Denon 1803 en een eindversterker :-\

Started by Y'ello, May 9, 2005, 15:50:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Y'ello

Hoi allemaal!

Ik heb het al eens eerder ter discussie gebracht, maar ik zit er nu toch wel echt een beetje mee....
Ik heb nu nieuwe front speakers en ben er toch wel een beetje trots op... Ik vind alleen dat ze wel een beetje meer punch mogen gebruiken. Nu zie je vaak voor een leuk prijsje een tweede hands eindversterker langskomen. Ik heb alleen het het probleem dat mijn denon receiver geen pre outs heeft  :-\

Ik heb wel bv een tape out, alleen doet die het niet bij digitale signalen, en downmixed ie 5.1 naar stereo..
Is er nog een andere oplossing? Ik zit niet echt op een receiver update te wachten... Wrdt me anders veelste duur. Ik heb voor de duidelijkheid een fotootje van de achterkant bijgevoegd.

Denon avr1803
Denon dvd700
Front: JBL Ti-2k (yellow)
Back:  Infinity Primus 160 Center: Infinity Primus C25 Sub: Infinity PS8 Creative Audigy 2 Platinum Pro

Richi

Ik zie hier zo geen oplossing voor. Volgens mij kan je jouw receiver niet als HT voorversterker gebruiken...  :(
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mariusz

Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

bryan vd B

hi,

Het is lullig om te zeggen maar moet me bij de bovende uitspraken aansluiten.
OP jouw receiver zit alleen een pre out voor de subwoofer maar voor de overige kanalen niet :-\ :(.

Bryan

PS: heej richi mooie setup heb je en die modificaties werken wel he 8) ;)
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Y'ello

Mmmm, er staat een tweedehands 3802 te koop op dit forum. Zou dit voor mij een vooruitgang zijn?
Zijn er dan nog meer dingen waar ik op moet letten? Dit is als het goed is een zwaardere versterker, die volgens mij wel de mogelijkheid heeft voor een eindversterker.

MvGr,
Denon avr1803
Denon dvd700
Front: JBL Ti-2k (yellow)
Back:  Infinity Primus 160 Center: Infinity Primus C25 Sub: Infinity PS8 Creative Audigy 2 Platinum Pro

Richi

Quote from: bryan vd B on May  9, 2005, 16:14:17
PS: heej richi mooie setup heb je en die modificaties werken wel he 8) ;)
YEP!  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Y'ello on May  9, 2005, 16:19:04
Mmmm, er staat een tweedehands 3802 te koop op dit forum. Zou dit voor mij een vooruitgang zijn?
Zijn er dan nog meer dingen waar ik op moet letten? Dit is als het goed is een zwaardere versterker, die volgens mij wel de mogelijkheid heeft voor een eindversterker.

MvGr,
Het enige waarop je ermee vooruit gaat, zijn m.i. de pre-outs/main-ins, maar dan moet je wel zeker weten dat die erop zitten. Echte vooruitgang boek je volgens mij pas met een goede losse eindversterker of een behoorlijke upgrade qua receiver: 2805 of 3805 of zoiets.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Y'ello

mmm, juist ja... Ik heb alleen geen 3805 geld :'(

Als ik mijn eigen versterker goed kan verkopen, lijkt mij dit wle een nuttige upgrade,
Hij ondersteund ook DTE-es enzo, wat ik nu ook heb. En ik weet zeker dat hij pre-outs heeft, zodat ik in de toekomst altijd nog een aparte eindversterker kan aanschaffen.

Oja, ik kan waarschijnlijk mijn reciever voor het zelfde geld verkopen als die 3802 te koop staat

MvGr,
Denon avr1803
Denon dvd700
Front: JBL Ti-2k (yellow)
Back:  Infinity Primus 160 Center: Infinity Primus C25 Sub: Infinity PS8 Creative Audigy 2 Platinum Pro

Peerless Monster

QuoteOnmogelijk...

Onzin. Er is heel veel mogelijk. Met een beetje solderen kun je een eind komen.
Je versterker heeft intern nml een voorversterker deel en een eindversterkingsdeel.
Je moet alleen wel kunnen solderen en verstand hebben van electronica...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bryan vd B

Quote from: Peerless Monster on May  9, 2005, 16:47:55
Onzin. Er is heel veel mogelijk. Met een beetje solderen kun je een eind komen.
Je versterker heeft intern nml een voorversterker deel en een eindversterkingsdeel.
Je moet alleen wel kunnen solderen en verstand hebben van electronica...

Hi,

zat daar zelf ook over te denken als optie te geven maar denk dat dat de bedoeling niet is :-X

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Y'ello

euh, er zit nog garantie op mijn receicer, dus ik ga hem nu nog liever niet modificeren.  ;)

Maar wat is jullie mening over die 3802? ik zou dan van 110 naar 150 watt per kanaal gaan.
Ik zou denken dat dit al een stap in de goede richting zou zijn!
Denon avr1803
Denon dvd700
Front: JBL Ti-2k (yellow)
Back:  Infinity Primus 160 Center: Infinity Primus C25 Sub: Infinity PS8 Creative Audigy 2 Platinum Pro

VlisChris

Zijn de verschillen tussen de 3802 en de 3805 nu werkelijk zo groot te noemen?
Of is het dat de pre van de 3805 echt veel beter is?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bryan vd B

Quote from: Y'ello on May  9, 2005, 16:53:29
euh, er zit nog garantie op mijn receicer, dus ik ga hem nu nog liever niet modificeren.  ;)

Maar wat is jullie mening over die 3802? ik zou dan van 110 naar 150 watt per kanaal gaan.
Ik zou denken dat dit al een stap in de goede richting zou zijn!

Hi,

ja de voeding is groter dan die van de 1803 en het vermogen zal het geheel iets evenwichtiger laten klinken maar ik kan niet voor jouw bepalen of dat is wat je nu echt wil.
bij aanschaf heb je wel de mogelijkheid om later alsnog een eindtrap toe te voegen dus deze overweging moet je zelf maken.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

irtimit

#13
Laat hem tweaken door soundevelution ofzo.
Er zullen wel mensen zijn die dat kunnen...(ik niet :) )


Is al gezegd, sorry
PM11_SA15_ST15_B&W804D2_Bifocal_Kimber Select

bryan vd B

Quote from: Y'ello on May  9, 2005, 16:26:07


Oja, ik kan waarschijnlijk mijn reciever voor het zelfde geld verkopen als die 3802 te koop staat

MvGr,

dan is voor mij de keuze natuurlijk snel gemaakt als je bij denon wil blijven want erop vooruit gaan doe je dan altijd toch??
Wat is eigenlijk je budget?

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Richi

Ik ben ook bezig geweest met een Yamaha receiver bij Art Speak. Daarop zitten ook geen pre-outs. Omdat deze receivers zo digitaal en ingewikkeld zijn opbouwd (IC's voor allerlei functies), kwam het er op neer dat Yamaha NL de pre-outs erop moest zetten. En dan is het prijstechnisch al niet meer interessant. In dat geval zou ik ook voor de 3802 gaan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Y'ello

Mmm, die 3802 is al verkocht.... :'(

Mijn budget zal op dit moment op iets van 400 euro liggen, het lijkt mij beter dat ik even een maand door spaar.
Eind deze maand komt namelijk mijn vakantiegeld ;D
Het liefst blijf ik wel bij Denon. Ik heb toch een zwak voor dit merk, en de sound spreekt mij enorm aan. Misschien is er dan nog wel een tweedehands AVC-A10SE ofzo...
Zien jullie nog andere mogelijkheden? Of modellen die ik echt op mijn lijstje zou moeten zetten? Dan heb ik het over een budget van 800-1000 euro.

Denon avr1803
Denon dvd700
Front: JBL Ti-2k (yellow)
Back:  Infinity Primus 160 Center: Infinity Primus C25 Sub: Infinity PS8 Creative Audigy 2 Platinum Pro

bryan vd B

#17
hi,

Als je budget over een maand 800 euro bedraagt en je wil bij denon blijven zou ik zeker eens gaan kijken naar de tweedehands aangeboden avc-a10se want dit is wel heel iets anders als de 3800 serie hoor 8).
Er valt altijd wel iets te regelen dat degene hem voor je reserveerd denk ik.

Bryan


ps: wat ik ook altijd een heel mooi merk vind is NAD!! deze zijn klinken altijd lekker muziekaal en in stereo zijn ze helemaal mooi.
De voedingen zijn altijd overbemeten en klinken daarom zelf onder zware omstandigheden zelfs nog evenwichtig.
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Peerless Monster

Quoteps: wat ik ook altijd een heel mooi merk vind is NAD!! deze zijn klinken altijd lekker muziekaal en in stereo zijn ze helemaal mooi.
De voedingen zijn altijd overbemeten en klinken daarom zelf onder zware omstandigheden zelfs nog evenwichtig.

Je moet ook houden van de hoeveelheid ruis die ze uitstoten ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FFF

Ik zou idd een compleete receiver aanschaffen van een ander niveau.

Die ti 2k''s zijn veelbelovende speakers als je ze het juiste eten geeft.

Ik ben zelf minder kapot van denon, maar als het geluid je aanstaat zou ik idd naar de zwaardere serie's gaan kijken zoals de 10 se.

bryan vd B

Quote from: Peerless Monster on May 10, 2005, 10:17:16
Je moet ook houden van de hoeveelheid ruis die ze uitstoten ;)

hi,

ik had daar weinig tot geen last van :) en na modificatie door NAD zelf was het helemaal verwaarloosbaar.
Ik vind de NAD's gewoon mooier als de denon's maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Peerless Monster

Bryan,

Je zegt hetzelf al. Na modificaties (waarschijnlijk afscherming van draden ed intern), is het ruisniveau verwaarloosbaar.
Maar niet iedereen zit te klooien in zijn eigen apparaat (of door anderen)...

Vind NAD overigens vrij leuk om te luisteren in stereo, maar qua processing in DD of DTS lopen ze gigantisch achter op Denon.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bryan vd B

Quote from: Peerless Monster on May 10, 2005, 12:37:04
Bryan,

Je zegt hetzelf al. Na modificaties (waarschijnlijk afscherming van draden ed intern), is het ruisniveau verwaarloosbaar.
Maar niet iedereen zit te klooien in zijn eigen apparaat (of door anderen)...

niet door anderen maar door NAD zelf ;)

Vind NAD overigens vrij leuk om te luisteren in stereo, maar qua processing in DD of DTS lopen ze gigantisch achter op Denon.

Ze lopenb inderdaad wel iets achter maar goed vind de machines nog steeds erg mooi opgebouwd voor een receiver ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

wil

Quote from: Y'ello on May  9, 2005, 15:50:18
Ik vind alleen dat ze wel een beetje meer punch mogen gebruiken. Nu zie je vaak voor een leuk prijsje een tweede hands eindversterker langskomen. Ik heb alleen het het probleem dat mijn denon receiver geen pre outs heeft  :-\
Maak een goede afweging, ook met het oog op de toekomst. Je zegt dat je wel geld over hebt voor een tweede hands eindversterker, maar dat een andere receiver mét pre-outs dan weer te duur wordt. Ik snap je probleem heel goed, maar ik denk dat je het beste gewoon kunt blijven sparen. De inruilwaarde voor dit soort receivers is erg laag, dus hoe langer je ermee draait, des te lager de afschrijving wordt. Zorg dat je na een tijd een mooi bedrag bij elkaar hebt gespaard en ga dan eens kijken naar een dikke receiver of een mooie prepro/eindamp combi die helemaal jouw walhalla is bij de speakers die nu al jouw walhalla zijn. Dan kan je gelijk de goede match uitkiezen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Y'ello

Jongens, allemaal bedankt voor jullie input!
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga doorsparen voor een zwaardere/mooiere receiver. Misschien zelfs wel met een pre/pro. Dan wil ik het ook in een keer goed doen.

Duz, even sparen en alvast maar alvast goed kijken wat ik wil en wat me aanstaat ^-^
Denon avr1803
Denon dvd700
Front: JBL Ti-2k (yellow)
Back:  Infinity Primus 160 Center: Infinity Primus C25 Sub: Infinity PS8 Creative Audigy 2 Platinum Pro