Wie heeft er nu wat van TAG?

Gestart door Raphie, maart 26, 2005, 21:20:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass

CitaatWat mij opvalt is dat een TAG vrijwel de enige pre/pro is die niks weglaat bij het spelen met een phantom center-speaker.
Welke heb je allemaal beluisterd dan?  ;D

Johnny_Bravo

Bijna alles wat er aan serieus spul te krijgen is.....

Parasound, Meridian, Lexicon, Mark Levinson, Rotel etc....
Allemaal goed hoor (behalve de Mark Levinson), maar niet zo precies in de opvulling als de TAG.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Oracle

#28
Citaat van: Spacebass op maart 27, 2005, 15:12:50
Welke heb je allemaal beluisterd dan?  ;D

Welke phantomcenters?  ;)

Groet,
Mark

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

oud_account_1

AV32R BP192 5.1 (sinds net ex Blue Eyes)
Gaat gebruikt worden als vervanger v/e Sphinx Project 2 mkII en een PS Audio Ultralink dac.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Johnny_Bravo


blue-eyes

Idd geen sub.

Bedenk wel dat ik 4 identieke bijna full range speakers heb met in totaal 8 stuks 8" woofers.

En ja, ik weet dat een woofer meer druk levert en lager gaat. Ik heb zelf een bovengemiddelde SVS killer gehad ;) .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Johnny_Bravo

Ik zeg ook niet dat het een must is, maar de TAG stuurt het Sub-kanaal zo lekker aan.

Onkyo kan het trouwens ook heel lekker.

blue-eyes

#34
Het was voor mij heel simpel. Een simpel rekensommetje (;D):

Gedane aktie:
Som 1. Extra handel in JBL Ti-K + TAG 100P + Ti-K SUB + JBL Ti-K2 = JBL Ti-K10 + Mark Levinson 331 + nog wat geld ;D

Alternatief:
Som 2. Extra handel JBL Ti-K + JBL Ti-K2 = JBL Ti-K10 + geld


De keuze was of een Mark Levinson 331 kopen, of de JBL Ti-K SUB. Derhalve mijn sub ingeruild, dit omdat ik die sub goedkoper kan krijgen dan de ML.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Op het moment hebben we hier een sub staan (proefmodel om te testen).
Nadat die goed was afgesteld werden we na 4 minuten gebeld door de buren, of het onweerde ofzo.
Het huis waarin we wonen is gewoon te gehorig om een sub te hebben.

Ik kan ook niet zeggen dat het met die sub zo veel dieper gaat. Er is gewoon wat meer energie onderin. Buiten dat vind ik de bas die de Wilsons produceren een stuk strakker en plaatsbaarder. Dat klinkt voor menig HT'er ook al niet spectaculair genoeg :-X

Phantom sub, phantom center, phantom EX......what next? Straks kan ik met één speaker toe ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

dan wil ik ook weten wat voor sub dat was!

Martin_M

Citaat van: Spacebass op maart 27, 2005, 22:02:48
dan wil ik ook weten wat voor sub dat was!
Er staat geen merkje op ;D

Het is een proefmodel en dus nog niet op de markt. Kan/wil/mag er verder niets over kwijt want misschien wordt de uiteindelijke versie wel heel anders....

Sorry :-[
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

Citaat van: Johnny_Bravo op maart 27, 2005, 16:03:06
Bijna alles wat er aan serieus spul te krijgen is.....

Parasound, Meridian, Lexicon, Mark Levinson, Rotel etc....
Allemaal goed hoor (behalve de Mark Levinson), maar niet zo precies in de opvulling als de TAG.
In jouw set dus  ;) Dat is iets wat mensen wat mij betreft te vaak vergeten  ;)

Citaat van: Mark Lemmens op maart 27, 2005, 16:54:46
Welke phantomcenters? ;)
Groet,
Mark
LOL  ;D  ;D

Citaat van: Martin_M op maart 27, 2005, 22:15:32
Er staat geen merkje op ;D

Het is een proefmodel en dus nog niet op de markt. Kan/wil/mag er verder niets over kwijt want misschien wordt de uiteindelijke versie wel heel anders....

Sorry :-[
No problemo! als het merk een merk subs zou zijn wat uit staat in het wild, dan zou ik het graag wel willen weten.

BOUBOU

Citaat van: Spacebass op maart 27, 2005, 22:18:00

No problemo! als het merk een merk subs zou zijn wat uit staat in het wild, dan zou ik het graag wel willen weten.

Alweer op zoek naar een nieuwe uitdaging voor de buren...Space?!?  ;D

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Johnny_Bravo op maart 27, 2005, 14:24:43
Wat mij opvalt is dat een TAG vrijwel de enige pre/pro is die niks weglaat bij het spelen met een phantom center-speaker.

Ik denk dat hier wat te snel spookkwaliteiten aan de TAG wordt toegekend ;D Ik heb ook redelijk wat pre/pro's en AV-versterkers/AV-receivers in phantom center gehoord en nergens een slecht 'gevulde' phantom center mogen ervaren, daar waar het wat minder was, was het te wijten aan de luidsprekers aangezien dezelfde 'kwaal' ook in PCM stereo naar voren kwam.

@Martin,

Tsja, soms laten domestische eigenschappen bepaalde zaken niet toe en dien je ze dus gewoonweg niet toe te passen (want met schrik naar een film kijken omdat de buren weleens wat zouden kunnen gaan horen is een belemmering met hoofdletter b). Je merkt het eigenlijk wel vaker dat wanneer de luidspreker dieper doorloopt in de onderste regionen, een geschikte sub vinden moeilijker wordt....klankmatige verschillen gaan gewoon sneller opvallen aangezien er vergelijkingsmateriaal is (iets wat er niet is wanneer de luidspreker in de onderste regionen minder ver doorloopt).

mvrg

Patrick

jaco

Citaat van: Martin_M op maart 27, 2005, 21:41:09
Phantom sub, phantom center, phantom EX......what next?

Voor phantom geld toch dat het iets is wat ontstaat midden tussen 2 luidsprekers in ?
Dus voor phantom bas zou je dan 2 woofers nodig hebben lijkt me.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martin_M

#42
Citaat van: jaco op maart 28, 2005, 09:15:25
Voor phantom geld toch dat het iets is wat ontstaat midden tussen 2 luidsprekers in ?
Dus voor phantom bas zou je dan 2 woofers nodig hebben lijkt me.
Ik zie het woord phantom meer in de betekenis van 'denkbeeldig' (zo staat het ook in m'n woordenboek).

De phantom-center wordt door de twee fronts weergegeven en plaatst zich idd dan ook 'denkbeelding' daar tussen in.
Onze phantom-sub wordt 'denkbeeldig' weergegeven door onze 4 speakers. Dat zijn in totaal 6 Dynaudio woofers rondom onder begeleiding van 4 Krell eindtrappen.

Het zou nog een wens van mij zijn om in de setup het volume te kunnen regelen van de center en de sub ook als je deze als phantom gebruikt (het blijven immers bestaande kanalen).
Als ik het LFE iets zou kunnen opschroeven kom ik al een heel eind i.v.m. een losse sub.

In de software zelf kan ik het LFE-kanaal wel zachter zetten (tot -10db) dus technisch moet het wel mogelijk zijn.
In de setup kan je per surround-mode initieel het volume van de center en sub aanpassen. Helaas dus niet bij het gebruik van phantoms. De software 'ziet' dat ze niet zijn aangesloten en je ziet ze dan ook niet bij de aanpassingen.
De center-trim doet het ook niet. Heel soms zou je dat kunnen gebruiken als je laat op de avond wat zachter wilt luisteren maar het gesproken woord wel wil verstaan. Volgens TAG moet je dan de night-mode gebruiken maar dat klinkt mij te kunstmatig.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Johnny_Bravo

Goede uitleg en 100% gelijk Martin  ;)

Spice

Een zwarte Tag McLaren AV32R bp-192 DP 7.1

Sinds vanmiddag erbij een gloedje nieuwe zwarte
Tag Mclaren DVD32R+PSM
(kon hem absoluut niet laten staan voor deze sehr billige preis... ::) ;)


Raphie

Beun, Jij had beiden uit Duitsland toch? wat was jij nou uiteindelijk kwijt?
JBL PRX Power!

Spice

Citaat van: Raphie op maart 31, 2005, 23:22:28
Beun, Jij had beiden uit Duitsland toch? wat was jij nou uiteindelijk kwijt?

Yep, beiden uit duisland gehaald en betaald:
Voor de AV32R bp-192 DP 7.1 - Eur.2545,-
Voor de DVD32R+PSM - eur. 1850,-
Beide gloednieuw uit de verpakking :)

Gr.     

Johnny_Bravo

Citaat van: Beun op april  1, 2005, 07:06:06
Yep, beiden uit duisland gehaald en betaald:
Voor de AV32R bp-192 DP 7.1 - Eur.2545,-
Voor de DVD32R+PSM - eur. 1850,-
Beide gloednieuw uit de verpakking :)

Gr.     

Damn !!!!! Da's goedkoop.

Raphie

JBL PRX Power!

Spice

Citaat van: Johnny_Bravo op april  1, 2005, 08:20:35
Damn !!!!! Da's goedkoop.

Citaat van: Raphie op april  1, 2005, 09:26:21
:o :o :o :o :o :o WoW

Me ook very very happy ermee, echt een pracht apparaat ;D ;D
was alleen onbekend of het de nieuwste drive, dus gisteren gelijk aan
de TV gehangen en heeft gelukkig de allernieuwste S58, drive.
(bovendien gewoon 2 jaar garantie)