Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Inmiddels staat het grootste deel van mijn set te koop. De CA-400 is fors in prijs gedaald en ook de complete Aragon surroundset van Soundstage en 2x 8008X3B. En daarnaast zijn mijn nieuwe versterkers inmiddels in huize Audiofiel aangekomen. Maar daarover later meer. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Je maakt het wel weer heel spannend hoor! :-\
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op oktober  3, 2008, 15:54:52
Je maakt het wel weer heel spannend hoor! :-\

Zodra de CA-400 weg is, vertel ik het in ieder geval.... Maar jij weet zelf al ietsje meer, toch? ;D

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiotwin

Tevredenheid!!!

hifiman

#605
Ik ben ook erg benieuwd  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober  9, 2008, 14:47:44
Ik ben ook erg benieuwd  ;D

Dat is mooi, want alles staat inmiddels aangesloten voor onze stereo en surround sessie van vanavond. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober  9, 2008, 15:57:29
Dat is mooi, want alles staat inmiddels aangesloten voor onze stereo en surround sessie van vanavond. :D
Ik had het over de kip  >:D  ;)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Ronald is inmiddels weer onderweg naar huis. Ik denk dat de terugweg sneller zal gaan dan de heenweg, want voor onze Audioloog is het vandaag helaas geen filevrije dag geweest. :-X Drieënhalf uur over 68 km maakt een gemiddelde snelheid die je op de fiets makkelijk kunt evenaren. :-[


Gelukkig hebben wij thuis een magnetron, dus de Fa Chong Trafasi kon toch nog warm worden genuttigd. Verder was het weer gezellig als vanouds en hebben we veel CD's en SACD's geluisterd. Audioloog had de Acoustat 1+1's nog niet eerder gehoord, laat staan 4 stuks in een surround opstelling zoals ik momenteel (als voorzichtige test) heb staan. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Hoi Arjen,

Die file was geen leuk begin van de avond, iets meer dan DRIE EN EEN HALF uur inderdaad over 66 km om precies te zijn :P Ik was echt helemaal gaar toen ik bij jullie om half negen aankwam voor een etensafspraak die rond 18:00 had moeten beginnen  :-\ Lang leve de filevrije dag!  :-X

Maar goed, na alsnog heerlijk gegeten te hebben van Arjen's rode kip met een hele mooie naam kwam ik weer een beetje tot mijn positieven  :P

De avond was gevoelsmatig in elk geval erg kort (gezelligheid kent geen tijd  ;)  ) maar we hebben lekker geluisterd en natuurlijk over de hobby geklept  ^-^

Later (ik heb een drukke dag vandaag) nog even een kort verslagje van de luistersessie  :)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober 10, 2008, 09:06:18
De avond was gevoelsmatig in elk geval erg kort (gezelligheid kent geen tijd  ;)  ) maar we hebben lekker geluisterd en natuurlijk over de hobby geklept  ^-^

Dan moeten we de volgende keer toch maar gewoon 's middags beginnen, vind je niet? ;D

CitaatLater (ik heb een drukke dag vandaag) nog even een kort verslagje van de luistersessie  :)

Leuk! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

We hebben gisteravond - onder meer - geluisterd naar mijn nieuwe CD-loopwerk en DAC:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op oktober 10, 2008, 10:08:45
We hebben gisteravond - onder meer - geluisterd naar mijn nieuwe CD-loopwerk en DAC:




Jaw dropping!!

Waar is eigenlijk die ronde grote knop voor op de Classe Arjen?
Waarschijnlijk selector knop of zo?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Heee ;) Ik dacht dat je de Wadia te klinisch vond? Tenminste, ik dacht me te herrineren dat je dat ooit over Wadia had gezegt.

Ik ken ze zelf niet qua klank, maar vind de Wadia looks fantastisch!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 10, 2008, 10:43:57
Heee ;) Ik dacht dat je de Wadia te klinisch vond? Tenminste, ik dacht me te herrineren dat je dat ooit over Wadia had gezegt.

Ik ken ze zelf niet qua klank, maar vind de Wadia looks fantastisch!

Wadia klinkt heel technisch/analyserend bedoel je?
Wadia is prachtig als je het geld er voor hebt als loopwerk.
De DAC maakt het geheel waarschijnlijk weer een prachtig huwelijk ;)

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op oktober 10, 2008, 10:31:31
Jaw dropping!!
Waar is eigenlijk die ronde grote knop voor op de Classe Arjen? Waarschijnlijk selector knop of zo?

Inderdaad een selectorknop voor de ingangen.

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 10, 2008, 10:43:57
Heee ;) Ik dacht dat je de Wadia te klinisch vond? Tenminste, ik dacht me te herrineren dat je dat ooit over Wadia had gezegt.

Ik geloof niet dat ik dat gezegd heb. Misschien heb je mij met iemand anders verward?

Citaat van: Peerless Monster op oktober 10, 2008, 10:54:43
De DAC maakt het geheel waarschijnlijk weer een prachtig huwelijk ;)

Jij hebt 'm door. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op oktober 10, 2008, 14:20:29
Ik geloof niet dat ik dat gezegd heb. Misschien heb je mij met iemand anders verward?

Dan ben ik abuis!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 10, 2008, 15:10:52
Dan ben ik abuis!

Zoek op het forum Blue ;).
Maar ik denk sowieso dat dat soort uitspraken natuurlijk behoorlijk generaliserend is voor een bepaald merk... ;)
Iedere speler klinkt anders, maar ze hebben wel vaker natuurlijk een bepaalde filosofie achter het geluid.
Wadia klinkt in mijn oren vaak extreem precies, maar ik heb nog geen DAC combi gehoord.
Uberhaupt niet met classe.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

hifiman

#620
Ik had nog een kleine luisterimpressie beloofd  ^-^

Allereerst heb ik de primeur gehad om Arjen zijn nieuwe versterker(s) te zien en te horen  8) Ik ga hier niet verklappen om welke apparatuur het gaat, dat laat ik aan Arjen zelf over  ;) In elk geval was ik alleen vanwege het uiterlijk al zeer zeer onder de indruk  :)
Ik vrees dat ik er niet mee hoef thuis te komen en dat zegt al iets  ;)

De vorige keer dat ik bij Arjen was had jij nog de "grote jongens" staan, ik vond dat toendertijd een wat rare gewaarwording, al luisterend keek je naar een muur van speakers, er was nauwelijks ruimte tussen de speakers. Nu de kleinere, nog wel steeds tot aan het plafond reikende  ;D broers van de vorige elektrostaten er staan vind ik dat puur al vanuit dat oogpunt een stuk prettiger luisteren, er is nu daadwerkelijk ruimte tussen de speakers en een stem hoor je nu tussen de speakers en niet meer er "in" zoals voorheen  ;D

Wat mij gelijk opviel was het veel realistischer klinken van stemmen. De stem van een zanger(es) is nu een hele mooie holografische afbeelding en dat vind ik mooi  :) Instrumenten zijn goed te volgen en al met al heb ik er gelijk een goed gevoel bij. Het klinkt "lekker"  :D

Als ik even met mijn eigen set vergelijk (dat is tenslotte mijn referentie punt) dan vind ik het stereobeeld wel wat aan de smalle kant, ik hoor eigenlijk niet echt veel buiten de speakers gebeuren. Gek genoeg gebeurd dit wel later op de avond als er in surround wordt geluisterd, dan opeens hoor ik aan de achterkant geluiden VER buiten de speakers   :o Is dit dan toch een functie van de akoustiek (immers achterste speakers staan op een andere plek dan de voorste speakers :P::) Qua diepte is het naar mijn bescheiden mening dik in orde daarentegen  ^-^

Het "officiele" doel van de avond was om Arjen's nieuwe Wadia loopwerk te vergelijken met zijn Parasound loopwerk. We begonnen met luisteren naar de Parasound en daarna schakelden we over naar de Wadia. Mijn eerste indruk was dat de Wadia een stuk precieser klonk, meer detail, maar dat ik stemmen wat minder mooi vond. Waar ze met de Parasound warm en rond waren was dit met de Wadia opeens heel "anders". Echter na een aantal nummers op de Wadia gespeeld te hebben (en deze dus wat beter hebben leren kennen) en TOEN terugschakelen naar de Parasound had ik geen twijfel meer, de Wadia was duidelijk de betere! Misschien dat de Parsound op een paar punten prettiger is als de Wadia maar onder de streep is er geen twijfel mogelijk, de Wadia doet 80% van alle aspecten die je zou kunnen verzinnen beter dan de Parasound  8)

Dan was er nog een kleine verrassing. Arjen had ondertussen ook een Classe DAC aangeschaft met daarin dezelfde Ultra-Analog DAC chips als in de Parasound DAC. De verschillen tussen beide DACs waren niet megagroot maar wel evident. De Classe klinkt wat prettiger in het hoog, maar ook wat warmer en wat minder levendig. Al met al had ik niet echt een voorkeur en zou ik langer moeten luisteren om een keuze te kunnen maken. In elk geval is mijn interesse wel gewekt (daar mijn PS Audio DAC ook de Ultra-Analog chippies onder de motorkap heeft) om ook eens dit type DAC (de Classe dus) te proberen in mijn set. Voor zover er nog aan te komen valt natuurlijk :P De Classe ziet er overigens sjiek uit en is een stuk mooier dan de Parasound  :P

Wat het surround gebeuren betreft, we hebben alleen wat SACD's cq muziek dvd's  in surround geluisterd (dus geen film). In elk geval klonk het helemaal niet verkeerd met 4 gelijke elektrostaten  :)

Dan nog even een slotopmerking. Ik heb het idee (volkomen subjectief dus) dat er nog wel wel een paar procentjes gewonnen zou kunnen worden door nog wat te experimenteren met interlinks en misschien ook LS bekabeling. Ik baseer dat puur op basis van mijn ervaringen met kabels en omdat ik ook de Madrigal HPC in mijn set gehad heb. Ik bedoel hiermee dus niet te zeggen dat er persee wat verbeterd zou "moeten" worden en ik ben het ook met Arjen eens dat kabels niet net zoveel moeten gaan kosten als een "component" maar dat is in elk geval wat ik nog zou proberen.  ^-^

Al met al heb ik het naar mijn zin gehad en bij deze nogmaals bedankt voor de gezelligheid!  :)


Audiofiel

Dank voor je leuke verhaal, Ronald. Het was weer een beregezellig avondje.

Wat betreft jouw verbeterpunt van kabels: de HPC gebruik ik alleen in mijn surroundset en (al jaren) niet meer in de stereoset. Daar gebruik ik ArtSpeak kabels. Maar gezien de plek waar de versterkers nu stonden, kom ik met 1 meter niet uit en heb ik mijn 3 meter lange HPC uit de kast gepakt om ze aan te kunnen sluiten. Dat is dus slechts een tijdelijke opstelling, net zoals de achterste electrostaten.

Zodra de CA-400 weg is, ga ik het rack verbouwen zodat de versterkers daar in passen en kan ik dus mijn eigen bekabeling weer gebruiken. Als ik helemaal niet uit zou komen qua ruimte, dan komen er in de nieuwe opstelling ook andere interlinks. Misschien zal dat dan zelfbouw worden. Ik heb diverse interlinks en luidsprekerkabels in mijn set uitgeprobeerd, maar ben het meest tevreden over de huidige. Speakerkabels reageren ook anders op electrostaten dan op dynamische speakers.

Wat betreft de breedte van het beeld kan ik je wel gelijk geven (hoewel ik ook dingen buiten de speakers hoor in stereo) dat het een beetje smal is. Dat is naar mijn mening niet zo zeer een akoestiek-kwestie, maar komt vooral omdat de speakers (nog steeds) te dicht op elkaar staan.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op oktober 10, 2008, 18:16:31
Zoek op het forum Blue ;).
Maar ik denk sowieso dat dat soort uitspraken natuurlijk behoorlijk generaliserend is voor een bepaald merk... ;)
Iedere speler klinkt anders, maar ze hebben wel vaker natuurlijk een bepaalde filosofie achter het geluid.
Wadia klinkt in mijn oren vaak extreem precies, maar ik heb nog geen DAC combi gehoord.
Uberhaupt niet met classe.
Beter lezen Rens ;D
Ging me niet om de beoordeling / klank van de Wadia, maar wat welke ik meende te herrinneren welke klank Audiofiel aan de Wadia toeschreef. Wat overigens niet waar bleek te zijn .
Dat is iets anders dan wat jij bedoeld ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

#623
Citaat van: Audiofiel op oktober 11, 2008, 11:46:46
Wat betreft jouw verbeterpunt van kabels: de HPC gebruik ik alleen in mijn surroundset en (al jaren) niet meer in de stereoset. Daar gebruik ik ArtSpeak kabels. Maar gezien de plek waar de versterkers nu stonden, kom ik met 1 meter niet uit en heb ik mijn 3 meter lange HPC uit de kast gepakt om ze aan te kunnen sluiten. Dat is dus slechts een tijdelijke opstelling, net zoals de achterste electrostaten.
Dat is waar ook  ;)

Citaat van: Audiofiel op oktober 11, 2008, 11:46:46
Zodra de CA-400 weg is, ga ik het rack verbouwen zodat de versterkers daar in passen
Mission Impossible  ;D

Citaat van: Audiofiel op oktober 11, 2008, 11:46:46
Speakerkabels reageren ook anders op electrostaten dan op dynamische speakers.
Zo ongeveer een reciproke effect waarschijnlijk gezien de capacitieve belasting  ^-^

Citaat van: Audiofiel op oktober 11, 2008, 11:46:46
Wat betreft de breedte van het beeld kan ik je wel gelijk geven (hoewel ik ook dingen buiten de speakers hoor in stereo) dat het een beetje smal is. Dat is naar mijn mening niet zo zeer een akoestiek-kwestie, maar komt vooral omdat de speakers (nog steeds) te dicht op elkaar staan.
Dat is zo ja.

Groetjes,

Ronald

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.