Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

Aha, een knap stukje engineering van Harmony dus.  ;)

Ik ben super tevreden over deze afstandbediening. Hij is sex (vooral in het donker), hij is een handig (met een hand te bedienen), en vooral erg gemakkelijk te bedienen. Ik heb al leuke pictogrammetjes gemaakt voor de TV favorites.

Binnenkort krijg ik mijn Pioneer AX10i terug en dan moet ik deze nog instellen. De Rotel 1056, die ik momenteel tijdelijk heb, reageert wat traag (ook met de originele AB). Ik heb al gezien dat de delay van de IR kan worden aangepast. Daar knoei ik later wel mee.

Nadeel van IR is dat soms een unit niet aan springt en de andere units wel. Dan is de help functie super handig want die zet alles weet goed. Dit is bij mij twee keer voorgekomen, maar nu heb ik het richten van de AB door.

Wat ik nog wel wil weten is hoe ik de slide show uit kan zetten als de AB op de lader ligt.  Wat mij betreft mag het display gewoon uit. Ik heb al gezien dat je zelf een slide show kunt maken. Misschien zwarte plaatjes in hangen, of is er een andere mogelijkheid?

Gerald.


ewf2001

De slideshow krijg je inderdaad alleen uit door zwarte plaatjes te laten zien...Ik heb gemaild met Logitech en zij wisten ook niets beters.


hillie

Ik weet niet of dit voor dit schermptje noodzakelijk is, maar het kan zijn dat de slide show bedoeld is om enig inbrandverschijnsel tegen te gaan, zogenaamd schermrefresh. Deze slide show loopt alleen als de AB op de lader ligt. Toch is de AB gevoelig op de lader. Vreemd gedrag, niet storend, maar onduidelijk.

Kale

Volgens mij moet je om de slideshow te stoppen de glowknop indrukken als die op de lader ligt,..

hillie


Sullivan

#55
Brand het licht dan ook als de slideshow loopt?

mvg,
Frank

hillie

#56
Ja, als de slide show loopt dan brand het licht van de AB voluit. Als je op glow drukt dan krijg je een ander scherm wat niet verlicht is. Op een andere manier wil hij wel uit. Dus er zijn drie modes en ik weet hier niet goed raad mee. Dit vind ik het enige vage aan deze AB tot nu toe.

Kale

Yep,..

en het is mij wel opgevallen dat je behoorlijk moet "mikken" om hem lekker op de lader te leggen,...je hoeft hem maar ff aan te raken en hij laad niet,...

Zag dat ze hier

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-harmony/list.cgi

er ook een paar draadjes aan gewijd hebben,...

Sullivan

Dus als ik het goed begrijp, gaat de slideshow aan op het moment dat je hem op de oplader doet. Dit kan je wel uit zetten, maar dan is de kans groot dat het laadcontact even verbroken wordt waardoor de slideshow weer aan gaat?

mvg,
Frank

Kale


...dune...

#60
Had de 885 van de week ook binnengehad, helaas liep het knopje met het pijltje rechtsonder het scherm wat stroef en heb ik 'm teruggezonden voor een ander exemplaar. Ik had inmiddels e.e.a. ingesteld, maar vond het toch tegenvallen. Misschien moet ik er wat meer tijd voor nemen.

Ik vond het vooral irritant als ik bijvoorbeeld 'kijk DVD' aanklikte. Okee, TV gaat aan op kanaal nul, AVR300 aan en op DVD; Sony DVD-HDD gaat dan ook aan, maar blijft op de HDD-stand staan (die we het meest gebruiken), terwijl ik het commando heb toegevoegd om naar DVD te gaan of vice versa wanneer we juist HDD willen kijken >:(. Ik heb nog geen handige oplossing gevonden om dit probleem te verhelpen.

Ook wanneer ik 'luister CD' vraag, start de cd-speler automatisch met spelen, terwijl m'n receiver wat langer nodig heeft om het geluid (vanuit standby) weer te geven. Resultaat: de eerste 6 seconden van een nummer vallen weg. Heb ik dus een 'stop' commando aan het cd-signaal moeten toevoegen. Dus eerst aan en direct erna weer uit... niet logisch, maar lijkt niet anders te kunnen. Daarnaast: als ik cd wil luisteren, wil ik eerst de cd van mijn keuze kunnen aanbrengen en niet zomaar starten met spelen. By the way: als ik normaal gesproken m'n cd-speler aanzet, start hij niet vanzelf met afspelen.

Vooral stoor ik mij aan het feit dat ik de diverse functies van m'n DVD-HDD recorder (Sony 910s, perfect apparaat verder) nauwelijks kan bedienen.  Je kunt wel het menuutje van het afzonderlijke apparaat ingaan en dan na 11 pagina's bladeren kiezen voor 'Title list' (voor de dontknows: lijst van opgenomen titels op bijv HDD), maar dat is vreselijk omslachtig en je moet dan in totaal bijna 15 keer drukken voor je de gewenste actie hebt, tegen één druk op de orginele AB. De losse AB is dan echt prettiger. Heeft iemand anders hier al ervaring met de combi Sony HDD-DVD en de 885 ?

Zo... ik moest even wat spuien hoor, want ik had erg hoge verwachtingen en die zijn nog niet waargemaakt, al komt dat wellicht door mijn eigen nog onvolledige inzicht, maar vooral met betrekking tot de HDD-DVD recorder is hij vooralsnog bijzonder gebruiksONvriendelijk, dus als iemand wat weet ?!

Binnen enkele dagen hoop ik het vervangende apparaat weer binnen te krijgen en kan ik weer wat gaan experimenteren.

Greetz

Sullivan

Citaat van: ...dune... op september 10, 2005, 10:24:20
Ook wanneer ik 'luister CD' vraag, start de cd-speler automatisch met spelen, terwijl m'n receiver wat langer nodig heeft om het geluid (vanuit standby) weer te geven. Resultaat: de eerste 6 seconden van een nummer vallen weg. Heb ik dus een 'stop' commando aan het cd-signaal moeten toevoegen. Dus eerst aan en direct erna weer uit... niet logisch, maar lijkt niet anders te kunnen. Daarnaast: als ik cd wil luisteren, wil ik eerst de cd van mijn keuze kunnen aanbrengen en niet zomaar starten met spelen. By the way: als ik normaal gesproken m'n cd-speler aanzet, start hij niet vanzelf met afspelen.

Is het niet mogelijk om de 'luister CD' helemaal naar je eigen hand in te vullen? Dus de bestaande helemaal leegmaken en je eigen definitie te maken?

Heeft iemand een linkje naar een online documentatie?

mvg,
Frank

hillie

#62
CitaatMisschien moet ik er wat meer tijd voor nemen.

In ieder geval meer dan je tot nu toe genomen hebt.  ;)

Je hebt de devices toegewezen aan je AB, maar je hebt nog niet ontdekt hoe je de AB naar je hand kunt zetten. Ik ben er achter gekomen zonder handleiding, maar voor anderen zou inderdaad een handleiding handig zijn.

Ik zal proberen te helpen.

CitaatIk vond het vooral irritant als ik bijvoorbeeld 'kijk DVD' aanklikte. Okee, TV gaat aan op kanaal nul, AVR300 aan en op DVD; Sony DVD-HDD gaat dan ook aan, maar blijft op de HDD-stand staan (die we het meest gebruiken), terwijl ik het commando heb toegevoegd om naar DVD te gaan of vice versa wanneer we juist HDD willen kijken  . Ik heb nog geen handige oplossing gevonden om dit probleem te verhelpen.

Waarom neem je geen verschillende activities (onder knop "Activities"):
1. Kijk TV (waarbij HDD aan gaat om mogelijk TV op te nemen)
2. Kijk DVD (HDD blijft uit)
3. Kijk HDD (DVD blijft uit)

Bijvoorbeeld ik heb de volgende activities aangemaakt:
1. Kijk TV (zonder DVD speler aan)
2. Kijk DVD op TV (via de Pioneer DV-868 en TV)
3. Kijk DVD op beamer (via Pioneer DV-868 op beamer Sharp Z200)
Als ik tussen deze activities switch dan gaan TV of beamer aan/uit. Dit vind ik wel prettig. Als je dit niet wilt en je wilt bijvoorbeeld van "Kijk DVD op beamer" naar "Kijk op DVD op TV" en de beamer aan laten dan kun je dit gedrag in de opties van je device (dus de beamer) instellen. (Opmerking: Ik heb activities in het Engels hernoemt naar het Nederlands "Watch TV" --> "Kijk TV")


Als je de USB stekker in de AB steekt dan kom je in de User Options terrecht. Klik "Always go directly to my Home Page." aan en klik op knop "More Options". Nu kom je in je "Home Page". Dit is waar ik mijn AB instel.

Zie hier de link "Add an activity" om een activity toe te voegen.

CitaatOok wanneer ik 'luister CD' vraag, start de cd-speler automatisch met spelen, terwijl m'n receiver wat langer nodig heeft om het geluid (vanuit standby) weer te geven. Resultaat: de eerste 6 seconden van een nummer vallen weg. Heb ik dus een 'stop' commando aan het cd-signaal moeten toevoegen. Dus eerst aan en direct erna weer uit... niet logisch, maar lijkt niet anders te kunnen. Daarnaast: als ik cd wil luisteren, wil ik eerst de cd van mijn keuze kunnen aanbrengen en niet zomaar starten met spelen. By the way: als ik normaal gesproken m'n cd-speler aanzet, start hij niet vanzelf met afspelen.

Bij "Activities" kies bij "Kijk DVD" op "Customize" en dan "Change Options". Bij optie "Play on enter" kies "Do not Send Play". Kies knop "Save" en je gaat weer terug. Nu zal de CD speller niet op play springen als je hem aan zet. Wel eerst de AB updaten natuurlijk, klik knop "Yes" bij "Do you want to Update now?".

CitaatVooral stoor ik mij aan het feit dat ik de diverse functies van m'n DVD-HDD recorder (Sony 910s, perfect apparaat verder) nauwelijks kan bedienen.  Je kunt wel het menuutje van het afzonderlijke apparaat ingaan en dan na 11 pagina's bladeren kiezen voor 'Title list' (voor de dontknows: lijst van opgenomen titels op bijv HDD), maar dat is vreselijk omslachtig en je moet dan in totaal bijna 15 keer drukken voor je de gewenste actie hebt, tegen één druk op de orginele AB. De losse AB is dan echt prettiger. Heeft iemand anders hier al ervaring met de combi Sony HDD-DVD en de 885 ?

Bij "Activities" kies bij "Kijk DVD" op "Customize" en dan "Change the behaviour of buttons". Onderaan vind je Custom Button Label invoer velden. Hier kun je je veel gebruikte functies instellen. Je hoeft dan niet de veel gebruikte functies uit de lange lijst van je device te kiezen. Deze snelfuncties zie je verschijnen in je display als je de activity kiest. Handig dus.

Citaatvooralsnog bijzonder gebruiksONvriendelijk

Nope, deze AB is erg gebruikersvriendelijk pas NA dat je weet hoe je de AB correct gesteld. Ik ben nog geen beperkingen tegen gekomen, behalve dan dat de AB op de lader een slide show laat zien die ik eigenlijk niet zou willen zien. Hier verwacht ik binnenkort een update voor van Harmony.

Mocht je meer willen weten, vraag het. Er zijn hier tal van mensen die kunnen helpen. Als je een keer door hebt welke instelmogelijkheden de AB heeft dan kom je veel verder en zul je de AB meer en meer waarderen.

Gerald.

...dune...

Hi Gerald,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Misschien wil ik inderdaad wel té veel té snel  ::)   Heb 't ook wat druk, dus moet dit eigenlijk doen wanneer ik er echt even de tijd voor kan nemen, maar ja... als je weer zo'n pràchtige gadget in huis hebt, kruipt het bloed...  ;)

Binnenkort krijg ik de 885 weer in de bus en ga ik er opnieuw mee aan de slag waarbij jouw tips mij ongetwijfeld van nut gaan zijn !

Groeten !

hillie

#64
Het is meestal een algemeen probleem dat dit soort programmeerbare afstandsbedieningen nooit direct goed ingesteld zijn zoals men zou wensen. Tunen is noodzakelijk en dit vereist energie (denken) en zorgvuldigheid (geduld). De flexibiliteit maakt veel mogelijk, maar roept ook een mate van complexiteit op.

Ik heb een paar richtlijnen opgesomd die handig zijn bij het instellen van de Logitech Harmony 885.

RICHTLIJNEN

Bepaal welke devices je wilt bedienen: DVD, SAT, RADIO, HDD, TV, BEAMER
Zoek van elke device het merk en type om zo de juiste infrarood (IR) codes te krijgen via het internet. Mocht het type onbekend zijn dan kan je een aantal codes van de originele afstandbediening doorsturen en wordt een gelijksoortige device gezocht. Erg handig van Logitech.

Vaak is het handig om eerst het aantal activiteiten (activities) te bedenken. Elke activiteit is een combinatie van devices (componenten) die aan/uit staan. Sommige devices hebben twee units: (1) Tuner en (2) Video. Bijvoorbeeld een TV is op te delen in TV TUNER en TV VIDEO. De TV TUNER moet worden toegewezen voor de hardbuttons van de AB.

Voorbeelden:
ACTIVITY          TV_TUNER  TV_VIDEO  SAT  HDD  DVD  BEAMER  RADIO  RECEIVER
Kijk TV              X1        X            X                         X2 (in TV)
Kijk TV                        X       X1   X                         X2 (in SAT)
Kijk TV op Beamer                           X1          X             X2 (in HDD)
Kijk TV op Beamer                      X1   X           X             X2 (in SAT)
Kijk DVD op TV       X         X                 X1                   X2 (in DVD)
Kijk DVD op Beamer                               X1     X             X2 (in DVD)
Kijk HDD op TV       X         X            X1                        X2 (in HDD)
Kijk HDD op Beamer                          X1          X             X2 (in HDD)
Luister naar CD                                  X1                   X2 (in CD)
Luister naar SACD                                X1                   X2 (in DVD)
Luiste naar Radio                                             X1      X2 (in TUNER)


Natuurlijk heeft elke activiteit een unieke naam toegewezen. Wijs de juiste functie toe aan de juiste hardbutton.  Opmerking: X = aan, anders uit. X1 = functies toewijzen aan de hardbuttons, X2 = volume buttons toewijzen.
Het is belangrijk dat de receiver de juiste ingang kiest bij ON. Dit kan ook voor TV channel en BEAMER input (HDMI/Composite/Component/PC). Dit is instelbaar.
Stel een tabel op als hierboven en ontdek welke activiteiten je wilt programmeren.

Bedenk de functies die je per activiteit het meeste gebruikt. Wijs per activiteit de juiste functie toe aan de hardbuttons van de devices in die activiteit en voer de meest frequente functies voor de Custom Button Labels in. Verder kan je voor de TV nog favorieten instellen (opvraagbaar onder "media" button op AB).

Verder zijn er nog opties die je kunt instellen voor elke activiteit en per device (dit laatste is vaak niet nodig). Zo kun je een DVD player op automatisch afspelen (uit)zetten bij power on. Dit stel je in in de opties van de activiteit en  niet in de opties van de device.

Mocht het zo zijn dat een device "uit" gaat in plaats van "aan" (dus per ongeluk omgekeerd werkt) gebruik dan de "Help" knop op de AB om dit te corrigeren. Op deze manier zullen alle devices juist gesynchroniseerd worden bij wisselen van activiteiten of bij ON/OFF. De AB onthoudt deze correctie.

Draiz

Bij mij is ie net 10 minuten binnen. Ik zal jullie op de hoogte houden, haha
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Sullivan

Kan iemand vertellen of de toetsaanslag hetzelfde is als bij de 688. Deze vind ik namelijk niet prettig. Ik heb de 688 kunnen proberen in een winkel, maar de 885 is nergens te verkijgen.  :(

mvg,
Frank


hillie

De toetsaanslag van de 688 en 885 zijn erg verschillend. De toetsaanslag van de 885 bevalt me goed, maar het kan beter. Er is vast wel een AB in huis die het beter doet. De toesaanslag is in ieder geval beter dan die van de Pronto's.

Ik heb net een Pioneer DVR-530H Recorder gekocht en dat maakt het systeem wat ingewikkelder (er komen twee activiteiten bij). De 885 kan het prima aan.

hillie

#69
Citaat van: Patrick van Halderen op september 13, 2005, 12:21:17
Zag overigens net dat de opvolgers er al weer aan zitten te komen, in november...:

http://www.gizmodo.com/gadgets/logitech/cedia-news-logitech-introduces-new-harmony-890-pro-and-895-remote-controls-125040.php

Dit is geen opvolger. Deze komt naast de 885 en zal duurder zijn.

De basis is de 885 met RF ipv IR. Het voordeel van RF is dat het niet richtingsgevoelig is. Dit geeft wel aan hoe volwassen de 885 is als universele afstandsbediening.

tan1415

De 895 lijkt me handig. Teletext button erbij.

hillie

CitaatTeletext button erbij.

Ach, je maakt van de Info button ook een teletext button op de 880.

Denk er aan de 895 kan wel 100 Euro duurder zijn dan de 880.

...dune...

Citaat van: ...dune... op september 10, 2005, 12:04:02
Hi Gerald,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Misschien wil ik inderdaad wel té veel té snel  ::)   Heb 't ook wat druk, dus moet dit eigenlijk doen wanneer ik er echt even de tijd voor kan nemen, maar ja... als je weer zo'n pràchtige gadget in huis hebt, kruipt het bloed...  ;)

Binnenkort krijg ik de 885 weer in de bus en ga ik er opnieuw mee aan de slag waarbij jouw tips mij ongetwijfeld van nut gaan zijn !

Groeten !


Nou Hillie,

Bedankt voor de info, ik heb gisteren m'n nieuwe 885 binnengekregen en kon vanavond even aan de slag. Ik miste duidelijk nog een stukje 'insight' (drukdrukdruk) en jouw toelichting heeft mij daarbij even een zetje in de goede richting gegeven. Ik heb inmiddels begrepen hoe ik die custom buttons in m'n schermpje krijg etc etc...  Al met al: het spul draait inmiddels lekker.

Waar de 885 moeite mee blijft hebben, is de DVD of HDD stand kiezen op de DVD/HDD recorder. Als het laatste gebruik van de Sony als HDD recorder was en ik wil nu kiezen voor het kijken van een DVD, dan blijft hij op HDD staan. Ook de Help toets biedt dan geen soelaas. Door echter bij de custom buttons de opties HDD en DVD er apart bij te zetten, wordt dit probleem eenvoudiger oplosbaar en kan ik er mee leven.

Komende dagen zal er vast nog wat finetuning aan te pas komen, maar het werkt dus !

Greetz !

:)

hillie

#73
Dune, dat is goed nieuws.  :D

CitaatWaar de 885 moeite mee blijft hebben, is de DVD of HDD stand kiezen op de DVD/HDD recorder. Als het laatste gebruik van de Sony als HDD recorder was en ik wil nu kiezen voor het kijken van een DVD, dan blijft hij op HDD staan. Ook de Help toets biedt dan geen soelaas. Door echter bij de custom buttons de opties HDD en DVD er apart bij te zetten, wordt dit probleem eenvoudiger oplosbaar en kan ik er mee leven.

Maak activiteiten "Kijk TV", "Kijk DVD" en "Kijk Recorder" (of "Kijk HDD", wat je wil)  gebaseerd op je DVD/HDD device.
"Kijk TV" : dan zal de DVD/HDD speler de TUNER stand moeten nemen.
"Kijk DVD": dan zal de DVD/HDD speler de DVD stand als input moeten nemen.
"Kijk Recorder": dan zal de DVD/HDD speler de HDD stand als input moeten nemen.

Als je liever via de TV Tuner kijkt dan kun je "Kijk TV" gebruiken om via de TV tuner te kijken en "(Recorder) Kijk TV" om via de DVD/HDD Tuner te kijken. Tekst "Kijk TV" wordt in het vet weergegeven en "(Recorder)" in het dun.

Daarnaast heb ik ook twee buttons "DVD mode" en "HDD mode" gemaakt om te kunnen switchen tussen beide modes. Dit is altijd handig.

Ik heb ook ergens gezien dat je behalve ON/OFF en INPUT ook andere commando's in sequentie kunt sturen. Dit kan ergen in de opties van de Activiteiten. Ik heb dit al eens een paar keer gezien, maar nog niet gebruikt. In iedergeval kun je hier meerdere commando's versturen, zoals naast de input ook bijvoorbeeld de DVD of HDD mode. Ik heb hier nog geen ervaring mee.

De "help" is alleen bedoeld om te synchroniseren, niet om nieuwe command's te versturen. Alle aanpassingen moet je via de PC doen.

Ik heb net mijn Pioneer AX10i versterker terug en heb hem toegevoegd aan de AB. Het bleek dat de veel commando' s via het internet niet klopten. Iemand heeft lopen knoeien. In iedergeval heb ik de commando's opnieuw aangeleerd en nu werkt alles goed. Wat ik nog moet tweaken is het versnellen van de commando's zodat volume hoog/laag sneller gaat.

Gerald.



The Forest Stars

Kan je het Guide+ systeem van een Pio DVR 530/630 ook via deze afstandsbediening gebruiken ??

Thanks