Verbetering cd-speler

Started by Dracoplasm, January 26, 2005, 22:06:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dracoplasm

Hi, ik draai mijn muziek nu al een tijdje op een Philips CD618 van een jaar of 6 oud, zit goed geluid in maar kan altijd beter.
Nu heb ik afgelopen weekend mijn hele set omgegooid en ik moet nu dus even door zetten.

Ik ben dus geinterresseerd in een champagne kleurige CD7300, deze is in de aanbieding voor 299,- evt. koop ik hem 2de hands.
Maar ga ik er in geluid ook echt op vooruit?

Anders vervang ik namelijk eerst mijn Philips DVD763SA voor een DV6200 (MOET wel regiovrij zijn/gemaakt kunnen worden)

Dus mijn vraag wat is wijsheid, en ga ik er ook echt op voorruit?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Minguel

Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

Mark S

#2
De CD7300 zal veel beter klinken dan de DV6200.


De DV6200 kun je eenvoudig met de meegeleverde remote regiovrij maken, evenals de SVCD optie activeren.

To turn off Region Coding:
1: Power off Unit with remote.
2: Power Unit on again with remote with NO disk in drive.
3: Wait for the "NO DISK" message on the unit's display and then push the (PAUSE) button on remote once.
4: Enter (314159) on remote "CODE" message appears.
5: Enter (0) on remote for region free and push (PAUSE) button again.
6: Power off unit.

VCD/SVCD:
Turn your Player on
Pause
1472
55
ENTER
CURSOR UP
53
ENTER
CURSOR UP
03
ENTER
CURSOR UP
PROGRAM
4
PROGRAM
5
ENTER
CURSOR UP
12
ENTER
CURSOR UP
55
ENTER
CURSOR UP
10
ENTER
CURSOR UP
00
ENTER
TURN PLAYER OFF
TURN PLAYER ON

Dracoplasm

Weet je zeker dat dit werkt?

En ga ik in beeld en geluid ook betere prestatie's zien dan met die Philips dvd speler?

 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Mark S

Ik heb ze zelf toegepast op mijn DV6200.
In mijn geval was de DV6200 als vervanger van mijn Philips DVD-711 een hele verbetering in zowel beeld als geluid.
De vergelijking met de 763SA kan ik niet maken.
Als je de 763SA wegdoet voor een DV6200 raak je in ieder geval ook de SACD afspeelmogelijkheid kwijt.

Dracoplasm

Ja dat weet ik, maar ik wil ook wel graag de SA8400  >:D Erg leuk voor super audio, en cd's.

Ik heb vandaag ook een cd6000 ose en een Ki (?) signature gezien, respectiefelijk 275 / 375.

Is dit een betere geluidsgever dan de cd7300, die 299 bij correct is?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

R


Dracoplasm

Ja goed, mensen zijn positief, maar zou het geluid van de 7300 niet prettiger/beter zijn, ik ben bezig alles in champagne te krijgen, maar dat wordt zo dus niks als ik die 6000 zou kopen... En ik ben serieus over de SA8400/8500 aan het denken, voor mijn cd's dan...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

R

Ben niet zo bekend met die nieuwere modellen. Maar is de x.500 niet alleen leverbaar in zilver en zwart..

Dracoplasm

Nee, het zgn audio/stereo spul niet, en daar wordt blijkbaar ook de SACD-speler mee bedoelt.

Alleen het HT spul is zwart/zilver, dus de Dv en SR types.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream