Avatars...

Gestart door Oracle, mei 17, 2005, 20:02:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wh-vanderpost

Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

wh-vanderpost

Hehe.. geintje man ;D

Dat is 1:


En 2:


3:
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

OscarTango

ja, thanks...Google hielp ook al  ;D

Geintje ?...een knipoog-smiley had geholpen...  ;)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

wh-vanderpost

Citaat van: OscarTango op mei 19, 2005, 16:46:57
ja, thanks...Google hielp ook al  ;D
Hm.. die zag ik er niet tussen staan.. of is het een cut-out uit 1 van de grote "mine's"??

CitaatGeintje ?...een knipoog-smiley had geholpen...  ;)
Daar zeg je wat ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

OscarTango

#79
Nee, maar hij komt ook niet van de site die jij aangaf/gebruikte.... doe maar eens rechtermuisklik op mijn avatar, dan properties/eigenschappen...dan zie je de URL waar ik 'm vandaan heb.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Audiotwin

Citaat van: OscarTango op mei 19, 2005, 16:54:57
Nee, maar hij komt ook niet van de site die jij aangaf/gebruikte.... doe maar eens rechtermuisklik op mijn avatar, dan properties/eigenschappen...dan zie je de URL waar ik 'm vandaan heb.

Was even weg,hij is er weer je meeuw
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Citaat van: OscarTango op mei 19, 2005, 17:00:34
jaja...maar ik heb nog een leuke met tieten, en niemand gaat me verwijten sexistisch te zijn... komt ie...

;D ;D ;D
;D
Tevredenheid!!!

Kerstmanno

Grappig hoor jongens ;D

Audiotwin

Tevredenheid!!!

OscarTango

hahaha...mooi kapsel, jongen... ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

MrPink

Wat is er toch mis met borsten? En hoezo sexistisch? ;D



Groetjes,
Oscar

OscarTango

Sexisme is toch discrimineren op basis van geslacht.... waarom waren die avatars dan sexistisch/vrouwonvriendelijk ? Leek mij juist dat de vrouw werd voorgetrokken. Dus ik snap de hele heisa rond die avatars nog steeds niet...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

BOUBOU

 :o 'een gebodypainte broek!'

'Net echt'  ::)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MrPink

Citaat van: OscarTango op mei 19, 2005, 18:23:27
Sexisme is toch discrimineren op basis van geslacht....

Ehh nee...het betekent dat iemand, op grond van zijn/haar geslacht, automatisch een bepaalde rol krijgt toebedeeld.

Groetjes,
Oscar

OscarTango

nope..da's generaliseren of stigmatiseren...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

MrPink

#92
Misschien is het in België anders, maar in de Van Dale:

sek·sis·me (het ~)
    1 verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Ik wilde je nog waarschuwen OscarTango..te laat  ;D

Kerstmanno

Citaat van: OscarTango op mei 19, 2005, 21:33:06
nope..da's generaliseren of stigmatiseren...

Seksisme is dan ook een vorm van generalisatie. Iemand wordt toch niet uitgemaakt voor sexist als hij een discrimineert op basis van geslacht.
Maar als iemand zegt: "vrouwen zijn alleen maar geschikt voor het aanrecht", dan maakt diegene een sexistische opmerking.

MrPink

Citaat van: Spacebass op mei 20, 2005, 00:28:27
Ik wilde je nog waarschuwen OscarTango..te laat  ;D

LOL ;D

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Menno-ert op mei 20, 2005, 01:23:14
Seksisme is dan ook een vorm van generalisatie

Nee, eigenlijk niet want bij een seksistische opmerking kun je uitgaan van een persoon zonder in zijn algemeenheid te spreken en dus is seksisme per definitie niet generaliserend.

mvrg

Patrick

Audiofiel

Citaat van: MrPink op mei 19, 2005, 23:43:14
Misschien is het in België anders, maar in de Van Dale:

sek·sis·me (het ~)
    1 verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld

Citaatdis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

Dit geeft heel duidelijk het verschil aan tussen seksisme en discriminatie:

Sesksisme:
Vrouwen horen achter het aanrecht thuis
Vrouwen kunnen niet autorijden
Vrouwen hebben een gat in hun hand
Mannen zijn handiger

Discriminatie:
Vrouwen mogen niet in de woonkamer komen (anderen wel)
Vrouwen mogen alleen in de bebouwde kom rijden
Vrouwen mogen niet zoveel geld uitgeven als mannen
Vrouwen mogen niet aan het gereedschap komen

Het eerste is een rol die wordt toebedeeld aan de hand van de sekse; het tweede is een achterstelling op grond van een bepaald kenmerk: huidskleur, geloof, sekse, parnter-voorkeur, etc. Strikt genomen is seksisme dus inderdaad een generalisatie. Het gaat niet om het individu waarop seksisme van toepassing is, maar om een groep (gegeneraliseerd naar sekse).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi,

Als we dan toch uit de Van Dale aan het quoten zijn ;D

Citaatge·ne·ra·li·sa·tie (de ~ (v.), ~s)
1 samenvatting van bijzondere gevallen onder één algemeen hoofd

Bij seksisme is er geen sprake van een samenvatting van bijzondere gevallen welke onder een algemeen hoofd gestopt kan worden. Er is namelijk geen sprake van 'bijzondere gevallen' daar de opmerkingen gebasseerd zijn op sekse en niet gedragingen etc welke als bijzonder aangemerkt kunnen worden. Of je moet het gegeven sekse als bijzonder willen bestempelen maar dan stopt elke relevante discussie en ontaard het in een simpele grap ;D

Een seksistische opmerking kan generaliserend zijn maar dit zegt meer over de opmerking dan over de betekenis van seksisme ;)

mvrg

Patrick

Audiofiel

Citaat van: patrick_vdb op mei 20, 2005, 08:27:20
Bij seksisme is er geen sprake van een samenvatting van bijzondere gevallen welke onder een algemeen hoofd gestopt kan worden. Er is namelijk geen sprake van 'bijzondere gevallen' daar de opmerkingen gebasseerd zijn op sekse en niet gedragingen etc welke als bijzonder aangemerkt kunnen worden. Of je moet het gegeven sekse als bijzonder willen bestempelen maar dan stopt elke relevante discussie en ontaard het in een simpele grap ;D
Nou drijf je toch te ver af, Patrick. Sekse is niet het bijzondere gegeven, maar in mijn voorbeeld is dat wel "handiger zijn", "geld erdoor jagen" of "niet kunnen autorijden". Seksisme staat niet gelijk aan generalisatie, dat heb ik ook niet gezegd. Het is een vorm van generalisatie.

Ook een vorm van generalisatie is de opmerking "Duiven kunnen niet vliegen". Het is een generalisatie op basis van het vlieggedrag van duiven. Dat is geen seksisme en ook geen discriminatie.

Anders zou het namelijk worden: "Mannetjesduiven kunnen niet vliegen" of "Duiven mogen niet vliegen". De zin "Duiven kunnen niet vliegen" is te vergelijken met de zin "Vrouwen kunnen niet autorijden" en derhalve ook een generalisatie.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.