Speakers inpassen in een satelietsysteem.....hoe ??

Started by msbox, April 7, 2005, 12:09:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

msbox

Ik heb bij mijn home cinema opstelling een 5.1 satelietsysteem met active subwoofer van pioneer.
Omdat dit voor muziek niet een mooi geluid geeft wil ik de frontspeakers vervangen.
Kan ik deze speakers zomaar vervangen, waar moet ik rekening mee houden en wie heeft tips voor goede niet al te dure speakers.

Maarten

R

De aansturing van de pioneer(versterking dus) zal op niet veel meer berekend zijn de satellieten. Het beste is het hetzelfde merk speakers, dezelfde serie en modellen. Aan gezien dat niet kan in je situatie kun je beperken tot hetzelfde merk. Ik denk dat je wel meteen mindere punten in je systeem aan et licht kan brengen. De eindversterking van de pioneer zal zeker niet sterk genoeg zijn.

kheikens

QuoteOmdat dit voor muziek niet een mooi geluid geeft wil ik de frontspeakers vervangen.

Ik draai nu anderhalf jaar met een 5.1 satelliet systeem van Tannoy en ben hier zeer over te spreken! Op den duur wil ik ook wel gaan vervangen en denk dan met het volgende rekening te moeten houden.
Bij het vervangen van je fronts door andere speakers krijg je bij films/ dvdmuziek dat je spraak/zang uit je oude centerspeaker komt en die zal heel anders klinken dan je fronts wat het geheel minder maakt. Daarom moet je direkt rekening houden dat je ook een centerspeaker vergelijkbaar met je fronts moet gaan kopen....tenminste dit is mijn mening. Het liefst daarna ook je rears,.....
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub