eVe II

Gestart door fireman, april 29, 2005, 15:56:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fireman

Citaat van: sphere op juni  9, 2005, 18:40:24
Robbo vraagt gewoon hetzelfde wat Wowly vraagt daar en ik link naar jouw antwoord.


Ahaaaa.... snaphet  ::)

effe een ander vraagje. Hoe link jij dat je dan midden op de pagina uitkomt? Ook misschien iets heel simpels maar goed.


On topic: Het geheel klinkt heel erg open en gedetailleerd. Echt goed luisteren heb ik nog niet kunnen doen. Vanavond kan ik beter luisteren. maar op het eerste gezicht lijkt het van meer kanten sprankelender. Het spetterd er van af. Echt rete strak. Na het weekend nog de sub-kast vullen met glaswol. En dan is 'ie behoorlijk end af.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

sphere

Je linkt naar het bericht ipv het topic. Op zelfbouw is het links van "Geplaatst" en hier is het links van de titel naast het bericht.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

fireman

#102
weet iemand waar ik van die losse busjes kan kopen om op mijn LS-kabels te knellen. ik heb nl een setje WBT spades gekocht (tweedehands)



en om die optimaal te monteren wil ik mijn LS-kabel voorzien van zo'n busje welke ik dan perfect in de spade kan plaatsen.

Ik heb die WBT doos wel eens gezien maar het staat me bij dat dat de hoofdprijs was. En ik heb er niet zo heel veel nodig.

dit is die WBT doos



Ps: weet iemand een totaal prijslijst van alle WBT producten?




en weet iemand nog een setje van deze binding posts

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Heb net in de sub-kast het glaswol gedaan. Zo op het eerste gehoor kinkt het allemaal wat korter/strakker. Ik heb het er losjes ingedaan. Niet strak tegen elkaar. Is dat voldoende voor glaswol?

Kan helaas even geen digi-pic maken omdat mijn cam is uitgeleend.

vanavond kan ik beter luisteren.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ralph w

Weleenswaar geen echte WBT maar voor $4.80 (per paar) een stuk goedkoper

http://eshop.diyclub.biz/product_info.php?cPath=154_165&products_id=384

fireman

daarintegen zijn andere spullen weer heel prijzig

zie deze M-caps, ruim twee keer zo duur -> http://eshop.diyclub.biz/product_info.php?cPath=154_148&products_id=288
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

@DennisG: welke capacitor werd er nu nog extra overheen gezet?

zie hier de lijst -> http://www.bmm-electronics.com/Producten_c.asp?Productgroep_B_ID=364&Productgroep_A_ID=12

en dan om C2?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

DennisG

Citaat van: Fireman op juni 13, 2005, 18:54:26
@DennisG: welke capacitor werd er nu nog extra overheen gezet?

zie hier de lijst -> http://www.bmm-electronics.com/Producten_c.asp?Productgroep_B_ID=364&Productgroep_A_ID=12

en dan om C2?

Ha Robbert,

Een ERO MKP1830 0,01uF 100VDC. Ik weet dat Latout ze in het assortiment heeft (www.latout.nl). Het werkt zelfs bij een silver/oil. Op de site van Tony Gee kun je er meer over lezen, maar ik spreek uit eigen ervaring.

Groet,
Dennis

fireman

OK, ik moet kiezen. Gezien mijn budget wat ik er voor over heb :)

Tussen de 6,8 uF MKP +





en de 6,8 uF Mundorf supreme:



Beide 800 V en ik heb in totaal daar 4 van nodig.

Heb ook naar de S/O versie gekeken van Mundorf maar om nou voor €236,- aan C's uit tegeven vind ik een beetje tegortig.  En de prijzen heb ik hier en daar vergeleken. Die schelen niet zo veel met elkaar. overal bijna even duur. Tenzij jullie een goed(koop) adres weten.


als jullie ervring hebben tussen deze twee merken en type's dan moet je het maar even laten weten.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Iemand bekend met deze draad: RMcLz / H07RN-F 450/750 V 3G 1,5mm²

Is een 220 draad. Als ik naar de aders kijk dan zijn ze niet van koper maar van staal. Althans dat lijkt zo want als ik er een stukje afknip dan zie ik wel een kopere gloed op de uiteinde. Ik kan er helaas geen pic van maken. het heeft een neopreenmantel.

Iemand bekend met deze draad? Ik wil er namelijk een powerkoord van maken.

Het lijkt wel van dat wasmachinedraad.


EDIT:

Hier heb ik wat kunnen vinden over de eigenschappen: http://www.donne.nl/html/prod/7.htm#RMcLz
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Zo, heb mijn digicam weer terug. Hier de laatste pics.

   

(links)Trespaplaat in de kast gefreest. Plaatje is 6 mm dik. Mooi vlak weggewerkt. Later volgen nog de WBT aansluitingen. om het geheel mooi af te maken.
(Rechts) De kleine snake die het signaal doorgeeft voor de topkast. Afgemonteerd met speakon LS-pluggen. Zodat er niet gauw een vergissng gemaakt kan worden met verkeert aansluiten.

BTW, dit is een grond lak. In een later stadium worden ze gespoten in een nog nader te bapalen kleur (moeders keuze :) )









   
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Erik van Voorst (in memoriam)

Strakke plaatjes...ben benieuwd naar "moeder's keuze"...

Wordt hij in een autolak hoogglans gespoten?
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

fgroen

Mooie plaatjes. Nog duidelijk afwerking noodzakelijk, maar dat gaan een paar hele strakke speakers worden.  :-*

Dat Trespa-plaatje voor aansluitingen is een goed idee! die houd ik in mijn achterhoofd!!!   8)
Kun je dat gewoon bij een houtboer kopen, of zijn daar speciale leveranciers voor?

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

ruud2

he, grappig je hebt de spikes omgedraaid.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

fireman

Citaat van: fgroen op juni 30, 2005, 10:21:58

Dat Trespa-plaatje voor aansluitingen is een goed idee! die houd ik in mijn achterhoofd!!!   8)
Kun je dat gewoon bij een houtboer kopen, of zijn daar speciale leveranciers voor?



Kan je gewoon bij de Big Boss opmaat laten zagen. Ik was € 2,50 kwijt voor twee plaatjes van 12 bij 14 cm

Citaat van: ruud2 op juni 30, 2005, 10:44:25
he, grappig je hebt de spikes omgedraaid.

Vind ik wel mooi van die RVS kegels. Die contraplaatjes (of hoe je die dingen ook noemt)  die zijn zwart en een beetje beschadigt. Krassen van het mikken. Doe je niets aan. vandaar lekker op zijn kop.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Wowly

.....mooi hoor!!! :o

Hoe klinken ze nu, ivm de dynaudio's?

fireman

Citaat van: Wowly op juni 30, 2005, 14:27:41
.....mooi hoor!!! :o

Hoe klinken ze nu, ivm de dynaudio's?

voller en nog krachtiger. even sprankelend. Maar nog completer. Omdat het laaggebied wat groter is geworden en daar zit ook een hoop muzikale informatie in.

Ja klinkt dus heel lekker. En vooral strak en gedetailleerd. ook in het laag gebied. Je hoort echt die bass gitaar aanslaan ipv een bass-stoot. Lastig uit teleggen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Wowly

#117
wauw!, wordt het niet eens tijd om je signature en pic aan te passen? (dit wordt mijn nieuwe speaker :) ?)

fireman

Heb inmiddels gekozen voor de Mcap, vanmorgen even opgepikt. En vandaag of morgen krijg ik nog een stel VISHAY C's om er overheen te zetten.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Audiofiel

Jeetje, ik heb dit topic helemaal gemist de laatste weken.  :-\
Die Eve is nog steeds mooi hoor! Ziet er allemaal netjes uit, en ook een prima filter er bij.

Wat ik mij wel afvroeg is hoeveel liter die topkast nu is. Ziet er op het eerste gezicht uit als erg weinig liters (iets van 15L of zo?) voor een gesloten 18W8545, of vergis ik me?
Die 21cm is een hele fraaie woofer.

Zodra je die facetten er in hebt, werd het direct een beauty zeg! Ben benieuwd in welke kleur je ze gaat spuiten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fireman

Citaat van: Audiofiel op juli 14, 2005, 13:58:54
Jeetje, ik heb dit topic helemaal gemist de laatste weken.  :-\
Die Eve is nog steeds mooi hoor! Ziet er allemaal netjes uit, en ook een prima filter er bij.

Wat ik mij wel afvroeg is hoeveel liter die topkast nu is. Ziet er op het eerste gezicht uit als erg weinig liters (iets van 15L of zo?) voor een gesloten 18W8545, of vergis ik me?
Die 21cm is een hele fraaie woofer.

Zodra je die facetten er in hebt, werd het direct een beauty zeg! Ben benieuwd in welke kleur je ze gaat spuiten.

Goed ingeschat, ca. 15 liter. Waarom te klein voor de 18W8545? De top kast zit ook nagenoeg vol met wol. Zuiverwol wel te verstaan.

Ik zit eraan te denken om ze wit te spuiten. Vallen ze niet zo heel veel op tegen de witte muur. En dan komen die units er mooi uit.

Wat voor kleur anders eigenlijk? Weet jij voorbeelden van mooi gekleurde speakers? meestal als je het ziet dan kan het er heel mooi uit zien. Ik zat ook aan antraciet te denken.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Audiofiel

Citaat van: Fireman op juli 14, 2005, 14:09:34
Goed ingeschat, ca. 15 liter. Waarom te klein voor de 18W8545? De top kast zit ook nagenoeg vol met wol. Zuiverwol wel te verstaan.
Ik had eerlijk gezegd er overheen gelezen dat je maar tot 80 Hz hoefde te gaan, dus 15 liter is prima!
Ze kunnen natuurlijk een stuk dieper: ik gebruik dezelfde units in mijn subs.


CitaatWeet jij voorbeelden van mooi gekleurde speakers? meestal als je het ziet dan kan het er heel mooi uit zien. Ik zat ook aan antraciet te denken.
Dat is zo persoonlijk. Wat en een mooi vind, vind de ander afschuwelijk. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fireman

En zoals ik al dacht. Met de postbode de VISHAY MKP 1837 0,01 uF. Er staat ook ERO op  ???

10nF  160 ero  1837 0414F, zal wel goed zijn :)



Vanavond even in mijn filter plakken :) Heel het filter weer even eruit en opnieuw opbouwen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Ik heb nog niet gesoldeerd. maar is dit een mooie opstelling of niet :)



Die kleine blauwe moet er overheen gezet worden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jaqo

Ziet er keurig uit. Na het solderen kun je alles nog aan elkaar lijmen het hot glue om trillen van de onderdelen onderling te voorkomen.

Dure hobby he 2 van die Mcaps?   :)

Groet,
Jacco
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid