". De bruggen hebben de volgende namen. yellow. Blue en Black.;)
Nu het al met al bekend is hoe de achternamen zijn van dit merk is de voornaam ook wel handig om te weten :D  ;) De voornaam van dit Duits kabel merk is Dolphin Audio.

Maximus_Aurelius

Het mooie van kabels is dat er veel kleine fabrikanten zijn die ontzettend goede kabels maken maar (helaas) voor vele onbekend.
Hoe dit komt weet ik eigenlijk niet misschien alleen suggereren.
Er is toch niets mooier aan deze hobby om iets nieuws te proberen en op research gaan om nieuwe dingen te zoeken en uitproberen.
Nu dat jullie weten over welk kabelmerk we het hebben en een beetje info hebben gelezen hoe het assortiment van dit merk eruit ziet ga ik nu een klein verslag  van mijn eigen bevindingen op mijn eigen set beschrijven. Ik had nog niet vermeld welke kabel ik op proef heb ;) We hebben de Dolphin audio Blue op proef, volledig ingespeeld. :clapping:
Eerst even een foto plaatsen van het model :D

Verslag deel 1:

aansluiten en gaan met die banaan :D
Ik had me van te voren een selectie gemaakt van nummers en een volgorde van muziekgenre's. Op volgorde van schrijven. Klassiek, Jazz, pop/rock,hardrock en overige(drumsolo's) Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van akoestisch gitaarwerk en dit heb ik in de genre pop/rock gezet.
Zoals vermeld ben ik met klassiek begonnen, daarbij heb ik bepaalde nummers eruit geplukt.Enige nadeel is dat de meeste zo lang duren  :blush:
Eerste nummer is van Korsakov - Allegro Molto (sampler cd Burmester 03).Een heerlijk nummer vol passie en kracht.
Wat me opviel hoeveel ruimtelijkheid er naar voren kwam en controle in het laag.Een betere start had ik me niet kunnen wensen ;)
Lekker verder gegaan met de volgende nummers:01, 03, 07 van de Crystal Cable Arabasque cd, Rossini - Guillaume Tell en Semiramide(Rossini Ouvertures) Verdi Ouvertures zoals Nabucco, Il Travotore.
Bij al deze nummers was duidelijk meer ruimtelijkheid aanwezig met in het laag mooie controle dan bij mijn Black&White 1202.De details waren zeer goed hoorbaar zoals een triangel. Het klassieke genre netjes afgesloten. Dit genre heeft wel wat tijd in beslag genomen omdat de componisten nodig vonden om de nummers heel lang te maken ;) Soms is  het net het Italiaans volkslied "Neverending story" ;)  :laugh:

Op naar het volgende genre, jazz muziek.Veel heb ik er niet van omdat het niet helemaal mijn favorieten genre is.Vooral waar zang in voorkomt daar ben ik niet altijd even blij mee.:D Maar waar gitaar, piano, drum, saxofoon, trompet dat is in orde.
De volgende nummers heb ik meegenomen in de test.Keith Jarret Live in Köln.Arne Domnerus with Gustav Sjökvist - Antiphoen Blues en Den Signade Dag(Antiphone Blues XRCD), Art Blakey & the Messengers - The Freedom Rider en Patricia Barber - Norwegian Wood(Live in France).
Keith Jarret piano concert is een fenomenaal kunst stukje en dit was ook hoorbaar in mijn ruimte.Het midden en hoog kwam lekker los van elkaar zonder details te verliezen. Antiphone Blues XRCD vind ik zo'n mooie cd en een van de mooiste saxophone opnames.Wat me al eerder opgevallen was bij klassiek viel hierbij ook op de ruimtelijkheid en de detaillering.
Art Blakey's drumsolo staat op een blue note cd die gelukkig geremasterd is maar toch niet helemaal  geweldige opname is.Vind hem een beetje mat klinken.
Maar de drumsolo ging goed tekeer op mijn ALR/Jordan.Als laatste Patricia Barber - Norwegian Wood.Mooie is het laatste stuk dat een solo bevat.Mooie detaillering legde de kabel erin zonder de controle in het laag te verliezen.
Deze avond afgesloten en even kort geëvalueerd, ik was onder de indruk van de kabel in mijn set maar te kort om al een conclusie te trekken. Maar ik had geen nadeel gevonden.

Maximus_Aurelius

Verslag deel 2:

Op zondagmiddag gingen we verder waar we zaterdag gestopt waren i.v.m. laat in de avond.Eigenlijk was het begin nacht :D
Nu was Pop/Rock aan de beurt, een genre waar ik veel naar luister, is ook een breed segment.De volgende nummers/Cd's beluisterd:
Kari Bremnes - Reise, verschillende nummers beluisterd.Men verstaat er niets van , mijn Noors laat de wensen over :D ;) maar de muziek is gewoon goed en in het Noors zijn sommige bewoordingen Duits ;).
Nils Lofgren - Some must dream , Keith don't  go(Acoustic live), Alisson Kraus - Doesn't matter , Hank Shizzoe - Life of a thief(ALR/Jordan Guitar cd).
Wat me opviel dat het midden van het hoog mooi loskomt.Bij Kari Bremnes was het laag mooi onder controle zonder dat er details verloren gingen in de rest.
Bij de cd Abba - Visitors (SHM versie) waar veel geluidseffecten inzitten, persoonlijk beste ABBA cd.Doordat er mooie geluidseffecten inzitten zat er een enorme ruimtelijkheid in. In deze muziekgenre heb ik nog vele cd's gehoord en eigenlijk veel te veel om hier gaan te vermelden want dan krijg je ook een neverending story. Nu zullen jullie denken zit er dan niets bij wat niet helemaal werkte ;) of lekker ging. Jawel,  er is een cd die met bepaalde nummers waarbij ik zoiets heb, dat ik er niet over te spreken ben. Ik noem het maar even de probleem cd ;). Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia.Ik beluister altijd de volgende nummers.El Macho, Prairie Wedding en Speedway to Nazereth.Helaas vond ik dat deze cd niet erg lekker ging.Er zat weinig detail en ruimtelijkheid en het laag was rommelig.Misschien dat het laatste overal mee te maken heeft. De 1202 is toch bij deze cd iets beter.:D. Maar ik realiseer me ook dat er geen perfecte kabels zijn want er bestaat geen perfectie. De hele zondag die ik al vrij gehouden heb verder geluisterd met alle plezier.

De maandag was de laatste dag van het luisteren. Nu kwam Tool, Dream Theater, Pearl Jam aan de beurt.
Het gevaar bij dit soort muziek is dat de controle in laag er niet is en dan gaat alles mis, maar het kan ook andersom dat alles goed is maar dan een slank laagweergave of helemaal geen body is in het laag. Dit in mijn achterhoofd en wat ik bij andere kabels meegemaakt had ging ik testen.
Dream Theater was eerste aan de beurt. De Cd Six degree inner turbulence.
Gelukkig was er body aanwezig en was dit probleem al weg gepoetst ;). De weergave was ook heel goed te noemen, het kwam lekker los. Als afsluiter de cd Tool - Sallival erin. Song 1 en vooral song 3 Pushit. Na slordige 30 minuten voor deze 2 songs een knallende afsluiting was het gedaan met testen. Ook dit was zeer positief met veel body en gecontroleerd,details waren goed aanwezig en overdracht van links en rechts was heel goed waarneembaar.
Al met al de laatste 2 songs genoten, misschien de buren ook nog want het liep alweer tegen 01.00 uur aan.

Conclusie:
De Dolphin Audio Blue LS kabel is een fantastische kabel waar ik nauwelijks nadelen heb gevonden.Deze kabel is een allrounder, hij kan met elk muziekgenre overweg.Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn set ook erop uitgekozen is.
Voor mij is deze kabel de eerste die echt over de Black&White 1202 heen gaat in alle opzichten behalve de prijs ;)
Ik heb in de loop der jaren veel kabels getest zoals ik al eerder vermelde maar steeds kwam ik terug bij mijn 1202 en ik had ook nooit zoiets van ik mis de NordOst - Heimdall , Frey of Crystal Cable Speak.Die vele malen duurder zijn als mijn huidige LS kabel.Nu heb ik wel dat ik de Dolphin Blue LS kabel mis.Mooie ervan is dat deze kabel erg mooi geprijst is.
Lang leve de kleine (onbekende) kabel fabrikanten daar zitten nog verassingen zowel in klank als de prijs.:D :clapping:

Mijn laatste woord  ;D oftewel eind conclusie.
De Dolphin Luidspreker kabel Blue is besteld  :pompom: :clapping:

Maximus_Aurelius

Ik heb even verschillende berichten gemaakt anders werd het wel erg lang voor één bericht  ;D

Robbert54

mooi verslag! lekker gedetailleerd. je bent alleen 1 puntje vergeten.. de prijs??  :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Je bent me ook een mooie. Eerst mij de 1202 aanraden en dan voor een ander gaan... :D :D

Even serieus. Mooie review! Je hebt goed beschreven hoe je de Dophin Blue ervaart. Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar dat had ik in het begin ook niet van W&M of Inakustik en nu weet ik wel beter. De prijs is met de huidige prijzen van de 1202 niet echt gunstiger, tenminste waar ik Dolphin Blue heb gevonden.

Ik ben erg tevreden met de door jou aangeraden 1202. Ik heb best al veel geluisterd en elke CD is weer een belevenis. Ik heb de Notes nu ook echt goed kunnen afstellen met de gewichtjes, waarbij ik voorheen veel dynamiek moest inleveren, maar nu echt meerwaarde heeft.

Eén vraagje nog... Waarom niet voor de Dolphin Black gekozen? :tongue2: Is iets duurder dan de 1602, maar nog altijd flink goedkoper dan de A1 :D
Showcase - Topic