Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op juni 16, 2010, 10:47:05
Mijn vraag verkeerd gesteld denk ik.
Passief aansluiten in de zin van op de Acoustats zelf...
Want zat het filter nu in de acoustats zelf of in de baskast van de originele Acoustats?

In de Acoustat ESL's zit geen filter. Die laat full range door naar aangelosten laagkasten.

In de originele baskast van de Acoustat zat dus een passief (zij het zeer laagwaardig) filter.

CitaatIk weet niet of zo'n behringer een meerwaarde heeft in de set en dan moet je hem toch actief aansluiten op de versterker aansluiten?

Klopt. Maar dat is ook meteen het grote voordeel. Actief filteren (gedeelte frequentiebereik versterken) is altijd beter dan passief filteren (ongewenst deel verwijderen). Je hebt alleen wel extra versterkerkanalen nodig.

CitaatIk heb namelijk op de Sunfire nog 1 kanaal over ipv 2...

Je huidige sub is ook mono, dus wat dat betreft maakt dat weinig uit. Je kunt dan ook met 2 laagkasten draaien in serie (8 ohm) of parallel (2 ohm) als die versterker echt zo stabiel is als Bob Carver wil doen geloven. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audiofiel op juni 15, 2010, 13:27:51
En een Classé CAV-500 staat hier op logeren. 8)

Tijdens het logeren heeft de CAV-500 te koop gestaan voor een kennis van mij. Helaas is er toen wat mis gegaan met een mogelijke inruil op een nieuwe set doordat een koper (lid van dit forum nota bene) ineens niet meer kwam opdagen.

Omdat de kennis daardoor benadeeld (inruilmoment was voorbij) werd heb ik vlak voor mijn vakantie als oplossing de versterker van hem overgekocht. Helaas moet ik hem zelf wel weer te koop aanbieden, want ik kan het geld niet echt missen op dit moment. Dus nog steeds staat hier een mooie CAV-500 in het rack, maar nu zit mijn eigen geld er in. Voor de geïnteresseerde: voor €4000 mag deze krachtigste meerkanaals Classé van eigenaar wisselen.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Even een update. Mijn stereo highend voorversterker is gisteren met een nieuwe eigenaar meegegaan. Volgens mij wordt die er net zo blij mee als ik er zelf bijna 7 jaar mee ben geweest:

Citaat van: HuubFIk heb het laatste jaar verschillende voorversterkers in huis gehad (ook tamelijk dure, ook gebalanceerd) maar mijn DACT volumeknop was uiteindelijk steeds de beste. Daarom was ik het geloof in de invloed van voorversterkers een beetje kwijtgeraakt.

De ML is van een andere orde/planeet. Meer inzicht, een ontzettend diep en gedefinieerd laag, autoriteit, meer ruimtelijkheid. Ik hoor/merk/voel veel dingen die ik nog nooit gehoord heb in de muziek. Merkwaardig dat dat door een stapje in de keten geregeld kan worden. Ik heb zo'n grote verbetering maar 1 keer eerder meegemaakt, bij de ontdekking van de Digital Lens.

Mark L. #38 blijft dus. Het heeft weinig zin de stap weer terug te maken.

8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Morgen krijg ik mijn nieuwe stereo voorversterker. Een upgrade (als het goed is). Voor het eerst in de afgelopen 8 jaar heb ik eerst iets verkocht voordat ik iets nieuws had gekocht. Normaal doe ik dat nooit om eventuele teleurstellingen te voorkomen. Dit keer dus een (kleine) gok.

Ik vertel nog even niet welke de nieuwe is. Binnenkort meer, hij moet er eerst staan. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op oktober 24, 2010, 17:58:20
Morgen krijg ik mijn nieuwe stereo voorversterker. Een upgrade (als het goed is). Voor het eerst in de afgelopen 8 jaar heb ik eerst iets verkocht voordat ik iets nieuws had gekocht. Normaal doe ik dat nooit om eventuele teleurstellingen te voorkomen. Dit keer dus een (kleine) gok.

Ik vertel nog even niet welke de nieuwe is. Binnenkort meer, hij moet er eerst staan. ;D

Ben benieuwd!!
Have fun!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op oktober 24, 2010, 17:58:20
Morgen krijg ik mijn nieuwe stereo voorversterker. Een upgrade (als het goed is). Voor het eerst in de afgelopen 8 jaar heb ik eerst iets verkocht voordat ik iets nieuws had gekocht. Normaal doe ik dat nooit om eventuele teleurstellingen te voorkomen. Dit keer dus een (kleine) gok.

Ik vertel nog even niet welke de nieuwe is. Binnenkort meer, hij moet er eerst staan. ;D

En?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Ja hallo, de halve dag is al voorbij en nu weten we nog niets! >:(
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kjelt

Citaat van: Richi op oktober 25, 2010, 12:47:51
Ja hallo, de halve dag is al voorbij en nu weten we nog niets! >:(
Tja
OF:
1)
CitaatBinnenkort meer, hij moet er eerst staan.
Hij staat er nog niet  ???
OF:
2) Hij staat er en hij is zo mooi  8) dat hij de tijd en de rest van de wereld om zich heen vergeet, incl. onvoorstelbaar voor sommigen, het ht forum
OF:
3) Hij staat er en hij is zo teleurgesteld  :( dat hij naar de fles heeft gegrepen en daardoor de rest van de wereld om zich heen vergeet, incl. onvoorstelbaar voor sommigen, het ht forum
:D

ajbeefde

Citaat van: Kjelt op oktober 25, 2010, 12:59:22
Tja
OF:
1)  Hij staat er nog niet  ???
OF:
2) Hij staat er en hij is zo mooi  8) dat hij de tijd en de rest van de wereld om zich heen vergeet, incl. onvoorstelbaar voor sommigen, het ht forum
OF:
3) Hij staat er en hij is zo teleurgesteld  :( dat hij naar de fles heeft gegrepen en daardoor de rest van de wereld om zich heen vergeet, incl. onvoorstelbaar voor sommigen, het ht forum
:D

;D ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Arjen aan de fles, dan moet het wel heel erg zijn!  :unhappy:

We wachten af...
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

De vv moet van goede huizen komen om de 38 eruit te spelen, dus ik ben benieuwd!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Ik was gister op een beurs en daarna 's avonds op een seminair, niets aan de hand jongens. ;D


Tussendoor de versterker gekregen (werd thuisgebracht) en deze pas vannacht aangesloten. Het eerste nieuws is: hij doet het prima. Het tweede nieuws is dat ik een forse verkoudheid heb en mijn oren en voorhoofdsholtes behoorlijk dicht zitten... Hij klinkt nu al goed, maar serieus luisteren is momenteel wel wat lastig met al die 'watten' in de oren. :notify:


Ik heb nog even geen eigen foto's, maar zo ziet hij er uit. Voorversterker met separate voeding (70.000uF). Ik heb overigens een zwarte uitvoering:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2010, 13:29:19
Ik was gister op een beurs en daarna 's avonds op een seminair, niets aan de hand jongens. ;D


Tussendoor de versterker gekregen (werd thuisgebracht) en deze pas vannacht aangesloten. Het eerste nieuws is: hij doet het prima. Het tweede nieuws is dat ik een forse verkoudheid heb en mijn oren en voorhoofdsholtes behoorlijk dicht zitten... Hij klinkt nu al goed, maar serieus luisteren is momenteel wel wat lastig met al die 'watten' in de oren. :notify:


Ik heb nog even geen eigen foto's, maar zo ziet hij er uit. Voorversterker met separate voeding (70.000uF). Ik heb overigens een zwarte uitvoering:



Aha the Moon!!
Mooi man.

Hopelijk gaat het snel goed met je verkoudheidje...
In ieder geval veel plezier met je nieuwe aankopen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2010, 13:29:19
Ik was gister op een beurs en daarna 's avonds op een seminair, niets aan de hand jongens. ;D


Tussendoor de versterker gekregen (werd thuisgebracht) en deze pas vannacht aangesloten. Het eerste nieuws is: hij doet het prima. Het tweede nieuws is dat ik een forse verkoudheid heb en mijn oren en voorhoofdsholtes behoorlijk dicht zitten... Hij klinkt nu al goed, maar serieus luisteren is momenteel wel wat lastig met al die 'watten' in de oren. :notify:


Ik heb nog even geen eigen foto's, maar zo ziet hij er uit. Voorversterker met separate voeding (70.000uF). Ik heb overigens een zwarte uitvoering:



Nice !!!

Veel luisterplezier (als de watten er uit zijn) !!!!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kjelt

Vast wel erg mooi maar ik had eigenlijk een Classe Omega verwacht   ;)
Overigens verbaasd het me telkens weer dat als het over versterkers gaat, fabrikanten de primaire ontkoppel- of voedings- capaciteit als kwaliteitskenmerk opgeven.
Niets zo gemakkelijk en betaalbaar om daar een groot getal van te maken zonder dat het ook maar iets over de kwaliteit van het eindproduct zegt  ;)

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op oktober 26, 2010, 14:18:30
Vast wel erg mooi maar ik had eigenlijk een Classe Omega verwacht   ;)

Als ik die ooit voor een mooie prijs kan krijgen, zal ik dat doen. Vooralsnog is dat mij teveel geld.

CitaatOverigens verbaasd het me telkens weer dat als het over versterkers gaat, fabrikanten de primaire ontkoppel- of voedings- capaciteit als kwaliteitskenmerk opgeven. Niets zo gemakkelijk en betaalbaar om daar een groot getal van te maken zonder dat het ook maar iets over de kwaliteit van het eindproduct zegt  ;)

Waarom deze conclusie? Wie zegt dat Moon dit als kwaliteitskenmerk opgeeft? Dat is jouw eigen conclusie. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

daxie

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2010, 14:33:36
Waarom deze conclusie? Wie zegt dat Moon dit als kwaliteitskenmerk opgeeft? Dat is jouw eigen conclusie. ::)

Jij geeft het mee in de ene zin die je er over schrijft. Dat betekent dat jij het een belangrijk item vindt... Als dat niet zo zou zijn zou je het niet vermelden. Dan had je gewoon "een aparte voeding" kunnen schrijven.

Audiofiel

Citaat van: daxie op oktober 26, 2010, 15:00:05
Jij geeft het mee in de ene zin die je er over schrijft. Dat betekent dat jij het een belangrijk item vindt... Als dat niet zo zou zijn zou je het niet vermelden. Dan had je gewoon "een aparte voeding" kunnen schrijven.

Ook dat is een eigen conclusie. ::)


Ik vind het een opmerkelijk getal voor een voorversterker (veel eindversterkers hebben een lagere voedingsreserve) en daarom vermeld ik het. Het is niet mijn bedoeling dat er nu in mijn topic tal van discussies gaan ontstaan over het nut daarvan... zonder dat iemand ooit heeft geluisterd. :-X


Zal ik voortaan dan maar enkel foto's plaatsen, zonder tekst er bij? Of is er dan ook iets "tussen de regels" te lezen? :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2010, 15:06:14
Wie zegt dat Moon dit als kwaliteitskenmerk opgeeft? Dat is jouw eigen conclusie.
Ik zeg dat niet, het is een algemene statement en niet perse op Moon (want ik heb hun folder niet gezien), dus dat is weer jouw conclusie  ;) .

CitaatHet is niet mijn bedoeling dat er nu in mijn topic tal van discussies gaan ontstaan over het nut daarvan... zonder dat iemand ooit heeft geluisterd. :-X
Het nut hiervan staat weer los van het luisteren, want hoe ga je bepalen of die 70000uF met de helft minder bv niet net zo goed klinkt? Ga je ze er uit solderen?  :D
Maar je hebt gelijk, weer terug on topic.

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op oktober 26, 2010, 15:14:27
Ik zeg dat niet, het is een algemene statement en niet perse op Moon (want ik heb hun folder niet gezien), dus dat is weer jouw conclusie  ;) .

Het nut hiervan staat weer los van het luisteren, want hoe ga je bepalen of die 70000uF met de helft minder bv niet net zo goed klinkt? Ga je ze er uit solderen?  :D
Maar je hebt gelijk, weer terug on topic.

Je opmerkingen horen niet in dit topic thuis, Kjelt. Dit is geen discussietopic. :withstupid:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

daxie

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2010, 15:06:14
Zal ik voortaan dan maar enkel foto's plaatsen, zonder tekst er bij? Of is er dan ook iets "tussen de regels" te lezen? :P

We houden van foto's, dat is bekend :p

HuubF

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2010, 13:29:19
Ik was gister op een beurs en daarna 's avonds op een seminair, niets aan de hand jongens. ;D


Tussendoor de versterker gekregen (werd thuisgebracht) en deze pas vannacht aangesloten. Het eerste nieuws is: hij doet het prima. Het tweede nieuws is dat ik een forse verkoudheid heb en mijn oren en voorhoofdsholtes behoorlijk dicht zitten... Hij klinkt nu al goed, maar serieus luisteren is momenteel wel wat lastig met al die 'watten' in de oren. :notify:


Ik heb nog even geen eigen foto's, maar zo ziet hij er uit. Voorversterker met separate voeding (70.000uF). Ik heb overigens een zwarte uitvoering:



Wat een mooie bakken! Nu even wachten tot je ze over een jaar of 10 weg doet.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Peerless Monster

Hee Arjen,

Ik wil best even een vers soepje komen brengen ;D
Kan ik gelijk beoordelen of de vv echt wel wat is ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

hé Arjen, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en beterschap : ;)

CitaatWaar is de tijd dat er minimaal 1x per maand een bijeenkomst werd georganiseerd bij een forumlid en waar we dan met 5 tot 8 man lekker apparatuur gingen vergelijken, muziek uitwisselen en er allemaal een hoop van opstaken, met soms hele gemêleerde ervaringen. Tegenwoordig zie je geen enthousiaste shootout meer maar wordt er een DBT georganiseerd die toch weinig meer met de echte hobby beleving te maken heeft.

ik hou mezelf aanbevolen, als het virus je huis weer heeft verlaten ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15