Wat doen wij met een ISF calibratie.

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 26, 2002, 18:04:00

Vorige topic - Volgende topic

Peter Hegedus

Hoi,

Ik heb een Philips 28pw6516 50 htz. Als het scherm helemaal wit is dan zie ik aan de rechterzijkant een lichte blauwe waas. Wordt dit probleem ook verholpen door een calibratie? En is het uberhaupt nuttig om deze tv te calibreren?

met vriendelijke groet,

Peter Hegedus

J.A.F._Doorhof

Hi,

De blauwe waas is bij veel philips TV's te zien, blauw aan de ene kant en rood aan de andere kant.
Wat dit is weet ik zo niet.
Het helpt vaak ENORM om je contrast naar 50 te zetten, Sharpness op 0, Dynamic contrast uit, Active control uit.

De calibratie is om een TV te verbeteren ontwerp fouten of defecten kan ik niet verhelpen vaak verdwijnen ze wel naar het onzichtbare na een calibratie, veel van deze fouten zijn namelijk het gevolg van een veel te hoog staande kleur temperatuur of contrast.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peter Hegedus

Dynamic contrast uit, Active control die zitten er niet op , volgens mij. Het is een tv uit 2002, maar ik zie ze niet zitten in het menu.
Calibreren vind ik heel interessant klinken. Maar moet ik nu toch eerst weer de tv laten nakijken ivm de blauwe waas?
Wat raad je mij aan?

bedankt.

Peter

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik geef de waardes als algemene richtlijn, maw als het erop zit dan uit.
Als je nog garantie hebt zou ik er even iemand naar laten kijken.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

miesjel

Ik heb afgelopen zaterdag de Sony 32fq70 gekocht.
Krijg hem donderdag binnen

Weet iemand misschien of je deze calibratie ook bij Sony kunt laten doen (als service) of moet dit altijd gedaan worden door een gecertificeerd iemand (zodat ik er voor moet betalen dus..)

Alvast bedankt
Mies

J.A.F._Doorhof

Hi,

Wij zijn voor zover ik weet het enige bedrijf in Nederland dat de calibraties op TV uitvoerd en ook gecertificeerd zijn.
Sony zelf doet dit NIET.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Gaeje

hi, ik heb ook de 32fq70, en ben er helemaal vanuit belgie mee naar Frank gereden
met een vriend die een gelijkaardige TV had (road tripje), en we hebben allebei nog
geen moment spijt gehad van die heeele lange rit. Het is het geld en de moeite dus
zeker waard. Het is eigenlijk zelf een must. Als ik een nieuwe weergever (TV of projectie) zou kopen, stond ik daar morgen al terug.
Het enige waar ik spijt van heb, is dat er op het moment geen gelegenheid was voor een demo van frank's HT zelf  :-\

Ruud van Eck

Ik heb afgelopen week de Sony KV32fq70 gekocht na alle berichten die ik gelezen had..moest 't dus wel de juiste keuze zijn. Maar.....'t kijkt wel heeeeeeeel anders dan onze oude conventionele tv..ook een Sony (72cm) ik heb ik het idee met deze nieuwe tv dat ik naar een
mpeg filmpje zit te kijken...laat ik het zo zeggen d'r zit te weinig detail
in...de oude tv lijkt veel scherper, vooral in gezichten bv. een lichte stoppelbaard wordt een grijze waas, en het begrip "haarscherp" vind ik
zwaar overdreven want echt gedetaileerd haar zie je niet.
Ook landschappen zijn niet echt mooi, ik vergelijk 't met video-opnames die ik maakte met m'n oude videocamera...wazige beelden en kleuren die in elkaar overlopen.
Ik heb ter vergelijk m'n oude TV ernaast heb aangesloten en het verschil is aanzienlijk...dus aan de ontvangst ligt 't niet.
Verbeeld ik me maar?? Is het misschien de combinatie van 100Hz scan en "gewone"televisie" uitzendingen...ook de DVD weergave had ik sherper verwacht
....al met al vraag ik mij af of ik wel de juiste beslissing heb genomen om een 100Hz te kopen.
Je zou toch verwachten dat 'zo'n duur apparaat optimaal is ingesteld en dat je niet voor honderden euro's d'r aan hoeft te laten versleutelen...want ik vind zo'n ISF calibratie best wel prijzig vooral na aankoop van zo'n dure tv dan reken je niet op bijkomende kosten...ik heb nu wel 4 jaar extra garantie..maar dat geld had ik waarschijnlijk beter kunnen gebruiken voor een calibratie...of niet???

Ruud,
Leiden

J.A.F._Doorhof

Hi,

Begin eens met de sharpness anders in te stellen.
En zet het contrast naar ongeveer 55%, probeer eventuee de TV in de film stand.
Je beeld moet dan al iets opknappen.

De calibraties zullen het maximale uit je TV persen :D, de prijzen zelf vindt ik niet te hoog, als je het bij je aanschaf van de TV optelt is het vaak nog geen 6%, de winst die je haalt is vele malen hoger dan 10%.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Ruud van Eck

Frank,
Wat zou zo'n ISF Calibratie mij kosten dan...en is sucses verzekerd??
Ik neem aan dat je dit type tv al eerder hebt gecalibreerd dus weet je ook wat het me gaat kosten?

Ruud,
Leiden

Shidoobee

Hoe kom ik in het eerder genoemde service menu van de Sony 32fq70 via de AB???

Ruud/Shidoobee 8)

J.A.F._Doorhof

Hi,

De calibraties hebben tot nu toe altijd het gewenste resultaat gehad.
Ik ben in 2 jaar tijd geloof ik 2 mensen tegen gekomen die er iets anders van verwacht hadden, maar dat zal altijd gebeuren.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Gaeje

ik zou je niet aanraden van zelf in het service menu te gaan prutsen van de 32fq70 tenzij je eerst alle waardes opschrijft... (en verstand van zaken hebt)

Heegie

Nou, op jou aanraden heb ik iemand naar mijn tv laten kijken ivm de blauwe waas. Omdat ik nog garantie had hebben ze (philips) een heel nieuwe beeldbuis ingezet. Ik blij en afgelopen vrijdag thuisbezorgt. Maar wat nu! Als je naar de ondertitels kijkt loopt het rechtsonder in het beeld naar boven, het lijkt dus wel de onderkant van een cirkel. Boven is het beeld wel recht. Ik heb genoeg van dit gedoe, dus mijn vraag is, wat is dit voor iets en is dit te verhelpen door afstellen via jullie?
De "oude beeldbuis had weliswaar een blauwe waas maar had kaarsrechte lijnen!

grt

Peter

J.A.F._Doorhof

Weird.
Ik kan daar weinig aan doen.
Horizontaal kunnen we helemaal niets met een tv, fouten die VERTICAAL lopen kunnen we wel wegwerken in 95% van de gevallen.

Het is inderdaad zielig hoe dit gaat.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Heegie

j van der haghen

Citaat van: Geert op november 18, 2002, 20:47:04
hallo Frank,
Heeft de kalibratie ook invloed op de garantie, en heeft het zin om een Philips pixel plus te kalibreren en wat kost zoiets? ???

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het heeft geen invloed op de garantie, 75% van de TV's die we calibreren zijn van het Pixelplus type, kosten zijn in tour verband € 120,00.

Kijk ook op www.isfcalibraties.nl voor meer informatie.
En op dit forum zijn ook alle vragen waarschijnlijk al eens aan de orde geweest, kijk dan bv naar de sticky topics ;D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Steve Muller

Bedankt Frank,

Het lijkt wel of ik vandaag een nieuwe TV heb gekregen!

Frank mocht je dit lezen, je gaf me een naam voor mijn Barco 600 data. Ben helaas zijn naam vergeten.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

VlisChris

Citaat van: Zymotic op januari 31, 2003, 08:20:38
Ik merk bij het kijken naar kabel-tv wel een groot verschil op mijn Sony KV32FX60. veel scherper en minder ruis.

groet,

Patrick

Klopt het nu echt dat de ruis op tv opeens veel minder gaat worden? Las ik net in 2 posts achter elkaar en ik zou het zelf erg prettig vinden als dat echt zo is. Ruis is iets waar ik me nogal eens wat aan kan ergeren tijdens tv kijken ;).
PS: als dit toch in de verkeerde thread staat moet je het maar even laten weten :). Verwijder ik deze wel even.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Meestal komt de ruis voort uit een te hoge sharpness of het activeren van andere digitale opties.
Na de calibraties is het beeld een stuk rustiger, maar garbage in blijft garbage out.

Dus een slechte bron met ruis blijft ruis bevatten.

MvrGr.
Frank
Custom installer

VlisChris

:).
Gelukkig zijn de zenders die ik meeste kijk wel gewoon redelijk tot goed :). (discovery en dan nog de muziekzenders, en eens een keertje een hoe heet zoiets nou? Een "dvd?" ;D ;D ;D.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.

Hoi Christiaan,

Onthoud goed dat het kabelnetwerk in de binensntad van Vlissingen iets te wensen over houdt bij bepaalde frequentie's. Je kan het beste de kwaliteit van het beeld beoordelen aan de hand van een goede bron (je dvd b.v. ) Zoals Frank zei van rotzooi kan je niets moois maken.

Een calibratie gaat voordelen opleveren, maar de kabelruis blijf je houden. Daarom kijk ik graag via sat.

MvGr,
Jeroen

Snel beantwoorden

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range: