Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op februari 13, 2008, 19:39:14
Dan kan je beter zoeken dan ik, ik had ook graag zo'n 75 willen hebben!
Geweldig Audiofiel, gefeliciteerd!

Ach, jij hebt al genoeg fraaie Classé koopjes op de kop getikt. :) En in de fraaiere nieuwe look.

Voor mij was dit een leuke optie aangezien hij full balanced is, net als de Aragon Soundstage. En zo wil ik blijven draaien. ;)

CitaatGescheiden stereo en HT pre's :D

Zo draai ik al een jaar of 5. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Ik klaag ook niet, maar gebalanceerd en die fraaie stereo pre ;)

Ben niet jaloers hoor! Ik vind het geweldig voor je!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op februari 13, 2008, 19:40:44
Ik geloof heilig in synergie van 1 merk. Welke EV's wil je houden / gebruiken?

Als de uitbouw doorgaat en de kamer opnieuw wordt ingedeeld, wil ik draaien met 4 Acoustats, namelijk de fullrange Spectra 33 en de fullrange Spectra 2200. De 33 zijn de fronts die primair door de stereoset wordt aangestuurd met de CA-400. De Spectra 2200 wordt door  de CA-200 aangestuurd die ik een paar maanden geleden heb gekocht voor dat doel. 8)

Nu dus ook de surround pre er bij. Maar de Levinson 38 blijft als volledig analoge stereo pre en zal via de SSP-functie het surroundkanaal van de fronts doorgeven. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Wow Audiofiel, Mooie Pré zeg......  O0

Had ie er nog meer? lijkt me ook wel erg mooi in combi met m'n Levinson
JBL PRX Power!

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Audiofiel

Nope. Ik denk dat dit de laatst verkochte nieuwe SSP-75 is in Europa. Of misschien in de wereld. Ze zijn immers een paar (4?) jaar niet meer in productie.  ;D

Nieuw waren ze in ieder geval nooit een optie, want voor de nieuwprijs kon je ook een CA-401 kopen of een CAV-500. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op februari 13, 2008, 19:44:26
Als de uitbouw doorgaat en de kamer opnieuw wordt ingedeeld, wil ik draaien met 4 Acoustats, namelijk de fullrange Spectra 33 en de fullrange Spectra 2200. De 33 zijn de fronts die primair door de stereoset wordt aangestuurd met de CA-400. De Spectra 2200 wordt door  de CA-200 aangestuurd die ik een paar maanden geleden heb gekocht voor dat doel. 8)

Nu dus ook de surround pre er bij. Maar de Levinson 38 blijft als volledig analoge stereo pre en zal via de SSP-functie het surroundkanaal van de fronts doorgeven. ;)

Dan doe je al voordat je überhaupt getest hebt de aanname dat de ML een betere PRE is dan de Classe 75 ;D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op februari 13, 2008, 19:48:14
Dan doe je al voordat je überhaupt getest hebt de aanname dat de ML een betere PRE is dan de Classe 75 ;D

Uiteraard ga ik dat nog testen, maar de Levinson is natuurlijk een echte analoge voorversterker, terwijl de SSP digitaal is dus een AD conversie doet. Ik ga er vooralsnog vanuit dat mijn oortjes dat minder fijn zullen vinden. ;)

Enige optie is de 5.1 meerkanaals ingang te gebruiken die wel volledig analoog werkt (alleen volumeregeling). Wel grappig als je die aanzet: je hoort tegelijk 6 relais omschakelen. Die zitten direct op de analoge bovenste print en schakelen de meerkanaals ingang direct naar die print door. Dat belooft dus een hele fraaie oplossing te zijn. Met als nadeel dat ik dan geen meerkanaals ingang meer over heb voor bijvoorbeeld een BD of HDDVD speler. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

En de D/A sectie van de Classe gebruiken i.p.v. Parasound DAC+ML pre? Zou ik ook zeker proberen!

Audiofiel

#484
Citaat van: garmtz op februari 13, 2008, 19:58:52
En de D/A sectie van de Classe gebruiken i.p.v. Parasound DAC+ML pre? Zou ik ook zeker proberen!

Ik zal het proberen, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat de Analog Devices AD20400A meer muziek gaat maken dan de DAC's in de SSP-75. Ik verwacht dan ook geen wonderen. ;)

CitaatThe bulk of the decoding, processing, and post-processing is performed by three of Motorola's venerable 56009 chips. Digital-to-analog conversion is performed by three of Crystal's CS4390 stereo chips. These are 1-bit sigma-delta designs that have a specified S/N ratio of 115 dB, dynamic range of 106 dB, and THD+N of –97 dB.

Uiteraard zal dat ook nader getest worden, natuurlijk met de Genesis Lens er dan tussen.

Interessanter is dit stukje uit het zelfde review (wat ik ook al door ander neergeschreven zag worden). Het gaat hier over de meerkanaals analoge input die gebruikt wordt voor een stereo (CD) of een surroundbron (SACD). Deze ingang is overigens enkel single ended (cinch).

CitaatAs an analog preamp, the SSP-75 is the best I've heard among digital controllers, by a wide margin in most cases, by a ridiculous margin in others. For the discriminating music listener who cherishes the sound of a turntable, high-end CD player, or SACD player, but wants surround sound too, the SSP-75 is the one.
....
I felt closer to and more involved in the musical experience with the SSP-75 as my preamp (dat is de CAL CL-2500 controller-AF), and that's the highest praise I can offer.
....
If there's a digital controller out there that equals the SSP-75 as an analog preamp, I'm not aware of it.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op februari 13, 2008, 21:36:13
Ik mis de bron Arjen, ik mis de bron :P

De bron wordt natuurlijk een Parasound CBD-2000, net als ik nu ook gebruik. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Dan moet je gewoon op de link klikken. Dat is het blauwe woordje. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Jack van Dijk op februari 13, 2008, 21:47:05
Mooi stapeltje pre's trouwens!


Thanks! Op die foto staat voor dik 35 kilo aan voorversterkers. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Jack van Dijk op februari 13, 2008, 23:44:14
Heeft die Aragon ook een analoge multi channel bypass? Dat was toch een optie op die pre?

Nee, geen optie maar standaard. Alleen gaat dat niet door middel van een 5.1 cinch ingang, maar een DB25 connector (standaard surround bezetting zoals o.a. ook Rotel gebruikt heeft). Maar wel volledig analoog, met alleen volumeregeling. :D

Apart aan de Soundstage is dat je drie opties hebt voor alle 8 ingangen: digitaal, analoog via AD-DA conversie met volledig basmanagement en analoog zonder AD-DA conversie met beperkt basmanagement. Deze laatste Direct stand is vrij uniek op een processor. In feite wordt 1 deel van het signaal analoog doorgesluisd naar de fronts en rears, terwijl een ander deel van het signaal wordt gedigitaliseerd en zodoende meedoet aan alle mogelijkheden van het bassmanagement en zo bij de subwoofer eindigt. Dat levert uiteraard wel bas-verdubbeling op. :)

Daarnaast kun je op de Soundstage ook nog apart voor surround en stereo de overgangsfrequentie kiezen (30Hz, 35 Hz, 40Hz, 45Hz, 50Hz, 60Hz, 70Hz, 75Hz, 80Hz) en de grootte (Large, Small). 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Jack van Dijk op februari 14, 2008, 00:18:50
Ah, ik dacht dat ik op foto's van de Aragon aan bovenkant nog een soort uitbreidingslot zag zitten voor wat ik dacht dat een 5.1 ingang moest zijn, maar verkeerd gezien dus.

De Soundstage achterkant heeft inderdaad nog een 'klepje' voor een uitbreiding, maar dat was destijds bedacht voor een digitale DVD-Audio aansluiting en is er nooit gekomen. Dat 'klepje' is dus de ruimte die je kunt gebruiken als je een 5.1 cinch ingang wilt gebruiken.



CitaatDie Direct stand is inderdaad wel fraai, doet de Classe dat ook op die manier? De Tag doet alles eerst digitaliseren, behalve bij de 5.1 bypass natuurlijk.

Volgens dat ene review zou zowel de 5.1 analoge meerkanaals ingang als de XLR ingang een analoge bypass hebben. Maar ik vind dat laatste nergens terug, ook niet in de handleiding. Dus ik vermoed dat het helaas niet waar is. Als dat wél zo zou zijn, maakt dat de mogelijkheden natuurlijk nóg groter. Dan zou je zowel een meerkanaals bron als een BD of HDDVD kunnen aansluiten als ook een XLR bron zoals een mooi loopwerk + DAC. In dat laatste geval had ik heel misschien twee pre's kunnen vervangen door één. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Een interessant review van de Soundstage is hier te vinden. De gebruikersreviews staan hier te lezen:)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Mooi, mooi, mooi. Arjen is weer even van de straat. ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op februari 14, 2008, 11:58:28
Mooi, mooi, mooi. Arjen is weer even van de straat. ;D

;D

Inmiddels is Audioloog en zijn vrouw weer vertrokken naar huis.
We hebben niet heel erg veel geluisterd, daar was het te gezellig voor. ;D

Maar ik geloof dat Ronald het geluid wel te pruimen vond. Wellicht dat hij daar zelf nog wat over meldt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 16, 2008, 22:44:02
Maar ik geloof dat Ronald het geluid wel te pruimen vond. Wellicht dat hij daar zelf nog wat over meldt. ;)
Bij deze dan  ;D

(Overigens heeft Arjen het hier dus over het stereo geluid)
Tsja eigenlijk kan ik er vrij kort over zijn, het klinkt goed, heel goed zelfs!  :)

Alles staat mooi los en stabiel in de ruimte te spelen. Er is veel "ambiance".

Het laag is ook dik in orde (grappig, anderhalf jaar geleden vond ik dat een minpunt terwijl Arjen toen met de grote jongens speelde  ;D, deze gewijzigde perceptie heeft alles te maken met mijn eigen referentiekader, ik had toendertijd speakers met overdreven veel laag erin).

Detail is er ook in overvloed. Frappant vond ik de vraag van Arjen of ik het niet teveel detail vond.. Mij persoonlijk kan er nooit genoeg detail in het geluid zijn! Het moet alleen niet ten koste van andere zaken gaan natuurlijk, maar dat was hier zeker niet het geval.

Dan is er de smaak kwestie. Toen Arjen een paar weken geleden mijn set hoorde (op dat moment tijdelijk met een Wadia als bron) zei hij dat het niet helemaal zijn smaak was maar dat het objectief gezien zeker mooi was. Iets dergelijks blijkt omgekeerd ook te gelden over mijn mening voor zijn set. Ik zou er prima mee kunnen leven (en dat zegt heel wat!  ;D ) maar mijn smaak gaat meer uit naar het wat "donkerder" sfeertje (ik heb het dan niet over minder hoog) van conventionele speakers. Arjen noemde het woord ambiance, inderdaad bij elektrostaten ervaar ik altijd meer ambiance, bij conventionele speakers meer "rust". Twee keerzijden van dezelfde medaille  ::)  ???
De "snelheid" van elektrostaten vind ik ALTIJD erg fijn klinken, iets wat conventionele speakers helaas niet aan kunnen tippen.

Ik heb ondertussen aardig wat elektrostaten gehoord (en ze zelf ook gehad). Veel elektrostaten vind ik "koel" klinken, met name Final en ook een beetje met Martin Logans. De elektrostaten van Arjen klinken zeker niet koel, ook niet arm overigens, in mijn oren klinken ze gewoon erg neutraal.

Al met al een set om trots op en blij mee te zijn!  8)


Richi

Citaat van: Audioloog op februari 17, 2008, 08:35:48
Ik zou er prima mee kunnen leven (en dat zegt heel wat!  ;D ) maar mijn smaak gaat meer uit naar het wat "donkerder" sfeertje (ik heb het dan niet over minder hoog) van conventionele speakers. Arjen noemde het woord ambiance, inderdaad bij elektrostaten ervaar ik altijd meer ambiance, bij conventionele speakers meer "rust". Twee keerzijden van dezelfde medaille  ::)  ???
De "snelheid" van elektrostaten vind ik ALTIJD erg fijn klinken, iets wat conventionele speakers helaas niet aan kunnen tippen.
Mooi verwoord, want dat is precies wat ik ervaar als ik naar de set van Arjen luister. Mijn set is ook donkerder (warm, bruin, wat je wilt  ;) ) en de set van Arjen is gewoon ontzettend transparant en snel, maar zonder fel of te analytisch te worden. Een bijzonder geslaagde setup, wat niet wegneemt dat je met je eigen (helemaal anders klinkende setup) ook heel gelukkig kan zijn. Leuke hobby toch?!  ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Dank voor je beschrijving, Ronald. Ik kan mij er helemaal in vinden. :D


Jammer dat we niet nog wat konden experimenteren met bijvoorbeeld de Parasound 2000 en CEC 5100 als bron; uiteindelijk hebben we 3x meer gepraat dan geluisterd. ;D Ach, gezelligheid en luisteren moeten maar tijd voor elkaar vrijmaken. ;)


Mijn vraag over al dan niet 'teveel detail', kwam eigenlijk nadat jij zei dat je vind dat een conventionele speaker meer rust geeft dan een electrostaat. In mijn ervaring van het woord rust is een electrostaat juist rustiger, door de veel lagere vervorming en de transparantie. Jij bedoelt met rust kennelijk iets anders, vandaar die vraag. Ik heb namelijk wel eens mensen langsgehad die veel detail een beetje intimiderend vonden en die zeiden dat het hen onrust gaf. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.