Marantz DV8300 wie heeft em?

Gestart door albert, augustus 16, 2002, 18:18:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

albert

Wie heeft deze speler al? Ik overweeg om deze speler aan te gaan schaffen. Dus heeft iemand ervaring met hem.

Als iemand een ander alternatief heeft dan deze speler...
Mijn "eisen" voor een dvd-speler is:
hij moet dvd, cd/cdrw, dvd-audio, v/s vcd spelen.

En er wordt gezegt dat deze speler ook in het gewone audio gedeelte ook heel hoog wordt aangeprezen, is dit waar? Dat vind ik namelijk ook heel erg belangrijk.

Bvd voor de reacties

J.A.F._Doorhof

Hi,

Wij hebben hem hier gehad voor de PSM-1 inbouw en als je een echt goede performer wilt hebben die op audio ook zijn zegje kan doen dan kun je niet kapot op de DV8300.

Als je de speler van binnen bekijkt is het een waar spectakel en een prachtig gezicht, prachtig afgewerkt een goed voedingsgedeelte, gewoon echt goed doordacht en high-end.

De speler kost dan ook wat, maar in mijn ogen de beste DVD-A / SACD speler van dit moment voor een nog enigsins te betalen bedrag.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

albert

ok, bedankt Frank.
maar weet je ook of ik hem ook regio vrij kan bestellen?
En wat dit precies extra kost?
Ik heb nu op dit moment de Sony DVP- S9000es te leen van een kennis van mij (draaiend op de Marantz SR-8200 & Quadral Shogun) en ik denk dat het wel beter kan qua performance, of ben ik dan te precies?

by the way, die Marantz speler heeft echt een geweldig uiterlijk.

J.A.F._Doorhof

Regiovrij is geen probleem.
Zal denk ik tussen de € 45,00 en € 75,00 kosten.

Sony en Marantz hebben een totaal eigen geluid.
Dat is moeilijk aan te geven welke beter klinkt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

Albert als je hem koopt wil je dan ff een berichtje sturen hoe ie bevalt??? wil zhem zelf ook halen heb ook een 8200.



Greetz Vincent

albert

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 17, 2002, 08:16:40Regiovrij is geen probleem.
Zal denk ik tussen de € 45,00 en € 75,00 kosten.


MvrGr.
Frank

Frank, bedoel je dan de meerprijs van Marantz zelf dat ik hem zo koop of bedoel je dat een winkel hem regio vrij maakt. En hoe zou het dan zitten met de garantie?

En Vincent, als ik hem koop dan maak ik er wel even een revieuwtje van, maar zal zowieso nog wel een paar weken duren.

J.A.F._Doorhof

Regiovrij maken van Marantz en Pioneers gaat zeer makkelijk via een diagnostic port, de speler hoeven er vaak niet eens voor open.

Garantie is altijd een probleem, als de leverancier een uitweg ziet zal hij die altijd gebruiken, ik zou gewoon eens contact op nemen met Marantz Nederland en vragen wat er gebeurt als je het bij een erkend bedrijf laat doen, zodra er gesoldeert wordt (niet nodig bij Marantz) dan vervalt ZEKER je garantie.

€ 45,00 is wat wij ervoor vragen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

albert

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 17, 2002, 14:00:57Garantie is altijd een probleem, als de leverancier een uitweg ziet zal hij die altijd gebruiken, ik zou gewoon eens contact op nemen met Marantz Nederland en vragen wat er gebeurt als je het bij een erkend bedrijf laat doen, zodra er gesoldeert wordt (niet nodig bij Marantz) dan vervalt ZEKER je garantie.

€ 45,00 is wat wij ervoor vragen.

MvrGr.
Frank

En wat voor bedrijf moet ik verstaan onder een erkent bedrijf? Zijn jullie zo'n bedrijf?

En Frank, heb ik nog even een paar vragen:
In een ander topic heb ik gelezen dat er ook spelers zijn met een DVD-A digitaal out, heeft de Marantz die? En wat zijn de grote voordelen hiervan?

En ook PAL Progressive scan, wat zijn hiervan de voordelen? Dit is toch hoofdzakelijk voor projectoren?

hartelijk bedankt alvast.

Groeten , Albert

J.A.F._Doorhof

Alle soorten van progressive scan zijn bedoelt voor projectoren, of HDTV's, of een TV met zo een input.

Op een gewone TV werkt het niet.

Een erkent bedrijf is een bedrijf dat op een nette manier de mods uitvoerd, dus zonder het soldeerwerk, soms moet je bij bepaalde spelers alsnog solderen voor of een extra PIC of soms moet er zelfs een hele chip vervangen worden, bij de laatste gevallen is het vaak zeker gedaan met de garantie (SONY). Meestal is het zo dat als je dezelfde mods gebruikt als de fabrikant (zoals bv Denon, Pioneer, Marantz ?) dan is het geen enkel probleem.

Het blijft echter altijd een schemergebied en met de prijzen die je tegenwoordig betaald voor een RCE mod is garantie overnemen niet meer haalbaar. Vroeger werdt dit vaak gedaan omdat er behoorlijke marges gehaald werden en op de grote massa komt er amper een speler retour, door de prijsdalingen van de RCE mods is het nu echter niet meer haalbaar.

Bij bv een defect loopwerk (niets te maken met de RCE free mod) kan het zelfs voorkomen dat je GEEN garantie krijgt omdat je een gemode speler gebruikt. Over het algemeen zou ik me er echter geen zorgen over maken, ik ken maar weinig DVD spelers die na 1-3 weken goed functioneren ineens er mee stoppen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"