marantz dv7010 niet te repareren !

Started by kessy, January 21, 2005, 21:42:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kessy

Heb sinds twee en een half jaar een marantz dv7010 dvd speler.
Tot afgelopen zomer naar volle tevredenheid.
Maar toen begonnen de problemen:
Als je de speler aan drukte viel het display uit en was de speler alleen nog aan te krijgen als je op de knop drukte om een volgend nummer te selecteren en als je dan geluk had dan begon hij te spelen maar meestal ging hij door naar het laatste nummer en speelde alleen dit nummer.
Begin december heb ik deze bij stafhorst gebracht die eerst zou kijken of hun hem konden maken en als dit niet het geval was dan naar marantz zelf.
Nu heb ik vandaag bericht gehad van stafhorst dat hij niet meer te maken is omdat men geen onderdelen meer heeft en of ik nog wel even 35 euro wil betalen!
Vind het wel erg vreemd dat een merk als marantz een dvd speler van twee en halfjaar oud niet meer kan maken.
Herkend iemand dit probleem en is dit normaal bij een merk als marantz dat men geen onderdelen meer heeft voor een apparaat dat 700 euro heeft gekost en net twee en half jaar oud is? !!!!!!


Raphie

Lijkt mij ook wel erg vroeg, wat was trouwens de diagnose?
JBL PRX Power!

peterrr

hallo,

Dit hoef je niet te accepteren een fabrikant is in Europa verplicht om een apparaat te ondersteunen tot een redelijke termijn die je mag verwachten dat een apparaat dienst moet doen.
Dus 2.5 jaar voor zo`n speler is niet acceptabel dat hij niet meer te repareren is.
Dan zijn ze verplicht onder een coulance regeling je tevreden te stellen !
Bij radar zij n standaard brieven te downloaden voor b.v tv reparaties als voorbeeld.

En marantz die zal je altijd naar de verkopende partij verwijzen, als die je niet goed helpt en dat heb ik bij raf/staffhorst nog niet meegemaakt !
Vraag naar de manager en wijs hem erop dat dit op zijn probleem en is niet die van marantz.
En vertel het bovenstaande!
HIJ zal met een goed coulance bod moeten komen en hij moet met marantz eruit komen.
Jij bent zijn klant. (dit alles tenzij hem daar niet gekocht hebt)
Misschien dat eventueele "retailers" hier meer over dit onderwerp weten.

met vriendelijke groet,
peterr  Marantz liefhebber ;)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Richi

Zoals zo vaak in dit soort gevallen, zal de reparatie van het probleem wel meer kosten dan een nieuwe speler. De huidige spelers bestaan alleen nog maar uit een loopwerk en een paar printplaten. Daar valt weinig aan te repareren en het vervangen van het loopwerk of zo'n print is een dure aangelegenheid. Daardoor wordt een apparaat al snel afgeschreven bij een defect. Dat is volgens mij toch ook wel het gevolg van de wegwerp maatschappij waarin we leven. Maar ja, stel de reparatie kost 500 euro (300 euro materiaal, 1,5 uur werk en de BTW), wat doe je dan? Waarschijnlijk ga je toch ook voor een nieuwe kijken...

Ik hoop dat je je speler snel en goedkoop waar aan het spelen krijgt!

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

peterrr

Ja maar dan moeten ze je "ver" tegemoet komen  ;)

mvgr peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

kessy

Heb vandaag kontact gehad met stafhorst en de persoon die ik aan de lijn had vond het ook wel erg snel dat de speler na twee en een halfjaar niet meer te repareren was.
Dus heeft hij gebeld met Marantz  en die vertelden dat het wel een jaar kon duren voor de onderdelen die kapot zijn weer vooradig zijn.
Men heeft mij nu een voorstel gedaan:
Bij betaling van €150 kan ik de dv 6500 kopen, of als ik €210 betaal kan ik de dv7500 kopen.
Nu weet ik niet welke dvd speler qwa specificaties in de buurt komt van de dv7010.
Is er iemand die mij kan zeggen wat de beste keuze is.

peterrr

Zie je wel  ;D

Ik heb zelf de  voorganger van de 6500 daar moet je op analoog bij gewone cd`s niet teveel verwachten, bij sacd analoog of digitaal ben ik met dit "kleine" spelertje zeer content.
Kijk naar je budget, Het verschil in bijbetaling is niet zo heel enorm.

succes met kiezen of.. even luisteren.

mvgr peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Daniel_SJD

Wat is er gebeurd met die kapotte speler dan? Ik wil hem wel hebben namelijk :D !!

Vincent

Quote from: kessy on January 24, 2005, 23:17:30
Heb vandaag kontact gehad met stafhorst en de persoon die ik aan de lijn had vond het ook wel erg snel dat de speler na twee en een halfjaar niet meer te repareren was.
Dus heeft hij gebeld met Marantz  en die vertelden dat het wel een jaar kon duren voor de onderdelen die kapot zijn weer vooradig zijn.
Men heeft mij nu een voorstel gedaan:
Bij betaling van €150 kan ik de dv 6500 kopen, of als ik €210 betaal kan ik de dv7500 kopen.
Nu weet ik niet welke dvd speler qwa specificaties in de buurt komt van de dv7010.
Is er iemand die mij kan zeggen wat de beste keuze is.


Hi

de DV7500 bestaat niet dus ik denk dat je de DV7600 bedoeld en
deze wordt pas uitgeleverd in Maart :( Deze speler zit waarschijnlijk
wel op een veel hoger niveau dan de 7010 het is ook een alleskunner
geworden.

Grtz

Vincent

audionut

neem voor de grap eens contact op met de mensen van www.apparatenreparatie.nl
Zij hebben mijn oude sansuiversterker gerepareerd toen ieder ander bedrijf waar ik kwam vertelde dat het niet meer kon en de kosten zeker niet waard zou zijn.
Ze zijn goedkoop en naar mijn mening ook nog eens erg goed. Als ze het niet kunnen zijn ze ook eerlijk genoeg om je dat te zeggen.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!