B&W 802 Matrix 3

Started by terik, February 8, 2005, 11:43:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

terik

Wie kan mij vertellen hoe de B&W 802 Matrix 3 klinkt.
Is dat een luidspreker die mooi laag kan gaan en klinkt het daarbij ook nog gedetailleerd.
Ik heb zelf nu de B&W dm7 mk12. Dat is ook een wat oude luidspreker en daarvan vind ik vooral het middengebied (stemmen) en het hoog heel fraai. (Rustig). Hij is wel duidelijk wat minder gedetailleerd dan de nieuwe generatie boxen maar klinkt daarbij ook een stuk rustiger. Heb diverse boxen thuis getest.
Ik ben benieuwd of ik met de Matrix 802 series 3 er op vooruit zou gaan.

Mijn versterker is een marantz pm14ki

vr gr Erik

superleo7

Hoi Erik,

Ik heb op dit moment ook de 802 matrix 3.
Vroeger had ik de 802 matrix 2. Na heel wat speakers gehad te hebben met als laatste de martinlogan cls heb ik toch weer de 802 gekocht.
De reden is dat deze speaker het lekker doet op alle muziek.
Dat vond ik een gemis op de cls deze klonken erg goed maar met u2 of simpelminds of wat rock vond ik ze minder geschikt.
Ik heb ook de cdm 9 nt en deze vind ik minder dan de 802. Ondanks dat testen anders zeggen. De 802 is een wat warm klinkende speaker met een redelijk goed detail weergave. Het laag vind ik erg mooi en super strakmet veel detail. Het midden klingt ook mooi en je heb ook geen idee dat je naar een losse tweeter luisterd. Dat heb je met de cdm 9 nt wel.
Je heb de mogelijkheid om het laag wat aan te passen met een filter maar in mijn kamer wordt het dan wat te .
Ik heb alleen van deze box de condesatoren vervangen voor audyncap plus.
De reden was omdat ik het idee had dat dan de detail weergave zou verbeteren.
Dit was dan ook zo . De klank kleur eigenschap bleef gelijk.
Wat betreft jou speaker die kan ik niet. Dus ik kan niet zeggen of je verbeterd naar jou idee. Gezien wat jij schrijft wat betreft jou klank eigenschappen zou het kunnen.
Ik draai met een passlabs eindversterker en dat klingt werelds. Goede controle en mooi gedetaileerd. Maar ook een akai pm 75 klingt er goed op .ik denk dat jou marants ook geen probleem is.Gewoon proberen.
Veel succes.


Hopper

De DM7 ken ik wel. Klinkt zeker goed.De DM16 is een stapje hoger,  een fantastische speaker, maar zal wel moeilijk aan te komen zijn. De 802-s3 heb ik zelf en  die is super. Heb de oudere serie(vóór Matrix) 801 ook nog gehad, de matrix is veel beter.