Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richi

Je bent er maar druk, druk, druk mee. ;D Leuke hobby hè?!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op juni  5, 2008, 19:22:11
Je bent er maar druk, druk, druk mee. ;D Leuke hobby hè?!


Héééérlijk!!! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LittleNinja

Citaat van: Audiofiel op juni  4, 2008, 18:35:59
... een afstandsbediening (wie heeft daar nu op zitten wachten? ???)

Ik heb er niet specifiek op zitten wachten, maar ik moet zeggen dat het best handig blijkt te zijn. Eigenlijk is alles met een afstandbediening wel prettig.. Kan die van mijn vrouw allen ergens meer vinden.  ::)  >:D

Wat ik wel lastig vind is dat de Velodyne op enkele signalen van mijn TV afstandbediening reageert!!  :-\

Citaat
De automatische afregeling geeft een twintigtal pulsen en stelt daarmee de ingebouwde equalizer in.

Volgens mijn buren waren het er een stuk minder..  ;D  Wat een kabaal maakt dat ding op zo'n moment!!  :o

Citaat
Want op andere plekken in de huiskamer zijn er na afregeling juist méér problemen ontstaan. Begrijpelijk, maar wel vervelend. Want wie vertelt mij dat de buren nu juist niet extra last van mij hebben? In de keuken heb ik ineens gewoon echt teveel laag voor de kiezen gekregen.... ::)

Ik ben benieuwd wat er uit de metingen komt wat betreft het karakter, diepte, enz.. enz... Wanneer gaat dat gebeuren??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Audiofiel

Citaat van: LittleNinja op juni  6, 2008, 06:29:07
Ik heb er niet specifiek op zitten wachten, maar ik moet zeggen dat het best handig blijkt te zijn.

Wissel jij dan tussen de verschillende instellingen? Ik blijf er juist van af als iets goed is ingesteld. ;)

CitaatEigenlijk is alles met een afstandbediening wel prettig.. Kan die van mijn vrouw allen ergens meer vinden.  ::)  >:D

Waarschijnlijk heeft zij die zelf verstopt. ;D

CitaatWat ik wel lastig vind is dat de Velodyne op enkele signalen van mijn TV afstandbediening reageert!!  :-\

Dat is 1 van de redenen waarom ik een AB overbodig vind. ;)

CitaatIk ben benieuwd wat er uit de metingen komt wat betreft het karakter, diepte, enz.. enz... Wanneer gaat dat gebeuren??

Niet voordat ik er aan toe ben. ;)

Citaat van: Audiofiel op juni  5, 2008, 16:07:28
Maar dan pas wanneer ik toe ben aan de volgende stap: "Welke sub?".... 8)
Ik hoop dit weekend eerst eens een ei te leggen over de vraag "Welke prepro?" ;)

En misschien pas als ik de hele set heb veranderd en de huiskamer opnieuw ingericht, want dan zal de sub weer op een andere plek komen te staan. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Ik gebruik de afstandsbediening van mijn REL om 'm in te regelen en dan vind ik het toch heel handig. Daarna blijf ik inderdaad van de instellingen af en gebruik ik de AB nauwelijks meer.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

LittleNinja

Citaat van: Audiofiel op juni  6, 2008, 06:33:51
Wissel jij dan tussen de verschillende instellingen? Ik blijf er juist van af als iets goed is ingesteld. ;)

Waarschijnlijk heeft zij die zelf verstopt. ;D

Dat is 1 van de redenen waarom ik een AB overbodig vind. ;)

Niet voordat ik er aan toe ben. ;)

En misschien pas als ik de hele set heb veranderd en de huiskamer opnieuw ingericht, want dan zal de sub weer op een andere plek komen te staan. O0

Nope. Ik wissel niet van instellingen. Maar er zitten nog meer functies op.  ;)

;D

Ik kijk er naar uit.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audiofiel op juni  8, 2008, 21:11:45
Voor mij is de keuze helaas niet eenvoudiger geworden. De antwoorden die ik zocht, heb ik niet gevonden. Helaas zijn de sterke punten van alledrie de prepro's op hun eigen gebied alleen maar bevestigd....  ::)

Het luxeprobleem moet dus nog steeds worden opgelost, maar daarvoor is het waarschijnlijk nodig dat ik mijn eisen en waarderingen gestructureerd moet gaan afwegen. Ik zal de tip van Richi op dat gebied ter harte nemen en in een vrij ogenblik volgende week een opzet maken voor een waarderingssyteem als beslissingshulp. ;)

Het gekke is dat ik volgens mij nog nooit zo getwijfeld heb over een component in mijn set. Meestal is het voor mij heel duidelijk wat ik het beste apparaat vind... ;D

Na een nachtje slapen kom ik tot de conclusie dat het eerste wat ik wil uitproberen is of de SSP-75 wellicht meer in zijn mars heeft dan ik heb ingeschat. Ik wil eens kijken hoe hij het doet als vervanging van de stereo pre. Die test spitst zich dan toe op de vraag of ik in stereo veel in zou moeten leveren. Dat zal vooral afhangen van de vraag hoe de SSP-75 omgaat met analoge bronnen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

oei, speelde jij niet met een ML-28 als stereo pre?



(die Classé gaat 't zwaar krijgen ;D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Vandaag het FE rack maar eens aangepast: nu kunnen de Classé surround pre en de Levinson stereo pre boven elkaar staan om de komende weken wat experimenten mee uit te voeren. Deze intensieve luistervergelijking moet leiden tot een juiste keuze... :)


Ik zal de Classé testen op 3 punten: AES/EBU digitaal in vanaf de Genesis Lens, analoog XLR vanaf de Parasound DAC en analoog cinch vanaf de Parasound DAC naar de analoge meerkanaals ingangen (in stereo). Ik ben erg benieuwd naar de verschillen van deze 3 mogelijke connecties. Ik heb er een hard hoofd in of optie 2 een bevredigend resultaat oplevert (vanwege de AD DA conversie die dan plaatsvind)... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Er is maar één manier om daar achter te komen. En dat ga je nu uitproberen. 8) Prima aanpak lijkt me zo.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op juni  9, 2008, 16:53:17
Er is maar één manier om daar achter te komen. En dat ga je nu uitproberen. 8) Prima aanpak lijkt me zo.

Dit is in ieder geval iets dat de sessie van zaterdag voor mij heeft opgeleverd. Dus eigenlijk ben ik toch weer een stapje verder richting keuze gekomen. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Na een paar weken gebroederlijk in het rack te hebben gezeten, komt een beslissing over de SSP-75 dichterbij. Vooralsnog gaat de voorkeur toch duidelijk naar de 'echte analoge weg' via de Levinson 38 voorversterker, waarbij alles balanced blijft. :)

Hoewel de SSP-75 zeer zijn best doet op stereogebied en eerlijk gezegd dicht in de buurt komt van de 38 met de analoge meerkanaals ingang (die wel volledig analoog is), blijf ik toch iets missen (ik ben verwend geraakt). Opvallend vind ik dat als ik luister naar de SSP-75 als DAC (met Genesis Lens er nog steeds tussen) in plaats van mijn eigen DAC (via de meerkanaals analoge ingangen), dat het verschil minder groot is als verwacht. Met andere woorden: de DAC van de SSP-75 is in stereo bijzonder goed te noemen. Iets dat ook al opviel bij de shootout trouwens. De Classé is een echte allrounder en blinkt in zowel stereo als in surround uit, iets wat ik eigenlijk zelden zie bij de high end prepro's. 8)

Ik laat de opstelling tot eind augustus nog zo en dan hak ik de knoop door. Als ik de Levinson is stereo beter vind klinken, dan zal de Classé waarschijnlijk het veld ruimen omdat hier het geïnvesteerde vermogen voor mij te hoog ligt als ik hem alleen maar als surround voorversterker in zou zetten. Dan kan ik beter één van de goedkopere Aragons daarvoor gaan inzetten en de SSP-75 verkopen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

OK. Er komt schot in de zaak. ;D Ik ben heel benieuwd waar je op uit gaat komen, maar het is kiezen uit twee prachtige opties. ;)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Tellen is altijd een zwak punt van mij geweest. :P
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

De kogel is door de kerk. De Classé SSP-75 gaat de verkoop in. Hoewel hij in stereo bijna even goed als mijn Levinson 38 stereo voorversterker en in surround ook uitmuntend presteert, zie ik toch nut in twee losse voorversterkers voor stereo en surround.

Enerzijds geeft dat het voordeel dat ik flexibeler ben en zelf kan kiezen tussen een gecombineerde stereo en surround set en anderzijds is de SSP-75 al bijna even groot als een stereo + surround voorversterker bij elkaar. ;D

Ik zal in de verkoopsectie een topic aanmaken voor dit Classé vlaggeschip. Leuk detail is dat er nog meer dan 4 jaar restgarantie op zit! :D

De twee overblijvers voor de taak van surround prepro blijven daarmee de Aragon Soundstage en de Aragon Stage One. De laatste heeft voordelen in de zin van nieuwe formaten, de eerste heeft het voordeel van werkelijk gebalanceerde opbouw, wat handig en gehoormatig beter is met mijn eindversterkers. Dus de uitslag is momenteel: one down, one to go. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Altijd een fijn gevoel om knopen door te hakken  8)

Nahpets

Verrassend. Ik had verwacht dat de Classe langer stand zou houden.

Enno
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Ja, als je sec de uitslag van de surround processor shootout bekijkt en mijn plannen om de stereo en surroundset te gaan combineren, dan klopt dat. Als allrounder is de SSP-75 de meest ideale voorversterker voor surround en stereo die ik tot nu toe heb gehoord. 8)


Maar ik ben iemand die toch wel houdt van af en toe eens wat uitproberen en dan is een flexibele (gecombineerde) set makkelijker. Zo kan ik met een externe DAC werken of als het gaat kriebelen altijd nog de set uit elkaar trekken. Plus dat de Levinson met de externe DAC nét wat fraaier klinkt dan de Classé. Hoewel dat ook aangeeft dat de DAC in de Classé dus bijzonder goed is als ik er zo lang over heb zitten twijfelen... Ik heb de SSP-75 immers nu al 9 maanden in huis en nu pas durf ik de beslissing te nemen! :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Wow, verrassend! Ik zou er ook negen maanden over hebben gedaan om te beslissen zo'n mooi apparaat te verkopen! Wat een beauty... Succes met de verkoop!

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joris1971

Citaat van: Audiofiel op september  1, 2008, 21:30:08
Ik heb de SSP-75 immers nu al 9 maanden in huis en nu pas durf ik de beslissing te nemen! :P

AL 9 maanden, AL!?

Snap niet dat je een processor koopt twv 11.000 euro en die 9 maanden verkoopt met een verlies van 7750 eurootjes... vind je dat niet zonde?
(ik dacht dat ik erg was)

Audiofiel

Ik denk dat je door onderstaande opmerking in de war bent geraakt:

Citaat van: Audiofiel op september  1, 2008, 20:26:56
De nieuwprijs van deze gigant was toentertijd €11.000. Mijn vraagprijs is € 3250.

Ik zeg dus niet dat ik ook 11.000 euro heb moeten betalen voor dit uitloopmodel wat overal al een jaar of 2 was uitverkocht. Ik heb een mazzeltje gehad door hem als old stock (dead stock is misschien een betere term) via de Duitse importeur over te nemen (nieuw in doos, inclusief volledige garantie), dus het verlies is nog redelijk beperkt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.