Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Sinds gisteravond heb ik een Pel audio netkabel op proef.Mijn dank aan Audio Life voor de demo  :)

Gisteravond hem aan mijn cd-speler gehangen en even laten inspelen.

Verdere bevindingen komen hier nog te staan:

Wat gaan we doen.
Als eerste testen op mijn cd-speler.
Testen op mijn Lindemann voorversterker en verschil ten opzichten van de cd-speler.Waarom:
Ik doe dit omdat ik bij andere netkabels ook dacht dat de cd-speler meeste winst zal behalen maar tevergeefs het was bij mijn voorversterker. Daarom test ik de netkabel op beide apparaten.
Is er dan nog tijd over hang ik hem ook eens aan de stekkerblok.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

reMC

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 17, 2008, 12:25:12
Wat gaan we doen.
Als eerste testen op mijn cd-speler.
Testen op mijn Lindemann voorversterker en verschil ten opzichten van de cd-speler.Waarom:
Ik doe dit omdat ik bij andere netkabels ook dacht dat de cd-speler meeste winst zal behalen maar tevergeefs het was bij mijn voorversterker. Daarom test ik de netkabel op beide apparaten.
Is er dan nog tijd over hang ik hem ook eens aan de stekkerblok.

Have fun :) Heb je nog andere testnetsnoeren liggen om te vergelijken?

Maximus_Aurelius

Citaat van: reMC op januari 17, 2008, 12:42:25
Have fun :) Heb je nog andere testnetsnoeren liggen om te vergelijken?

Heb nog de Shiva(Normale variant) liggen en mijn eigen Gronenberg Quattro reference netkabel.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Audiofiel

Zie ik de topictitel, denk ik: "Cees is op bezoek geweest bij Maximus_Aurelius!" ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2008, 13:41:09
Zie ik de topictitel, denk ik: "Cees is op bezoek geweest bij Maximus_Aurelius!" ;D

LOL ;D Het is ook eigenlijk niet de Pel Audio- maar de Audio-Life netkabel ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2008, 13:41:09

;D ;D ;D ;D Wie weet is hij echt op bezoek geweest  ;D

Citaat van: reMC op januari 17, 2008, 13:53:01
LOL ;D Het is ook eigenlijk niet de Pel Audio- maar de Audio-Life netkabel ;)

Dan veranderen we toch even de titel ;D Handig zo'n edit functie.

Maar even terug in dit topic werd er even Pel audio geschreven , wat is het nou eigenlijk ;) ;D , nu is het een Audio-life kabel  ::) :P voorheen een pel audio  ;) , zie de quotes hieronder:
Citaat van: Antoine op januari  9, 2008, 22:52:57
De Pel audiokabel is dat de op Furutech of de op Nexans gebaseerde kabel die je krijgt, weet je dat al?
Citaat van: reMC op januari  9, 2008, 23:29:17
Met Nexans.

reMC

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 17, 2008, 15:40:02
Maar even terug in dit topic werd er even Pel audio geschreven ,

Dat waren de woorden van Antoine ;D

Zonder dollen, de netkabel die jij hebt is de Audio-Life netkabel en de kabel die geheel van Furutech is noemen we de Pel Audio netkabel, omdat hij ze nog bewerkt en vrijwel altijd afgemonteerd levert (en de kabel door Furutech niet afgemonteerd verkrijgbaar is).

Deleted member

Citaat van: reMC op januari 17, 2008, 15:46:04
Dat waren de woorden van Antoine ;D

Helemaal niet!  ;)

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  9, 2008, 21:53:49

Ik krijg ook hoogwaarschijnlijk een Pel audio netkabel op bezoek. Dit is te danken aan AudioLife. Mijn dank hiervoor dat ik hem mag lenen.

tiptop

Ben benieuwd naar jou ervaringen (vooral to de NO Shiva) :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Even een samenvatting plaatsen van de netkabel wat ik er van vind.

De Audio-Life netkabel hangt aan mijn cd-speler.
Ik plaats even de muziek in delen neer omdat er echt veel verschil inzit ten opzichten van de genre's.
Eerste Genre wat aanbod komt is Rock/Hardrock.
De volgende albums heb ik op dit moment aangehoord in deze genre:
Dream theater - Six degrees inner turbulence , Creed - Human clay , Tool - 10.000 days , Tool - Sallival.
Wat me gelijk opviel aan deze kabel is dat in eerste instantie de muziek naar de warmere klankkleur bracht  :-\ waar ik niet helemaal gecharmeerd van ben of was , dit omdat de complete muzikaliteit van de Lindemann verdwijnt en dat de dynamiek overheersend word.
Dit was de eerste prognose die mij opviel , maar ik moet erbij zeggen dat het echt een maar is omdat de kabel net uit de doos kwam en nog nauwelijks op temperatuur was gekomen.

Na een paar uurtjes spelen was de Audio-Life netkabel ingespeeld of lekker op temperatuur gekomen.
We gingen verder met de muziek genre Rock/Hardrock. De klank eigenschappen in deze genre wat naar voren toe kwam is toch hoe ik al in het begin waarneemde de iets warmere klankkleur. Ik dacht van ojee als dit maar goed gaat want mijn ervaring is zodra in deze muziek genre iets warmere klankkleur komt dat het niet lekker gaat.(dit is mijn ervaring).
We speelde lekker de albums af en er kwam een volgende punt bij kijken er kwam dyanmiek los of anders gezegt er kwam best wel wat veel dynamiek naar voren en dat is nou wat ik niet erg prettig vind als de dynamiek wat veel word dan vind ik dat deze een beetje gaat overheersen.Ik heb een monitor LS maar deze LS weet heel goed met dyanmike om te gaan en deze heeft ook een goed laagweergave. De drum wat in bepaalde songs goed te horen is merkte ik dat er echt warmere tint in de klank zit , daardoor is de dynamiek echt volop aanwezig.
De detaillering van de muziek + de stage is in orde de weergave in het midden was lekker aanwezig zodoende kreeg je dat de plaatsing ook in orde is.
De song die ik in de muziekgenre rock/hardrock het beste eruit vond komen is Tool - Sallival - Pushit(live) , de cd's die niet werkte omdat de klank naar warmere karakter ging was beide cd's van Dream theater daarbij kwam ook het gevoel dat er niets inzat de snelheid miste ik , de plaatsing was bij de song The great Debate van Dream theater niet goed , op 2 minuten van de plaar komen er 2 stemmen , eentje links(vrouwenstem) en eentje rechts(mannenstem) deze moet men eigenlijk beide goed kunnen waarnemen en ook precies horen wat ze zeggen  ;) dit was niet zo het geval.Dit is even een simpele aanduiding waarop ik kan herleiden als iets goed is qua plaatsing.

De volgende stap die ik genomen heb is de muziekgenre Pop , jazz( alleen Keith Jarret - koln concert) , klassiek wel in 2en gedeeld , solo piano en met philaharmonika orkest en acoustische albums .
Het eerste wat mij opviel toen ik de acoustische cd draaide van Nils Lofgren - acoustic live dat de plaatsing geweldig is met name het midden  :D je hoorde Nils Lofgren goed de gitaar kietelen met name in de song tevens de beste "Some must dream" de detaillering wat er los komt is echt heel goed en mooi.De verdere acoustische cd's zoals Luca Bloom - Amsterdam en Rodrigo y Gabriela was ook in orde alleen bij de laatst genoemde mist ik wat snelheid in de muziek.
De cd Keith Jarret in de cd-speler geduwd en gelijk lied nummer 1 en eigenlijk bij het begin viel al op dat wat ik al eerder waarneemde bij acoustisch dat de detaillering en plaatsing dik in orde is , de waarneming van het getik van Keith zijn voeten waar goed te horen en dan maar niet te praten over zijn gepraat ertussen ;D
De cd's met klassiek heb ik ook weinig op aan te merken alleen dat bij een solo piano concert (Mari Kodama - Beethoven no.22) wat snelheid mist. Bij een concert waar een philaharmonika orkest bij zit kwam de dynamiek precies goed naar voren wanneer het ook daadwerkelijk moest zijn.
Bij de Pop cd's zoals Robert Plant & Allison Kraus - Raising sand kwam weer naar boven toe dat hij bij dit soort de warmere klankkkleur tevoorschijn kwam wat helaas de muzikaliteit niet ten goede deed bij dit album.

Even een aparte subject gemaakt van Dance
Het album Dead can dance waarbij de plaatsing zoals alles goed is alleen de dyanmiek in mijn visie werkte niet erg prettig.
Paar singles gedraaid zoals Faithless - We come one , Niels van Gogh - Pulverturm , Dj Tomcraft - Silence. Dit zijn songs waarbij de bass in de plaat zeer aantrekkelijk is maar alleen met wel de juiste weergave anders klinkt het nergens na , moet niet de overhand krijgen vooral bij de song Pulverturm (Original version) niet omdat anders in het midden wegzakt.
De weergave met deze netkabel is goed en bij deze singles was de dynamiek niet de boosdoener ;D maar eigenlijk een genot omdat alles eigenlijk goed ging .

De gebruikte apparaten en LS en overige kabels zie mijn signature.

Conclusie:
Voordelen:
Een flexibele en goed afgemonteerde kabel , gebruikte meer (top) merken eens goede stekkers , bij deze kabel is dit het geval qua goede afwerking.
Klankkleur en karakter voor de muziekgenre pop , jazz , klassiek , acoustisch zeer positief.
Gedetailleerd , plaatsing goed en blinkt niet uit in een specifiek deel zoals hoog of midden.

Negatieve punten:
De lengte (voor mij is 2 meter te lang)
In rock/hardrock word de klankkleur wat warmer zodoende komt de dynamiek los en dat gaat ten kosten van de muzikaliteit .Met Los bedoel ik wat veel naar voren.
Omdat de dyanamiek voor mij niet erg prettig werkt.
Soms mist hij wat snelheid in de klank waardoor de plaatsing niet goed weergegeven word.(Let op dit is persoonlijk en dit is bij mij nu wel het geval dat de plaatsing goed is)

Eind conclusie:
De kabel die mij ter beschikking gesteld is van 2 meter is voor mij te lang.
Op dit moment weet ik niet wat ik doe omdat deze kabel eigenlijk in 2en gedeeld kan worden(niet letterlijk ;D ).
Rock/Hardrock kritische punten niet tevreden , maar in genre Pop , jazz , klassiek , acoustisch en Dance is naar tevredenheid.
Omdat ik ook veel naar rock/hardrock luister weet ik op dit moment niet wat ik doe.
Waar ik verbaasd over ben is dat er eindelijk een netkabel is die wel op mijn cd-speler gaat ook al is het niet altijd even goed.Ik heb nu en in de loop van de jaren best wel aardig wat netkabels gehad maar er was geen tussen die het lekker deed op mijn cd-speler , de klank werd slechter erdoor. :-\ :-X

Het verschil tussen de Shiva en Audio-Life netkabel.
In hoeverre dat ik dit kan vergelijken omdat de audio-life kabel wel werkte op mijn cd-speler en de Shiva(normale variant) niet is dit een beetje moeilijk aan te geven.
Dit zijn de puntjes wat mij wel opviel in klank:
De shiva (normale variant) is neutraler en mist de dynamiek en dat is ook niet erg lekker , op de VV was de dynamiek aanwezig.De audio-life netkabel heeft meer plaatsing en is gedetailleerder maar neigt soms naar warmere klankkleur.
De externe verschillen:
De audio-Life netkabel is veel flexibeler en heeft betere afwerking omdat er gewoon betere stekkers aanzitten.;D

Ik wil Audio-Life bedanken dat ze de kabel ter beschikking stelde voor demo.

reMC

Wow, uitgebreide review 8)

Het lijkt erop dat je er met de Shiva en de Audio-Life netkabel op afzonderlijke componenten niet helemaal komt? Heb je de Shiva wel eens op zowel je cd-speler als versterker geprobeerd (of heb je er geen twee/wordt dit te prijzig)? Als je een tweede Audio-Life netkabel erbij wilt proberen, hoor ik het ook wel (kan een oplossing zijn). Want wat is nu de 'tweede' netkabel steeds?

Edit: ik vind het lastig in te gaan op je verdere bevindingen (te warm en dynamisch) omdat ik deze 'verschijnselen' van deze netkabel niet ken en je gebruikte apparatuur ook niet echt goed ken... Het is dus denk ik óf een matchgeval óf een smaakverschil... ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: reMC op januari 24, 2008, 12:42:48
Wow, uitgebreide review 8)

Het lijkt erop dat je er met de Shiva en de Audio-Life netkabel op afzonderlijke componenten niet helemaal komt? Heb je de Shiva wel eens op zowel je cd-speler als versterker geprobeerd (of heb je er geen twee/wordt dit te prijzig)? Als je een tweede Audio-Life netkabel erbij wilt proberen, hoor ik het ook wel (kan een oplossing zijn). Want wat is nu de 'tweede' netkabel steeds?

Ik heb 1 shiva ter beschikking en 1 audio-life netkabel.
Het is niet de bedoeling dat ik er nu 2 ga kopen omdat dit niet in mijn budget past , helemaal niet met een Shiva erbij.
De shiva valt voor mij zo wie zo al bijna voor 90% af.
Ik wil het gewoon 1 voor 1 doen.

De audio-Life netkabel heb ik niet op mijn VV getest dit komt gewoon omdat ik te weinig tijd heb gehad.

Een Groneberg Quatro reference is op dit moment de andere netkabel en ook gewoon even een standaard netkabel waar alles eerst op gedraaid heeft en naar behoren maar kan beter  8)

reMC

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 24, 2008, 12:50:54
Ik heb 1 shiva ter beschikking en 1 audio-life netkabel.
Het is niet de bedoeling dat ik er nu 2 ga kopen omdat dit niet in mijn budget past , helemaal niet met een Shiva erbij.
De shiva valt voor mij zo wie zo al bijna voor 90% af.
Ik wil het gewoon 1 voor 1 doen.

Ok! Wil je überhaubt geen geld uitgeven aan twee Shiva's of op dit moment niet? Ik vraag het omdat ik echt denk dat het de moeite waard is om er twee tegelijk te proberen (als je dealer zo vriendelijk is). Als je dan hoort dat dat HET is, kan je nu gerust één Shiva aanschaffen en later een ander. Weet je zeker wat je krijgt 8) Geldt ook voor het netsnoer dat je van ons hebt natuurlijk.

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 24, 2008, 12:50:54De audio-Life netkabel heb ik niet op mijn VV getest dit komt gewoon omdat ik te weinig tijd heb gehad.

Neem je tijd ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: reMC op januari 24, 2008, 12:56:33
Ok! Wil je überhaubt geen geld uitgeven aan twee Shiva's of op dit moment niet? Ik vraag het omdat ik echt denk dat het de moeite waard is om er twee tegelijk te proberen (als je dealer zo vriendelijk is). Als je dan hoort dat dat HET is, kan je nu gerust één Shiva aanschaffen en later een ander. Weet je zeker wat je krijgt 8) Geldt ook voor het netsnoer dat je van ons hebt natuurlijk.

Neem je tijd ;)

Ik heb je een PM gestuurd voordat dit er stond ;D

Op dit moment is mijn budget er niet na om 2 shiva'te kopen ;D en tweede is de Shiva met zijn 2 meter is te lang en omdat hij niet lekker te plaatsen is. Derde en het belangrijkste ik ben niet onder de indruk van de Shiva misschien heb ik hem wat overschat  :P , als ik eerlijk ben , ben ik meer onder de indruk van de Audio-Life kabel en met de review die ik geschreven heb liet ik ook al weten dat ik even niet weet wat ik zal doen.Het kan ook zijn dat het een kwestie van wennen is dat in de genre rock/hardrock wat warme karakter heeft en wat punch(dynamiek) heeft.
Dit is alles gebasseerd op de cd-speler , voorversterker dus niet en daar heb ik betere ervaringen mee. :D zodra er een andere netkabel aanhangt.

reMC

tiptop

Wel apart hoor. Hier op elk apparaat goede ervaringen met de Shiva. Het is waar dat ie wat minder dynamisch is. maar dan moet je een Vishnu proberen. Dat scheelt gigantisch met een Shiva qua dynamiek. En ruimtelijkheid ook.
En anders een siltech misschien, Die zijn standaard heel erg dynamisch. Alleen het middenlaag krijgt een lift mee wat je moet bevallen.

:)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Citaat van: tiptop op januari 27, 2008, 23:18:32
Wel apart hoor. Hier op elk apparaat goede ervaringen met de Shiva.

En anders een siltech misschien

Hmm, ik zou nooit een Siltech zo 'gemakkelijk' met een Nordost vergelijken. Je geeft natuurlijk wel aan dat het midlaag een boost meekrijgt, maar dat is wat mij betreft niet het enige. Denk aan het wat scherpe, analytische karakter van Siltech. Dit heeft Nordost veel minder.

tiptop

Citaat van: reMC op januari 28, 2008, 13:21:37
Hmm, ik zou nooit een Siltech zo 'gemakkelijk' met een Nordost vergelijken. Je geeft natuurlijk wel aan dat het midlaag een boost meekrijgt, maar dat is wat mij betreft niet het enige. Denk aan het wat scherpe, analytische karakter van Siltech. Dit heeft Nordost veel minder.

Ik vergelijk ze...zeker...maar niet in die zin als gelijke ;)

Ze hebben een totaal andere signature, maar qua kwaliteit wel op hetzelfde niveau. Die scherpte die je aangeeft ervaar ik met siltech juist weer helemaal niet. In de gevallen waar ik geluisterd heb eerder juist een warme klank.

NO vind ik op mijn beurt juist dan weer analytisch (velen zullen ruimtelijkheid noemen) en iel in het laag (tov).

Maar wanneer dat in je eigen set juist past is het goed :)

Maximus_Aurelius

Citaat van: reMC op januari 27, 2008, 11:35:24
Hoe gaat het op de versterker? :)

Wat moet ik er nou op zeggen  ;D.
Ik zal toch even duidelijkheid verschaffen. Hupsakee " here we go again"  het klinkt zoals vele netkabels de audio-life voor gingen beter op de voorversterker. :P
De klank neigde tenminste niet naar de warme klankkleur en de dynamiek was niet zoals bij de cd-speler overheersend.De detaillering was mooi aanwezig , eigenlijk in de genre rock/hardrock ging alles gewoon 90% beter , de neiging naar warme klankkleur was er niet en de dynamiek was niet overheersend.
Bij de genre pop/jazz/klassiek/acoustisch was alles verfijnder en muzikaler dan dat de netkabel op de cd-speler zat.

Over de netkabel op de VV ben ik wel tevreden , ik heb ook de shiva ertussen gehad samen met de audio-life samen laten spelen (shiva op de cd-speler) en dit ging veel beter samen dan met de groneberg quattro reference. Groneberg en audio-life netkabel is ook niet een mooie harmonie   :-\

Ik denk er even over na wat ik doe met de netkabel , 1 nadeel hij is 2 meter lang dit is wel lang maar er staat tegenover dat hij flexibel is.
Ten tweede ik krijg na de vasteloavond (Carneval) eindelijk de Fisch audiotechnik performance 0 en de oyaide Tunami op bezoek  ;) , heeft lang genoeg geduurd  :P , daarna wil ik een beslissing nemen van wat we gaan doen.
Maar de audio-life kabel is op dit moment zeker een kandidaat om definitef in huis te halen  :)

reMC

Maximus_Aurelius

Eindelijk na even flink zweten ;D en flink aanpakken (dat na de vasteloavond > Carnaval)  :-X ;D heeft mijn stereoset compleet een eigen ruimte. Voorheen moest er ook nog de PC  in de ruimte staan.
Dat aanpakken en zweten heeft ook een voordeel gehad dan is het Vasteloavond vocht eruit gezweet ;D ;D

Het is wel een andere ruimte geworden maar in principe blijft het hetzelfde alleen de acoustic in deze ruimte is veel beter.
De ruimte is niet groot maar ik vind het werkelijk optimaal. 4.10 Meter lang , breed 2.10 meter breed. Dit is bijna hetzelfde als de andere ruimte waar ik zat.
De LS kunnen lekker uiteen staan wat eigenlijk  een pré is voor ze een minimale afstand uitelkaar te zetten.Daardoor word de luisterpositie circa 2 meter.
Gaat dit niet werken in mijn visie dan gaan we compleet verbouwen  ;D , er gaat dan een tussenmuur eruit en dan word mijn ruimte aanzienlijk groter maar er zit een grote maar aan dan komt er ook aanzienlijk meer in die ruimte te staan wat ik verwacht dat dit niet beter zal worden dan wat ik nu heb.Dan komen er veel toeters en bellen bij ;D zoals een TV , PC , kasten etc etc  :P >:D en bij sommige dingen is het zo waar blijf ik ermee  :P
Maar voordat er een (grote) verbouwing komt eerst alle andere mogelijkheden proberen voordat we aan een grotere klus beginnen. :)

Ik ben nog aan het testen wat de ideale afstand is tussen de LS , nu circa 3 meter 20 , heb ze ook al 3.5 meter uit elkaar gehad maar dit werkte niet ideaal.
Enige waar ik met zit is het rack wat ik nou heb omdat dit Creaktiv rack te breed is of eigenlijk vind ik dit te breed.Het creaktiv Rack is eigenlijk een Tv meubel (116cm breed) liefste heb ik een Hifi rack of goede platen aan de muur.. Maar dit komt er ook daar maak ik me geen zorgen over  ;D
Ik ben ook overtuigt dat veel en werkelijk veel mogelijk is in ook kleinere ruimtes als men maar goed zoekt en weet wat men doet.

Als dit allemaal lekker draait en dat we eruit zijn wat de ideale afstand is tussen de LS dan gaan we eens kijken voor een upgrade.Het worden de LS of de cd-speler maar dit is afhankelijk waar ik de meeste prestatie winst uithaal en natuurlijk het resultaat wat het nu gaat worden.
Het eerste resultaat is dat er op dit moment een zeer mooie stage/plaatsing naar voren komt  :o ongelofelijk eigenlijk wat het afhankelijk kan zijn hoe je de LS plaatst en wat een (andere) ruimte kan doen.

tiptop

Maximus_Aurelius

Even een update en nieuwtje vertellen.

Omdat de High-End messe München eraan komt (24-27 april 2008) ben ik me vast aan het orienteren voor eventueel een LS upgrade. Ik hoop natuurlijk op de High-End meer info vinden en al een klank beoordeling te krijgen als ze daar staan te spelen. Sommige LS is dit niet meer nodig om ze op klank te beoordelen omdat ik ze al ken.;D
2e punt is waar ik op zoek ga is een nieuwe LS kabel het liefst een flexiblele kabel die wel boven mijn huidige LS kabel uitkomt.Het hoeft niet allemaal prijzig te zijn dit hebben we in de loop der jaren wel ondervonden. ;)
Een NordOSt kabel in de Norse serie is dus even prijzig omdat er ook wat anders om de hoek komt kijken  ;D(Lees volgende alinea)
Mijn huidige LS kabel is wat lang (2x3.5M) maar is zeer stug en legt zich niet goed neer , omdat de situatie veranderd is omdat het rack nu tussen mijn LS instaat met aparte eindversterker basissen voor mijn monoblocken is deze LS kabel te lang en legt hij zich niet goed neer.Vandaar dat ik aan het rondkijken ben voor een nieuwe LS kabel en het liefst flexibel.

Zaterdag ( 22 maart) gaan we even een shootout houden tussen 2 van mijn favorieten LS , lekker tegen elkaar vergelijken op mijn set.Helaas is het onmogelijk om dit te doen in mijn eigen ruimte maar niet te min het is een ruimte die ook niet al te groot is (circa 18 vierkante meter) dus het is ongeveer mijn grootte van mijn eigen ruimte.
Ik ga met miijn set aan de wandel. Alleen de cd-speler blijft op zijn plaats ;D , ze hebben hem daar staan dus onnodig om ermee aan de wandel te gaan  ;D
Nou zijn jullie nieuwsgierig welke 2 LS dit zijn ;D ;D , het zijn 2 LS die eigenlijk dezelfde concept hebben.Beide een supertweeter erin.
Één van deze LS staat al vrij lang op mijn favoriete lijstje en is er eigenlijk nooit vanaf gekomen(MBL 311E) , tot op hede is er in die prijsklasse en ver erboven geen een bovenuit gekomen zowel monitor als vloerstaande LS(nieuwe soort LS uitgesloten zoals Burmester B20) , de andere LS is sinds september ook bij mijn favorieten gekomen en die heet WB Trinity. Ik ben in september bij BBG geweest en deze aangehoord en ik was gelijk gecharmeerd van deze LS ook al vond ik de combinatie niet ideaal.Lavardin - WB Trinity was niets in mijn ogen , combi Naim - WB Trinity was beter maar ik haeb wel het gevoel het kan nog beter als men de Trinity's nog iets meer voeding geeft  ;) , maar dit doet er niet toe wat er wel toe doet is dat ik gelijk gecharmeerd was van de LS. Enige waar ik niet van gecharmeerd ben is de prijs ;D ;D , maar daar is als hij echt qua prijs verhouding beter draait overheen te komen ;D ;D

Ik heb nu een luistersessie gepland of shootout dat ik deze 2 LS rechtstreeks met elkaar kan vergelijken en wat ze doen. Het gaat mij niet gelijk erom of de ene nu beter klinkt maar meer om enorme prijsverschil in deze 2 LS. Is het de moeite waard om door te sparen naar de Trinity's of niet , dat het zo minimaal is.Toen ik in september wegliep na een gezellige middag bij BBG zei ik één ding al gelijk dat de MBL 311E meer snelheid heeft , maar dit is wel beoordeelt op mijn eigen set.
Maar we zullen zien.
Voor mij speelt nu belangrijkste of het de moeite waard is om door te sparen naar de Trinity's want het moet wel een (groot) verschil zitten in de praktijk , de prijs liegt er niet om , want daar zit circa 5000 euro tussen.

frank2

Ik heb ooit de WB beluisterd en ik vond ze erg duur voor wat ze boden, geen full range, heb ik na uitvoerig verder onderzoek gekozen voor Usher, deze gaven wel full range, hebben wel een prima prijs/kwaliteitsverhouding en klinken aanmerkelijk beter dan de WB discovery. Dus ga je voor speakers zou ik er toch meer speakers bij betrekken zodat je achteraf alleen kunt zeggen, nu de mbl zijn voor mij toch de juiste keuze geweest en niet van had ik die maar ooit beluisterd dan.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

garmtz

Weet wel dat de Trinity inderdaad niet full-range is en eigenlijk het beste presteert met een subwoofer erbij. Als je kamer klein is, kan dat echter wel een voordeel zijn en is een te full-range speaker meestal niet zo'n goed idee... Veel plezier met de luistertest!