Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

In deze machine is een Tent klokmodule geplaatst (met een eigen voeding), en ook is de voeding aangepast. Het gekke is dat alleen de voeding van het DAC-board is aangepast; zie de elco's (8 stuks, waarvan 4 zichtbaar) op de foto.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Maar de voeding van de rest van de machine, inclusief het belangrijke servogedeelte, is ongemoeid gelaten. Zie onderstaande foto. Dat is iets wat ik zeker zelf nog ga aanpakken, want ook daar is winst te boeken. De gewone Rubicons zal ik vervangen door de Black Gate versie en de diodes door Schottky's.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Mooi spul hoor! Dus je hebt nu weer 'rust' tot je eigen DAC weer terug is. ;)

Trouwens, de Stockfish SACD's zijn prachtig. Het nummer Beat Hotel van Allan Taylor bleek ik wel te kennen. Die heb je mij wel eens laten horen op jouw set. ;D Klinkt mooi bij mij, maar wel minder open dan ik 'm mij herinner op jouw set. Wel ben ik heel tevreden over de laagweergave, de breedte en diepte van mijn set. Wat kan die Louis toch modificeren! :o

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

molle

Citaat van: Richi op mei 27, 2007, 14:28:36
Mooi spul hoor! Dus je hebt nu weer 'rust' tot je eigen DAC weer terug is. ;)

Trouwens, de Stockfish SACD's zijn prachtig. Het nummer Beat Hotel van Allan Taylor bleek ik wel te kennen. Die heb je mij wel eens laten horen op jouw set. ;D Klinkt mooi bij mij, maar wel minder open dan ik 'm mij herinner op jouw set. Wel ben ik heel tevreden over de laagweergave, de breedte en diepte van mijn set. Wat kan die Louis toch modificeren! :o

Groet,
Richard

Allan Taylor, Beat Hotel klinkt hier ook wel uitmuntend 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 27, 2007, 13:45:12
In deze machine is een Tent klokmodule geplaatst (met een eigen voeding), en ook is de voeding aangepast. Het gekke is dat alleen de voeding van het DAC-board is aangepast; zie de elco's (8 stuks, waarvan 4 zichtbaar) op de foto.


Joh, daar sta ik ook even vreemd van te kijken, ik was in de veronderstelling dat Guido de diodes en elco's van de algemene voeding had vervangen   ::)


hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 27, 2007, 12:55:38
Sinds gisteravond (nacht?) ben ik in het bezit van een CEC-5100Z, overgenomen van Audioloog. Deze gaat dienst doen als tweede speler voor boven. Daarnaast wordt deze in geval van calamiteiten ingezet als reservespeler. Ik heb gemerkt dat ik daarvoor een iets betere kwaliteit wil hebben dan de speler die ik daar tot nu toe voor gebruikte. Belangrijkste verschil met de CEC-2100 die ik gebruikte is wel dat deze speler een Tent klokje heeft, met een eigen voeding. Dat maakt het muziek luisteren voor mij veel herkenbaarder (in de Parasound zit ook zo'n klok) en meer op niveau. :D
Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst  :D  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op mei 27, 2007, 15:16:17
Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst  :D  ;D

Thanks! Je zag deze aanwinst vast al mijlenver aankomen. ;D

Citaat van: Audioloog op mei 27, 2007, 15:14:53
Joh, daar sta ik ook even vreemd van te kijken, ik was in de veronderstelling dat Guido de diodes en elco's van de algemene voeding had vervangen.  ::)

Ja, dat verwachtte ik ook. Het was ook een kleine moeite geweest om ze direct mee te vervangen. In feite heeft Guido nu alleen de locale voedingselco's en diodes aangepakt; het DAC board zit parrallel aan de AC-voeding. De hoofdvoeding is dus ongemoeid gelaten. ::)

Daarom was ik ook zo verbaasd dat hij Panasonic FC had gebruikt, maar op het DAC board is dat wel weer logisch, want grotere kun je daar niet kwijt. Voor de gewone voeding heb ik straks minimaal 2x 3300uF nodig en 6 diodes (op het DAC board zitten er 8). Binnenkort eens gaan bestellen en dan lekker solderen. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#432
Ondertussen heb ik de CEC-5100Z toch maar even onder handen genomen. Ik heb de standaard (blauwe) Rubicon elco's vervangen door Black Gates en de diodes door audiofiele varianten...

De voedingsprint VOOR:





En de voedingsprint NA:



Toch ook maar even de rest van de machine nagelopen op mogelijke mod-gevoelige punten. Ik heb een aantal bitumenplaatjes verwerkt (helaas niet veel ruimte voor) en de bekabeling met snakeskin afgewerkt.

De complete machine VOOR:



En de complete machine NA:



Daarna aan de test. Diana Krall bleek bijna 2x zo snel te draaien. :-X
Helaas was een Guido Tent kabeltje losgekomen. Dat was uiteraard snel hersteld:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#433
Zozo het wordt nog wat met mijn ex  :D  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 17, 2007, 15:36:24
Zozo het wordt nog wat met mijn ex  :D  ;D

Zeker nu alle plaatjes het doen (zweet zweet): htforum gaat over zijn nek bij een 'vóór' of een 'ná'. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Mooie MODS voor 'slechts' het tweede loopwerk ;).

Als enig idee wanneer je andere spullen terugkomen?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Audiofiel

Citaat van: Jean Sibelius op juni 17, 2007, 16:14:06
Als enig idee wanneer je andere spullen terugkomen?

Sinds vrijdag is mijn DAC weer terug. Hopelijk is het euvel voorgoed verholpen. ::)

Voorlopig staat hij in duurtest met de CEC als loopwerk via AES/EBU, om uit te sluiten dat toch het Parasound loopwerk het probleem zou kunnen zijn. Als dat dagenlang goed draait, wissel ik de CEC om voor de beter klinkende Parasound. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Hehe, eindelijk weer rust in de tent;)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op juni 26, 2007, 07:19:03
Hehe, eindelijk weer rust in de tent;)

Helaas te vroeg blij... vandaag begon de DAC weer te hakkelen... morgen Louis bellen... :'( :'( :'(
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Davey

Citaat van: Audiofiel op juni 26, 2007, 21:32:06
Helaas te vroeg blij... vandaag begon de DAC weer te hakkelen... morgen Louis bellen... :'( :'( :'(

Pffffft, lijkt wel een neverending story. Spijtig Arjen. Hoop voor je dat het nu snel en goed word opgelost!

Audiofiel

Inmiddels is de Parasound DAC nog steeds niet lekker. Soms gaat het dagen goed, soms ratelt hij al na een paar uur (en is er dus niet naar te luisteren). Het is nog steeds niet duidelijk wat er aan de hand is, maar ik betwijfel of het wel helemaal zeker de AES-21 input receiver is.

Inmiddels heb ik wel zelf een mogelijke andere oplossing: ik heb een Sonic Frontiers Ultra Jitter Bug gekocht die ook een AES-21 aan boord heeft. Wel een andere toevoeging er achter, maar wellicht toch bruikbaar. Het slechte nieuws is natuurlijk dat ik het apparaat daarvoor zal moeten slopen. De Ultra Jitter Bug wordt dus wellicht de donor. Maar vooralsnog heb ik heb zelf vast in gebruik genomen en zit hij tussen loopwerk en DAC in als jitter reducer.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Overigens is er binnenkort ook nieuws aan het front van de luidsprekers in huize Audiofiel...

...maar daarover later meer. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op november  5, 2007, 21:46:30
Overigens is er binnenkort ook nieuws aan het front van de luidsprekers in huize Audiofiel...

...maar daarover later meer. ;)

Ga je de one + one verkopen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op november  6, 2007, 16:11:36
Ga je de one + one verkopen?

Zou je wel willen, hè? >:D                                         Of anders je ouders...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.