Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: Wijx wondere wereld op mei 17, 2012, 18:46:41
je zit ook wel gelijk bij hele dure kabels te kijken.

Valt wel mee met dure kabels. De merken hebben ook goedkopere kabels in hun segment.

Dan denk ik dat je het geld beter kunt besteden aan iets anders.

Zoals?

Kabels is een kwestie van matchen of ze nu duur of goedkoop zijn. 

Dit blijft sowieso altijd en ik ga nooit over een nacht ijs en ik ga altijd zorgvuldig te werk. Bij mij is het nooit duur is beter, misschien dat andere dit wel hebben maar bij mij niet.

Wat gaf een groter verschil; de panelen aan de muur of een interlink?

De panelen hebben een groot verschil gebracht en is absoluut een meerwaarde maar ik moet er niet meer gaan plaatsen want dan wordt het juist net te veel van het goede. Deze conclusie ben ik gekomen door dit uiteraard te testen ;)
De interlinks die ik getest heb gaven ook een verschil en bij bepaalde merken en type was het ook groot. Dus de meerwaarde is er zeker. Ik praat niet alleen over de Siltech 550i en de Frey2 maar ook goedkopere interlinks.;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Wijx wondere wereld

nou ja een Siltech 550i zit toch rond de 1300 euro gok ik? Uitgaande van voorversterker, eindversterker en bron, dan gaat er al ruim 3000 euro in het zwarte audiogat. Voor dat geld zou ik toch eens goed kijken naar de eindversterkers. Maar ik zit ook maar van een afstandje te gokken natuurlijk.  :D

Je gaat altijd grondig te werk, maar een Siltech kabel proberen van 1300 euro en dan uiteindelijk bijvoorbeeld een Siltech MXt te kopen. Dat lijkt me onlogisch
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Maximus_Aurelius

Citaat van: Wijx wondere wereld op mei 17, 2012, 19:13:44
nou ja een Siltech 550i zit toch rond de 1300 euro gok ik? Uitgaande van voorversterker, eindversterker en bron, dan gaat er al ruim 3000 euro in het zwarte audiogat. Voor dat geld zou ik toch eens goed kijken naar de eindversterkers. Maar ik zit ook maar van een afstandje te gokken natuurlijk.  :D

Ik kan je geruststellen dat er niks mis mee is met mijn eindversterkers. Ik zal niet zomaar mijn Ev's weg doen zelfs op dit moment(lees goed, op dit moment) niet voor een Lindemann eindversterker.
Mijn eindversterkers zijn ontzettend goede mono blocken die moeiteloos alles aansturen en het match ook nog goed.Ze zijn net zoals vele Duitse merken "gebaut für die Ewigkeit".
Persoonlijk ben ik het er  niet helemaal mee eens dat wanneer er kabels komen het in een zwart audio-gat gaat ;).
Natuurlijk blijft het veel geld maar vanuit jou oogpunt blijft hetzelfde alleen jij zegt andere EV, maar de netkabel en interlinks dan? ;). Er is een verschil de netkabel is er dan maar eentje  :D

Citaat van: Wijx wondere wereld op mei 17, 2012, 19:13:44
Je gaat altijd grondig te werk, maar een Siltech kabel proberen van 1300 euro en dan uiteindelijk bijvoorbeeld een Siltech MXt te kopen. Dat lijkt me onlogisch

Wie heeft het over een mxt serie. Ik zit bij Siltech alleen maar in de classic ann. serie te kijken en bij Crystal Cable vanaf de Standard Diamond. NordOst Frey 2 en de heimdall2. Dolphin de Blue en de Black.
Ik heb buiten de Siltech 550i ook goedkopere kabels getest zoals de Crystal Cable Diamond Standard die met 400 euro goedkoper is en ook Dolphin die goedkoper zijn zelfs de Black.
Enige nadeel is dat de Dolphin black niet in symmetrisch te krijgen is.Alleen de Blue heeft dit en dit kan een  nadeel zijn wanneer ik ook de kabel van de VV naar EV wil veranderen.
Ik ga dus wel grondig te werk maar ik test ook kabels die wel met elkaar te vergelijken zijn en ook iets in dezelfde prijsklasse's liggen, sommige zijn dan iets goedkoper dan het ander merk zijn typenummer.

Mijn LS kabel van Dolphin(Blue) vind ik beter klinken in mijn set dan de Heimdall Ls kabel die wel met 1000 euro duurder was.;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Wijx wondere wereld

Ik ken de AVM's. Die hebben hier ook een weekje geprobeerd mijn speakers in het gareel te krijgen.

Speakerskabels en interlinks moeten goed zijn, maar het blijft naar mijn mening een finisching touch die heel makkelijk kan worden gereproduceerd door een lichte aanpassing in het speakerfilter.

Hoe is die Dolphin opgebouwd? Misschien kan je er voor de test een stel XLR pluggen aan solderen om uit te proberen

Maximus_Aurelius

Citaat van: Wijx wondere wereld op mei 17, 2012, 23:04:10
Ik ken de AVM's. Die hebben hier ook een weekje geprobeerd mijn speakers in het gareel te krijgen.

Ik heb de Evolution serie klasse a/b. Voorheen waren AVM eindversterkers puur klasse a.

Citaat van: Wijx wondere wereld op mei 17, 2012, 23:04:10
Hoe is die Dolphin opgebouwd? Misschien kan je er voor de test een stel XLR pluggen aan solderen om uit te proberen

Volgens de eigenaar van Dolphin niet mogelijk om de Black symmetrisch te maken. Ik ga wel eens mailen met de vraag voor nadere uitleg  ;)

Maximus_Aurelius

Zoals eerder belooft een review van de Frey2 en de Siltech 550i.

Maximus_Aurelius

Review NordOst Frey2:
Zoals eerder gezegd volgt nu een review van twee kabels en wel te verstaan Nordost Frey2 en de Siltech classic ann. 550i.
Als eerste zal ik beginnen met de Nordost Frey2.
Wat me gelijk opviel is dat de Frey2 veel dikker is dan zijn voorganger en de speculaties ginngen dat hij meer ronder resp. warmer zal klinken dan de Frey. Ik was wel gespannen of dit zo zal zijn want de Frey was een zeer mooie kabel die alleen in het laagweergave wat meer mocht bijzetten maar qua detaillering in het midden hoog zat hij goed.
De Frey2  IC ging mijn Lindemann DAC verbinden met mijn Lindemann voorversterker en ik heb hem eventjes een middagje laten spelen zodat hij kon acclimatiseren ;) in mijn set. Na deze paar uurtjes gingen we er eens goed voor zitten wat de Frey2 in petto heeft. Mijn referentie is de Siltech classic ann. 550i en de vorige Frey met vooral de 550i als vergelijk gingen we van start.

Nadat we de muziekgenres gefilterd hadden ging het eerst album spelen. Qua genre zijn we begonnen met pop/bluegrass etc etc vrouwenstemmen. De revue passeerde Alison krauss, kari Bremnes, Chie Aydo (Hi-res), en vele andere. Het eerste wat me opviel is dat de weergave van de stemmen een beetje bedompt was en gelijk moet ik dan denken aan zal het echt zo zijn dat de kabel ronder resp. warmere klankkleur heeft gekregen. Na uitvoerig getest te hebben vind ik de Frey2 in deze Muziekgenre niet mooi klinken en zelfs onder doet voor de Frey. Wat hij doet tegen de Siltech 550i hou ik nog even geheim omdat daar een aparte review van komt.

Na het tegenvallen van de vorige muziekgenre op naar de volgende genre. We besloten om maar eens twee soorten genres samen te voegen. Jazz met name piano en  instrumentaal, volgens mij ook fusion genoemd. De genre acoustic ook maar gelijk meegenomen. Keith Jarret Köln Concert (Hi-res), Art Blakey Freedom rider(Drumsolo) , Antonio Forcione,  Niels Lofgren, Rodrigo y Gabriela (Live in paris). Hierbij merkte ik dat vooral bij de drumsolo de weergave wel goed te noemen was maar verder mist ik toch wat details bij de andere nummers. Het hoog komt niet mooi los en het midden is ingetogen en bij Rodrigo y Gabriela kwam het midden weer wat fors eruit.
Met dit alweer als tegenvaller vreesde ik het ergste met de muziekgenre die nog moet komen en dat is (hard)rock. Ik heb deze genre maar opgeschoven en ben verder gegaan met klassiek. Verdi chorussen (XRCD), 1812 Tchaikovski (Hi-res), Rachmaninoff symphonic dances(Hires, Reference recordings HRX), Ann-Sophie Mutter Carmen Fantasie, e.a. Wanneer ik eerlijk ben klonk dit niet helemaal verkeerd vooral 1812 the march, wat een geweldige stage werd er neer gezet. Sowieso het verschil tussen de telarc opname en de Hi-res van telarc is een enorm verschil. De viool van Frau Mutter hoorde je ook mooi strijken maar af en toe bleef het teveel aan de LS plakken. Maar het was wel de beste weergave van de Frey2 tot nu toe.

Na een pauze en een beetje optimisme aan de slag gegaan aan de laatste genre. Bij deze genre komen de volgende artiesten groepen voorbij. Dream Theater, Tool, Metalica black album(Hi-res), Jerry CantrellPink Floyd, Dire Straits, e.a.
We zijn begonnen met Dream Theater en we sluiten altijd af in stijl met de live versie van Tool – Pushit.(Sallival). In principe waren we zo klaar want het wilt niet vlotten met deze kabel in mijn set maar om een of andere redenen zijn we toch iets langer doorgegaan en hebben we verder geluisterd. Eigenlijk maar goed ook want we hebben dezelfde volgorde gedaan en dezelfde nummers gespeelt als de Siltech 550i. Zo kan ik een mooi verglijk trekken. De Frey2 in deze genre is in mijn set te warm, het enige wat iets positief is dat de Frey2 goed laagweergave kan neerzetten en dit was bij de Frey minder, hoe het zit met de Siltech............... Tja "to be continued ;).
We hebben ook nog wat sampler cd's gedraaid van o.a. Burmester, ALR/Jordan Bass, Dynamic Experience by STS..

Conclusie:
De Frey2 vind ik persoonlijk minder als de Frey zijn voorganger. Ik vind de Frey2 een te warme klankkarakter gekregen hebben en dit gaat ten koste van de detaillering waar de Frey toch in uitblinkt. Het mooie is dat ik de Frey2 kan beoordelen ten opzichte van de voorganger op exact dezelfde set met 90% dezelfde muziek ;).
Voor mij is de Frey2 niet wat het moet zijn en van de ene kant uit ben ik best verbaasd dat de klankkleur en het klankverschil best groot te noemen is. Eigenlijk compleet anders

Maximus_Aurelius

Review Siltech classic ann.550i:
Wij hebben een slordige twee weken een siltech op proef gehad, we zijn begonnen met de 220i en geëindigd met de 550i in de classic ann. Serie.
Voorheen heb ik best wel ervaring met Siltech en het zijn absoluut geen slechte kabels. Er gaan geruchten en misschien in bepaalde gevallen ook vooroordelen dat de classic serie erg scherp in het hoog zijn. Het zal zeker zijn dat in bepaalde settings dit voorkomt maar ik geloof ook dat er genoeg mensen zijn die dit dan blindelings aannemen wanneer dit beweerd wordt en terwijl ze Siltech nog nooit in hun set hebben gehoord. Op dit moment speel ik met een SQ28 G5 serie, deze heeft in mijn set met vrouwen stemmen soms de neiging om scherp te gaan klinken. Maar ik weet voor mij dat dit maar een tussen oplossing zal zijn. De 550i is qua design een prachtig afgewerkte kabel met hoogwaardige connectoren. Andere merken kunnen daar eens een voorbeeld aan nemen. Ook handig is dat Siltech nu serienummers graveren, zo kun je ten alle tijden checken waar de kabel vandaan komt en of het echte zijn. Dit is te danken aan China met hun namaak spullen. Of dit nu slechter is een serienummer erin graveren denk ik niet, ik zie alleen maar voordelen ;).

De 550i hangt mooi tussen mijn DAC en voorversterker en we beginnen te luisteren. We zijn begonnen met pop/bluegrass etc etc vrouwenstemmen. De revue passeerde Alison krauss, kari Bremnes, Chie Aydo (Hi-res), en vele andere voorbij. Ik moet zeggen daar kwam wat los en ik ben niet heel snel onder de indruk maar wat ik nu hoorde was ik zeker onder de indruk. Eingie wat ik kon zeggen is "wauw"wat een weergave en emotie dat er los kwam in mijn set. Vooral Jacobs dream van Miss krauss.  Alles kwam mooi los van elkaar en je kreeg gewoon het live gevoel.

De start was veelbelovend maar ik was op mijn hoede dat het in een keer kon tegenvallen. Jazz albums uitgezocht en de volgende kwamen voorbij. Keith Jarret Köln concert (Hi-res), Art Blakey, Pat methany Group (Hi-res). Deze albums gehoord met nog andere erbij en het viel niet tegen integendeel de weergave was echt mooi te noemen en zelfs kleine details werden weergegeven. Midden hoog mooi los van elkaar en de drumsolo van Art Blakey was mooi drukvol zonder iets in details te verliezen.

De acoustic genre plus klassieke genre waren nu aan de beurt. Akoestisch is een van mijn favoriete genre. Er wordt veel blootgelegd in deze genre. Nils Lofgren, John van der Veer, Rodrigo y Gabriela, Chris Cornell.  De weergave was zeer zuiver te noemen en alles kwam mooi los van elkaar. De klassieke opnames o.a. 1812(Hi-res) en Mephisto & Co van reference recording zal ik niet snel vergeten. Mooi laagweergave en het mid-hoog kwam ook goed uit de verf. Vooral bij 1812 gebeurd nog wel eens bij de festival coronation March dat het laagweergave te aanwezig is dat alles verzuipt. Gelukkig had ik dit niet met de Siltech 550i, wel met de frey2.

Na dit geweld van de Hi-res (24/176) 1812 bijgekomen even een kleine pauze gehouden om te evalueren hoe het lalemaal beviel en ook een tussen balans te maken met de Frey2. Na dat ik dit gedaan had zijn we verder gegaan met (hard) rock genre. Er zijn verschillende artiesten/groepen voorbij gekomen waaronder mijn absolute referenties. Dream Theater, Tool(Salival), Jerry Cantrell. Ook Metallica black album(Hi-res).Eigenlijk heb ik nog maar weing toe te voegen want alles klopte eigenlijk wel.

Conclusie:
De Siltech 550i is een fantatische kabel die alles duidelijk weergeeft, ook wanneer het slechte opnames zijn, hij laat alles horen. Slechte opname blijft terrible voor te luisteren. Mid/hoog komt mooi los van elkaar en speelt fluweel, laagweergave is strak te noemen en zeer gecontroleerd.
Voor mij is dit absoluut een topkabel die hele hoge ogen gooit om in mijn set te arriveren. Hij brengt mijn set naar een niveau waar ik in eerste instantie niet aan gedacht had. Absoluut topniveau.
De afwerking van conrectoren zijn zeer hoogwaardig, beter dan die van de Frey2. NordOst vind ik er sowieso niet uitspringen met hoogwaardige conrectoren. De vorige Norse serie had nog tenminste bij Cinch WBT, nu NordOst moonglo.(Verkapte neutrik stekkers) niet slecht te noemen maar wel minder dan WBT. Bij de LS kabels zwijg ik maar..

Eind conclusie:
Voor mij is de Siltech 550i de ver bovenliggende in een shootout met de Frey2. Ze zitten ongeveer op dezelfde prijsklasse dus er is geen geneuzel over "ja maar die kabel is duurder en mag wel beter zijn" ;). Ten opzichte van de G5 serie van Siltech is er toch wel veranderingen gekomen. De scherpte in het hoog is er niet meer. De huidige classic ann. Serie is een all-round kabel die geschaard mag worden in een gedetailleerde klang resp. neutrale klang.
Ik zit nog in dubio of ik Crystal Cable er tegen aan wil zetten en beoordelen en of de Dolphin black. Laatst genoemde heeft een nadeel dat hij een best heavy kabel is(zwaar). Dit kan resulteren dat mijn DAC niet helemaal op zijn plaats blijft staan. Enige is om het uit te proberen.
Andere kant heb ik zoiets van de 550i is fantastisch en doet het goed in mijn set, het kan nauwelijks beter.

Maximus_Aurelius

Voor de mensen die het belangrijk vinden hier het volledige lijstje met beluisterde albums/nummers

Acoustic:
- Luka Bloom - Amsterdam
- RODRIGO Y GABRIELA
- John van der Veer - The Ark
- Chris Cornell - Call me a dog (Acoustische versie)
- Nils Lofgren - Acoustic Live
- The E.S.E. Sessions Blue Coast Collection

Classic:
- Tchaikovsky: 1812 Overture - Cincinnati Pops Orchestra | Erich Kunzel (Hi-res)
- Mari Kodama - Beethoven; Piano Sonatas Nos. 21, 23, 26 (hi-res)
- Anne Sophie Mutter - Carmen Fantasie (Hi-res)
- Minnesota Orchestra - Mephisto Co
- Julia Fischer Russian National Orchestra - Russian Violin Concertos
- Olga Kern - Chopin; Piano Concerto No. 1
- Verdi Choruses - LIM XRCD24

(hard)rock:
- Dream Theater - Six degrees inner turbulence & Octavarium
- Jerry Cantrell - Degredation trip vol 1 & 2
- Tool - Salival
- Metallica Black album (Hi-res)
- Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia
- Roger Waters - Amused to Death

Pop:
- Charlie Winston - Running Still
- Cara Dillon - Live at the Grand Opera House
- Alison Krauss & Robert Plant - Raising Sands (Hi-res)
- Elbow - The Seldom Seen Kid

Jazz:
- Keith Jarret - Köln Concert (hi-res)
- Tsuyoshi Yamamoto - Autumn in Seattle
- Art Blakey - Freedom rider
- Patricia Barber - Live in France
- Pat Metheny Group - This way
- John Coltrane - The Art Of John Coltrane - The Atlantic Years  (Hi-res)
- Antonio Forcione - Quartet in Concert
- antonio forcione - Tears of Joy
- Jen Chapin - reVisions Songs of Stevie Wonder 24-192khz (Hi-res)
- Dick Hyman - From The Age Of Swing (hi-res)
- Raul Barboza - Invierno en Paris (hi-res)
- Uncompressed World Vol.1
- Dave Holland & Pepe Habichuela - Hands
- Carmen Gomes - Carmen Meets Kharma

Samplers:
- ALR/Jordan Sampler Guitar.
- Burmester Sampler
- Dynamic Experience by STS
- Opus3_-_Showcase_2005

Female voices:
- Chie Ayado - Good life (Hi-res)
- Alison Krauss - Jacobs Dream
- Kari Bremnes - Reise
- Sarah Maclachlan - Angel
- Natalia Merchant - Ophelia
- patricia Kaas - 19
- Jheena Lodwick - Feelings (XRCD)
- Anneke Van Giersbergen - Pure Air

Soundtracks:
- Van helsing - Ost
- Klaus Badelt - Pirates of the Caribean vol1
- Inception
- Dark Knight
- Babel

Sing and songwriter:
- Johnny Cash - American IV - The Man Comes Around
- Johnny Cash - American VI Ain't No Grave
- Shelby Lynne - Revelation Road
- Steve Strauss - Powderhouse Road

Maximus_Aurelius

We hebben een upgrade te pakken, geen stereo upgrade maar iets van hele andere orde  :clapping:

De upgrade is:

Een nieuwe relaxfauteuil. Mijn vorige fauteuil vond ik persoonlijk erg breed en diep. De nieuwe past beter in mijn luisterruimte.
Wat is het toch heerlijk wanneer je lekker achterover kunt leunen en relax muziek kunt luisteren  :headbanging: :pompom:

Maximus_Aurelius

En het is eindelijk zover.

De upgrade in de kabel is een feit!!! :clapping: :pompom:

De nieuwe cinch kabel hangt al tussen mijn DAC en voorversterker  8).
Het heeft wat geduurd maar het was absoluut de moeite waard om alles nauwkeurig te testen, maar goed ook want het heeft een aparte wending veroorzaakt in de kabel upgrade.

HTip

Mooie review Nico :thumbs-up: en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik neem aan de SilTech 550i ;) En dan is een lekkere stoel natuurlijk helemaal op zijn plaats. Nu alleen nog nieuwe foto's ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juni 13, 2012, 10:39:15
Mooie review Nico :thumbs-up: en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik neem aan de SilTech 550i ;) En dan is een lekkere stoel natuurlijk helemaal op zijn plaats. Nu alleen nog nieuwe foto's ;D

Het is geen Siltech kabel geworden. Zoals ik al zei heeft het een andere wending gekregen.
Fotos komen nog.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 13, 2012, 13:06:24
Het is geen Siltech kabel geworden. Zoals ik al zei heeft het een andere wending gekregen.
Fotos komen nog.
Dan heb ik niet goed gelezen ;) Welke is het dan geworden?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 13, 2012, 13:06:24

:butbut: :butbut:

Nu snap ik het ook niet meer.  :eh:

:D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Ik dacht ook op basis van je reviews dat het inderdaad de Siltech zou zijn geworden. Goede review trouwens! 8)
(maar eigenlijk is de Nordost veel beter)

Of is het een Siltech uit het hogere segment geworden voor een mooie prijs?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

tiptop

De Siltech G5 is idd een hele mooie lijn. Ik heb hier ook een aantal keer wat geprobeerd en als ik het geld zou hebben lagen er hier een aantal. 8)

Ben erg benieuwd wat je keuze is geworden!  En feli met je luie stoel! Een belangrijk onderdeel van de luisterervaring. :coffee:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Wijx wondere wereld

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juni 13, 2012, 13:25:47
Dan heb ik niet goed gelezen ;) Welke is het dan geworden?

Citaat van: clockwork op juni 13, 2012, 14:01:33
:butbut: :butbut:

Nu snap ik het ook niet meer.  :eh:

:D

Ik schreef in mijn review het volgende :D, zie zwart gedrukte zin. Uiteraard staat er ook maar ;).
Ik dacht het kan nauwelijks beter dan de 550i, toch heb ik iets gevonden van wel, plus dat ik euro's bespaar. Eigenlijk flink wat euro's en dat is ook niet onbelangrijk  :D. Een kabel die in mijn set heel goed matched en toch fractie beter presteert dan de 550i van Siltech en euro's besparen, wat wil men nog meer  :clapping: :D

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni  3, 2012, 15:54:20
Review Siltech classic ann.550i:
Eind conclusie:
Voor mij is de Siltech 550i de ver bovenliggende in een shootout met de Frey2. Ze zitten ongeveer op dezelfde prijsklasse dus er is geen geneuzel over "ja maar die kabel is duurder en mag wel beter zijn" ;). Ten opzichte van de G5 serie van Siltech is er toch wel veranderingen gekomen. De scherpte in het hoog is er niet meer. De huidige classic ann. Serie is een all-round kabel die geschaard mag worden in een gedetailleerde klang resp. neutrale klang.
Ik zit nog in dubio of ik Crystal Cable er tegen aan wil zetten en beoordelen en of de Dolphin black. Laatst genoemde heeft een nadeel dat hij een best heavy kabel is(zwaar). Dit kan resulteren dat mijn DAC niet helemaal op zijn plaats blijft staan. Enige is om het uit te proberen.
Andere kant heb ik zoiets van de 550i is fantastisch en doet het goed in mijn set, het kan nauwelijks beter.

Doorgestreept wat niet van toepassing is geworden.
We hebben toch verder getest omdat ik zo nieuwsgierig was geworden wat Dolphin in mijn set zal doen. Ik heb ervaring met dit merk en zoals jullie weten heb ik de luidspreker kabel Blue. Ik heb de Blue op demo gehad.
De Blue is het uiteindelijk geworden omdat deze op alle fronten zeer nauwkeurig zijn werk deed. Het zal natuurlijk ook te maken hebben dat de harmonie met de LS kabel beter is dan de Siltech.
Na uitvoerig geluisterd te hebben en even goed nadenken tot de conclusie gekomen dat de Blue van Dolphin gewoon de meerdere is in mijn set dan de Siltech plus dat hij aanzienlijk goedkoper is dan de Siltech 550i.
Er hangt nu dus een Dolphin Blue Cinch kabel tussen mijn DAC en Voorversterker.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op juni 13, 2012, 18:39:00
Ik dacht ook op basis van je reviews dat het inderdaad de Siltech zou zijn geworden. Goede review trouwens! 8)
(maar eigenlijk is de Nordost veel beter)

De NordOst Frey2 is niet beter dan de Siltech 550i.

Citaat van: Jean Sibelius op juni 13, 2012, 18:39:00
Of is het een Siltech uit het hogere segment geworden voor een mooie prijs?

De 770i zal ik niet weten wat hij doet in mijn set, ik waagde me er ook niet aan, het moet leuk blijven zeggen we maar zo  :D. Ik praat dan al helemaal niet over de royal signature serie  ;)

Citaat van: tiptop op juni 13, 2012, 19:00:43
De Siltech G5 is idd een hele mooie lijn. Ik heb hier ook een aantal keer wat geprobeerd en als ik het geld zou hebben lagen er hier een aantal. 8)

De G7 is tenopzichte van de G5 echt wel stukken beter.

Citaat van: tiptop op juni 13, 2012, 19:00:43
Ben erg benieuwd wat je keuze is geworden!  En feli met je luie stoel! Een belangrijk onderdeel van de luisterervaring. :coffee:

Misschien wel meest belangrijke aspect in een HT/Stereo ruimte de stoel  :D

Keuze is dus de Dolphin Blue.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Wijx wondere wereld op juni 13, 2012, 19:14:14
nieuwe voorversterker? Ik blijf hopen  :D

Waarom blijf je hopen? Heb jij interesse in mijn voorversterker ofzo?

clockwork

interessante keuze. Ik ga deze kabel zeker even bekijken.

Veel plezier met je upgrade!  :headbanging:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

dre73

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 14, 2012, 13:14:16
Waarom blijf je hopen? Heb jij interesse in mijn voorversterker ofzo?

dat idee heb ik al een tijdje! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juni 13, 2012, 10:39:15
Nu alleen nog nieuwe foto's ;D

Hier de nieuwe foto's van de kabel:

Ik zie trouwens nu dat de Blue cinch kabel dikker is dan de Blue luidspreker kabel. :hehe:

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.