Dvd Video aansluitingen

Started by pdv, January 10, 2005, 21:31:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pdv

hallo allemaal,

Ik wil een dvd speler kopen met een scart/rgb die een progressive scan signaal uitzend naar mijn Sony CRT.
Kan dit, bestaat dit?
De meeste progressive scan dvd spelers gebruiken S vhs of de gele tulp aansluiting?

Enig idee welke speler hiervoor in aanmerking komt?

Gr Paul

tony tak

ha paul...

wat jij wilt doen is geen optie
het is namelijk niet mogelijk om een progressive video signal door een scart composiet of s-vhs te sturen.

dit is alleen mogelijk door de componenten aansluiting (YUV)

je tv moet hiervoor dus geschikt zijn.

veel mensen vergissen zich door het feit dat deze aansluiting rood groen blauw zijn te zeggen dat dit signaal rgb is>>> dus dat het ook door je scart loopt.

componenten aansluiting voert geen 3 apparte kleuren door maar rood is voor helderheid en groen en blauw voor de zwart/wit waarden.

en er zijn maar weinig tv 's die dit kunnen

voorbeeldje>>>   jvc 28/32 p37 sommige panasonic toestellen.

ik heb zelf een beamer hangen en die progressive aangestuurd met een componenten kabel op mijn pioneer dvd speler.>>> wat is nu het effect :   rustiger beeld (moeilijk te zien hoor :o)

ik verwacht dat je het dus ook niet echt zult zien op zo'n televiesie

mijn conclusie

sluit em gewoon lekker aan met een goede scartkabel op de rgb scart ingang van je tv
en als het goed is heb je dan een "plaatje"

groeten tony
Pioneer VSA-AX10Ai-S, Pioneer DV-868AVi-S, Sanyo PLV-Z4,
Sony 50A11E, B&W 603S3 fronts, B&W LCR60S3 center, B&W 602.5S3 surround, B&W 602.5S3 surround back,
B&W ASW650S3 subwoofer PS3

R

Tony, ik heb het laatste model van een JVC dist model staan. Het verschil tussen normaal dvd via scart en YUV pal progressive is enorm bij mij. Het is echt heel duidelijk te zien.  Ik gebruik een dv 6500 van marantz als bron.

pdv

Hi,

Probleem is dat ik een oude maar heel goede CRT heb sony 1031 QM (om de duistere reden heeft sony geen RGBH maar een scart aansluiting). Als ik dus interlaced weergeef via scart is het beeld lelijk. Ik heb inmiddels een "verloop" van RGBH ==> scart.  Het enige wat ik dus moet zien te krijgen is een conversie van Component naar RGBH.

Sorry voor late reaktie, had niet ingesteld als er reakties zouden komen.

Gr Paul