Bryan's stereo opstelling

Gestart door bryan vd B, maart 10, 2005, 18:59:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bryan vd B

Citaat van: Sullivan op augustus 13, 2005, 16:11:24
Mooi dat ie weer terug is en nog beter ook!

mvg,
Frank

hi,

ja zeker heel mooi dat ie weer terug is want heb er best lang op moeten wachten.
Hoe is het trouwens met jouw frank nog alles onder controle :D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

patrick_vdb

Hi Bryan,

Wanneer mogen we de eerste foto's van je audiorack verwachten? ;D ;)

mvrg

Patrick

bryan vd B

#77
Hi,

ik ga dus een rack bouwen volledig uit multiplex ;D waar mijn voorversterker,eindversterker en cd spler in komt te staan.
Ben vandaag al bezig geweest met het voorbereidend werk met betrekking tot de poten en de plateau's.
Ik heb Gekozen voor multiplex aangezien de positieve breedbandige demping.Het rack word ook niet verzwaard in eerste instantie maar probeer het gering te houden.
Het is makkelijker een rack achteraf te verzwaren dan andersom ;) ik wilde eerst een rack maken uit een hardhouten frame met daarop multiplex platen, maar mijn gevoel ging meer uit om een rack te bouwen volledig uit multiplex.
Zal van de week waarschijnlijk het weekeinden een aantal foto's plaatsen. ;)

Bryan

en oja niet te vergeten!!!! "patrick alvast bedankt voor al je feedback ;)"
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

garmtz

Heel goed plan, multiplex is een perfect materiaal voor audio-racks! Vooral berken multiplex. Wel duur! Ik was voor 3 grote en 4 kleinere plaatjes zo'n 100 euro kwijt.

bryan vd B

Citaat van: Garmt op augustus 16, 2005, 21:27:02
Heel goed plan, multiplex is een perfect materiaal voor audio-racks! Vooral berken multiplex. Wel duur! Ik was voor 3 grote en 4 kleinere plaatjes zo'n 100 euro kwijt.

Hi,

1 keer raden waar het van gemaakt word ;D ;).

Zit alleen nog steeds te denken om het bovenste plateau te voorzien van 3 lagen 18 mm zodat de middelste laag gevult kan worden met zilverzand zodat de bron(cd speler xa5es) een nog betere demping krijgt.
De speler is zeker 20 kilo!! en wil ik gaan koppelen met de zelfde multiplex blokjes eronder want voor mijn gevoel moet dit zeker helpen.
Wie heeft er nog andere suggesties of op en aanmerkingen??

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Raphie

Je kan natuurlijk ook een een heipaal slaan, deze bekisten en de speler in beton gieten om te koppelen  ;D maar anders verder geen suggesties ;D ;D
JBL PRX Power!

bryan vd B

#81
Citaat van: Raphie op augustus 17, 2005, 17:40:11
Je kan natuurlijk ook een een heipaal slaan, deze bekisten en de speler in beton gieten om te koppelenĀ  ;D maar anders verder geen suggesties ;D ;D

Heb dit ook overwogen maar mijn mede bewoonsters vonden het geen goed plan als er een heipaal van zolder naar beneden dwars door de huiskamer liep ::) ;D ;D ;D ;D ;).
zijn er ook nog mensen die serieus zijn ;D ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: bryan vd B op augustus 17, 2005, 17:42:46
Heb dit ook overwogen maar mijn mede bewoonsters vonden het geen goed plan als er een heipaal van zolder naar beneden dwars door de huiskamer liep ::) ;D ;D ;D ;D ;).
zijn er ook nog mensen die serieus zijn ;D ;)

Dan toch wel een houten heipaal!! ;D

mvrg

Patrick

bryan vd B

Citaat van: patrick_vdb op augustus 17, 2005, 18:00:24
Hi,

Dan toch wel een houten heipaal!! ;D

mvrg

Patrick

of van nylon maar die zullen wel niet bestaan ;D.

Maar even serieus, zou het helpen om alleen de cd speler een plateau te geven die in het midden gedempt is met zilverzand? Dit omdat het dan nog dooder is!

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

patrick_vdb

Hi Bryan,

Zoals al per pm gezegd is dit afhankelijk van je wensen en of de speler een betere/andere demping kan gebruiken. Indien je de plateau's 'los' op leggers gaat plaatsen is het natuurlijk heel gemakkelijk om beide opties uit te proberen.

mvrg

Patrick

bryan vd B

Citaat van: patrick_vdb op augustus 17, 2005, 20:19:35
Hi Bryan,

Zoals al per pm gezegd is dit afhankelijk van je wensen en of de speler een betere/andere demping kan gebruiken. Indien je de plateau's 'los' op leggers gaat plaatsen is het natuurlijk heel gemakkelijk om beide opties uit te proberen.

mvrg

Patrick

De laatste plateau kan ik wel los erop laten liggen om vervolgens allebei de opties uit te proberen.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

hi,

Het rack is nog niet helemaal af want ben nog op spullen aan het wachten ;).
Het 1 en ander is wel veranderd >:D.
Zo heb ik mijn xa5es toch weer van de hand gedaan wat niet de bedoeling was, dit niet zo zeer uit ontevredenheid maar meer omdat er een gepaste optie op het juiste tijdstip kwam.

Ik heb bij arjen (audiofiel) een paar weken terug de combi parasound 2000 loopwerk en dac mogen aanschouwen en natuurlijk uitvoerig beluisterd.
Deze combi heeft indruk gemaakt maar vond de stap naar deze combi te duur vlak voor de oplevering van ons (vriendin en ik) dus verder niet meer over nagedacht >:D plotseling had iemand interesse in mijn CRT projector die ikzelf niet of nauwlijks gebruik dus was deze verkoopstap snel genomen.Wat ga ik met dat geld doen ::) :-X. Dus ik belde louis van Artspeak en legde de positieve ervaring op tafel betreft de 2000 combi ;D.

Of geluk toen hand in hand met mij liep had hij net een 2000 loopwerk en 1500 dac opgekocht in bijna nieuwe conditie.Na een paar telefoon gespreken was de deal gesloten en staat de set nu bij mij lekker in te spelen.
Het loopwerk is in zijn geheel gemoddificeert en kan eigenlijk niet meer verder.De Dac is ook gemod maar er kunnen nog een paar kleine aanpassingen aan gedaan worden, maar de combi klonk nu al zo lekker dat ik dit niet wilde doen om finaciele redenen.

ik ben helemaal in mijn nopjes 8) want het klinkt nu zo analoog dat ik eigenlijk niet eens het besef heb dat ik naar apparatuur aan het luisteren ben.
De speakers verdwijnen in zijn geheel en het geluidsbeels staat echt standvast binnen en buiten de speakers.
De ruimtelijkheid van de weergave is zo enorm toegenomen dat ik me waan in een andere ruimte dan mijn eigen kamer.
Ik hoor dingen die ik nog nooit gehoord had het het bestaan niet van wist op de cd's.
hieronder wat pic's.

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

Gefeliciteerd Bryan. Je hebt een HELE MOOIE CD-speler, ik spreek uit ervaring. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi Bryan,

Op moment dat de apparatuur in staat is om de fysieke luisterruimte te verruilen voor de akoestische ambiance die op de bron staat opgenomen, weet je dat het goed zit ;)

Congrats met de speler-dac combi en zeker ook met het rack dat toch wel erg mooi is geworden.

mvrg

Patrick

R

Feli met je mooie upgrade. Van horen zeggen dat het erg mooi is.

bryan vd B

Hi,


Citaat van: Audiofiel op oktober 30, 2005, 18:01:59
Gefeliciteerd Bryan. Je hebt een HELE MOOIE CD-speler, ik spreek uit ervaring. 8)

ik weet het ;D ;D  thanks!!!
Citaat van: patrick_vdb op oktober 30, 2005, 18:02:32
Hi Bryan,

Op moment dat de apparatuur in staat is om de fysieke luisterruimte te verruilen voor de akoestische ambiance die op de bron staat opgenomen, weet je dat het goed zit ;)

Congrats met de speler-dac combi en zeker ook met het rack dat toch wel erg mooi is geworden.

mvrg

Patrick

Het is echt super 8) 8), het rack is nog niet klaar maar het geeft wel de indruk die het moet gaan worden ;)
Citaat van: Ruben op oktober 30, 2005, 18:05:22
Feli met je mooie upgrade. Van horen zeggen dat het erg mooi is.

geloof me ruben dat dit echt heel mooi is ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

R


bryan vd B

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Romano

#95
Citaat van: bryan vd B op oktober 30, 2005, 17:55:37

Bryan

hoezo heb je noppenschuim onder je cd-speler liggen?

Groeten Romano,

Audiofiel

Citaat van: Romano op oktober 31, 2005, 14:41:01
hoezo heb je noppenschuim onder je cd-speler liggen?

LOL ;D ;D Of een dekbed er achter... :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bryan vd B

Hi,

Het dekbed is voor enige demping :D , dat noppen schuim is alweer weggehaalt.De reden was dat ik het loopwerk best wel gehorig vond maar dit was achteraf te wijten aan een dempingschijfje die op de puck was geplakt en zo een beetje aanliep tegen het plexiglasvenstertje.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Bertus

Je hebt hier helemaal geen verstand van!    LULLO.

Hahahahahahaha.

Greetz
Bertus

advr



het zal je maar gezegd worden, zou er niet blij mee zijn :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster