XBOX HD Compatibiliteit

Gestart door Rogier1988, februari 15, 2005, 18:19:44

« vorige - volgende »

Rogier1988

Nou hoi, weer een topic van mij ;D ik ben wel wat info tegen gekomen waar wil liever gewoon een antwoordje hebben..

ik heb thuis de Hitachi CP-S210 staan, en een xbox  ;D (en nog wel wat meer troep maar oke..)

ik wil de xbox spellen in HD spelen, (hij is omgebouwd)

nu weet ik niet hoe alles inelkaar zit hoe en wat je moet doen om nou je xbox in HD te laten werken..

Details beamer

Compatibiliteit

Beeldformaat
4:3

Projectiemogelijkheden
N/A

Video systemen
NTSC
PAL B/G/D/H/I
SECAM
PAL-M
PAL-N
NTSC4.43
PAL60
SDTV: 525i(480i), 525p(480p), 625i(575i)
HDTV: 750p(720p@60Hz), 1125i(1080@50/60Hz, 1035i@60Hz)

Video resolutie
N/A

PC compatibiliteit
640 x 480 VGA
800 x 600 S-VGA
1024 x 768 XGA
1280 x 1024 S-XGA
1600 x 1200 U-XGA

Mac compatibiliteit
13" Mac
16" Mac

Workstation compatibiliteit
IBM Compatible

Features

Speaker
Ja

Extra features
Plug & Play DDC1/2B
Keystone Correction: Fixed 9:1 upward shift
4 x digital magnification
Freeze frame
Mirror reverse
Invert image
Digital Gamma Correction

(hij is HD compatibel) Zoals bij de details staat

Wie kan mij een duidelijk antwoord geven.. a.u.b  (ik weet zeker dat er meerdere mensen met dit probleem zitten)

C'ya,Cheers,
Roger

alvast bedankt,

zuidwester

ff snel: je hent een Ms HD pack nodig die met component aansluiten (3x tulp heb je die?)
enigma videoswitchdisc draaien en daarmee je xbox op NTSC zetten.
In de orginele dashboard  480p, 720p en 1080i aanzetten
en..
genieten!

Peter
ontferm U over ons

Rogier1988

1. (de kabel)

2. enigma videoswitchdisc draaien en daarmee je xbox op NTSC zetten (software matig?? via FTP op je xbox zetten met UTP kabel enz) (meer info a.u.b)

3. in het orginele Dashboard de 480,720,1080P/i aanzetten, waneer komt die optie erbij, ik kan dat nu niet instellen, of is dat dankzij de software van Videoswitchdisc.. (punt 2) of herkent hij hem dankzij de HD Pack kabel??

Thnks in advanced

zuidwester

1. kabel is prima zoals aangegeven

2. enigma videoswitchdisc via ftp overzetten en draaien  (gebruik je evolutionX als desktop en/of gebruik je de xbox mediacenter?) of een iso ervan maken op een dvd branden en dan draaien en kiezen voor NTSC.

3. Als je de xbox op NTSC hebt gezet en omdat je de hd kabel gebruikt krijg je er opeens een paar (hd) opties bij in je org. dashboard onder video settings!

Peter
ontferm U over ons

wh-vanderpost

Citaat van: pipoplus op februari 16, 2005, 12:39:23

2. enigma videoswitchdisc via ftp overzetten en draaien (gebruik je evolutionX als desktop en/of gebruik je de xbox mediacenter?) of een iso ervan maken op een dvd branden en dan draaien en kiezen voor NTSC.

3. Als je de xbox op NTSC hebt gezet en omdat je de hd kabel gebruikt krijg je er opeens een paar (hd) opties bij in je org. dashboard onder video settings!

Peter
En dan erachter komen dat er maar een handje vol spellen op 720p kunnen draaien (1 of 2 op 1080i)... ...
.. zoals ik.

Vind het staircasing ook vreselijk, sorry.. maar ik vind het niet echt mooi ofzo, wel rustig beeld (vanwege de Prog.).. maar mooi .... :-\
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Rogier1988

Citaat van: pipoplus op februari 16, 2005, 12:39:23

2. enigma videoswitchdisc via ftp overzetten en draaien  (gebruik je evolutionX als desktop en/of gebruik je de xbox mediacenter?) of een iso ervan maken op een dvd branden en dan draaien en kiezen voor NTSC.

Peter

1. TOP :)

2. Enigma videoswtichdisc via ftp overzetten en opstarten via de xbox?? (ik gebruik de EvolutionX als desktop maar kan steeds naar de XBOX Mediacenter gaan.. (maar kan je als je een ISO ervan maakt.. en laat draaie.. kan je ook terug gaan naar PAL ??? want ik hoor verhale als je hem omzet naar NTSC dan krijg je zwart beeld.. ??)

3. Gewoon dan op welke reso zetten? 480p 720p of 1080p ? of moet je dat instellen per game??

Alvast bedankt..

jowi

Citaat van: Rogier1988 op februari 16, 2005, 13:55:20

2. Enigma videoswtichdisc via ftp overzetten en opstarten via de xbox?? (ik gebruik de EvolutionX als desktop maar kan steeds naar de XBOX Mediacenter gaan.. (maar kan je als je een ISO ervan maakt.. en laat draaie.. kan je ook terug gaan naar PAL ??? want ik hoor verhale als je hem omzet naar NTSC dan krijg je zwart beeld.. ??)

3. Gewoon dan op welke reso zetten? 480p 720p of 1080p ? of moet je dat instellen per game??

Alvast bedankt..
Als het goed is zit er in het Evox menu ergens een tooltje waarmee je de xbox op pal of ntsc kunt zetten (dat is wat enigma doet). Meestal heb je een Slayer Evox release oid daar zitten een aantal zaken bij zoals dvd spelers, spel-copiers, en ook een ntsc/pal switcher

wh-vanderpost

Citaat van: Rogier1988 op februari 16, 2005, 13:55:20

Alvast bedankt..
2. zwart beeld? Nog niet meegemaakt, 't kan zijn dat als je TV het niet ondersteunt je zoiets krijgt ofzo.. maar een beamer pakt toch alles (meestal)

3. Je "enabled" die resoluties.. alleen de desktop software kan je vaak hard instellen op 1 van die resoluties. Als je alledrie de resoluties op "YES" zet... geef je dus aan dat jouw weergever die resoluties aankan. De spellen bepalen dan of er op een bepaalde resolutie gedraaid wordt, maar zoals ik al zei zijn er maar een paar die hoger dan 480p draaien ...

edit: EvolutionX kan je dus niet op een bepaalde resolutie knallen.. start XBMC maar es op en ga in de settings naar Appearance, daar kan je kiezen voor:
- 4:3 PAL
- 4:3 NTSC
- 16:9 PAL
- 16:9 NTSC
- 480p
- 720p
- 1080i

Let dan wel op dat je eerst op NTSC moet zitten... bij de EvoX desktop heb je een kopje Applicaties geloof ik .. daarin staat wel ergens "PAL NTSC switcher" ;)
LG G3 83"

Rogier1988

Jep die staat er.. maar, w8 ik zoek eventjes dat kopje op waar die tekst staat van hoe en wat met NTSC ..

CitaatIk heb via de Mediaplayer mijn xbox's TV output op NTSC-J gezet.
Nu krijg ik helemaal geen beeld meer als ik mijn xbox aanzet. 
Tja, dat is dus niet zo slim... 99 % van de televisie's verkocht in Europe kunnen geen NTSC-J (het japanse formaat) aan. 2 Simpele manieren om je xbox te fixen zodat je weer lekker op je PAL televisie kunt spelen. 1: Boek een vakantie naar Japan, sluit je xbox op de eerste de beste tv daar aan en zet hem terug op PAL.
2: Pak een lege CD-RW (of een CD-R voor de mensen met een Samsung drive),
zet Enigmah Video Switch Disc erop in de / directory, dus niet in een sub directory.
LET OP: Branden met NERO: KIES NEW COMPILATION EEN CDROM-UDF PROJECT (DUS NIET VIA DE WIZARD). Onder TABJE 'UDF' --> FORCE DVD-VIDEO Mode (required for XBOX compt) aanzetten en branden.  Disc-at-once en Finalize CD ook aanzetten.
Stop in de xbox.  Zet xbox uit en weer aan.. Wacht een paar tellen... Druk een aantal malen op
'A', en zet je xbox weer uit... Weer aanzetten... En hoppa hij staat weer op PAL en nu NOOIT
meer je xbox TV OUTPUT op NTSC-J zetten he! ;) 

Ohh dus dat van PAL naar NTSC zetten maakt niks uit.. (alleen de andere afkortingen erbij b.v NTSC-J of andere landen krijg je gezeik mee.. perfect.. :)

(ik moet me HD kabel nog bestellen maar ik wil graag al de info alvast hebben dat ik meteen aan de slag kan;))

Rogier1988

p.s je kan in het kopje van Game type ofzo..

wat orgineel op PAL staat

overschakelen naar.. PAL / AUTO / NTSC / NTSC JAPEN of gewoon JAPAN / PAL REST OF THE WORLD

(gewoon NTSC gebruiken dus) (als ik de HD kabel shit heb :))

wh-vanderpost

Citaat van: Rogier1988 op februari 16, 2005, 14:55:45
p.s je kan in het kopje van Game type ofzo..

wat orgineel op PAL staat

overschakelen naar.. PAL / AUTO / NTSC / NTSC JAPEN of gewoon JAPAN / PAL REST OF THE WORLD

(gewoon NTSC gebruiken dus) (als ik de HD kabel shit heb :))
Ik weet even niet waar je dat ziet staan... kan me ook niet herinneren dat ik dat een keer gewijzigd heb. Volgens mij hoeft dat niet ook, want je wil ook gewoon PAL spellen kunnen blijven spelen, dus Auto lijkt mij het meest logische.

Let trouwens op straks, de meeste PAL spellen doen het gewoon met de Xbox op NTSC.. alleen heb ik er eentje (Fable) waar wel problemen mee zijn.. die wil niet werken zolang die 3 resoluties op "YES" staan... heel vaag, maar op internet heb ik al meer mensen gevonden die hetzelfde hebben.
LG G3 83"

Rogier1988

Nou ik ga straks eventjes die kabel bestellen, en ze zeiden dat hij binnen 24 uur leverbaar is.. dus ben benieuwd.. ik ga het ook allemaal even testen dan met Fable..

Je hoort van me.. (ik denk dat dit topic wel wat mensen kan helpen)  8)

Rogier1988

p.s hoe kan je je xbox progressive laten draaie.. of hoe en wat betekent het eigenlijk , ik las net dat dat al je beeldkwaliteit verbeterd.. ofzoiets ???

[UPDATE]

HD-pack (kabel enz) = bestelt

zuidwester

CitaatEn dan erachter komen dat er maar een handje vol spellen op 720p kunnen draaien (1 of 2 op 1080i)... ...
.. zoals ik.
progressive is natuurlijk ookal aardig

Citaatp.s hoe kan je je xbox progressive laten draaie.. of hoe en wat betekent het eigenlijk , ik las net dat dat al je beeldkwaliteit verbeterd.. ofzoiets

480P is (in NTSC) progressive en 99% vd Xbox spellen ondersteund dit (maar net zoals 720p en 1080i alleen in NTSC en met HD pack)
Het aantal beeldlijnen word als het ware verdubbeld en daarmee heb je dus een stuk beter beeld.
ontferm U over ons

Rogier1988

Dus als ik hem op NTSC zet zonder HD-kabel dan is die al progressive???? :-X ???

wh-vanderpost

Citaat van: Rogier1988 op februari 16, 2005, 20:59:51
Dus als ik hem op NTSC zet zonder HD-kabel dan is die al progressive???? :-X ???
Volgens mij lukt dat niet eens zonder dit kit eraan te hebben... (correct me if i'm wrong)
LG G3 83"

zuidwester

CitaatDus als ik hem op NTSC zet zonder HD-kabel dan is die al progressive
Nee,
alleen met HD kabel en pas na de xbox op 480P te hebben gezet..

Peter
ontferm U over ons

Rogier1988

LOL.. ik heb hem wel ff op NTSC gezet alvast ;D .. me kabel is eind volgende week bij leverancier binne.. dus over 2 weekjes kan ik van HD scherpte genieten. ''i,hope..''

Maar eerst lekker druk met school :(

soetensboy

Rogier,

Al nieuws met betrekking tot HD op je Xbox? ben erg benieuwd, ga binnenkort namelijk mijn xbox ombouwen.

Rogier1988

Ben ik weer.. na een tijd van wachten heb ik hem binne.. ( moet hem even van postkantoor halen ) Maar ik upload wat foto's ;D

Rogier1988

Aangesloten en wel, ik draai nu xbox mod screen @ 5xx nog wat.. en de games zijn stukke scherper
ik moet eventjes ergens nog foto's uploaden ofzo.. ;D

Cheers,
(voor de gemoddé xboxer's onder ons.. echt een aanrader)

Rogier1988

Ik heb het gevoel dat het niet is zoals het hoort.. daarom deze dicht en andere open.. HD XBOX