Marantz CD4000 door CD7300?

Started by Mariusz, January 3, 2005, 17:03:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mariusz

De CD-speler valt eigenlijk uit de toon in mijn stereoset (zie sig.) omdat het gewoon een speler uit het instapsegment is. Nu vraag ik me af of ik werkelijk verschil kan horen tussen CD-spelers, en of je het geld niet beter kunt sparen om andere dingen te verbeteren.
Om een indicatie te geven over de kwaliteit van de spelers: in de Audio wordt de 400 met 70 pt en de 7300 met 95 pt (de bij mijn versterker passende CD17 MkII is zeer prijzig en scoort 100 pt) gewaardeerd. Hoe groot moet ik me dit verschil voorstellen (overigens de interlink wordt van Kimber of vdHul)? Ik weet bijv. uit eigen ervaring dat een verschillende amp al een wereld van verschil kan betekenen.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Mariusz

Weet niemand of een CD-speler (veel) verschil kan uitmaken? :-\
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Moony

Ik heb vluchtig geluisterd naar oa. een CD5400 OSE en een CD6000 OSE en bij de laatstgenoemde leek het geheel wat luchtiger te zijn en met name de stem beter geplaatst.
De 7300 schijnt de opvolger te zijn van de 6000 (OSE).

Ik vond het verschil niet denderend maar ben er zelf ook nog niet uit welke keuze te maken.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Mariusz

Ik heb mijn oude Cyberhome aangesloten en een CD twee maal gebrand. vevolgens tegelijk afspelen op ingangen van dezelfde kwaliteit en met dezelfde tulpjes. Er is een zeer duidelijk verschil tussen deze twee waarneembaar, uiteraard in het voordeel van de Marantz. Betere ritmiek, strakkere en hardere bas, meer diepte, meer dynamiek, meer helderheid etc. Deze verschillen kunnen maken dat muziek je wel of niet raakt. Dit kleine testje maakt me zeer nieuwsgierig naar de 7300.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D