TheSpeedSkater´s Home Cinema (HT is klaar, foto's op pagina 93)

Gestart door TheSpeedSkater, mei 28, 2005, 19:56:23

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Ik heb net de doos open gemaakt die ik van BB&G heb ontvangen...

MOOI!! De Blue Heaven en de Red Dawn speakerkabel, zien er erg mooi uit!! super. Nu alleen eerst even de boel verbouwen, want de versterker staat niet echt op een handige plaats, ivm de kabel lengte!

Ben erg benieuwd, hou jullie op de hoogte  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

myself

Citaat van: TheSpeedSkater op mei  5, 2006, 22:04:18
Ben erg benieuwd, hou jullie op de hoogte  ;D
o ohhhh, dat wordt weer een duur aankoopje denk ik  >:D
ik heb ook de BH en RD's in huis gehad... maar ik zal je nog niet beinvloeden  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

TheSpeedSkater

Citaat van: myself op mei  5, 2006, 22:05:55
o ohhhh, dat wordt weer een duur aankoopje denk ik  >:D
ik heb ook de BH en RD's in huis gehad... maar ik zal je nog niet beinvloeden  ;)

Dat denk ik ook !

Ik heb afgelopen uur geluisterd naar de Red Dawn..WOW!!! Alsof ik een andere set heb. Het eerste wat mij opviel was dat er veel meer rust in de nummers kwam.
Het laag had erg veel controle, het was strakker, sneller en veel meer gedetailleerd. Daarna kwam het midden er super uit zetten, de stemmen kwamen los van de speaker en de instrumenten kregen allemaal een eigen plek.
Na een uur heb ik mijn oude kabel er weer even tussen gehangen. Nu kon ik pas goed verschil horen, het was veel vlakker allemaal, er zat geen diepgang in. Het midden kwam er wel een beetje uit, maar de bas was rommelig en de stemmen kwamen helemaal niet los..
Ik heb dus al die tijd gedacht dat de kabels wel ok waren, tot vanavond... ;D

Maar goed, ik ben pas een uur aan het luisteren dus misschien ben ik te snel van mening. Ik ga aankomende dagen gebruiken om er eens echt goed voor te gaan zitten en ook de Blue Heaven nog een eerlijke kans geven!
Dit belooft een mooi weekend te worden! :)

R

Mooie kabels om eens te testen. Neem vooral ook de tijd voor de kabels. Ik weet niet hoelang je ze mag houden, maar ervaring leert dat een kabel na een dag of zo beter los komt. Myself heeft daar zelf ervaring mee en ik ook echt. Dus liever wat langere sessies met 1 kabel dan veel wisselen. Het noteren van de resultaten kan ook nog wel eens van pas komen.

TheSpeedSkater

Citaat van: Ruben op mei  5, 2006, 23:45:12
Mooie kabels om eens te testen. Neem vooral ook de tijd voor de kabels. Ik weet niet hoelang je ze mag houden, maar ervaring leert dat een kabel na een dag of zo beter los komt. Myself heeft daar zelf ervaring mee en ik ook echt. Dus liever wat langere sessies met 1 kabel dan veel wisselen. Het noteren van de resultaten kan ook nog wel eens van pas komen.
Ok Ruben, bedankt voor de tip.
Ik heb tijd genoeg om ze goed te kunnen testen, dus kan op mijn gemak een keuze maken.

Kreeg net een mail van Bjorn dat ik beter met de B.H. kan beginnen....te laat  ;D ;D

R

Citaat van: TheSpeedSkater op mei  5, 2006, 23:47:41
Ok Ruben, bedankt voor de tip.
Ik heb tijd genoeg om ze goed te kunnen testen, dus kan op mijn gemak een keuze maken.
Dat is mooi.
Citeer
Kreeg net een mail van Bjorn dat ik beter met de B.H. kan beginnen....te laat  ;D ;D

Lijkt mij ook een betere volgorde.

myself

Citaat van: TheSpeedSkater op mei  5, 2006, 23:32:53
Ik heb afgelopen uur geluisterd naar de Red Dawn..WOW!!! Alsof ik een andere set heb. Het eerste wat mij opviel was dat er veel meer rust in de nummers kwam.
Het laag had erg veel controle, het was strakker, sneller en veel meer gedetailleerd. Daarna kwam het midden er super uit zetten, de stemmen kwamen los van de speaker en de instrumenten kregen allemaal een eigen plek.
Na een uur heb ik mijn oude kabel er weer even tussen gehangen. Nu kon ik pas goed verschil horen, het was veel vlakker allemaal, er zat geen diepgang in. Het midden kwam er wel een beetje uit, maar de bas was rommelig en de stemmen kwamen helemaal niet los..
slapeloze nachten dus  ;D maar je bevindingen komen me erg bekend voor !! en idd Nordost heeft gewoon 1 dag nodig om nog mooier te gaan klinken. Dat heb ik echt diverse keren meegemaakt.

mogelijk zul je ook iets bemerken dat de hoge tonen iets verder gaan in de freq. Mooie test hoor.

BH is een stapje terug maar je zult nog steeds de signature van Nordost erin terug horen. ook mooi, zeker voor die prijs  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

TheSpeedSkater

Citaat van: myself op mei  5, 2006, 23:52:43
slapeloze nachten dus  ;D maar je bevindingen komen me erg bekend voor !! en idd Nordost heeft gewoon 1 dag nodig om nog mooier te gaan klinken. Dat heb ik echt diverse keren meegemaakt.

mogelijk zul je ook iets bemerken dat de hoge tonen iets verder gaan in de freq. Mooie test hoor.

BH is een stapje terug maar je zult nog steeds de signature van Nordost erin terug horen. ook mooi, zeker voor die prijs  8)
Ik ga er morgen (en overmorgen enz. enz. ;D) echt even rustig voor zitten en ontspannen luisteren. Maar de eerste indrukken zijn erg positief.

Het prijsverschil tussen de RD en BH is idd vrij groot. Maar omdat ik zoveel positieve berichten over beide kabels gelezen had wilde ik ze tegelijk kunnen testen, gelukkig was dat mogelijk...Ik wil namelijk het verschil wel eens met eigen oren horen.

morgen meer  :)

beunky

Citaat van: Ruben op mei  5, 2006, 23:52:38
Lijkt mij ook een betere volgorde.

Waarom? Als je met het beste begint zet je je referentie erg stevig neer, door daarna een stapje terug te nemen kijk je of dat ook goed genoeg is voor jou persoonlijk... ik vind het nog helemaal niet zo'n gekke zet hoor :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Citaat van: beunky op mei  6, 2006, 00:04:57
Waarom? Als je met het beste begint zet je je referentie erg stevig neer, door daarna een stapje terug te nemen kijk je of dat ook goed genoeg is voor jou persoonlijk... ik vind het nog helemaal niet zo'n gekke zet hoor :)

Is ook een opzet. Natuurlijk ook wel belangrijk hoe groot je budget is. Als je er eenmaal aan hebt mogen proeven...

TheSpeedSkater

Citaat van: Ruben op mei  6, 2006, 00:11:52
Is ook een opzet. Natuurlijk ook wel belangrijk hoe groot je budget is. Als je er eenmaal aan hebt mogen proeven...
Precies, ik snap wat je bedoelt. Alleen ging ik er al vanuit dat de RD het beter zou doen dan de BH. Het budget wat ik uit wil geven is ook max de prijs van de RD. Maar mocht de BH nou maar een klein stukje onder doen voor de RD, dan kun je natuurlijk ook minder uitgeven...maar goed. Daar ben ik nog lang niet, eerst maar eens luisteren.  ;D

myself

Citaat van: TheSpeedSkater op mei  6, 2006, 00:15:34
Precies, ik snap wat je bedoelt. Alleen ging ik er al vanuit dat de RD het beter zou doen dan de BH. Het budget wat ik uit wil geven is ook max de prijs van de RD. Maar mocht de BH nou maar een klein stukje onder doen voor de RD, dan kun je natuurlijk ook minder uitgeven...maar goed. Daar ben ik nog lang niet, eerst maar eens luisteren.  ;D
denk dat ik dan wel weet waar je op uitkomt  ;) ;D

mocht je je eigen mening gevormd hebben, kijk daarna eens op http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=28548.msg376993#msg376993
daar kun je mijn bevindingen over de BH en RD lezen.

R

Mooi budget ;)

TheSpeedSkater

Het eerste dagje luisteren zit erop..De dag is nog niet voorbij, maar ik heb er even genoeg van  :)

Vanmorgen eerst de b.h. aangesloten en de apparatuur een uurtje laten opwarmen, nog niet serieus aan het luisteren gegaan.
Na een uur begonnen met de eerste cd:

Alanis Morisette, Jagged Little Pill Acoustic:
Ten eerste, wat een verschil met mijn oude speakerkabel. Dat was, in vergelijking met deze echt een dropveter. Het grootste verschil wat mij meteen op viel is de diepgang die deze kabel brengt. Er komt meer emotie bij los. Haar stem kwam veel meer naar voren toe, de instrumenten stonden los van elkaar te spelen. Een dikke plus voor de Blue Heaven tot nu toe!

De tweede cd,
Dire Straits, on every street
Vooral nummer 6, You and your vriend vind ik een fantastisch nummer. Deze heb ik dan als eerst op gezet. Wow, ook bij deze cd viel mij op dat ik veel meer hoor. De details op de achtergrond, die voorheen nauwelijks tot niet te horen waren, kwamen nu erg goed naar voren. Heerlijk om naar te luisteren.

De derde cd,
Madonna, Confessions on a dance floor
Deze cd heb ik gekozen omdat het een dance achtige cd is met een snelle bas.
Hierbij viel mij op dat er een scherp randje aan zat, de bas was ook een beetje rommelig. Bij het derde nummer, Sorry, werd de bas een beetje onderdrukt, terwijl het een wild nummer is. Hier was de controle, die ik bij voorgaande nummers gehoord heb niet echt aanwezig.

De vierde cd,
Live, Birds of Pray
Wat heerlijk om naar te luisteren. Het geluidsbeeld is open, de bas is super strak en laag. Alles komt meer los van de speaker maar ik heb wel het gevoel dat dit iets beter kan. Een paar nummers van die cd zijn behoorlijk druk, maar de controle blijft erg goed.

de vijfde cd,
Celine Dion, D´eux
Ik ben niet echt een fan van haar, alleen deze cd in het Frans is nog wel aardig. Eigenlijk alleen het eerste nummer, Pour Que Tu M´aimes Encore, is een mooi nummer om de verschillen goed te testen. Dit nummer luistert heerlijk weg, er zit veel rust in. De plaatsing is lekker, het gevoel dat het allemaal best goed klopt...maar.....

Ik kon na een paar uur luisteren kon ik mijzelf toch niet beheersen en heb de RD aan de speakers en de Arcam verbonden.. Eerst weer even een uurtje laten draaien zonder al te veel te luisteren.

Toen ben ik het lijstje van onder naar boven gaan afwerken en ik schrok bij Celine Dion...
WOW! De B.H. is een stuk ingetogener, compacter en heeft een smaller geluidsbeeld. Het komt een stuk minder los van de speakers dan de Red Dawn.
De plaatsing is een stuk beter, de stemmen komen bijna een meter of 2 naar voren. De bas was super onder controle, snel strak, perfecte plaatsing. Precies waar ik van hou!
Het geluidsbeeld was voller maar er was tegelijkertijd ook meer rust te vinden.

Toen ben ik het rijtje naar boven toe gaan afwerken en kwam bij bijna alle nummer op dezelfde conclusie die ik hierboven beschreven heb. De RD is echt het grote broertje van de BH, tenminste voor mij in bijna alle opzichten.
Ik ben natuurlijk nog maar 1 dag aan het testen, maar de verschillen vallen mij nu al erg op.

Verder heb ik nog cd´s beluisterd van:

• Sting
  • Lenny
  • Robby
  • James Blunt
  • Nickelback
  • Blof
  • Dire Straits
  • Francis Cabrel
  • U2

Nu maar even de zon opzoeken  ;D

Bionica

Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

FrankB

Alleen ging ik er al vanuit dat de RD het beter zou doen dan de BH.

Nu je je eerste indrukken hebt opgedaan kan ik wel zeggen wat ik ervan vond ;D

Het verschil vond ik bizar tussen beide kabels. Ongelooflijk groot. Maar daar ben je ondertussen ook achter ;)

Veel plezier de komende dagen!!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Citaat van: TheSpeedSkater op mei  6, 2006, 16:51:01
Ik kon na een paar uur luisteren kon ik mijzelf toch niet beheersen en heb de RD aan de speakers en de Arcam verbonden.. Eerst
zat met een grijns op mijn gezicht dit te lezen. precies wat ik destijds ook had  ;D ;D
Citeer
WOW! De B.H. is een stuk ingetogener, compacter en heeft een smaller geluidsbeeld. Het komt een stuk minder los van de speakers dan de Red Dawn.
De plaatsing is een stuk beter, de stemmen komen bijna een meter of 2 naar voren. De bas was super onder controle, snel strak, perfecte plaatsing. Precies waar ik van hou!
Het geluidsbeeld was voller maar er was tegelijkertijd ook meer rust te vinden.
Je went snel aan het Nordost geluid en dan wil je meer. De RD is idd nog wat mooier en de verschillen.... die heb je zelf al gehoord  ::) De RD gaat ook iets dieper dan de BH

TheSpeedSkater

Citaat van: FrenkB op mei  6, 2006, 19:45:01
Nu je je eerste indrukken hebt opgedaan kan ik wel zeggen wat ik ervan vond ;D

Het verschil vond ik bizar tussen beide kabels. Ongelooflijk groot. Maar daar ben je ondertussen ook achter ;)

Veel plezier de komende dagen!!

Precies. Vandaag weer de hele dag aan het luisteren geweest en de RD is echt veruit de beste van de twee. Op alle vlakken verslaat hij de de BH. Heerlijk om te luisteren.. ;D

Citaat van: myself op mei  6, 2006, 20:15:37
zat met een grijns op mijn gezicht dit te lezen. precies wat ik destijds ook had  ;D ;DJe went snel aan het Nordost geluid en dan wil je meer. De RD is idd nog wat mooier en de verschillen.... die heb je zelf al gehoord  ::) De RD gaat ook iets dieper dan de BH

Leuk dat we dezelfde ervaring hebben! Het klopt inderdaad dat de RD veel dieper gaat. Alles is meer op 1 lijn. Bij de BH werden sommige instrumenten weggedrukt maar bij de RD wordt alles zo duidelijk en heerlijk neergezet, echt genieten!!

:)

TheSpeedSkater

De Red Dawn bi-amp is besteld...had alleen 6(!) meter nodig  ;D

Helaas moet ik een week of 5 wachten op mijn kabeltjes...

Boontje

zozo gefeliciteerd!

nog meer upgrade plannen of ben je nu met de RD bij?
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

TheSpeedSkater

Nou, ik vind het even genoeg zo!

voor een tijdje  ;D

myself

gefeliciteerd hoor  8) mooie upgrade  :D

mikeske

Inderdaad een mooie upgrade.

Iedereen is hier blijkbaar gek aan het worden van Nordost  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

reMC

Citaat van: mikeske op mei 10, 2006, 23:43:43
Iedereen is hier blijkbaar gek aan het worden van Nordost  ;D

Gaat wel weer over ::)