M & G Shootout Marantz SR 12 , Jungson AV 1000A, Proceed / Classe en Korsun D9.

Gestart door Paulie, januari 19, 2005, 16:22:28

Vorige topic - Volgende topic

Mark S

Paulie,
[very offtopic]
Hoewel deze niet heeft meegespeeld in de shoot-out..leuk om weer ergens eens een Tannoy 623 center tegen te komen! Deze zie je (voorzichtig uitgedrukt) niet vaak! Ik heb mijn exemplaar 2 jaar geleden gekocht op de vrije markt. Ik vroeg nog aan de verkoper "waar die andere speaker van de set" was gebleven. Hij moest me helaas het antwoord schuldig blijven >:D Ik mocht de 623 tenslotte voor 10 Euro mee naar huis nemen!
[/ very offtopic]

Paulie

Citaat van: Mark S op februari 15, 2005, 22:29:44
Paulie,
[very offtopic]
Hoewel deze niet heeft meegespeeld in de shoot-out..leuk om weer ergens eens een Tannoy 623 center tegen te komen! Deze zie je (voorzichtig uitgedrukt) niet vaak! Ik heb mijn exemplaar 2 jaar geleden gekocht op de vrije markt. Ik vroeg nog aan de verkoper "waar die andere speaker van de set" was gebleven. Hij moest me helaas het antwoord schuldig blijven >:D Ik mocht de 623 tenslotte voor 10 Euro mee naar huis nemen!
[/ very offtopic]

:-\ :-\ :-\ :-\

WAT 10 EURO.

MMM ik heb er wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat meer voor betaald.

maar bevalt me erg goed de center speaker.

Ook je rears zijn gelijk aan die van mij.

groet
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Paulie

Ja ik zie het verwarrend he die type nummers. Mocht je ooit de center wegdoen dan weet je me te vinden....
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Richi

Citaat van: Audiofiel op februari 14, 2005, 09:02:11
Weet je dat zeker? Ik liet mijn vrouw onderstaande foto zien en die concludeerde meteen dat de Aziaten lelijk waren en de Canadees (Classé) de mooiste. Laat haar voor de grap eens naar de foto kijken en geef ons de reactie!

Nou, dat WAS haar spontane reactie bij het zien van de foto's. Ze vond met name de beugels aan de Classé belachelijk. Toen ik haar probeerde uit te leggen hoeveel dat ding weegt, was ze nog niet bereid haar mening bij te stellen: 'en toch vind ik het er niet uitzien'.  :-\
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Richi

Citaat van: Paulie op februari 14, 2005, 09:41:12
Mijn vriendin is van aziatische afkomst dus ik mag bij afwezigheid van haar. (woont in indonesieen) alleen maar spelen met de jungson. Al het andere niet aziatische speelgoed word zij alleen maar jaloers van, dusssuuuuhhh. Voor ons is het duidelijk JUNGSON JUNGSON.

Nee, jij bent lekker objectief!  >:D

Richi

Citaat van: Paulie op februari 14, 2005, 12:01:50
Ja maar ik denk dat het komt omdat deze nog niet ingespeeld was had ongeveer 15 uur gedraaid in een soort van eindversterker modus.

Maar door het inspelen wordt ie echt niet zoveel beter hoor. Het komt wel wat losser, maar het karakter verandert niet echt meer.

Paulie

Citaat van: Richi op februari 16, 2005, 11:24:37
Sorry jongens, was even een paar dagen geveld door de griep.  :P

Zo zo beterschap gewenst dit is toch geen gevolg van de luistersessie hoop ik  ;D ;) ;D

groet

Paul

Richi

Nee, ik was er niet ziek van als je dat bedoelt.  ;D  Meer een combinatie van griep in het gezin, drukte en (dus) te weinig rust. Maar morgen ga ik weer aan de bak.  :)

Audiofiel

Kwam het door de wind? Ik heb je nog een Apple (oeps), sorry appel aangeboden. Misschien hadden die vitamines je juist kunnen redden... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Citaat van: Richi op februari 16, 2005, 11:42:49
Nee, ik was er niet ziek van als je dat bedoelt.  ;D  Meer een combinatie van griep in het gezin, drukte en (dus) te weinig rust. Maar morgen ga ik weer aan de bak.  :)

yep dat bedoelde ik  8) 8)

kreeg een mailtje dat Midcall vanavond de review on line zet ben benieuwd.

Midcall

Citaat van: Richi op februari 16, 2005, 11:29:08
Maar door het inspelen wordt ie echt niet zoveel beter hoor. Het komt wel wat losser, maar het karakter verandert niet echt meer.

Ik realiseerde me vannacht dat de Korsun in het geheel nog niet was ingespeeld. De kanalen die we hebben gebruikt waren precies de kanalen die ik nog nooit had aangesloten, ik gebruikte hem nl enkel op mijn rears en voor mijn center :-). Het kan best veel uitmaken, al verandert inspelen niet echt het karakter van een versterker.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Richi

Dat zou inderdaad verklaren waarom het geluid niet los kwam van de speakers...

Paulie

Dan wil ik toch nog wel is een keer op het langere termijn de Korsun D9 horen puur voor de herkansing omdat ik best benieuwd ben naar de potentie van deze versterker.

Audiofiel

Citaat van: Paulie op februari 16, 2005, 13:23:33
kreeg een mailtje dat Midcall vanavond de review on line zet ben benieuwd.

Hoop dat je nog tijd weet te vinden, Midcall. ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Hoi Audiofiel. Heb je al meegekregen dat Midcall Paulie aan de Inifinity heeft gekregen? Na een luistersessie met de Infinities van Midcall op de Jungson is Paulie helemaal om en gaan de Tannoy's eruit. Voornaamste winstpunt ligt in de afname van storende 35hz resonanties in zijn luisterruimte. Had ik nooit verwacht, zeker niet van Infinities die toch de naam hebben lastig aanstuurbaar te zijn in het laag.

Groet,
Richard

Audiofiel

Hoi Richard. Ik heb het meegekregen. Het kan best zijn dat die Inifinity's gewoon minder doen op 35 Hz, dus ook minder een probleem vormen. Kun je trouwens nagaan hoe ze zullen klinken op de Classé... ;D

De set gaat wegens upgrade er trouwens uit, zie ook mijn advertentie. 8)

Paulie

Citaat van: Audiofiel op februari 23, 2005, 14:19:23
Hoi Richard. Ik heb het meegekregen. Het kan best zijn dat die Inifinity's gewoon minder doen op 35 Hz, dus ook minder een probleem vormen. Kun je trouwens nagaan hoe ze zullen klinken op de Classé... ;D

De set gaat wegens upgrade er trouwens uit, zie ook mijn advertentie. 8)

hoi Audiofiel,

ik denk niet dat het te maken heeft met dat de infinities minder doen maar mijn baspoort bij de tannoy zit aan de achterkant en die zorgde voor de resonantie iets wat weg was zodra je de baspoort dichtzette met de stop. Door dat de infinities gesloten zijn heb je dus geen last van de baspoort en het laag gaat echt veeeeeeel verder dan de tannoy. met vooral veel druk en snelheid. maar als de infinities er zijn moeten jullie maar is komen luisteren.

groet

paul

Audiofiel

Misschien was jouw baspoort van de Tannoys wel afgestemd op dezelfde frequentie (resonantie) als jouw kamer. ;)

Paulie

Citaat van: Audiofiel op februari 23, 2005, 14:42:22
Misschien was jouw baspoort van de Tannoys wel afgestemd op dezelfde frequentie (resonantie) als jouw kamer. ;)

Dat zou natuurlijk wel is kunnen ja  ;D :P ;D.

Midcall

Die Ren's zijn gewoon briljante speakers. De vooroordelen van over het merk Infinity mogen dan wel van toepassing zijn op de oude Kappa's en de meeste IRS modellen, maar de Ren's zijn redelijk eenvoudig aan te sturen. Ze zijn niet lullig qua grootte (ook wat dat betreft gaat Paul er op voorruit  ;)) maar toch ook weer niet een rampzalige interrrieursloper.

Het restant van de review volgt spoedig overigens, maar de griep gooit even wat roet in het eten  :'(
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Spacebass

Citaat van: Richi op februari 23, 2005, 13:41:14
Had ik nooit verwacht, zeker niet van Infinities die toch de naam hebben lastig aanstuurbaar te zijn in het laag.
Groet,
Richard
Niet alle infinity's over een kam scheren hè  ;D  Het laag van een ren90 verschilt bijvoorbeeld enorm tov de Omega. De Ren 90 heeft zonder enige twijfel (veel) minder druk in dat gebied. Maar wat hij doet is zonder twijfel super strak O0

(heb nog steeds 2 ren 90's reserve op zolder  ;D )

Audiofiel

Citaat van: Midcall op februari 23, 2005, 14:52:13
Het restant van de review volgt spoedig overigens, maar de griep gooit even wat roet in het eten  :'(

Hier hetzelfde. Ik zit al twee dagen te snotteren. Heb het idee dat alles erg langzaam gaat: Mmmaaattrixxxx..

Paulie

Citaat van: Spacebass op februari 23, 2005, 14:58:07
Niet alle infinity's over een kam scheren hè  ;D  Het laag van een ren90 verschilt bijvoorbeeld enorm tov de Omega. De Ren 90 heeft zonder enige twijfel (veel) minder druk in dat gebied. Maar wat hij doet is zonder twijfel super strak O0

(heb nog steeds 2 ren 90's reserve op zolder  ;D )

he verkopen..... aan mij

Op zolder is maar op zolder. Zonde van de speaker

nu kun je er nog iemand immens gelukkig mee maken.....

HINT HINT HINT.