UcD Class-D versterker zelfbouw

Started by Wowly, January 18, 2005, 16:54:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Hanz71

Ze hebben 'm ge-update bij BMM.
Ik heb die UcD180AD voor 85,nogwat ex btw :)

sphere

Op hun flikker gehad van JP zeker  ;D
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Hanz71

 ;D
Misschien niet hier moeten posten en alle posters in de thread moeten PM-en. Had BMM lekker omzet gemaakt.

Leeuwarden

Heren,

Ik overweeg om een groepsinkoopje op te zetten voor Slit Foils. Zijn er nog gegadigden?
Gaarne hier reageren met het eventuele aantal benodigde Slit Foils.

Nogmaals: dit is op dit moment niet meer als een animo-check.

Jan

Hanz71

Jan,
Heb je het dan over de 63V Slits van Schuro, of ook over de 100V zoals die geleverd worden op de HG-voeding voor de UcD700 van Hypex?

Leeuwarden


sphere

Jammer, ik heb net een receiver gekocht, omdat ik dacht dat iedereen hier wel voorzien was voor onderdelen  :(

Eerst maar mijn speakers afmaken dan.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Leeuwarden

Verkochten ze bij die receiver winkel dan ook Slit Foils?

Leeuwarden

Jan-Peter,

Hebben de Slit Foils dezelfde aansluitpennen (hoe noem je dat eigenlijk?) als de BC elco's op de standaard voeding?

Jan

sphere

Quote from: Leeuwarden on January 27, 2006, 10:34:28
Verkochten ze bij die receiver winkel dan ook Slit Foils?
Neuh, moest kiezen tussen HT en stereo. Dat laatste komt nu pas wat later.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Shorty

Over slit-foils hoor je ook hier goede dingen... maar heeft niemand hier ervaring met T-Network Capacitors, die óók door Dennis Morecroft (DNM) ontwikkeld zijn, en die naar verluidt nog weer beter zouden zijn?
QuoteInstead of the simple positive and negative terminals found on the majority of capacitors, the T-Network has inputs and outputs for both terminals. These extra terminals are connected at the centre and ends of each capacitor plate, guiding the current along a controlled path. The T-Network design reduces the effect of unwanted resistance and inductance.[...] T-Network capacitors improve the measured high-frequency filtering by reducing the source impedance of the power supply - amplifier manufacturers need to compensate for this to achieve the best performance.

Conventional reservoir capacitors combine input and output current paths generating spurious voltage from the charging current as it mixes with outgoing load current.
This is a major limitation for an audio amplifier.
The waveshape in the diode to capacitor line would be quite different from that in the capacitor to amplifier line except for the fact that the two share the same conductor inside the capacitor. This makes unwanted capacitor characteristics very critical. 
The new T Network Capacitor (TNC) uses four terminals to separate the input and output pathways right into the capacitor. They remain separate through the residual resistance and inductance so that those unwanted parameters are less critical.
Significantly most unwanted characteristics appear on each side of the TNC's bulk capacitance causing the capacitor to filter more intensively at higher frequencies.

VrGr,

Bart J.

Jan-Peter

Quote from: Leeuwarden on January 27, 2006, 10:44:12
Jan-Peter,

Hebben de Slit Foils dezelfde aansluitpennen (hoe noem je dat eigenlijk?) als de BC elco's op de standaard voeding?

Jan

Ja!

Alleen de 100V Slitfoils niet. Volgens mij zijn die uberhaupt niet leverbaar in de shops, die hebben we custom made laten maken...... ;)

Jan-Peter

Leeuwarden

Hmmm... 4 x standaard voeding, 4 x UcD 180 en 4 x zo'n mooie trafo van Farnell en dan later nog eens Slit Foils erin?

Iemand een beter idee?




indoubt

Quote from: Leeuwarden on January 26, 2006, 17:05:01
Heren,

Ik overweeg om een groepsinkoopje op te zetten voor Slit Foils. Zijn er nog gegadigden?
Gaarne hier reageren met het eventuele aantal benodigde Slit Foils.

Nogmaals: dit is op dit moment niet meer als een animo-check.

Jan

En waar ga je dat vandaan halen, ik heb net vandaag the horen gekregen dat Schuro mijn order niet in behandeling wil nemen omdat ze het te druk hebben :o :'(
Vandaag maar amplimo gevraagd wat twee magnetisch afgeschermde low noise trafo's met statisch scherm kosten. Ik wilde nog een vergelijk maken tussen slit foils en nippon chemicon 68.000uF maar voorlopig laat ik de SF jes maar even zitten

indoubt

Quote from: Leeuwarden on January 27, 2006, 14:46:08
Hmmm... 4 x standaard voeding, 4 x UcD 180 en 4 x zo'n mooie trafo van Farnell en dan later nog eens Slit Foils erin?

Iemand een beter idee?





Hmmm, snelle discrete diodes i.p.v. een brugcel. Toegegeven dat het verschil niet altijd hoorbaar is maar meestal wel en ten faveure van de discrete diodes

DIY_Freak

Quote from: Leeuwarden on January 26, 2006, 17:05:01
Heren,

Ik overweeg om een groepsinkoopje op te zetten voor Slit Foils. Zijn er nog gegadigden?
Gaarne hier reageren met het eventuele aantal benodigde Slit Foils.
Ja :) 24x10.000uF nodig. Die van Hypex bedoelde je?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

Wowly

Zorg ervoor dat je de mensen van Schuro met de juiste toon aanspreekt, daar lijken ze gevoelig voor te zijn. Daarbij zijn ze zéér schappelijk met de  "rabat", zie onze vorige groepsaankoop welke een geslaagde powerbuy werd.

Als je veel bestel zorgen ze er echt wel voor dat ze de bestelling aannemen. Misschien dat ze voor kleine bedragen geen zin hebben om al de moeite te doen?

Ik heb geloof ik nog wel ergens een modelbrief voor hun staan, opgesteld met mijn destijds duitse buurman, welke goed de kracht van het juist formuleren kende ;D (áls ik hem nog heb...)

Succes

Wowly

BTW, misschien dat ik ook nog wat spulletjes ga bestellen  :D alleen geen slitfoils...

Leeuwarden

Allereerst wil ik nog even benadrukken dat ik een animo-check doe. De groepsinkoop is nog niet gestart en ik weet ook nog niet zeker of ik die ga starten. Uiteraard doe ik niet voor niets een animocheck maar dan moet er natuurlijk wel animo zijn!

Ten tweede is het voor mij ook niet zeker of ik wel bij Schuro ga bestellen. Er zijn meer adressen en met een beetje mazzel komt er ook een adres in Nederland.

@ Diyfreak: als je bedoeld dat Hypex Slit Foils van BHC gebruikt is het antwoord ja... By the way, waar ga je dat instoppen?

@ Indoubt: Er leiden vele wegen naar Rome... Wanhoop niet...

@ Wowly: Misschien kom ik nog terug op je aanbod van de Deutsche brief. Bedankt voor het aanbod.

Nogmaals, ik wil eerst even zien hoeveel mensen interesse hebben in SF's. Andere onderdelen kunnen misschien ook nog maar het hangt er vanaf waar ik eventueel ga bestellen. (over slag om de arm houden gesproken....)

Jan


Wowly

Ik ben benieuwd waar je de slit-foils vandaan haalt in nederland. Ik heb de importeur van BHC in NL destijds gebeld, en deze leverde ze niet en wilde ze niet leveren of ik moest er 50 of meer ofzo afnemen. Wel aardige mensen verder trouwens.

In de sheets van BHC Aerovox kom je de slit-foils nauwelijks tegen, zoals ik al zei, het zijn behoorlijk aparte dingen.....

Iik heb me destijds helemaal scheefgezocht voor andere adressen van Schuro....(ik sta gelukkig weer recht  ;))

Wowly

Leeuwarden

Ik weet dat in Nederland iemand bezig is om ze in zijn assortiment op te nemen. Ik weet niet of ik zijn naam mag noemen dus houd ik mij nog maar even stil.
Ik meende dat ik ze ook al eens gezien had bij http://www.thlaudio.com maar daar zie ik ze zo 1 2 3 niet meer staan. Is ook al een tijd geleden dat ik daar gekeken had. Schuro is natuurlijk toch de meest voor de hand liggende. Misschien ben ik ook wel iets te enthousiast met brullen dat ik meer adressen weet... (oeps...)

Leeuwarden

Vanmorgen bericht gehad dat mijn Nederlandse connectie voorlopig niet kan leveren...

Wowly

Gewoon verder zoeken. Misschien dat JP er kan leveren? Zij laten de slit-foils speciaal voor hun voedingen maken, en ze zijn zeker de lulligste niet. Misschien dat ie voor de enthousiastelingen iets kan doen? JP?

Wowly

Leeuwarden

Jan Peter heeft ergens anders wel eens aangegeven dat hij geen onderdelen levert waarvoor niets anders dan respect. Het is niet zijn business.

Even resumeren.

Diy Freak wil er 24.

Wie wil er ook? Indoubt?


Shorty

Van de DNM website:
QuoteCapacitor Prices

1 to 10 Capacitors £25 + VAT each, 11 to 20 Capacitors £21 + VAT each.
Allow £5 post and packaging within the UK and £15 for Overseas.

Post details of your order with a sterling cheque or bankers draft to DNM Design at :
18, Hartford Road,
Huntingdon,
Cambridgeshire PE29 3QD,
United Kingdom.

Manufacturer :

BHC Components Ltd
20-21 Cumberland Drive
Granby Industrial Estate
Weymouth
Dorset
DT4 9TE
Tel. 01305 782871

VrGr,

Bart J.