Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

Vorige topic - Volgende topic

holco

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb de Sony 46X2000 tv en daar zitten 7 stuks av ingangen op waarvan ik er 4 gebruik, nu is het zo dat een bepaald av kanaal niet direct oproepbaar is, je moet namelijk via één toets door de av kanalen wandelen totdat je de goede ingang hebt en dan enter indrukken.
Via de 885 lukt dat dus niet omdat hij niet weet op welk av kanaal de tv op dat moment staat, ik moet dus telkens via de help toets wandelen totdat de optie komt "staat de tv op het goede av kanaal" door dan telkens op néé te drukken word het volgende av kanaal ingesteld totdat ik het goede kanaal heb, dit is dus zeer irritant!!!!

Het vreemde is dat alleen de sataliet ontvanger wel automatisch het goede av kanaal aan zet en de Xbox 360 / fotokamera en de Oppo dvd speler dit dus niet doen ??? ???

Heeft één van jullie misschien een oplossing voor dit probleem??

Gr,

Mario
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kale

Ik heb bij mijn sagem een soortgelijk probleem, daar heb ik ook 1 knop om langs de av kanalen te lopen en dan is het ook nog zo dat hij start vanaf de normale antenne input , maar zodra je op de av knop drukt loopt hij alleen langs de av kanalen en komt niet meer langs de analoge antenne input.
Die selecteer je namelijk weer door of een kanaalnummer in te toetsen of bv channel up/down , of previous.

Ik heb het dus zo opgelost dat als ik naar een av kanaal wil ik eerst het commando previous geef dan een aantal x het commando av kanaal, afhankelijk van welk kanaal je wil hebben.

Het enigste "nadeel" wat dit geeft is dat als je op een av kanaal zit bv het tweede en je wil er 1 verder de tv eerst naar de analoge input gaat en dan langs de andere av kanalen "zapt" tot hij bij de derde is.
Is uiteindelijk de enigste oplossing geweest die er was.

Nu is het wel zo dat ik op mijn tv de av kanalen die ik niet gebruik uit kan schakelen en ik dus niet langs alle kanalen hoef, scheelt ook een hoop.

Mischien dat jij ook op een soortgelijke manier te werk kan gaan.

Edit (ps lees dit draadje ook nog ff goed door  in de eerste 2 page's heb ik al het een en ander uit de doeken gedaan met betreking tot de av kanalen)

holco

Citaat van: Kale op juli 30, 2006, 09:07:25
Ik heb bij mijn sagem een soortgelijk probleem, daar heb ik ook 1 knop om langs de av kanalen te lopen en dan is het ook nog zo dat hij start vanaf de normale antenne input , maar zodra je op de av knop drukt loopt hij alleen langs de av kanalen en komt niet meer langs de analoge antenne input.
Die selecteer je namelijk weer door of een kanaalnummer in te toetsen of bv channel up/down , of previous.

Ik heb het dus zo opgelost dat als ik naar een av kanaal wil ik eerst het commando previous geef dan een aantal x het commando av kanaal, afhankelijk van welk kanaal je wil hebben.

Het enigste "nadeel" wat dit geeft is dat als je op een av kanaal zit bv het tweede en je wil er 1 verder de tv eerst naar de analoge input gaat en dan langs de andere av kanalen "zapt" tot hij bij de derde is.
Is uiteindelijk de enigste oplossing geweest die er was.

Nu is het wel zo dat ik op mijn tv de av kanalen die ik niet gebruik uit kan schakelen en ik dus niet langs alle kanalen hoef, scheelt ook een hoop.

Mischien dat jij ook op een soortgelijke manier te werk kan gaan.

Edit (ps lees dit draadje ook nog ff goed door  in de eerste 2 page's heb ik al het een en ander uit de doeken gedaan met betreking tot de av kanalen)

Inderdaad lukt het op jouw manier behalve als de dvd speler aan staat en ik naar een andere activiteit wil, waarschijnlijk omdat de DVD speler als enige op een HDMI ingang staat wil de tv als er overgeschakeld word naar een niet HDMI AV ingang even geen afstandsbediening signalen ontvangen, waardoor dus de opvolgende reeks van signalen niet meer klopt, ik heb nog geprobeerd om de snelheid van de zend signalen aan te passen maar dat helpt dus ook niet ??? ???

Zou het misschien zo kunnen zijn dat software van de Sony tv wel directe AV input kanalen ondersteund maar de afstandsbedieng niet??

Gr,

Mario
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Het probleem met de AV kanalen is opgelost, blijkt dus dat in het online menu bij Logitech als je de setup van de tv doet, je de keuze hebt om  rechtstreeks de AV kanalen te kiezen :D :D :D

Verder had ik ook problemen met het laden van de accu op het laadstation (regelmatig geen contact) heb de contacten van zowel het laadstation als de afstandsbediening gereinigd met Kontakt 60 spay, nu gaat het laden probleemloos.

PhoneTech

Hoe zijn inmiddels de ervaringen met de marmitek apparatuur?
Sony 37EX500; Denon X4000; HTPC ;Elac FS108.2 ; Epson TWH3200

Djang

receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

bluecupra

Is de 895 op de RF mogelijkheid na gelijk aan de 885?

harrytasker

Yep exact.......volgens mij....RF is een beetje zinloos als je er KLik AAn, Klik uit mee wilt bedienen want dat werkt blijkbaar niet..
5150 time!

Redwood

Hoe stel ik de 885 eigenlijk in met licht.

Ik hebt Klik aan klik uit thuis (werkt perfect voor mij)
En heb thuis 2 controllers. de tmt-2100 en de yct-100

Beiden kan ik toevoegen via de setup, alleen daarna staat er gewoon niets onder.
Geen instellingen knoppen oh whatsoever.

Puff

Gewoon zelf leren........

Lijkt me simpel...................aan en uit. ;D
This is me taking off................you wanna see my landings??

koffie

Citaat van: fFarl op augustus  8, 2005, 10:22:43
Het enige wat me tegen blijkt te vallen is het automatisch in- en uitschakelen van apparaten. Het is niet te voorspellen welk apparaat wanneer aan- of uitstaat, dus dat geeft geinige effecten: Kies DVD-kijken en de TV gaat uit, want hij stond al aan  :P
Mijn eerstvolgende klus zal dus zijn om dat te deactiveren en ergens gezamenlijk onder te brengen. (Weet nog niet hoe...)

Dan doe je toch iets fout ;)

De harmony is juist in staat om te weten wat al aan is en niet.
Je moet uiteraar wel diezelfde apparaten in de activity meenemen.

Als ik de activity 'TV kijken' kies, gebeurt het volgende (in welke volgorde dan ook):

- Zet TV aan
- Zet TV op juiste input
- Zet AV-Receiver aan
- Zet AV-Receiver in juiste input
- Zet TV-Tuner aan

Als ik dan zonder alles uit te zetten een DVD wil kijken, gebeurt er het volgende :

- Zet TV aan (indien niet al aan)
- Zet TV op juiste input
- Zet AV-Receiver aan (indien niet al aan)
- Zet DVD speler aan
- Zet overige apparaten die AAN staan maar NIET gebruikt worden UIT

Zoals je ziet, gebruik ik nogal wat apparaten om simpel het journaal te kijken, en ik heb nog niet structureel jou beschreven probleem gehad. Er zit zelfs een help knop op de AB die vraagt welke apparaten er niet aan gegaan zijn.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Redwood

Citaat van: Puff op september 16, 2006, 10:19:41
Gewoon zelf leren........

Lijkt me simpel...................aan en uit. ;D

en hoe leer ik een apparaat zonder IR in?

Het bedienen moet gewoon mogelijk zijn met een powermid, welke ik dus heb, maar krijg het niet goed!

Puff

Eeeeh Powermid? ???

Tja zonder orgineel apparaat wordt het moeilijk......
Je zou het apparaat op kunnen zoeken in de database van Logitech en dan kijken welke commando's er in de database staan.

D.

gogo

Deze afstandbediening is in de aanbieding zondag bij polectro voor 149 Euro

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

MC

Citaat van: koffie op september 17, 2006, 16:04:08
Dan doe je toch iets fout ;)

De harmony is juist in staat om te weten wat al aan is en niet.
Je moet uiteraar wel diezelfde apparaten in de activity meenemen.

Als ik de activity 'TV kijken' kies, gebeurt het volgende (in welke volgorde dan ook):

- Zet TV aan
- Zet TV op juiste input
- Zet AV-Receiver aan
- Zet TV-Tuner aan

Als ik dan zonder alles uit te zetten een DVD wil kijken, gebeurt er het volgende :

- Zet TV aan (indien niet al aan)
- Zet TV op juiste input
- Zet AV-Receiver aan (indien niet al aan)
- Zet DVD speler aan
- Zet overige apparaten die AAN staan maar NIET gebruikt worden UIT

Zoals je ziet, gebruik ik nogal wat apparaten om simpel het journaal te kijken, en ik heb nog niet structureel jou beschreven probleem gehad. Er zit zelfs een help knop op de AB die vraagt welke apparaten er niet aan gegaan zijn.

Dit werkt alleen als de apparatuur met dicrete IR codes werkt en niet met een toggle mode (1 knop voor aan/uit). Anders zou je bij 2x het "aan"' commando juist de TV uit zetten.

koffie

Citaat van: MC op december  3, 2006, 21:43:44
Dit werkt alleen als de apparatuur met dicrete IR codes werkt en niet met een toggle mode (1 knop voor aan/uit). Anders zou je bij 2x het "aan"' commando juist de TV uit zetten.
Juist niet, dat is het hele principe van die activitys.
Zolang je gebruik blijft maken van activitys om van de ene situatie naar de andere te gaan, weet de AB precies welk apparaat al aanstaat, en zal hij uberhaupt geen 'ON' signaal daarheen zenden (dat kun je echter wel instellen op de config site).

Puff

Dat klopt Koffie.....

Het vergt echter wel wat tijd en programmeren om alles te laten draaien zoals het moet :-))

BTW ik eb de laatste tijd een beetje moeite met laden......soms pakt de lader niet als de AB op het station ligt...
Verder wil de AB tijdens gebruik wel eens automatisch resetten en dan weer door de testing fase heengaan....

Is dat de speling vd batterij???

En zo ja hoe kan ik dat oplossen????

Uitje

Citaat van: Puff op december  7, 2006, 15:25:42
Dat klopt Koffie.....

Het vergt echter wel wat tijd en programmeren om alles te laten draaien zoals het moet :-))

BTW ik eb de laatste tijd een beetje moeite met laden......soms pakt de lader niet als de AB op het station ligt...
Verder wil de AB tijdens gebruik wel eens automatisch resetten en dan weer door de testing fase heengaan....

Is dat de speling vd batterij???

En zo ja hoe kan ik dat oplossen????

Had / heb dezelfde problemen zoals jij beschrijft. Het resetten van de AB tijdens gebruik heb ik vooralsnog opgelost door met een stuke papier de batterij beter vast te zetten. Het slechte laden heb ik echter nog steeds en heb vandaag dan ook de support afdeling van Logitech gebeld. Ik moet nog even terug bellen voor het doorgeven van m'n serie nr maar de medewerker had vertelde me dat ze daarna zo snel mogelijk een nieuwe AB / lader zouden opsturen  :D

Cranky

Ik ben voornemens om de 885 aan te schaffen maar ik heb hier toch wel wat vraagjes over die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Kan ik met zo'n activity bijv. ook mijn subwoofer (die met afstandbediening werkt) aanzetten in het juiste profiel? (heb een rel sub met afstandbediening en profiel voor film en cd)

Ook heb ik een samsung digitale tv ontvanger. Kan ik die ook aansturen met deze remote?

Ik heb hem hier http://www.pixmania.nl/nl/nl/104176/art/logitech/harmony-885-afstandsbedie.html gezien. Goedkoop?

Beandkt voor de antwoorden alvast

The Forest Stars

Net voor de kerstdagen is de de Usb aansluiting van de 885 afgebroken :( Dus updaten is niet meer mogelijk. Logitech gebeld en gisteren alweer een e-mail ontvangen met het geweldige bericht dat er een NIEUWE 885 onderweg is......

Die Logitech-support is ECHT GEWELDIG!!!!

Theo

<edit> En vandaag (29-12-2006) is de nieuwe 885 bezorgd :) <edit>

koffie

Citaat van: Cranky op december 21, 2006, 13:54:35
Ik ben voornemens om de 885 aan te schaffen maar ik heb hier toch wel wat vraagjes over die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Kan ik met zo'n activity bijv. ook mijn subwoofer (die met afstandbediening werkt) aanzetten in het juiste profiel? (heb een rel sub met afstandbediening en profiel voor film en cd)

Ook heb ik een samsung digitale tv ontvanger. Kan ik die ook aansturen met deze remote?

Ik heb hem hier http://www.pixmania.nl/nl/nl/104176/art/logitech/harmony-885-afstandsbedie.html gezien. Goedkoop?

Beandkt voor de antwoorden alvast
In principe kan je elke AB die de logitech snapt opnemen in een Activity. En mocht het zo zijn dat een bepaald apparaat niet in de DB voorkomt, pak je gewoon een generieke en leer je de knoppen van je eigen AB aan.
Vervolgens stop je die dus in een Activity.

Hier in huis heb ik letterlijk alle apparaten die ik gebruik in mijn A/V setup aan de Harmony gekoppeld en het werkt prima.

Mijn vader had een goedkoopie TV gekocht met ingebouwde DVD speler. Bij thuiskomst bleek de AB echter niet in de doos te zitten.
Het exacte type kende de database niet, dus heeft hij een algemeen model van de merk genomen.
Het werkte toen vrijwel meteen goed, echter niet alle functies konden aangesproken worden.
Hij heeft toen de support gemailed, en deze hebben terug gebeld.
Mijn pa desgevraagd uitgelegd dat deze TV bij een aantal grote ketens gewoon te koop was in NL, wat voor hun genoeg info was om deze in de database op te nemen. Ze hebben meer dan een uur aan de lijn gehangen met mijn pa om die AB in de datbase te vrotten zodat mijn pa er verder mee kon, maar ook elke andere user de AB in de database zou vinden.

Als mijn HT (ooit) afkomt, overweeg ik om er daar ook eentje voor te kopen ;)

dre1234

Banditos

Hoi Cranky,

Citeer[/super !!!!!!!!!!!!!!!
http://www.koopelektronica.nl/15-Kanaals-Ir-Ontvanger-Vek8050.html en het  klikaan klikuit werkt als een speer.
quote]
Misschien kan je iets meer uitleg geven van hoe of wat , dan kunnen er meer mensen iets mee ;)

Groeten

Starred

Kan je een 885 ook gebruiken voor het volgende?

Ik heb een HDTV ontvanger van Samsung. De gewone (SD) signalen wil ik op 576p uitsturen naar mijn plasma en de HD signalen op 1080i. Is het mogelijk de 885 zo te programmeren dat de Samsung automatisch op de juiste resolutie (1080i) wordt gezet zodra je een zender opzet die HD is en weer 576p weergeeft zodra je naar een SD kanaal zapt?

dre1234

15-Kanaals-Ir-Ontvanger

de ontvanger is een bouwpaket in veel electronica winkels tekoop
deze heeft 15 open collector uitgangen aantesturen met de IR van de locgitech 885