Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op januari 15, 2007, 14:28:04
PS Per sé schrijf je als per se... Het accent mag je achterwege laten ;D

En 'PS' wordt geadviseerd als P.S. te schrijven... :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Pjotr27

CitaatIemand nog interesse in een goedkope Element pagode

Ik niet maar misschien weet ik nog wel iemand, wie heeft hem te koop Rens?
Stuur anders maar een pm.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr



is er nog plek voor een Unico cd speletje 8)

ik ben er rond 19:30..hoop ik ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op januari 15, 2007, 17:17:50
is er nog plek voor een Unico cd speletje 8)

Uiteraard is er ruimte voor je Unico. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Veel plezier mannen vanavond...!!! Ik hoop dat de set zijn naam eer aan doet ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Ad, Peter en Rens zijn weer vertrokken. Het was weer een heel gezellig avondje. :D

Voor een verslag is het nog te vroeg, ik hoop dat de heren zich morgen melden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr



Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii$%$%*&*%%$%&iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinonderpieiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiwat een rotbeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihoudt dat ding dan nooit opiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiheb ik weeriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihopelijkiszijn ijn stereosetjebeterafgesteldiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiishitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidie bel blijftmaar gaaniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
hellupiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieindelijkdedeurgaatopeniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiIiiiiiiiiiiiiiiiigoedenavondiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilekkerebelhebjijiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiotwin

Ik ben benieuwd,de spitsstroken zijn zelfs van slag geraakt :)
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Citaat van: advr op januari 16, 2007, 08:16:14

Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii$%$%*&*%%$%&iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinonderpieiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiwat een rotbeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihoudt dat ding dan nooit opiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiheb ik weeriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihopelijkiszijn ijn stereosetjebeterafgesteldiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiishitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidie bel blijftmaar gaaniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
hellupiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieindelijkdedeurgaatopeniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiIiiiiiiiiiiiiiiiigoedenavondiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilekkerebelhebjijiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!

Hahahahaha, de bel bleef maar rammelen.
Zelfs zonder hem aan te raken. Gelukkig waren jullie me voor in ieder geval.
Was weer een top avond. Kort, maar top.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr



het was weer erg gezellig en ach, we hebben ook cd's gedraaid ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

We hebben geluisterd naar de Plinius tegenover de gemodificeerde Parasound combi (loopwerk+DAC). Daarna hebben we de Unico vergeleken met de Parasounds. Voor alle spelers hebben we dezelfde interlink gebruikt. Tevens hadden alle apparaten dezelfde stroomkabel, behalve de Plinius die de meegebrachte Siltech van Peter kreeg. Het was een heel interessant vergelijk.

Ik wacht overigens even met het plaatsen van mijn verslag; ik wil eerst de andere heren de gelegenheid geven om hun pennevruchten aan het scherm toe te vertrouwen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: Audiofiel op januari 16, 2007, 10:56:10

Ik wacht overigens even met het plaatsen van mijn verslag; ik wil eerst de andere heren de gelegenheid geven om hun pennevruchten aan het scherm toe te vertrouwen. ;)

da's gemeen :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op januari 16, 2007, 10:58:07
da's gemeen :o :o

Nee hoor. Ik wil niet sturend optreden door eerst mijn mening te geven. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op januari 16, 2007, 11:01:51
Nee hoor. Ik wil niet sturend optreden door eerst mijn mening te geven. :)

De mijne komt wel wat later denk ik.
Veel werk...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op januari 16, 2007, 13:12:28
De mijne komt wel wat later denk ik.
Veel werk...

Ik wacht rustig af, de mijne staat hier klaar in Word. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Markaudio

Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

advr

nog geen tijd, heb vanalles nog te doen.

maar de Plinius en de Parasound/dac loopwerk zijn wel aan elkaar gewaagd. de parasound heeft mijn lichte voorkeur maar het is maar hoe je het bekijkt.
met allebei zou ik oud kunnen worden.
de unico is geen partij al doet ie sommige dingen wel eg goed. hij is over het algemaan wel ieler in het geluid, de plaatsing staat niet als een huis maar hij laat erg veel horen, is niet scherp en ik kan er goed mee leven in ieder geval.
de plinius hing aan de siltech de unico niet, da's wel een verschil want de unico is powercord gevoelig.

verder was het super gezellig in een overvolle maar heerlijk gemoedelijk ingericht. jammer dat ik vroeger weg moest maar helaas moest ik nog wat werken. (23:30....)

wat Ursela (?) allemaal niet toelaat zeg....

voor herhalig vatbaar.

de audiostats zijn immens groot!! ;D ;D

triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing ;D

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op januari 16, 2007, 22:17:28
de plinius hing aan de siltech de unico niet, da's wel een verschil want de unico is powercord gevoelig.

Zowel de voorversterker, de Parasound DAC, het Parasound loopwerk als de Unico hingen aan een powercord van ArtSpeak. Dezelfde persoon dus die beide Parasounds onder handen heeft genomen. ;)

Citaatwat Ursela (?) allemaal niet toelaat zeg....

Ursula is de naam. Tsja, wat kan ik zeggen... Ik bezit de WAF die menig forumgenoot wil hebben.

Citaatde audiostats zijn immens groot!! ;D ;D

Dat is een contaminatie van 2 merken. Het is Acoustat. ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr


sorry voor de fouten ;D

ik was al blij dat ik enig response kon typen ;D

voor mij de eerste kennismaking met de Acoustats 1, 2 en 3. ze hebben een ander beleveing dan een normaal speakertje. ik kan me ook goed voorstellen dat Arjen en helemaal verslingerd is geraakt aan dit soort geluid. het os heel pakkend en neemt je mee in de muziek. heel direct. daar hou ik ook wel van. alleen maar 1 luisterplek dat is het enige nadeel en je hebt er een joekel van een eindbak voor nodig.   :P
maar voor de rest wel een verslavend geluidje.

bedankt nogmaal voor de gastvrijheid, koffie, water, koek bij de koffie en de heerlijke kaas... ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Ik zal het verhaaltje wat ik sinds gisterochtend klaar heb staan toch maar even posten, voor de wachtende lezers onder ons. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

(deel 1/3)

Na een gezamenlijk bezoek aan Pjotr, waarbij we zijn Nieuw-Zeelandse Plinius CD-101 CD-speler hebben vergeleken met de Canadese Classé CD-100, is het hele clubje bij Peerless Monster langsgegaan voor een tweede ronde (waar ik helaas niet bij kon zijn). Dit keer was ik zelf aan de beurt als 'host'. De te vergelijken CD-spelers zijn de Plinius van Peter, de Italiaanse Unison Unico CD van Ad en de Amerikaanse Parasound 2000 loopwerk/DAC van ondergetekende. Naast heel gezellig en ontspannen, werd het ook een interessante avond.


Gelijke monniken, gelijke kappen

Ik ben een groot voorstander van het wijzigen van slechts 1 component bij een luistersessie om zoveel mogelijk extra invloeden uit te sluiten. Daarom heb ik afwijzend gereageerd op de suggestie om eventueel ook interlinks uit te proberen. Dat is meer iets voor een aparte sessie. Alle CD-spelers zijn deze avond dan ook op dezelfde manier aangesloten, via een gebalanceerde kabel (Madrigal HPC). Dit is een redelijk neutrale kabel die, ik in iedere set waarin ik hem gehoord heb, in ieder geval altijd hetzelfde karakter heeft. Dus geen superdure exotische kabel. Ik gebruik meerdere van deze kabels in mijn set, dus we konden steeds twee CD-spelers tegelijk aansluiten op de voorversterker, die over 2 gebalanceerde ingangen beschikt. Afgezien van de wat lange 'vrijgeef'-tijd van de CD-spelers kun je zo op je gemak redelijk snel wisselen van CD. De derde speler stond bij het afwachten op zijn beurt ondertussen lekker op de stroom.

De Plinius arriveerde als eerste ter plaatse, dus – na alle spelers een klein uurtje opgewarmd te hebben – ging het eerste vergelijk tussen de Amerikaanse Parasound en de Plinius. Peter zat het eerste half uur als enige op de hotspot, dus de rest moest even wachten om een goede beoordeling te kunnen maken. Na een bezoek op de hotspot, kon ik mijn mening ook vormen. Het gaat hier om twee spelers op een zeer hoog niveau, dus er is geen goed of fout, geen winnaar of verliezer.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

(deel 2/3)

Het valt mij op dat de Plinius vrijwel hetzelfde karakter naar voren laat komen als ik hoorde bij de sessie bij Peter thuis. De Plinius is gek op klassieke muziek, en dan vooral van lichte muziek. Wordt de muziek drukker (complexer), dan laat hij naar mijn mening wat meer steken vallen. Het is dan moeilijker om dan de losse lijnen te volgen. Ook de ruimtelijke afbeelding is heel anders. Tuck & Patti klinken dichter bij elkaar, de gitaar van Tuck wil nog wel eens onbedoeld tegen Patti aanstoten. Bij de Parasound staan ze meer los van elkaar en kan ik de noten beter volgen. Ook is het opvallend dat het hoofd van Patti bij de Plinius een stuk groter is; bij de Parasound heeft ze meer normale proporties. Wel gek, want de Parasound klinkt weliswaar breder (en dieper), maar toch is haar hoofd niet (ietwat) vergroot zoals bij de Plinius die een minder breed (en ook iets diep beeld) neerzet. De Plinius lijkt ook wat meer laid-back en zet de stage iets verder naar achteren neer (ongeveer 85% achter en 15% voor de speakers) in plaats van de Parasound (ongeveer 70% achter en 30% voor de speakers).

Bij het vergelijken van de 'Entree'-track van de NVG ProCéDé vallen nog meer verschillen op. Hier loopt Norbert Veel zijn opnamestudio in vanaf vele meters afstand, doet gordijnen open, loopt over een houten vloer, een trap op en de studio in totdat hij zuchtend neerploft in een bureaustoel tot op enkele decimeters verwijderd van de luisteraar. Een hele fraaie opname om diepte te beoordelen. Zowel de Plinius als de Parasound laten hier een indrukwekkend plaatje zien, met veel ruimteafbeelding. De Plinius weet ons vieren het meest te laten 'schrikken' bij het zuchtend neerploffen. De Parasound daarentegen geeft de tikkende klok en de naderende voeten weer mooier weer. Bij Tuck & Patti viel al op dat de Plinius weliswaar een te groot hoofd neerzette, maar wel een heel intiem beeld kon oproepen. Dat was hier dus ook het geval met het 'schrikeffect'. Ook valt mij op dat het midhoog tot hoog van de Nieuw-Zeelander soms een klein tikkeltje lijkt aangezet, wat bij bepaalde opnames tot een beetje scherpte kan neigen.

Zelf vind ik het wat natuurlijker beeld van de Parasound prettiger om naar te luisteren. Vooral de extra rust en het mooier uitsterven van klanken en de nauwkeuriger aftekening in de ruimte vind ik mooi. Bij de Plinius is de directheid vaak weer prettig, vooral in combinatie met lichte muziek waarbij er zich niet teveel tegelijk zich afspeelt. De verschillen tussen de twee spelers zijn zeker niet extreem te noemen, maar wel duidelijk waarneembaar. Ik vind de verschillen groter dan bij de eerdere Classé-Plinius vergelijking. De Classé vind ik qua karakter ook meer tussen de Parasound en de Plinius inzitten. Gemeenschappelijk vind ik het strakkere en diepere laag bij de Classé en de Parasound.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

(deel 3/3)

En dan valt de beurt ten deel aan de Unico, die wachtend aan de stroom vanaf de zijlijn heeft 'toegekeken'. Ad had tevoren al gezegd dat het vergelijk misschien niet helemaal eerlijk is, aangezien de Italiaan zich in een prijsklasse bevind die ongeveer de helft is van de Canadees, Amerikaan en de Nieuw-Zeelander. Maar interessant is zo'n vergelijk natuurlijk altijd en Ad is in de markt voor een betere speler, dus voor hem levert zo'n vergelijk (hopelijk) nuttige informatie op.

Het eerste wat opvalt is dat het gewoon lekker klinkt, deze CD-speler met buizenuitgang. Prima speler. Terwijl Rens en ik snel even naar de inmiddels 6 maanden oude baby kijken voordat deze weer gaat slapen, luisteren Peter en Ad vast twee nummers op de Unico en de Parasound. Wanneer wij weer beneden komen, glunderen ze samen dat deze Unico eigenlijk toch wel een stuk lekkerder klinkt dan de Parasound. Rens en ik kijken elkaar aan, want hoewel we ongeveer haaks op de hotspot zitten, klinkt het ook daar een stuk minder 'los' en ruimtelijk. Ze proberen ons voor de gek te houden, maar helaas... Een kort bezoek aan de hotspot maakt het duidelijk: het onderscheidend vermogen is beduidend minder dan dat van de andere spelers. Zoals Ad het zelf verwoordt: "Het is meer een brei". Tuck lijkt ongeveer bij Patti op schoot te zitten spelen op zijn gitaar, terwijl zijn meer dan 80 kg zwaardere vrouw aan het zingen is... Het is natuurlijk ook het grote contrast met de twee vorige spelers die het verschil zo groot maakt. Daarmee vergeleken is het wat plat en vermoeiend. Niettemin een prima speler, die de Philips CD-101 die bij aankomst de set stond warm te spelen – ondanks opmerkingen van Rens die anders deden vermoeden – moeiteloos wegspeelt.

Het was weer een gezellig luisteravondje met oude bekenden. Je leer elkaar beter kennen, maar ook de manier waarop de ander luistert. De beluisterde spelers van deze avond en de vorige sessies zijn stuk voor stuk goede CD-spelers. Maar de verschillen zijn ook duidelijk te horen en in de hogere categorieën komt naast de individuele kwaliteit daar vaak ook smaak aan te pas. Peter heeft een andere smaak dan Rens of Ad, dus het kan heel goed dat niet iedereen dezelfde keuze maakt. Ik ben zelf heel tevreden met mijn eigen keuze en dat is na deze avond ook niet veranderd. Ik heb de Parasound eerder in een direct vergelijk naast de Classé gehoord en nu ook naast de Plinius. Voor mij is de betere ruimtelijke aftekening, het fraaier uitsterven van klanken en het feit dat er meer 'lucht' of 'ademruimte' om instrumenten heen zit de belangrijkste muzikale drijfveer om voor mijn eigen speler te kiezen. Maar laten we wel wezen: het gaat hier qua uiterlijk weliswaar om een minder mooie speler, maar de prijs van deze Parasound combinatie inclusief modificaties ligt dicht bij de nieuwprijs van de Classé of de Plinius.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.