Time-delay instelling

Started by MdB, August 10, 2002, 18:57:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raf1

Nee hoor,

"ts makelijk!!!!! ;D ;D

"TS LIKE AN UNION"!!!!!!!!!! ???
It has layers. ;D

Dus gewoon afpellen, laag voor laag,simpel he?

Pel ze,

Raf ;D

cinepaulis

 ;D Way to go Raf !!!
(we are just donkey's ;) )
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Raf1

 ???, ???,

Speak fore yourself! :o

I am a walruss1 ;D ;D ;D


Groetjes,

Raf.

garmtz

Quote from: Raf1 on August 16, 2002, 15:33:08"TS LIKE AN UNION"!!!!!!!!!! ???
It has layers. ;D

Bedoel je onion? Of bedoel je de International Telecommunications Uniun? :)

markvl

Hhm, ik dacht aan een fiets. Met flink wat laklagen... :)
Groene laklagen, dan wel ;)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

REVV

OK, Houston, I'm back!

Nou dat was een eitje. Ik heb op dit moment een DTS5.0 audio CD in mijn speler zitten die op 40 BPM een klik over alle kanalen laat horen. Ik heb er verscheidene percussieinstrumenten voor gebruikt, zodat we de beste kunnen kiezen (woodblock, woodclick, snare, closed hi-hat).

Helaas kan ik zelf niet testen of we er wat aan hebben, want mijn Marantzje SR-5000 kent geen delay-instellingen onder DTS (alleen DD5.1 en DPL :( )

Dus jullie zullen het voor me moeten testen (en met suggesties/verbeteringen/verzoeken) komen. De vraag is alleen: hoe zorgen we dat iedereen dit krijgt? Downloaden van het WAV-bestand en zelf op een CD'tje branden zou kunnen, maar het zijn grote WAV-files (+/- 50 MB). Frank, kan dat via jouw downloadsectie (bv. gezipt/geRAR'ed)?

Let me know,

this is Roland, signing off!
"Now listen to me, I'm older and I'm wiser." "Yeah, well, you're half right."

J.A.F._Doorhof

50MB kan ik niet kwijt ben ik bang.

Mischien iemand anders hier die het tijdelijk kan hosten, ben namelijk zelf zeer nieuwsgierig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

REVV

50 MB is ook niet nodig. Ik heb de bestanden stuk voor stuk geRAR'ed, dan zijn ze tussen de 4 en 5 MB.
Terwijl ik dit tik bedenk ik me dat ik de totale speelduur van de bestanden ook kan aanpassen. Ik heb ze nu 5 minuten gemaakt, maar als ik dat inkort tot 2 minuten, dan houden we bestanden van ongeveer 2 MB (als RAR) over. Nou, die kan ik degenen die belangstelling hebben wel mailen (of wie weet kan je ze dan wel hosten, Frank?).
Dan is het een fluitje van een cent, uitpakken die handel en als een gewone audio CD wegbranden. Is dat een idee?
Laat het me maar weten.

groeten Roland
"Now listen to me, I'm older and I'm wiser." "Yeah, well, you're half right."

SiR-ROUND

Te gek joh...

Ik ben benieuwd en alvast ontzettend dankbaar...

 :D

REVV

OK, laten we het zo doen. Eenieder die beta-tester ;) wil zijn, moet mij maar even een persoonlijk berichtje sturen met zijn/haar emailadres erin. Dan stuur ik diegene een mailtje met 1 track (let wel: die zijn 2 MB ongeveer) + instructies.

Dan posten we in deze thread eenieders bevindingen en kan eventuele aanpassingen/verbeteringen doorvoeren.

groeten Roland
"Now listen to me, I'm older and I'm wiser." "Yeah, well, you're half right."

Henk

Op de The Ultimate DVD Surround Sampler & 5.1 Set-Up Disc van Chesky Records staan ook een aantal time-alignment tests. Men gebruikt hierbij een korte plop die tegelijkertijd door twee kanalen geproduceerd wordt. Door middel van vier combinaties (L-R, L-C, L-LS en R-RS) kunnen alle grote speakers in een 5.1 setup aan elkaar gekoppeld worden. Ik denk dat 5 tonen tegelijkertijd verwarrend werkt.

Wat ook wel leuk is is een test waarbij men opzettelijk 1ms vertraging in een van de kanalen heeft aangebracht. Je kunt dan duidelijk het verschil tussen 'goed' en 'fout' beluisteren.

Deze disc is trouwens een aanrader voor een ieder die zijn/haar DVD-Audio systeem wil afregelen en testen. Er staan ook enkele leuke testen voor het bass-management, bass-phase, en timbre-matching op. Verder krijg je er ook nog 8 demo nummers in 2.0, 4.0 en 6.0/Chesky formaat bij. Alleen al het nummer van Carla Lother (Captain Courageous) maakt voor mij de aanschafprijs al goed.

jaco

Henk,
Ik heb hem, maar kan het alleen nog maar in 2 kanalen luisteren :'( :'(

Hopenlijk komt de upgrade snel...

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Henk

Er staat toch ook een Dolby Digital 5.1 track op het DVD-Video gedeelte? Kun je alvast een voorproefje krijgen...

REVV

#63
Quote from: Henk on August 19, 2002, 21:59:27Op de The Ultimate DVD Surround Sampler & 5.1 Set-Up Disc van Chesky Records staan ook een aantal time-alignment tests. Men gebruikt hierbij een korte plop die tegelijkertijd door twee kanalen geproduceerd wordt. Door middel van vier combinaties (L-R, L-C, L-LS en R-RS) kunnen alle grote speakers in een 5.1 setup aan elkaar gekoppeld worden. Ik denk dat 5 tonen tegelijkertijd verwarrend werkt.

Dat is idd een goed principe. Zoals ik al schreef: ikzelf kan de bruikbaarheid niet testen vanwege het ontbreken van delayinstellingen onder DTS op mijn receiver. Maar het is geen enkel probleem om die click-variaties per speakerpaar te maken op mijn pc'tje.
Overigens heb ik Frank en Sir-Round twee tracks ter beoordeling toegestuurd, dus ik wacht even op hun reacties en dan volgt daarna Beta 2 ;).

groeten Roland
"Now listen to me, I'm older and I'm wiser." "Yeah, well, you're half right."